Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

ja się zagubiłem ze 2 strony wcześniej. To moze oznaczać że jeśli opis systemu jest tak skomplikowany to jego okiełzananie będzie jeszcze bardziej trudne. Pomijam koszty inwestycyjne. Moim zdaniem do du....

 

Co do kosztów inwestycji , się nie zgodzę (za pozwoleniem ).

Chętnie wykonałbym część inwestycji , o dostawie materiałów

nie wspomnę ...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się zagubiłem ze 2 strony wcześniej. To moze oznaczać że jeśli opis systemu jest tak skomplikowany to jego okiełzananie będzie jeszcze bardziej trudne. Pomijam koszty inwestycyjne. Moim zdaniem do du....

 

Bardzo cenie Twoje zdanie i Twoj sposob wyrazania opinii.Zauwaz jednak ze taki np. komputer tez jest bardzo skomplikowany i jednak daje sie go okielznac jak to sam udowodniles zasiadajac za nim i piszac ten soczysty meldunek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz coraz wiecej uczestnikow forum zwraca uwage na moj skomplikowany sytem postanowilem go dokladniej przedstawic .

Ponizej krotkie podsumowanie.

Ogolne

1.Nie ma do dzisiaj idealnego systemu ogrzewania domu czy mieszkania.Kazdy system ma swoje wady i zalety.

2.Nie mozna rozpatrywac energooszczednosci obiektu pomijajac jego usytuowanie, konstrukcje oraz sposob uzytkowania (ilosc osob i ich przyzwyczajenia)

3.Analiza teoretyczna daje jedynie ogolne wskazowki co do zastosowania materialow I rozwiazan.

W praktyce czesto teoretyczne obliczenia sie nie sprawdzaja poniewaz zbyt wiele parametrow ma odchylki (materialy, wykonanie, warunki pracy)

Projekt:

1.Tzw.piecokominek z DGP jest bardzo stara sprawdzona konstrukcja o srednich ogolnych parametrach wydajnosci . Wykorzystanie energii spalin do podgrzania masy akumulacyjnej tez jest sprawdzone I tutaj bedzie tez stosowane I korzystne dla odzysku ciepla .

2.Ogrzewanie (elektryczne) zastepcze albo uzpelniajace przy pomocy obiegu cieplej wody w panelach podokiennych jest rowniez sprawdzone i najczesciej stosowane. Tutaj w projekcie inny jest system grzania wody w tych grzejnikach. Robi to tutaj elektryczny przeplywowy podgrzewacz wody ze sprawnoscia blisko 100% tzn energia elektryczna jest prawie w calosci przetwarzana w cieplna.

W celu zmniejszenia kosztow grzania pradem bedzie sie to odbywalo tylko w II taryfie.

W celu zapewnienia calodobowego zaopatrzenia systemu grzania w ciepla wode bedzie on w nia zaopatrywany nie bezposrednio z tego podgrzewacza a z podgrzewanego przez niego bufora wody o duzej pojemnosci.

Caly ten system bedzie sterowany czujnikami temperatury zewnetrznej I wewnetrznej oraz elektronicznym programatorem rodzaju pracy.

Opcja dodatkowa :

Ze wzgledu na tymczasowy brak podlaczenia gazu ziemnego ta opcja jest jedynie dodatkowym rozwiazaniem na przyszlosc.

W przyszlosci kiedy bedzie podlaczony gaz ziemny to piec elektryczny (przeplywowy podgrzewacz wody) zastapi kondensacyjny piec gazowy dolaczony do bufora w obieg cieplej wody.

Oczywiscie rowniez ten piec bedzie programowany w zaleznosci od temperatur I dni tygodnia.

W rezltacie powstana zawory I przelaczniki przelaczajace obydwa kotly albo je uruchamiajace w lecie na krotki okres.

Raz jeden a raz drugi kociol bedzie wlaczany , w zaleznosci od potrzeby termicznej i efektow ekonomicznych.

