Pyxis 26.11.2014 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 wszystko fajnie jeżeli masz kondensata gazowego czy ekogrocha które sobie działają cały czas... co z tego że w łazience ustawisz sobie przepływy skoro w drogim okienku nic ich nie napędza ... Jasko, mam w lazienkach teraz tyle samo co w reszcie domu - nieco powyzej 22*C. Naprawde da sie z tym zyc. Jesli bym zakladal, ze w omu mam 19-20*C, to pewnie musial bym jakos specjalnie dogrzewac lazienki np robiac w nich ogrzewanie scienne, zeby jak najwiecej energii zakumulowac w okresie aktywnosci CO (o buforach nawet nie mysle). To sie da rozwiazac i nie jest to kluczowa zaleta kabli w calym domu. Nikt nikomu tez nie zabroni polozyc w kleju maty grzewczej na posadzce lazienki. Niektorzy takimi matami cala chalupe grzeja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 26.11.2014 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 dlatego zalezy z czego i jak dom wybudowany i jak zaizolowany / jak szczelny - u mnie wilgotnosc waha sie o 7% 45-52% Latem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.11.2014 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Z| tą cena to nie przesadzaj dobry sterownik to ponad 3 stówy policz sobie z 10 szt, dobre kable też do tanich nie należą. Rurkę do podłogówki też możesz kupić i za 3 zł i za 1,5. Czy wszyscy budujący dom wybierają najtaniej. Wiesz, jako ogromna zaleta instalacji na kablach praktycznie zawsze jest podawany minimalny koszt inwestycyjny. Ja juz to tyle razy slyszalem, ze zakodowalem to sobie niezaleznie od stanu faktycznego. Nie liczylem nigdy kosztow takiej instalacji. Przyjmuje na wiare to co podaja kablarze (moze to "wiara" troche na wyrost - nie wiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 26.11.2014 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Ok. ... twoje jest najtwojsze ... spoko ;D ale Ty też masz za uszami trochę - typu odzysk ciepła z niekoniecznie czystej wody, jakieś solary czy cośtam.. i też są najtwojsze ale serio - napisz czy coś jeszcze da się w sterowaniu wymyślić.. przewaga tego co mam jest taka że w jednym przemysłowym sterowniku mam wszystkie dane z całego domu, np. temperatury wszystkiego, obroty wentylatorów, informację czy działa telewizor (dla fanów liczenia ile plazma daje ciepła ), prognozę pogody i co tam jeszcze.. więc mogę do woli kombinować i wymyślać zależności.. jak masz jakiś pomysł to dawaj.. mogę spokojnie zmienić program i zobaczyć co się dzieje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.11.2014 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Cześć Tak miło się zrobiło, więc powiedzcie proszę z doświadczenia, jak laikowi , jak to jest : są kable/rurki w akumulacyjnej podłodze i jest wentylacja mechaniczna z reku/bez reku i teraz tak - podłogę ładujecie w tanich okienkach, zwykle nad ranem, 2h w środku dnia, i po 22-giej (zależnie od potrzeb) starając się utrzymywać równomierną komfortową dla was temperaturę, tak? - a jak z tą wentylacją w takim układzie? mamy już ulobione 21/22/23 stopnie, ale włącza się wentylacja i wdmuchuje nam chłodniejsze powietrze, żeby znów dobić do komfortowej temperatury, podłoga oddaje zakumulowane ciepło, tak? Z jaką częstotliwością włącza się u was wentylacja, czy to chodzi całą dobę w każdej minucie na niskim biegu, czy raz na gdzinę, 2-3 razy dziennie, raz dziennie, ale huragan na najwyższym biegu, w jaki sposób to działa, żeby mieć świeże powietrze, a nie "przewentylować" chałupy i żeby tej akumulacji starczyło? Jak to w rzeczywistości wygląda? Pytam, bo nie wiem, bo nie mam, bo niebyło okazji zobaczyć i się przekonać W brew pozorom prawidlowo dzialajaca wentylacja nie wyssie calego ciepla z domu. U mnie przy WG ktora dziala raczej mocno (mam w domu 13 kanalow WG - ale utrzymuje ja w ryzach) gdy mamy zimowe temperatury na zewnatrz wahania temperatury powietrza w domu nie przekraczaja 0.7K. To jest juz odczuwalne, ale dalekie jeszcze od nieodpartej potrzeby czestszego zalaczania ogrzewania w drogim pradzie. Wylewka i sciany gromadza w brew pozorom bardzo duzo energii, ktora stabilizuje temperature w domu. W domach ktore maja lepsza izolacje i rekuperacje ten efekt bedzie powodowal jeszcze woeksza stabilnosc temperatury. Pisze to z pozycji uzytkownika, ktory ma 2h taniego pradu w dzien i odpowiednio dobrana moc urzadzenia grzewczego do tych warunkow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 26.11.