asolt 06.05.2014 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Konrad jaką moc masz zainstalowaną u siebie? W tym przypadku proponujesz 9000W / 160 m.kw. = 56 W/m2 gdzie producent wspomina o 100W/ m. kw. Czy jest jakiś maksymalny rozstaw kabli np. co 25 cm.? Jak by sie dało to producent by zalecił i 200W/m2, ale cieżko to przepchać a i inwestorzy nie są az takimi laikami. Moze warto poczytac dyskusję na ten temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?222305-Najta%C5%84sze-ogrzewanie-domu&p=6473326#post6473326 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 06.05.2014 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 wlanczaja sie...... system wlanczania sie .......system nie zalanczal by..... wlaczyc Badz konsekwentny - "wlanczyc"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 06.05.2014 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Jak by sie dało to producent by zalecił i 200W/m2, ale cieżko to przepchać a i inwestorzy nie są az takimi laikami. Moze warto poczytac dyskusję na ten temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?222305-Najta%C5%84sze-ogrzewanie-domu&p=6473326#post6473326 Szkoda przytaczać ten monolog Pana T. Wiadomo jak jest w handlu Jaką moc grzewczą kabli do tego domu Pan proponuje? 50W/m.kw ? Ewentualnie jakiś sposób doboru kabli przy braku alternatywnego źródła ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 06.05.2014 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 o temat w sam czas bo powoli się przymierzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 06.05.2014 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Badz konsekwentny - "wlanczyc"? Zawsze myślałem że oświetlenie włączam włącznikiem ale widzę że teraz się włancza włancznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.05.2014 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Konrad jaką moc masz zainstalowaną u siebie? W tym przypadku proponujesz 9000W / 160 m.kw. = 56 W/m2 gdzie producent wspomina o 100W/ m. kw. Czy jest jakiś maksymalny rozstaw kabli np. co 25 cm.? przyjmij sobie pomiędzy 50 a 70w/m2 powierzchni podłogi na której będziesz instalował, rozstaw jest bez znaczenia wystarczy tylko w miarę równomiernie ułożyć na całej powierzchni i tyle ... na upartego to możesz sobie ułożyć taki "placek" z rozstawem co kilka cm na samym środku pomieszczenia i też będzie grzało tyle że to miejsce będzie znacznie cieplejsze ... aby ogrzewanie działało tylko w tanim prądzie a komfort utrzymywał się cały czas to potrzeba zrobić grubszą wylewkę niż standardowo co by dało radę zmagazynować więcej energii bez nadmiernego wzrostu temperatury ale zostanie to okupione większą bezwładnością ... moim zdaniem lepiej dać w standardowej wylewce bo znacznie łatwiej jest ustawić sterowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.05.2014 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Patrzę na OZC i średnio na pomieszczenie wychodzi mi zapotrzebowanie rzędu 40-60 W/m2, wyjątkiem są oczywiście łazienki które potrzebują 80-100W/m2 w łazience robisz tak jak w pozostałych pomieszczeniach bo w niej montujesz jeszcze dodatkowy "dopalacz" w postaci drabinki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 06.05.2014 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 jaka opcja gdy drabinki nie będzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 06.05.2014 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 przyjmij sobie pomiędzy 50 a 70w/m2 powierzchni podłogi na której będziesz instalował, rozstaw jest bez znaczenia wystarczy tylko w miarę równomiernie ułożyć na całej powierzchni i tyle ... na upartego to możesz sobie ułożyć taki "placek" z rozstawem co kilka cm na samym środku pomieszczenia i też będzie grzało tyle że to miejsce będzie znacznie cieplejsze ... aby ogrzewanie działało tylko w tanim prądzie a komfort utrzymywał się cały czas to potrzeba zrobić grubszą wylewkę niż standardowo co by dało radę zmagazynować więcej energii bez nadmiernego wzrostu temperatury ale zostanie to okupione większą bezwładnością ... moim zdaniem lepiej dać w standardowej