jober 03.03.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Z takim podejściem kobieto to dużo rad nie uzyskasz.ProStaś próbował Cię uświadomić,pomóc,odrzuciłaś to,także powodzenia... Powtórzę za kolegami,musisz czytać,czytać i jeszcze raz czytać,ponieważ widzę,że nie zależy ci na radach bardziej doświadczonych. Słucham? , co ProStaś próbował mi uświadomić poza tym, że muszę czytać powoli? Nie bądź śmieszny. Rozumiem, towarzystwo wzajemnej adoracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jober 03.03.2011 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Zastanawiające, przychodzi nowy użytkownik, rzuca na prawo i lewo w tonie "jestem mędrcem, korzcie się", zadaje pytanie i otrzymawszy inną niż spodziewana odpowiedź zaczyna atakować doradzających w dobrej wierze, po czym strzela focha. Szkoda słów. Rzut kostką wydaje się być tu najtrafniejszy, tym razem bez ukrytego podtekstu. ?????????????????????????????????????????????????????? - niewiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 03.03.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 pozwolę również sobie uzupełnić bo o piecyk (który sam inwestor rozważa) a kbab też mu to podpowiada to nie chodziło o piecyk elektryczny, ale o piec do palenia jako - kominek (mea culpa, że od razu nie pisze kominek). Taki kominek to wkład do kominka, jak z PW to kanały, trzeba komin postawić, zakończyć to klinkierem dla estetyki, wkład kominowy kupić, zamontować wszystko, wykończyć kominek w domu. No 15 tys wyjdzie - Sam kominek (a inwestorzy od prądu to chyba w 80% takie kominki stawiają bo się boją rachunków za prąd!!!!, tak samo na lato solary lub PC PW do CWU) Na razie doszedłem do tego postu ale już się ubawiłem. U mnie komin do kominka wyszedł 4tyś zł =wkład+klinkier+obróbka kominek z montarzem 6tyś, można taniej ale ja chciałem taki obudowa 1,5tyś suma 11,5tyś zł reszty twoich domniemań nie komentuję, bo sa na poziomie morskim - samo dno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 03.03.2011 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Jesli na cele grzewcze zuzyje 6000kW to ujdzie, jak 5000kW to bedzie ok, a jak w trzecim, i kolejnych bedzie jakos 4500kW to bede w niebo wziety:) Liczyłeś z OZC, ja mam sporo większy dom i szacuje że w tym roku pojdzie około 4500kWh. Masz przeciez dobrze ocieplony w zwartej bryle jak dla mnie juz pierwszy sezon zejdziesz do 4500kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 03.03.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Liczyłeś z OZC, ja mam sporo większy dom i szacuje że w tym roku pojdzie około 4500kWh. Masz przeciez dobrze ocieplony w zwartej bryle jak dla mnie juz pierwszy sezon zejdziesz do 4500kWh. Korzystałem z uproszczonego kalkulatora zapotrzebowania na ciepło, i wyszlo ok 42kW(m2 rok) co by dawało ok 4000kW, ale ostroznie biore swoje założenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 03.03.2011 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Ad. 2. wodna podłogówka ma jedną zasadniczą wadę ... Wada to cena, Nie przesadzajmy z tą ceną wodnej podłogówki. Kable grzejne też nie są za darmo - na szybko znalazłem po 10zł/mb - mylę się ? Przy podłogówce wodnej 1mb rury pex kosztuje np 2zł, więc gdzie ta cena ? Przy kablach też musisz mieć wylewkę, więc to jest porównywalne. Przy wodnej potrzebujesz rozdzielacz i obiegówkę, ale to wydatek rzędu 1-1.5kzł, więc przy kosztach budowy bez znaczenia. No i wreszcie najdroższe: źródło ciepła. Jeśli decydujesz się na elektryczne, to z tego co wyczytałem w tym wątku 3kzł, no liczmy 5kzł z jakimś sterowaniem. Przecież grzałka + termostat nie może być droga. Biorąc pod uwagę różne ceny kabla i rury, różnice nie wyjdą wcale duże, żeby nie powiedzieć groszowe... Za to elastyczność nieporównywalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 03.03.2011 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Kable grzejne też nie są za darmo - na szybko znalazłem po 10zł/mb - mylę się ? Generalnie im dłuższy kabel, tym cena 1mb niższa. Przy długościach rzędu 200m cena spada poniżej 5zł/mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 03.03.2011 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 1)Te cztery razy większe rachunki wynikają z jakichś obliczeń,... 