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Sterowanie z 1 miesca, sterowanie z prognozą pogody ...Portier is dead. SZACUN A jak myślisz , szło by sie skomunikować z kotłem coby modulowal temperaturą ?Ma to sens ? I czy w granicach oplacalności byłoby stworzenie "czegoś" coby powodowało wyłaczenie pracy kotła około godz 6 po osiągnięciu temp? wszystko zależy jak sterowany jest kocioł i co masz na myśli mówiąc "granica opłacalności".. bo do tych celów co piszesz to wydaje mi się że zwykły EUROSTER z programem dobowym lub tygodniowym by wystarczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.11.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Jasko, mam w lazienkach teraz tyle samo co w reszcie domu - nieco powyzej 22*C. Naprawde da sie z tym zyc. Jesli bym zakladal, ze w omu mam 19-20*C, to pewnie musial bym jakos specjalnie dogrzewac lazienki np robiac w nich ogrzewanie scienne, zeby jak najwiecej energii zakumulowac w okresie aktywnosci CO (o buforach nawet nie mysle). To sie da rozwiazac i nie jest to kluczowa zaleta kabli w calym domu. Nikt nikomu tez nie zabroni polozyc w kleju maty grzewczej na posadzce lazienki. Niektorzy takimi matami cala chalupe grzeja. że Ty z tym żyjesz to wiemy tylko czy każdemu to będzie odpowiadało... ja dom mam jaki mam ale niczego nie muszę dokładać, zmieniać ,przerabiać, nadzorować aby utrzymywać zadane temperatury we wszystkich pomieszczeniach niezależnie co dzieje się na zewnątrz czy wewnątrz ... wszystkie niedociągnięcia budynku nie są widoczne na szybciej wychładzających się pomieszczeniach a jedynie na zużyciu energii w danej części domu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyton79 26.11.2014 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 a dlaczego nie więcej...? ( po co blokada...?) z góry wiadomo co się będzie działo... po kilku takich cyklach zacznie omijać niektóre okienka ładowania bo spadki temp. będą zbyt małe aby przekroczyć histerezę , raz się załapie a raz nie i będą nadmierne huśtawki temperatury co jak wiadomo skończy się odczuciem ciepło- chłodno... takie ustawienia będą dobrze działały ale w bardzo ograniczonym zakresie temp. zewnętrznej, np. jak wycelujesz dla 0* to przy spadku temp. zewnętrznej zacznie ci spadać wewnętrzna bo blokada na 33* kotła uniemożliwi podawania większej ilości energii w tym samym przedziale czasu... Dlatego bo ja tak mówie;) Mozna wiecej wtedy krócej.... Narazie niech ustawi tak potem bedziemy dumac co dalej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.11.2014 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 spoko ;D ale Ty też masz za uszami trochę - typu odzysk ciepła z niekoniecznie czystej wody, jakieś solary czy cośtam.. i też są najtwojsze Nie zapominaj o wymienniku pompy ciepla PP w kanalach DGP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.11.2014 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 że Ty z tym żyjesz to wiemy tylko czy każdemu to będzie odpowiadało... Jesli by nieodpowiadalo komus, to w drugiej czesci postu (ktorej pewnie niedoczytales) podalem sposoby zaradzenia temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 26.11.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Mnie też by ciekawiło takie porównanie kosztów instalacji.Ojojoj - wentylacja chodzi cały czas, u mnie na dodatek jest tak, że w stropie idą kanały do parteru - powietrze ogrzewa się od podłogówki (jednocześnie trochę ją chłodząc), tak wiec na dole nie dość, że mam cieplejszą podłogę, to jeszcze cieplejszy nadmuch. Przy ok 5*C na zewnątrz na dole wchodzi mi 20-21, a u góry 15*.Artur - a ile masz za reku w takim razie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.11.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Dlatego bo ja tak mówie;) Mozna wiecej wtedy krócej.... Narazie niech ustawi tak potem bedziemy dumac co dalej.. no to słuchamy...