Podsumowanie :

W projekcie tym jest tylko jeden piec (i zawory) elementem dodatkowym w stosunku do innych tradycyjnych rozwiazan. Dodatkowy koszt tp okolo 3.000 – 4.000 zl.

W zamian za ten wydatek otrzymuje system bardzo elastycznego ogrzewana do wyboru drewnwm, pradem lub gazem.

Caly czas chodzo tylko i wylacznie o podgrzewanie wody do centralnego ogrzewania.

Woda dla celow uzytkowych jest podgrzewana osobno poprzez indywidualne podgrzewacze przeplywowe.

Jest to system decentralny pozwalajacy sie w szerokich granicach dopasowac do potrzeb i warunkow.

 

Uwaga zasadnicza:

moj project nie ma zamiaru konkurowac z innymi “lepszymi” rozwiazaniami przedstawionymi na forum a tylko pobudzic do wymiany opinii i pomyslow dotyczacych takiego rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

Czy wziąłeś pod uwagę fakt,że grzanie prądem wymaga bardzo dobrej termoizolacji domu,chyba,że liczysz się z dużymi rachunkami ?

Czy uważasz za dobre rozwiązanie,że grzejniki będą bezpośrednio przy "najzimniejszej" przegrodzie zewnętrznej i dodatkowo będą narażone na szybkie wychładzenie ? W Twoim przypadku jeszcze bardziej bo okna będą musiały być rozszczelnione.

A teraz bufor od mądrzejszego ode mnie ;):

1000l bufor ładowany od 10oC do 95oC (delta"t" - 85K) => 99kWh

Dla Ciebie do efektywnego wykorzystania od 95oC do 50oC (delta "t" - 45K) => 52,5kWh

Przy ogrzewaniu niskotemperaturowym na zasilaniu 35oC (delta "t" - 60K) => 70kWh

Czyli wynika z tego,że Twoje 500l będzie miało pojemność cieplną jedynie ok.26kWh...

Któryś raz z rzędu zapytuje,jakie będziesz miał zapotrzebowanie domu na ciepło ?

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wziąłeś pod uwagę fakt,że grzanie prądem wymaga bardzo dobrej termoizolacji domu,chyba,że liczysz się z dużymi rachunkami ?

Czy uważasz za dobre rozwiązanie,że grzejniki będą bezpośrednio przy "najzimniejszej" przegrodzie zewnętrznej i dodatkowo będą narażone na szybkie wychładzenie ? W Twoim przypadku jeszcze bardziej bo okna będą musiały być rozszczelnione.

A teraz bufor od mądrzejszego ode mnie ;):

 

Czyli wynika z tego,że Twoje 500l będzie miało pojemność cieplną jedynie ok.26kWh...

Któryś raz z rzędu zapytuje,jakie będziesz miał zapotrzebowanie domu na ciepło ?

 

ARTURO nie strasz mnie rachunkami bo moj system zapewnia nad nimi kontrole i wplyw na nie.

Termoizolacyjnosc domu jest dobra jak to juz wyniklo z praktycznych pomiarow.

Nie ma sensu wyjasniac tutaj na czym polega system konwekcji powietrza i tego ze okna beda rozszczelnione bo tak zakladam od poczatku..

Jesli mnie pytasz jakie rozwiazanie uwazam za dobre to powiem ze nie podlogowka a tylko grzanie scian ale to nie dotyczy tematu.

Jesli tak sie interesujesz teoretycznymi obliczeniami zapotrzebowania na cieplo to oblicz je sobie sam. Ja to juz zrobilem wczesniej i wyniklo , ze dla ogrzania domu o pow grzania 200m2 z dobra izolacja cieplna do grzania bede potrzebowal pieca 21-23 KW.Taki mam.

Dopasowanie praktyczne i tak nastapi pozniej.Nie uwazam zeby taki piec byl przewymiarowany albo niedostateczny.

Do obliczen polecam Tobie skorzystanie z roznych kalkulatorow dostepnych w necie. Ja jestem praktykiem.Teoria nie zagrzeje domu.

A bufor nie bedzie grzany od 10 C tylko cyklicznie w II taryfie . Dom tez nie bedzie wyziebiony do 10 C.

