Brygada RR 15.05.2011 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 kubatura częśći użytkowej w moim przypadku to około 440m3 - standardowo wentyluję na 100m3/h i to w zupełności wystarcza, a to jest 0,22 czasami zwiększam na więcej, w duże upały jadę na 200m3/h. jak ci się wydaje,że te 0,2 to za mało to zwiększ na 0,5, ale na pewno nie 4 Jeśli mówisz że to wystarczy.OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.05.2011 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Witam wszystkich. Od czterech lat mieszkam w domu gdzie wszystko jest na prąd (prawie bo kuchenka na gaz)i chciałbym opisać jak to jest w praktyce bo moze komuś sie przyda. powierzchnia użytkowa 154m, sciany z klocków styropianowych U-0,28 , dach wełna od 30-70 cm podłoga na gruncie styropian 15cm. kable grzejne elektra w wylewce 7cm, sterowniki elektroniczne we wszystkich pomieszczeniach srednia temp. ok 21-22 stopnie. kominek z DGP jak są silne mrozy i w wekkend jak jest komu napalić. Bojler 80l.wszystko działa w tanszej taryfie. Wentylacja mechaniczna z reku własnej konstrukcji plus GWC rurowy. Średnio z kilku lat taryfa tańsza 8300kw, dzienna 2400kw rocznie, drzewo do kominka ok3-4 mp. Jak cos więcej to pytać postaram sie odpowiedziec. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 15.05.2011 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 zdecydowanie tak, zmień na 0,2 i bedzie ok 0,2 to za mało, nie powinno sie w OZC liczyc dla takiego wsp. Jest to zbytnie zaniżenie, nie można liczyć dla skrajnych przydaków. Bo to wtedy jest liczenie tylko po to żeby mieć ładny wynik. Moim zdaniem 0,5 to odpowiedni współczynnik, nie jest on zaniżony, a bardziej odpowiada praktyce. ponadto wyniki jakie uzyskasz są wynikami dla wymiany jaka zawsze będzie wystarczająca (0,2 nie do końca) przez co i nie zdziwi Cię zapotrzebowanie na energię przy takiej wymianie. Kazdy dom jaki liczyłem liczyłem dla 0,5; mój również, co pokazało że teoria w takim przypadku pokrywa się z praktyką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 15.05.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 No i z nudów policzyłem sobie w OZC swój przyszły dom. Jak pokonałem swoje lenistwo i obejrzałem tutorial okazało się, że w 4 godzinki dało się dom wprowadzić. Wyszło mi przy ociepleniu 20 styro sciany i podloga, okna U0,8 sufit wełna 40cm straty na ogrzewanie i CWU 3800kW a roczne zapotrzebowanie na energię 5600kWh rocznie. Wygląda malinowo Najwięcej strat mam przez ściany i okna *38m2 otworów okiennych) a zaskoczony jestem stosunkowo mała stratą przez podłogę. Nie wiem tylko dlaczego jak wyświetlam certyfikat energetyczny pokazuje mi zużycie roczne energii na CWU dla 3 osób aż 9 tys. kWh .. coś chyba źle założyłem. I mam pytanko grzejąc piecem elektrycznym wystarczy piec 4kW??? Kospel produkuje piece od 6kW ale 9 i 12kW kosztuje tyle samo co 6kW. Podpowie mi ktoś czy mam wziąć 12kW? Piec ma 6 stopni regulacji mocy grzałek więc chyba lepiej na wszelki wypadek mieć mocniejszy ... ;-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 15.05.2011 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 bitter, co masz na mysli piszac '6 stopni regulacji mocy'? Mam Kospela 6 kW Ln2p. Jest mozliwosc ustawienia mocy grzewczej w kW, ale gdy zrobilem to zimą, piec i tak wykorzystywal moc większą - sprawdzone na 100% pomiarem zuzycia energii. Na moje pytanie do producenta 'dlaczego tak?', odpowiedzieli: 'NIE REGULOWAC MOCY GRZEWCZEJ ZESPOŁU'. Piec sam ją dobiera. Regulacja tylko temperatury zasilania wody. Wieksza moc pieca u mnie (niz wyliczona w OZC przy -16 st. C, czyli ok. 2500 W) przydala sie np. w okresie wygrzewania podlogowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 15.05.2011 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Marcinie, masz