Lobo_M 18.03.2011 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Przepis na szybką rybkę z żaru. Bierzemy rybkę, solimy, bierzemy papier (byle bez nadruku bo nie smakuje), smarujemy papier masłem i zawijamy dokładnie nim rybkę. Rozgarniamy żar, zasypujemy nim rybkę i z zegarkiem w ręku po 30 minetach wyciągamy rybkę. Palce lizać To po co ten papier, bo jeśli dobrze rozumiem to po 5s on zmieni sie w popiół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 18.03.2011 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Liwko piekł ja 2 tyg temu w środe, dlatego ten popiół potrzebował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 18.03.2011 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 To po co ten papier, bo jeśli dobrze rozumiem to po 5s on zmieni sie w popiół A widzisz nic z tego, opali się tylko delikatnie na końcach. Taka mała ciekawostka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 19.03.2011 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Do grzania cwu proponuję tanie pompy ciepła CHIGO z montażem 6000 zł mogą dać 100 l za 1 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 19.03.2011 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Do grzania cwu proponuję tanie pompy ciepła CHIGO z montażem 6000 zł mogą dać 100 l za 1 zł strzsznie drogo, za 3,5tys brutto mozna kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 19.03.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Do grzania cwu proponuję tanie pompy ciepła CHIGO z montażem 6000 zł mogą dać 100 l za 1 zł Ani Bee ani Mee ani Kukuryku, tak od razu z akwizycją. Chigo - chińszczyzna pierwszej wody, żywotność = czas gwarancji. Wiem co mówie bo siostra połasiła się na sprzęt tej firmy i 3/4 nie wytrzymało dwóch lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 19.03.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 i do tego droga........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 22.03.2011 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Marcin, jaka masz moc przyłaczeniowa, i zabezpieczenie głowne prądu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A, moc jeśli dobrze pamiętam 13KW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 22.03.2011 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Zabezpieczenie przedlicznikowe 25A, moc jeśli dobrze pamiętam 13KW. Nic Ci nie wywala, jak grzejesz na wszystkich obwodach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Nic Ci nie wywala, jak grzejesz na wszystkich obwodach? Max. zanotowany pobór na liczniku to 14,25kW, moc zainstalowana nie ma dużego wpływu na to czy będziesz miał niepożądane wyłączenia zabezpieczeń. Najważniejsza jest wartość znamionowa zabezpieczeń i odpowiedni podział obciążeń odbiorników na fazy. Zobacz że przy zabezpieczeniu 25A, moc znamionowa obciążenia długotrwałego na fazę to 5,75kW. w domowej rozdzielni masz zabezpiezenia 16A więc 3,68kW na zabezpieczenie. U mnie każdy obwód ogrzewania ma osobnę zabezpieczenie, to samo z gniazdami wtykowymi: każde pokój co najmniej osobny obwód (mimo iż norma mówi że max 8 gniazd), kuchnia, łazienka max 2 gniazda na jeden obwód. wtedy nie ma opcji że "wyrzuci" Ci zabezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 22.03.2011 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 posprawdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pan_dorka 23.03.2011 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Witam. Planujemy podlogówke wodną ogrzewaną piecem elek. w II taryfie (dom 100 m2 poddasze użyt. energooszczedny). Z zapotrzebowania budynku na ciepło wynikają wieksze rozstawy rurek niż proponowane mi 15 cm. Rozumiem natomiast,że buforowanie ciepła bezpośrednio w podłodze w II taryfie wymaga grubszej wylewki i mniejszego rozstawu rurek, niż wynikałoby to z obliczeń. Jak to wygląda u was? Co powinnam uwyględnić w obliczeniach? Proszę o pomoc, bo po rocznej batalii z instalatorami w stylu to se baba prund wymyśliła już niczego nie jestem pewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 24.03.2011 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Mozna zrobic normalna podłogowke zasilana z bufora, bufor nagrzewany w nocy w II tar. za pomoca grzalki. I niebedzie problemu z instalacja, a w razie potrzeby mozna sobie pompe ciepla podłaczyc pod bufor badz kominek z PW, bądz inny kociol...