Dla Twojego spokoju powiem , ze histereza grzania bedzie tak ulozona , ze priorytetowo bedzie traktowala temperature 21 C +/- 2 C w pomieszczeniach pobytowych (parter) a wtornie temp 18 C +/- 1 C w pomieszczeniach sypialnych .

Odpowiednio bedzie ustawiny cykl ladowania bufora. Jak juz powiedzialem w przypadku niedostatecznej pojemnosci cieplnej bufora obnize temp. w pomieszczeniach pobytowych ktore nie sa przez kilka godzin zamieszkale.To pozwoli mi przeczekac do czasu tanszej taryfy.

Tak wiec do poludnia zapotrzebowanie na ogrzanie pomieszczen bedzie niskie , potem nastapi krotki okres II taryfy i bedzie mozna podniesc temp. a po poludniu bede korzystal do wieczora z pojemnosci bufora.Ale najwazniejsze bedzie ustawienie sterowania ktore posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARTURO nie strasz mnie rachunkami bo moj system zapewnia nad nimi kontrole i wplyw na nie.

Termoizolacyjnosc domu jest dobra jak to juz wyniklo z praktycznych pomiarow.

Nie ma sensu wyjasniac tutaj na czym polega system konwekcji powietrza i tego ze okna beda rozszczelnione bo tak zakladam od poczatku..

Jesli mnie pytasz jakie rozwiazanie uwazam za dobre to powiem ze nie podlogowka a tylko grzanie scian ale to nie dotyczy tematu.

Jesli tak sie interesujesz teoretycznymi obliczeniami zapotrzebowania na cieplo to oblicz je sobie sam. Ja to juz zrobilem wczesniej i wyniklo , ze dla ogrzania domu o pow grzania 200m2 z dobra izolacja cieplna do grzania bede potrzebowal pieca 21-23 KW.Taki mam.

Dopasowanie praktyczne i tak nastapi pozniej.Nie uwazam zeby taki piec byl przewymiarowany albo niedostateczny.

Do obliczen polecam Tobie skorzystanie z roznych kalkulatorow dostepnych w necie. Ja jestem praktykiem.Teoria nie zagrzeje domu.

A bufor nie bedzie grzany od 10 C tylko cyklicznie w II taryfie . Dom tez nie bedzie wyziebiony do 10 C.

Dla Twojego spokoju powiem , ze histereza grzania bedzie tak ulozona , ze priorytetowo bedzie traktowala temperature 21 C +/- 2 C w pomieszczeniach pobytowych (parter) a wtornie temp 18 C +/- 1 C w pomieszczeniach sypialnych .

Odpowiednio bedzie ustawiny cykl ladowania bufora. Jak juz powiedzialem w przypadku niedostatecznej pojemnosci cieplnej bufora obnize temp. w pomieszczeniach pobytowych ktore nie sa przez kilka godzin zamieszkale.To pozwoli mi przeczekac do czasu tanszej taryfy.

Tak wiec do poludnia zapotrzebowanie na ogrzanie pomieszczen bedzie niskie , potem nastapi krotki okres II taryfy i bedzie mozna podniesc temp. a po poludniu bede korzystal do wieczora z pojemnosci bufora.Ale najwazniejsze bedzie ustawienie sterowania ktore posiadam.

Arturo72 ma rację. Podstawą poprawnego doboru elementów Twojego systemu grzewczego powinno być obliczone zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania.

Co prawda mając kilka źródeł ciepła zawsze można wykorzystać pozostałe, aby uzupełnić braki w cieple, chociaż wygodne to nie będzie.

Jeżeli zakładasz na potrzeby ogrzewania kocioł o mocy 21-23kW, to pewnie liczysz się z tym, że w skrajnych wypadkach pokryje on zapotrzebowanie dom na ogrzewanie w II taryfie. Przy 10h grzania taki kocioł dostarczy ci 210-230kWh ciepła. Koszt takiego ogrzewania będzie znaczny, bo w tym wypadku wyniesie 65-70zł w ciągu doby. Oczywiście nie zawsze będzie -25st. C na zewnątrz, a świadomość takich rachunków z pewnością zagrzeje Ciebie do pełnego wykorzystania piecokominka. Jednak to szacowane przez Ciebie zapotrzebowanie domu na ciepło do ogrzewania kłóci się z pojemnością cieplną bufora.