wylewce bo znacznie łatwiej jest ustawić sterowanie... Należy przyjąć pomiędzy 50 a 70 W na m. kw. powierzchni całkowitej czy powierzchni gdzie da się ułożyć ogrzewanie? Jeżeli damy standardową wylewkę zakładam, że to jastrych 7 cm taki z miksokreta to w tym przypadku mogą być problemy z akumulacją ale będzie dużo łatwiej sterować tym układem. U mnie średnia wyszła około 90 W na m2 powierzchni użytkowej. Trzeba jeszcze uaktualnić ozc to wtedy zejdę do 70W/m.kw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 06.05.2014 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) Patrzę na OZC i średnio na pomieszczenie wychodzi mi zapotrzebowanie rzędu 40-60 W/m2, wyjątkiem są oczywiście łazienki które potrzebują 80-100W/m2 U mnie będzie buforek, zero stresu w ostre mrozy z brakiem komfortu. Wylewka najcieńsza jaką dam radę zrobić. Tylko tyle że mam piwnicę, wyszła sama, duży spadek na działce. Mam go gdzie upchać. Na ściany dołóż parę cm styro. Co do gazu. Aktualnie nie jest opłacalny. kWh z prądu wychodzi taniej. Jeśli pozwolisz, zwróć uwagę na poprawny montaż okien, drzwi, odpowiednie zakończenie ścianek działowych na poddaszu, sklejenie membrany dachowej ze sobą i ściankami szczytowymi itd. Edytowane 6 Maja 2014 przez klaudiusz_x literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 06.05.2014 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) T Liwko, nie wierze Ci, ze inwestycja w pci gruntowa kosztowala Cie 27tys, nie wierze Ci, ze koszt 1kwh masz za 9gr i nie wierze Ci, ze idzie Ci tylko 0.5m3 drewna palac w kominku dla klimatu w zimie i dogrzewajac w okresach przejsciowych...majac zapotrzebowanie na cieplo ok10 tys kwh/rok....po co te zabiegi przy tej cenie kwh? Wiem,wiem... dla relaksu Poszukaj stawek za prąd u alternatywnych dostawców. Z ceną za kWh ciepła zejdziesz przy pompie nawet poniżej 7gr na CO + CWU. Pompę z kolektorem + instalacją + zbiornikiem, można zmieścić się w 25k przy w większości własnej pracy. Poszukaj, a znajdziesz Co do drewna to się nie wypowiadam. Generalnie szkoda kasy na kominek przy pompie. Fanaberia. Edytowane 6 Maja 2014 przez klaudiusz_x literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 06.05.2014 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 U mnie będzie buforek, zero stresu w ostre mrozy z brakiem komfortu. Wylewka najcieńsza jaką dam radę zrobić. Tylko tyle że mam piwnicę, wyszła sama, duży spadek na działce. Mam go gdzie upchać. Na ściany dołóż parę cm styro. Co do gazu. Aktualnie nie jest opłacalny. kWh z prądu wychodzi taniej. Jeśli pozwolisz, zwróć uwagę na poprawny montaż okien, drzwi, odpowiednie zakończenie ścianek działowych na poddaszu, sklejenie membrany dachowej ze sobą i ściankami szczytowymi itd. Jak działa taka podłogówka z buforkiem, to taki sam buforek jak do CWU, jakiej pojemnosci musialby on być, żeby obsłużyć 160 m2 podłogówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 06.05.2014 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Jak działa taka podłogówka z buforkiem, to taki sam buforek jak do CWU, jakiej pojemnosci musialby on być, żeby obsłużyć 160 m2 podłogówki? pojemność bufora zależy od tego ile ciepła potrzebujesz. u mnie wstawiam bufor 200 L. miał być Kospel, ale bufor wyjdzie chyba taniej. Liczę, że dom swoje będzie akumulował (płyta fundamentowa, silikaty, strop), a ten bufor to raczej w celu poprawienia komfortu cieplnego w drogiej taryfie, czyli około godziny 19, kiedy przegrody będą chłodne po ostatnim grzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 06.05.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) pojemność bufora zależy od tego ile ciepła potrzebujesz. u mnie wstawiam bufor 200 L. miał być Kospel, ale bufor wyjdzie chyba taniej. Liczę, że dom swoje będzie akumulował (płyta fundamentowa, silikaty, strop), a ten bufor to raczej w celu poprawienia komfortu cieplnego w drogiej taryfie, czyli około godziny 19, kiedy przegrody będą chłodne po ostatnim grzaniu. U siebie planuję minimum 700l. Jednak u mnie na razie będę grzał nim CWU. Musi być większy. Co do bufora. Spokojnie da się to podliczyć. Osobiście szedłbym w trochę więcej. Masz ściany zewnętrzne z bk, więc tak na oko pewnie te 800 litrów to minimum. Pomijam akumulację podłogówki. Daj link do projektu. W Twoim DB na początku masz 3 różne projekty. Ciężko na szybko zagłębiać się w cały dziennik. Dodatkowo podaj grubość wylewek. To ułatwi obliczenia. Oczywiście zgrubnie. Resztę powinien wykonać Twój audytor. Edytowane 6 Maja 2014 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 06.05.