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.03.2011 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Mozna zrobic normalna podłogowke zasilana z bufora, bufor nagrzewany w nocy w II tar. za pomoca grzalki. I niebedzie problemu z instalacja, a w razie potrzeby mozna sobie pompe ciepla podłaczyc pod bufor badz kominek z PW, bądz inny kociol...... Bufor i pompa ciepła to raczej kiepski pomysł. Pan_dorka ma rację. Należy zaprojektować podłogówkę na krótsze okresy nagrzewania. Taka podłogówka bez problemu będzie też (w razie potrzeby) współpracowała z pompą ciepła, np. powietrze-woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pan_dorka 24.03.2011 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Dzięki Tomi78_ brałam pod uwagę kocioł i PW, myślałam też o buforze z grzałką. Teraz szukam rozwiazań, które pozwoliły by jak najbardziej uprościć ten system. Sądziłam, że bezpośrednie grzanie podłogówki jest bardziej efektywne niż bufora pośrednio. Awaryjnie będzie kominek (wiem mostek termiczny ) . Na tym forum znalazłam wypowiedzi o bezpośrednim grzaniu podłogi tylko nie wiem czy te osoby mają to w planach czy już realnie użytkują. HenoK zakładam, że pomnożenie zapotrzebowania na ciepło x 2 (mniej więcej stosunek taryfy taniej do drogiej) i zwiększenie akumulacyjności domu nie będzie rozwiązaniem optymalnym? Nie jestem w stanie zrobić takiej symulacji, bo brakuje mi wiedzy praktycznej, szukam wiec u was wskazówek. Jeszcze w temacie (przepraszam z gory za OT) odradzono nam łaczenie ścian z BK zewnetrzne z silką wewnętrzne podobno rożnie pracują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 24.03.2011 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 (edytowane) Jeszcze w temacie (przepraszam z gory za OT) odradzono nam łaczenie ścian z BK zewnetrzne z silką wewnętrzne podobno rożnie pracują? A to ciekawe bo zamierzałem tak robić.Czy ktoś to szczegółowo uzasadniał ? Chociaż wydaje mi się to bezzasadne twierdzenie. Co do rurek,mi też wychodzą rozstawy 20-30cm,zamierzam je zmniejszyć proporcjonalnie do wyliczeń od 15cm,ale tylko ze względu na możliwą PCi w przyszłości. W wodnej podłogówce jest moim zdaniem inaczej niż w kablach,gdzie moc mamy stałą,tutaj moc zależy od temperatury zasilania i jeśli chcemy akumulować ciepło to po prostu dajemy wyższą temperaturę zasilania. Bufor bym sobie odpuścił no chyba,że będzie PW. Jeśli nie to najprościej kociołek elektryczny do c.o+bojler do cwu. Edytowane 24 Marca 2011 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pan_dorka 24.03.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Jeśli nie to najprościej kociołek elektryczny do c.o+bojler do cwu. Właśnie coś takiego zakładam. Odnośnie Silki i BK- nasz architekt. Podobno inaczej pracują i na styku ścian mogą pojawiać się rysy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 24.03.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Właśnie coś takiego zakładam. Odnośnie Silki i BK- nasz architekt. Podobno inaczej pracują i na styku ścian mogą pojawiać się rysy. Pie....li. Mam tak i nic się nie rysuje na styku ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 24.03.2011 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Co powinnam uwyględnić w obliczeniach? Jeśli rurki będą nieco gęściej, to nic złego się nie stanie. Gęstsze to tylko więcej kasy na rurkę, która droga nie jest, za rzadkie to konieczna wyższa temperatura wody grzewczej i mniejsza będzie moc podłogówki. Daj rurki co 15 cm i już - lepiej gęściej niż za rzadko. Jeśli w jakimś pomieszczeniu będzie za ciepło, bo będą za gęste rurki, to przydławisz sekcję na rozdzielaczu i będzie dobrze. Co do projektu, to zasady są proste: weź pod uwagę, żeby sekcje były mniej więcej tej samej długości i przy rurce pex 16 nie przekraczały 100m. Krótsze ewentualnie mogą być, zawsze można je przydławić na rozdzielaczu, ale z za długimi będzie problem - to jest największy błąd instalatorów, którzy w dużym pomieszczeniu zamiast zrobić kilka sekcji, robią jedną długą jak tasiemiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.