210-230kWh w ciągu doby oznacza średnie straty ciepła budynku w wysokości 8,75-9,6kW. Przy grzejnikach potrzebujących 50 st. C w buforze 500l naładowanym do 95 st. C zgromadzisz 26kWh ciepła, które wystarczy na pokrycie strat ciepła przez 2,7-3,0h (oczywiście także przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych).

Dziwi mnie także wykorzystanie przepływowych podgrzewaczy ciepłej wody podczas, gdy masz do dyspozycji 2 taryfę energii elektrycznej.

Nawet perspektywa późniejszego podłączenia gazu nie do końca usprawiedliwia takie rozwiązanie (lepsze byłoby zastosowanie podgrzewacza pojemnościowego grzanego obecnie z kotła elektrycznego, a docelowo z kotła gazowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo72 ma rację. Podstawą poprawnego doboru elementów Twojego systemu grzewczego powinno być obliczone zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania.

Co prawda mając kilka źródeł ciepła zawsze można wykorzystać pozostałe, aby uzupełnić braki w cieple, chociaż wygodne to nie będzie.

Jeżeli zakładasz na potrzeby ogrzewania kocioł o mocy 21-23kW, to pewnie liczysz się z tym, że w skrajnych wypadkach pokryje on zapotrzebowanie dom na ogrzewanie w II taryfie. Przy 10h grzania taki kocioł dostarczy ci 210-230kWh ciepła. Koszt takiego ogrzewania będzie znaczny, bo w tym wypadku wyniesie 65-70zł w ciągu doby. Oczywiście nie zawsze będzie -25st. C na zewnątrz, a świadomość takich rachunków z pewnością zagrzeje Ciebie do pełnego wykorzystania piecokominka. Jednak to szacowane przez Ciebie zapotrzebowanie domu na ciepło do ogrzewania kłóci się z pojemnością cieplną bufora.

210-230kWh w ciągu doby oznacza średnie straty ciepła budynku w wysokości 8,75-9,6kW. Przy grzejnikach potrzebujących 50 st. C w buforze 500l naładowanym do 95 st. C zgromadzisz 26kWh ciepła, które wystarczy na pokrycie strat ciepła przez 2,7-3,0h (oczywiście także przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych).

Przeplywowe podgrzewacze wody (kuchnia bojler 5 l i lazienki Siemens 21 KW) beda rowniez korzystaly z II taryfy jesli to wygodne dla uzytkownikow

bedzie.A Kospela czcialbym w I taryfie automatycznie wylaczac.Zuzycie cieplej wody Siemensa dla podgrzania wody uzytkowej nie bedzie duze.

Dziwi mnie także wykorzystanie przepływowych podgrzewaczy ciepłej wody podczas, gdy masz do dyspozycji 2 taryfę energii elektrycznej.

Nawet perspektywa późniejszego podłączenia gazu nie do końca usprawiedliwia takie rozwiązanie (lepsze byłoby zastosowanie podgrzewacza pojemnościowego grzanego obecnie z kotła elektrycznego, a docelowo z kotła gazowego).

 

HenoK , dziekuje za fachowa i wnikliwa analize mojego projektu. Tak wiec jak wczesniej zamierzalem bede musial przygotowac sie do ustawienia drugiego bufora 500l.Obydwa bufory chcialbym postawic w szeregu po to zeby je kolejno dolaczyc

tzn : na zewnatrz chlodno : I bufor , na zewnatrz zimno + II bufor.Jesli na zewnatrz bardzo zimno to + piecokominek.

W miedzyczasie bedzie i tak czesto grzal piecokominek (zakladam ponad 50% czasu) co powinno odciazyc koszty zuzytej emergii elektrycznej.