( czytamy..) efekt będzie podobny do tego jak ja ograniczyłbym temp. podłogi i nie pozwolił nagrzać się jej do takiej temperatury aby zrównoważyć straty w pomieszczeniu... będzie działało w ograniczonym przedziale temperatur ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 26.11.2014 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 wszystko zależy jak sterowany jest kocioł i co masz na myśli mówiąc "granica opłacalności".. bo do tych celów co piszesz to wydaje mi się że zwykły EUROSTER z programem dobowym lub tygodniowym by wystarczył jestem po rozmowie z Eltermem , z automatykiem . Wyłuszczę problem....No to może nie być łatwe _artur _ , no jak zwykły Euroster ? I co mu zadam ? wyłącz się o 6 ? a co z temp zasilania ? ma ramę czasową - 22-6 .dobierz sobie tak temperaturę żebyś wyłączył się o/w okolicach 6 i nie obchodzi mnie jak to jak to zrobisz czas do następnego załączenia ma być możliwie jak najkrótszy ma osiągnąć temp zadaną a temperaturę zasilania ma sobie dobierać sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.11.2014 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Jesli by nieodpowiadalo komus, to w drugiej czesci postu (ktorej pewnie niedoczytales) podalem sposoby zaradzenia temu. aaa... to trzeba jeszcze zaradzenia w problemie... znaczy do podłogówki wodnej dokleić maty lub obłożyć chałupę rurkami na ścianach ... luzik... co za prostota systemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyton79 26.11.2014 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 no to słuchamy...( czytamy..) efekt będzie podobny do tego jak ja ograniczyłbym temp. podłogi i nie pozwolił nagrzać się jej do takiej temperatury aby zrównoważyć straty w pomieszczeniu... będzie działało w ograniczonym przedziale temperatur ... Eureka mam! Wymyslilem to przed chwila... Problem jest kiedy nie załacza w tanim popoludniowym okienku co zrobic zeby załaczalo zawsze? W poludnie przewaznie nie ma nas w domu i ktp wlaczy recznie start kotła? Otóż zawsze po przebudzeniu rano wysyarczy podniesc temperature o np 2 st wiecej to uruchomi kocioł na 100% w okienku popoludniowym.....Czyż nie proste;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 26.11.2014 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Dlatego bo ja tak mówie;) Mozna wiecej wtedy krócej.... Narazie niech ustawi tak potem bedziemy dumac co dalej.. a nie uważasz że skończy się jak w dowcipie o Intuicji na maturze? o w morde a Intuicja - o ja pierd........e STEROWNIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 26.11.2014 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Otóż zawsze po przebudzeniu rano wysyarczy podniesc temperature o np 2 PORTIER chcesz być niewolnikiem we własnym domu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyton79 26.11.2014 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 jestem po rozmowie z Eltermem , z automatykiem . Wyłuszczę problem....No to może nie być łatwe _artur _ , no jak zwykły Euroster ? I co mu zadam ? wyłącz się o 6 ? a co z temp zasilania ? ma ramę czasową - 22-6 .dobierz sobie tak temperaturę żebyś wyłączył się o/w okolicach 6 i nie obchodzi mnie jak to jak to zrobisz czas do następnego załączenia ma być możliwie jak najkrótszy ma osiągnąć temp zadaną a temperaturę zasilania ma sobie dobierać sam Chyba nie rozumiesz co napisałem...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.11.2014 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Eureka mam! Wymyslilem to przed chwila... Problem jest kiedy nie załacza w tanim popoludniowym okienku co zrobic zeby załaczalo zawsze? W poludnie przewaznie nie ma nas w domu i ktp wlaczy recznie start kotła? Otóż zawsze po przebudzeniu rano wysyarczy podniesc temperature o np 2 st wiecej to uruchomi kocioł na 100% w okienku popoludniowym.....Czyż nie proste;) u mnie każdy sterownik ma ustawiony taki "pik" na minutę przed zadanym przedziałem więc zawsze wymuszam z automatu dogrzewanie ... np. 13:00- 23* 13:01- 22,5* histereza 0,5* powoduje że zawsze "gibie" do 23* pomimo że na sterowniku byłoby 22,5* i przy normalnej nastawie 22,5*nie załączyłby się ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 26.11.2014 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Chyba nie rozumiesz co napisałem...... chyba nie rozumiesz - z całym szacunkiem - w czym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.