2) instalacja i późniejsza konserwacja pewnie też kosztuje. ... 3)nie wierzę, że zdrowo jest mieszkać w domu, który jest hermetycznie szczelny. 4)Chyba dokładanie kolejnych warstw ocieplenia też w pewnym momencie jest już niezasadne. 5)Biorąc pod uwagę, że sama będę musiała wszystkiego dopilnować na etapie wykonawstwa, muszę decydować się na takie technologie, przy których nikt mi nie wciśnie ciemnoty. Ja niestety takiej wiedzy nie mam 6) Dzięki Waszej pomocy mam nadzieję wybrać dla siebie optymalne rozwiązanie. 1) Tak, 4 razy większe rachunki wynikają z obliczeń - tak działa pc, że za pomocą sprężarki (koszt prądu) przepompowuje ciepło z ziemi do domu. Dostarcza 4x więcej ciepła niż pobiera energii z gniazdka. Działa też jak lodówka - z jednej strony chłodzi, a z drugiej grzeje. 2) Instalacja może być droga lub tania, zależy jak się to zorganizuje. Natomiast co do serwisowania, to serwisujesz lodówkę ? 3) Po to jest wentylacja, żeby było zdrowo. Niezdrowo jest bez wentylacji. Jeśli w szczelnej butelce zapalisz świeczkę, to za chwilę zgaśnie. Jeśli jednak w butelce zrobisz 2 małe dziurki i do jednej będziesz wtłaczać powietrze, to w butelce - mimo jej szczelności cały czas będzie świeże powietrze i świeczka będzie się palić. Szczelny dom nie oznacza zatęchły, lecz bez zbędnych dziur w niekontrolowanych miejscach. 4) Masz rację, ale z biegiem lat poziom nieuzasadnionej grubości ocieplenia stale się zwiększa wraz ze wzrostem cen energii. Kiedyś zasadne było ocieplenie domu trzciną z wapnem, później kilkoma centymetrami supremy - wiórów drewnianych z betonem, póżniej styropianem 5-ką. Teraz nowoczesny dobrze ocieplony dom to ponad 20cm styropianu na ścianach i sporo ponad 30cm wełny na stropie/dachu. Co będzie za 10lat ? Przy ociepleniu lepiej patrzeć w przyszłość, niż godzić się na popularne lecz przestarzałe standardy. Koszt grubszego ocieplenia wcale nie jest taki duży, od styropianu dużo droższe są kleje, tynki, robocizna, które są podobne bez względu na grubość izolującej warstwy. 5-6) Nie musisz umieć piec chleba, ale musisz się orientować w różnych technologiach, żeby z decyzjami trafić w dziesiątkę, a nie zdawać się na łaskę mniej lub bardziej kompetentnych handlowców i wykonawców. Nie denerwuj się, jak ktoś Cię wysyła na początek wątku, naprawdę warto sobie to forum poczytać. Mamy nadzieję, że uda Ci się pomóc osiągnąć lub przynajmniej zbliżyć do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 03.03.2011 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Przy długościach rzędu 200m cena spada poniżej 5zł/mb. To i tak wychodzi sporo drożej niż rura, bo rozumiem, że nie mówimy o najdroższych rozwiązaniach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.03.2011 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 (edytowane) Nie przesadzajmy z tą ceną wodnej podłogówki. Kable grzejne też nie są za darmo - na szybko znalazłem po 10zł/mb - mylę się ? Przy podłogówce wodnej 1mb rury pex kosztuje np 2zł, więc gdzie ta cena ? Przy kablach też musisz mieć wylewkę, więc to jest porównywalne. Przy wodnej potrzebujesz rozdzielacz i obiegówkę, ale to wydatek rzędu 1-1.5kzł, więc przy kosztach budowy bez znaczenia. No i wreszcie najdroższe: źródło ciepła. Jeśli decydujesz się na elektryczne, to z tego co wyczytałem w tym wątku 3kzł, no liczmy 5kzł z jakimś sterowaniem. Przecież grzałka + termostat nie może być droga. Biorąc pod uwagę różne ceny kabla i rury, różnice nie wyjdą wcale duże, żeby nie powiedzieć groszowe... Za to elastyczność nieporównywalna. Wg moich wyliczeń w moim przypadku,wodna podłogówka wychodzi podobnie jak kable: Kable-4216zł,regulatory-1600zł=5800zł (9 pomieszczeń) Wodna podłogówka-rury-2000zł,kocioł+bojler-3tys.zł,rozdzielacz-1000zł,regulator-200zł=6200zł(8 obiegów) Ceny samych materiałów bez robocizny. Edytowane 3 Marca 2011 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 03.03.2011 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Wg moich wyliczeń wodna podłogówka wychodzi podobnie jak kable Wodną policzyłeś z cwu, a elektryczną bez... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.03.2011 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Wodną policzyłeś z cwu, a elektryczną bez... A no fakt,czyli wodna wychodzi taniej niż kable o 300zł (bojler 700zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 03.03.2011 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Te 300 zarezerwuj sobie na zaworki, odpowietrzniki, zbiornik przeponowy itp. Niemniej jednak wyszło podobnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 04.03.2011 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 to powiem Wam z mojego przykladukociol na pellet - 5500, podłogowka na 92m2, 9000, robocizna 4000, osprzet kotłowni ok 2000zl = 20500zl tak mi instalator wyceniła załozyłem kable za 6700zl wraz ze sterownikami i sam zamontowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 04.03.2011 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Te 300 zarezerwuj sobie na zaworki, odpowietrzniki, zbiornik przeponowy itp. Niemniej jednak wyszło podobnie... W takim razie skoro cena za te oba systemy - wodna + kocioł elekt vs kable + regulatory - jest bardzo zbliżona, a jeśli nawet trochę różna to ta różnica nie ma znaczenia może postaramy się wymienić wszystkie wady i zalety, lub różnice, tych systemów, aby było łatwiej wybrać i dostosować do własnych potrzeb, rozumiem że czasami dla niektórych wada to zaleta i na odwrót ale gdyby podejść do sprawy racjonalistyczno-książkowo-szkolnie może da radę, WODNA zalety: - uniwersalność, wady: - mniejsza sprawność ? - bardziej skomplikowany montaż (trudniej wykonać samemu) - system centralny (trudniej wysterować każde pomieszczenie) KABLE zalety: - łatwiejszy montaż - wysoka sprawność - system nie centralny (sterowalność pomieszczeń) wady: - brak uniwersalności, skazani jesteśmy na prąd - w razie awarii kabla kosztowna lub niemożliwa naprawa Jeśli coś źle wpisałem a Wasze doświadczenie mówi inaczej to proszę zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 04.03.2011 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 A co sie stanie jak niewiem z jakiego powodu peknie rurka od podłogowki? tez kosztowne..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 04.03.2011 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 A co sie stanie jak niewiem z jakiego powodu peknie rurka od podłogowki? tez kosztowne..... Wydaje mi się że to mniej prawdopodobne niż "awaria" kabla, ale mogę się mylić, a w zasadzie to chciałbym się mylić bo jak na razie to "stawiam" na kable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 04.03.2011 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Wydaje mi się że to mniej prawdopodobne niż "awaria" kabla, ale mogę się mylić, a w zasadzie to chciałbym się mylić bo jak na razie to "stawiam" na kable a ja mam sposob co zrobie jesli - niedaj Boże - sie cos z kablem stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 04.03.2011 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Powiedzcie przy okazji co się stanie z pompą ciepła powietrze/woda jeśli dół to podłogówka a góra grzejniki?Trzeba je przewymiarować?O ile?Czy bufor?Czy lepiej w ogóle nie stosować pompy ciepła powietrze/woda do domu z poddaszem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 04.03.2011 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Powiedzcie przy okazji co się stanie z pompą ciepła powietrze/woda jeśli dół to podłogówka a góra grzejniki?Trzeba je przewymiarować?O ile?Czy bufor?Czy lepiej w ogóle nie stosować pompy ciepła powietrze/woda do domu z poddaszem? pompa nie jest przeznaczona do kaloryferow, wiec bedziesz mial lipe, ja bym nie robil grzejnikow albo pompy...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.