Jesli chodzi o celowosc uzycia przeplywowego podgrzewacza wody (21 KW Siemens) i bojlera w kuchni (5 L) to beda one pracowaly zarowno w I jak i II taryfie w odroznieniu od Kospela ktory bedzie pracowal tylko w II taryfie. Realne zuzycie cieplej wody w lazienkach bedzie dla mojego gospodarstwa bardzo niskie (liczba osob) Zalete widze w tym , ze ciepla woda nie bedzie odejmowana z bufora i bede mial dwa oddzielne systemy W lecie nie bede musial trzymac cieplej wody w buforze..

Urzadzenia energochlonne : pralka, zmywarka itd beda pracowaly w II taryfie. Rowniez elektryczna kuchnia plytowa bedzie pracowala glownie w okresie poludniowym w II taryfie.Oczywiscie bedzie zamontowany 3 fazowy II taryfowy podlicznik w celu kontroli zuzycia pradu.

Na poczatku bede system dokladnie monitorowal z roznymi nastawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz rozstaw rurek,czy wg wyliczeń czy zmniejszałeś rozstaw,jak długo grzałeś płytę,jaką temperaturę masz zapodaną na piecu,po jakim czasie odczuwalna jest zmiana temperatury,czy płyta nie przegrzewa nam pomieszczeń.

Z niecierpliwością będę czekał na Twoją jesień :)

Wg projektu podlogowki, ktory byl czescia calosci projektu domu - rozstaw 15cm, w lazience 7,5cm, strefy brzegowe 10cm. Rurka jest względnie tania, koszt ulozenia i tak byl od calosci.

 

Wygrzanie zaczynalem od 20 st.C zasilania, az do 40 st.C. Piszac bezwladnosc, mam na mysli powolne migrowanie ciepla z podlogowki przez grubosc plyty. Jesli np. wlaczysz piec, to wzrost temperatury wewnatrz zaobserwujesz dopiero po 2, 3 dniach.

Bezwladnosc samego domu dziala w momencie wylaczenia pieca, czyli I taryfy. Gdy konczylem wygrzewanie (stopniowo zmniejszana temperatura zasilania), temperatura wewnatrz wynosila 17 st.C - po tygodniu bez grzania mialem 15 st.C (poczatek marca, temperatury zewnetrzne byly w miare stabilne). Dom nie jest zamieszkany - z zyskow tylko slonce.

 

By plyta nie przegrzala pomieszczen, dlugosc obwodow musi byc rowna (u mnie ok. 85m) + regulacja na rozdzielaczu.

 

yaneq - piec sie nie grzeje, na razie dzialal 1 miesiac, wiec awarii brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg projektu podlogowki, ktory byl czescia calosci projektu domu - rozstaw 15cm, w lazience 7,5cm, strefy brzegowe 10cm. Rurka jest względnie tania, koszt ulozenia i tak byl od calosci.

 

Wygrzanie zaczynalem od 20 st.C zasilania, az do 40 st.C. Piszac bezwladnosc, mam na mysli powolne migrowanie ciepla z podlogowki przez grubosc plyty. Jesli np. wlaczysz piec, to wzrost temperatury wewnatrz zaobserwujesz dopiero po 2, 3 dniach.

 

yaneq - piec sie nie grzeje, na razie dzialal 1 miesiac, wiec awarii brak.

 

Dziekuje za odpowiedz. Jesli piec sie nie grzeje podczas pracy to oznacza , ze praktyczna a nie teoretyczna sprawnosc pieca Kospel

wynosi 100 %. Cala energia elektryczna zamienia sie w cieplo uzytkowe.

Twoj problem ma podloze w wyborze zasilania ogrzewania instalacji podlogowej.Dla takiej instalacji jaka masz bardziej przydatna jest pompa cieplna ze wzgledu na dopasowanie temperatur zasilania i odbioru oraz prace non-stop.

W przypadku pieca elektrycznego korzystasz z niego tylko w pewnym przedziale czasowym I taryfy i w dodatku nie wykorzystujesz jego mozliwosci zasilania wysoka temperatura.