rację, ale pisałem o tym: "jak ci się wydaje,że te 0,2 to za mało to zwiększ na 0,5, ale na pewno nie 4 " masz rację, chodziło mi o to żeby nie zaniżać zbytnio wsp-ów w fazie obliczeniowej, żeby sie potem nie zdziwić po pierwszym sezonie grzewczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 15.05.2011 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 bitter, co masz na mysli piszac '6 stopni regulacji mocy'? [....] Piec sam ją dobiera. Regulacja tylko temperatury zasilania wody. No właśnie to miałem na myśli, że piec sam dobiera moc w zależności od pomiarów temperatury zewnętrznej, wewnętrznej i wody. Jak jest mróz a w domu zimno to grzeje większą mocą a jak cieplej to mniejszą. No i pytanie dlaczego kupiłeś 6kW skoro 12kW kosztuje tyle samo? Jedyny minus to taki, że być może piec zacznie grzać mocą 12kW, zamiast 6kW (która pewnie by wystarczyła) i trzeba będzie w enei zabezpieczyć większą moc co niepotrzebnie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 15.05.2011 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Marcinie, masz rację, ale pisałem o tym: "jak ci się wydaje,że te 0,2 to za mało to zwiększ na 0,5, ale na pewno nie 4 " W moim przypadku zmiana z 0,2 na 0,5 nie zmienia drastycznie wyników(150kwh/rok) - to pewnie efekt zaznaczenia mostków, niektóre z nich mam na pewno Natomiast jak wpisałem 4, to różnica była około 2tys kwh/rok dla swoich wyliczeń ustawiłem 0,5 - powinno być ok zmiana tego parametru na pow 1 wpływa znacząco na straty cieplne. widocznie ten audytor skorzystał z defaultów w OZC ehhh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 15.05.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 dla swoich wyliczeń ustawiłem 0,5 - powinno być ok zmiana tego parametru na pow 1 wpływa znacząco na straty cieplne. widocznie ten audytor skorzystał z defaultów w OZC ehhh... Nie wiem jak on to zrobił że ma tylko zyski od słońca, a gdzie reszta??? Strach pomyśleć że tacy ludzie nazywają się audytorami i jeszcze biorą od ludzi za to pieniądze. Co najgorsze nieświadomy inwestor opiera się na ich wyliczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.05.2011 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 (edytowane) dla swoich wyliczeń ustawiłem 0,5 - powinno być ok zmiana tego parametru na pow 1 wpływa znacząco na straty cieplne. widocznie ten audytor skorzystał z defaultów w OZC ehhh... Współczynnik n50 określa ilość wymian powietrza przez nieszczelności budynku przy różnicy ciśnień 50Pa. Wartości rzędu n50=0,5 można przyjmować jeżeli wykonało się próbę szczelności budynku, z której taka wartość infiltracji w budynku wynika. Np. dla budynków pasywnych wartość n50 nie powinna przekroczyć 0,5. Edytowane 15 Maja 2011 przez HenoK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 16.05.2011 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 A w nowym domu z superszczelnymi oknami i wentylacją mechaniczną to chyba wskaźnik na poziomie 0,5 jest spokojnie do osiągnięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 16.05.2011 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 A w nowym domu z superszczelnymi oknami i wentylacją mechaniczną to chyba wskaźnik na poziomie 0,5 jest spokojnie do osiągnięcia?To nie jest tylko sprawa szczelności okien. Chodzi o szczelność wszystkich przejść instalacyjnych, połączeń paroizolacji poddasza ze ścianami, itp. Szczelność na poziomie n50=0,6 (max dla domu pasywnego) oznacza nieszczelność na poziomie dziurki od klucza. Praktycznie bez zrobienia próby szczelności trudno sobie wyobrazić w ilu miejscach takie nieszczelności mogą się pojawić (wiać może np. z gniazdek elektrycznych, z przejść kanalizacji przez dach, przejść przewodów elektrycznych na strych, itp.). W budynkach ogrzewanych elektrycznie zdecydowanie warto