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) pojemność bufora zależy od tego ile ciepła potrzebujesz. u mnie wstawiam bufor 200 L. miał być Kospel, ale bufor wyjdzie chyba taniej. Liczę, że dom swoje będzie akumulował (płyta fundamentowa, silikaty, strop), a ten bufor to raczej w celu poprawienia komfortu cieplnego w drogiej taryfie, czyli około godziny 19, kiedy przegrody będą chłodne po ostatnim grzaniu. Czy 200L starczy Ci na na Co i CWU czy tylko na CO? Liczyłeś to? Pojęcie odczuwania komfortu tłumaczył już lobo - ja nie pomogę w tym temacie. Czy wiecie jakie są straty na takim buforze? Edytowane 6 Maja 2014 przez APZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 06.05.2014 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 U siebie planuję minimum 700l. Jednak u mnie na razie będę grzał nim CWU. Musi być większy. Co do bufora. Spokojnie da się to podliczyć. Osobiście szedłbym w trochę więcej. Masz ściany zewnętrzne z bk, więc tak na oko pewnie te 800 litrów to minimum. Pomijam akumulację podłogówki. Daj link do projektu. W Twoim DB na początku masz 3 różne projekty. Ciężko na szybko zagłębiać się w cały dziennik. Dodatkowo podaj grubość wylewek. To ułatwi obliczenia. Oczywiście zgrubnie. Resztę powinien wykonać Twój audytor. Tutaj są rzuty , wylewki to w założeniu 7 cm jastrychu na 10 cm styro, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 06.05.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Policz ile "ciepła" zgromadzą ściany z podłogówką.Generalnie to odczucie chłodu pomiędzy taryfami może pojawić się w czasie występowania największych mrozów.W moim domku jeszcze nie mieszkam. To co napisałem jest czysto teoretyczne.Mimo wszystko, mogę odnieść się do domu w którym mieszkam aktualnie.Mimo temperatury 21* i zimnych kaloryferach występuje uczucie chłodu. Wystarczy rozpalić w kotle, kaloryfery zrobią się tylko ciepłe, od razu nastąpi gwałtowny wzrost komfortu.Co do nowych domów, nie mam doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 06.05.2014 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Czy 200L starczy Ci na na Co i CWU czy tylko na CO? Liczyłeś to? Pojęcie odczuwania komfortu tłumaczył już lobo - ja nie pomogę w tym temacie. To tylko na CO. Wszystkie ściany mam z silikatu, płyta fundamentowa 25 cm. Bufor 200 L rozgrzany do 75*C w stosunku do 35*C zasilania podłogówki daje 8 kWh energii. Obciążenie cieplne budynku dla 22*C wewnątrz to 3,5 kW. Wydaje mi się, że podchodzę do tego bardzo optymistycznie, ale skoro użytkownicy pomp ciepła p-w mieszczą się w taniej taryfie w gorzej izolowanych domach, to zakładam, że da radę. Obciążenie ponoć zwykle wychodzi w obliczeniach większe niż w rzeczywistości, bo w rzeczywistości mamy jeszcze zyski od słońca i bytowe. Tak jak pisałem - i tak miał być Kospel (ewentualnie PC, ale za drogo), więc zawsze będzie to jakiś zysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 06.05.2014 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 To tylko na CO. Wszystkie ściany mam z silikatu, płyta fundamentowa 25 cm. Bufor 200 L rozgrzany do 75*C w stosunku do 35*C zasilania podłogówki daje 8 kWh energii. . 9kWh masz rezerwy na 2,5 godziny przy -20*C. Wiesz że u Nas 2 lata temu było -25 do -30 przez 3 tygodnie. Wtedy będzie potrzeba wejścia w pierwszą taryfę. Mieszkasz niedaleko ode mnie. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 06.05.2014 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Pojęcie odczuwania komfortu tłumaczył już lobo - ja nie pomogę w tym temacie. Zamień znak zapytania w swojej stopce na wykrzyknik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.