W rezultacie niezaleznie od jakosci izolacji budynku i systemu odzysku ciepla bedziesz skazany na naprawde duza bezwladnosc

systemu z w.w. powodow.

Zastanow sie czy nie warto by bylo zastosowac dodatkowo bufora ktory byl by dodatkowo ladowany w II taryfie i w czasie I taryfy podejmowal by grzanie podlogowka.

W przeciwnym wypadku podlogowka w okresie dziennym tj I taryfy nie jest grzana a tylko traci przez ten czas cieplo .

Akurat w tym okresie ciepla podlogowka jest najbardziej pozadana.Akumulacja ciepla podlogowki nie pozwoli utrzymac niskiej temperatury podlogi na zadawalajacym poziomie. Temperatura stopniowo bedzie sie obnizala do niekorzystnego poziomu.

Po prost startujem z akumulacja z niskiego pulapu temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaneq, gorne zrodlo PCi jest niskotemperaturowe, moj piec tez moze być (pisalem - regulacja od 20 do 60 st.C). Jedyna roznica - kilkanascie do kilkudzisieciu tysiecy zlotych.

 

Pisalem tez, ze dom wychlodzil sie przy braku ogrzewania przez TYDZIEN o 2 st.C - o ile moze wychlodzic sie zatem w ciagu I taryfy gdy piec nie chodzi?

 

A bufora mi nie trzeba przy podlogowce i 20cm betonu (plyta) oraz 120m2 scianek z silki.

 

PCi przy moim ociepleniu? Liczylem to nieraz - uwierz...

Stworzylem nawet mini-arkusz, nad ktorym dyskusja swego czasu cieszyla sie sporym powodzeniem :-) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?148452-Pompa-ciep%C5%82a-CZY-elektryka-WEJD%C5%B9-I-POLICZ-SAM!

Edytowane przez budowlany_laik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
ARTURO 72 : ostrzegam po raz ostatni : naruszasz ponownie zasady korzystania z Forum .

 

w dodatku nie wykorzystujesz jego mozliwosci zasilania wysoka temperatura.

Wytłumacz powyzszą teorie bo nie łapie,w jakim celu ma być wykorzystywana możliwość grzania wysoką temperaturą przy ogrzewaniu podłogowym i co ma na celu ? (jakbyś nie wiedział są piece Kospel przystosowane do grzania w niskich temperaturach specjalnie do podłogówki) :

Zastanow sie czy nie warto by bylo zastosowac dodatkowo bufora ktory byl by dodatkowo ladowany w II taryfie i w czasie I taryfy podejmowal by grzanie podlogowka.

Wytłumacz powyzszą teorię bo nie łapie,w jakim celu ma być dodatkowo bufor skoro płyta sama w sobie akumuluje ciepło z II taryfy i to zdecydowanie sprawniej niż bufor:

W przeciwnym wypadku podlogowka w okresie dziennym tj I taryfy nie jest grzana a tylko traci przez ten czas cieplo .

.

Wytłumacz powyższą teorię bo nie łapie,w jaki sposób ciepło akumulowane w płycie jest tracone,czemu podłogówka w I taryfie ma być grzana,skoro jest wystarczająco naładowana ciepłem z II taryfy

 

Nie każdy myśli podobnie do Ciebie i instaluje od razu wszystko co wpadnie mu do głowy.Niektórzy jednak myślą...

Dlatego nie sadzę,żebym naruszał zasady forum poprzednim postem.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaneq, gorne zrodlo PCi jest niskotemperaturowe, moj piec tez moze być (pisalem - regulacja od 20 do 60 st.C). Jedyna roznica - kilkanascie do kilkudzisieciu tysiecy zlotych.

 

Pisalem tez, ze dom wychlodzil sie przy braku ogrzewania przez TYDZIEN o 2 st.C - o ile moze wychlodzic sie zatem w ciagu I taryfy gdy piec nie chodzi?