taką próbę przeprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 16.05.2011 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 bitter, na piecu ustawiasz w zasadzie tylko temp. zasilania wody. Sterownik zewnętrzny (termostat ścienny) daje impuls: grzać lub nie grzać. Sterownik nie reguluje mocy.Wygląda to tak (na piecu jest możliwosć odczytania aktualnej mocy grzewczej): gdy woda osiągnęła temp. zadaną, aktualna moc = 0 kW. I później widzisz na wyświetlaczu jak płynnie piec przechodzi od 0 do 6 kW. Wg OZC maksymalna moc mi potrzebna przy -16 st. C to ok. 2,5 kW. Wybralem więc 6 kW z zapasem. Większy nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 16.05.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 (edytowane) budowlany a co z CWU, też Ci podgrzewa, czy masz osobny bojler? Bo mnie OZC pokazuje poniżej 4kW jak pogorszę trochę parametry ocieplenia to 5kW. Ale chciałbym też grzać CWU i tu przydał by się zapas gdyby okazało się, że trzeba dwie wanny po sobie nalać wody dobrze piszę? Doczytałem w stopce, że masz bojler elektryczny. Zastanawiam się czy to dobre rozwiązanie. Skoro piec ma możliwość sterowania grzaniem wężownicy bojlera, pilnowaniem "wygotowania bakterii Legionella" itp. to chyba wolę niech to robi. Gdyby przyszła ochota na zmianę pieca np. na pompę to bojler jak znalazł Edytowane 16 Maja 2011 przez bitter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 16.05.2011 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Doczytałem w stopce, że masz bojler elektryczny. Zastanawiam się czy to dobre rozwiązanie. Skoro piec ma możliwość sterowania grzaniem wężownicy bojlera, pilnowaniem "wygotowania bakterii Legionella" itp. to chyba wolę niech to robi. Gdyby przyszła ochota na zmianę pieca np. na pompę to bojler jak znalazł Wg mnie z bojlerem lepiej,na piecu ustawiasz stałą temperaturę 30st tylko do podłogówki a bojler grzeję osobno cwu wyższą temperaturą,na liagonellę sobie ustawisz na timerze Bez mieszaczy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.05.2011 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 a własnie jak to jest z ta legionellą. Trzeba raz dziennie podgrzać do 60oC? czy to jakies bajki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 16.05.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 a własnie jak to jest z ta legionellą. Trzeba raz dziennie podgrzać do 60oC? czy to jakies bajki? Ja słyszałem,że wystarczy raz na tydzień przegrzać,ale jak z tym naprawdę jest tego nie było dane mi doświadczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brygada RR 16.05.2011 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Widziałem że nowe podgrzewacze mają funkcję anti-legionella, nic nie reklamuje --- http://eko-kotly.pl/wymienniki-cwu/elektryczny-ogrzewacz-elmet-120l-ecoway-eco-way ciekawy produkt, coś jak inteligentny podgrzewacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.05.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Ja słyszałem,że wystarczy raz na tydzień przegrzać,ale jak z tym naprawdę jest tego nie było dane mi doświadczyć Co to znaczy przegrzać? Ile stopni, 60? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brygada RR 16.05.2011 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbędne jest zapewnienie uzyskania w punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 70 °C i nie wyższej niż 80 °C." Należy nadmienić, że bakterie Legionella w temperaturach wyższych niż +60 °C, nie tylko się nie namnażają, ale szybko giną. Przeciwdziałanie zagrożeniom infekcyjnym spowodowanym przez bakterie Legionella wymaga przestrzegania określonych zasad postępowania zarówno w okresie projektowania i doboru urządzeń, jak również przy ich eksploatacji. Tak rzecze Wikipedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.