 

A bufora mi nie trzeba przy podlogowce i 20cm betonu (plyta) oraz 120m2 scianek z silki.

 

PCi przy moim ociepleniu? Liczylem to nieraz - uwierz...

Stworzylem nawet mini-arkusz, nad ktorym dyskusja swego czasu cieszyla sie sporym powodzeniem :-) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?148452-Pompa-ciep%C5%82a-CZY-elektryka-WEJD%C5%B9-I-POLICZ-SAM!

 

Przyznam sie , ze nie wiem dlaczego widzisz problem w duzej bezwladnosci systemu skoro jego akumulacyjnosc jest tak duza ,

ze utrzymuje zgromadzone cieplo przez bardzo dlugi okres czasu.

Przeciez w tym celu robiles taka konstrukcje, to powinna byc zaleta tego systemu skoro stabilizuje

i dlugo utrzymuje temperature.

Tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony , ze tak malym piecem mozna w II taryfie ogrzac tak duza mase.

A to ze temperature we wnetrzu wzrasta powoli wynika przeciez ze sposobu ladowania I medium akumulacyjnego.

Nie wiem czy wlasciwie zrozumialem Twoje sformulowanie ? Ja widze na razie tylko zalety.

Dziekuje za link .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz powyzszą teorie bo nie łapie,w jakim celu ma być wykorzystywana możliwość grzania wysoką temperaturą przy ogrzewaniu podłogowym i co ma na celu ? (jakbyś nie wiedział są piece Kospel przystosowane do grzania w niskich temperaturach specjalnie do podłogówki) :

 

Wytłumacz powyzszą teorię bo nie łapie,w jakim celu ma być dodatkowo bufor skoro płyta sama w sobie akumuluje ciepło z II taryfy i to zdecydowanie sprawniej niż bufor:

 

Wytłumacz powyższą teorię bo nie łapie,w jaki sposób ciepło akumulowane w płycie jest tracone,czemu podłogówka w I taryfie ma być grzana,skoro jest wystarczająco naładowana ciepłem z II taryfy

 

Nie każdy myśli podobnie do Ciebie i instaluje od razu wszystko co wpadnie mu do głowy.Niektórzy jednak myślą...

Dlatego nie sadzę,żebym naruszał zasady forum poprzednim postem.

 

1.Zawsze chetnie uslysze nowosci o ktorych nie wiedzialem. Tak byc tez powinno z innymi dyskutantami. Bazowalem na przykladzie mojego pieca ktorego dokladne oznaczenie podalem.

W tym przypadku piec nie byl dokladnie okreslony.

2.Napewno plyta akumuluje bardzo sprawnie cieplo w II taryfie ,ja tylko szukalem przyczyn duzej bezwladnosci system tzn tak jak zrozumialem z opisu bardzo powolnego wzrostu temperatury w mieszkaniu po wlaczeniu pieca.

Przypuszczalem ze powodem moglo byc duze ochlodzenie plyty. Nie zwrocilem jednak uwagi na to , ze to tylko 2 C w przeciagu dlugiego okresu. Oczywiscie w tej sytuacji brak jest uzasadnienia instalowania dodatkowych mas akumulacyjnych.

Poza tym woda tez calkiem dobrze akumuluje cieplo.

3.Gdyby plyta podlogowa sie nie chlodzila I nie miala strat ciepla to by nie istniala potrzeba jej dogrzewania. Nawet jesli budynk bylby idealnym

termosem z instalacja rekuperatora z zamurowanymi drzwiami i oknami to i tak powstaly by straty cieplne .

 

Co do zasady korzystania z Forum : w moim przekonaniu nalezy sie odnosic merytorycznie do faktow i wypowiedzi a z szacunkiem do osob

ktore formuluja swoje wypowiedzi niezaleznie od tego czy sie zgadzamy z tymi wypowiedziami.

Ironiczne stwierdzenia w rodzaju : "niezle teorie" , "ciezki przypadek" dotycza bezposredni osoby a nie tematu.

W zaden sposob nie udokumentowales swoich kompetencji i prawa do pouczania innych na tym Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...