RK1719508166 27.01.2015 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 dzięki Panowie. R&K - pamiętasz może jaki to model zaworu? wolałbym korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, poza tym zastanawiam się czy kupić coś renomowanego producenta czy kierować się bardziej ceną. nie znam firmy - gdzies chyba pudelko od niego i gwarancje trzymalem - teraz to juz do kosza .... Będę zlecał zrobienie OZC, czy jest sens robić również projekt ogrzewania podłogowego (kable)? nie tyle projekt co prosty plik XLS - straty pomieszczenia / pow. pomieszczenia / powierzchnia ogrz. pomieszczenia (np w lazience i kuchni odejdzie troche) liczba godzin beda pracowaly / rozstaw / moc kabla - i wszystko wychodzi czarno na bialym przewymiarowanie wynika zazwyczaj z tego zeby mogly pracowac 100% w taniej taryfie czyli 10/24 - czyli sa ponad 2x mocniejsze nisz potrzeba Nie ma sensu. Dobierz tylko moc kabli do każdego grzanego pomieszczenia pamiętając że tą samą moc możesz osiągnąć różną długością kabla co ma znaczenie dla rozstawu (elektra ma kable 10W, 17W i 25W/m2). Im wyźsza moc jednostkowa tym wiekszy rozstaw. Im mniejsza moc jadnostkowa tym rozstaw sie zagęszcza. U mnie są kable 17W i max rrozstaw mam 22, 5cm.Papier wszystko przyjmie a w praktyce uklad pewnie wyszedł by Ci i tak nieco inny . Przy krotkim kablu jeszcze uda Ci sie trzymac projektu ale przy kablu majacym 105mb juz nie i albo Ci zostanie albo braknie przy wyborze kabla jeszcze jego cena ma znaczenie / w kontekscie mocy Projekt jest potrzebny, nie można tak ważnej instalacji robić "na pałę":) majac w xls/na papierze wyliczone jaki dlugi kabel i jakiej mocy i z jakim rozstawem można iść na żywioł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 27.01.2015 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Ale jak się tylko pojawisz to posty znikają. Możesz nam wytłumaczyć w jaki sposób? nie mam pojecia, nawet na bierzaco nie sledze tego co tu sie dzieje jak to powiedzial jeden z moderatorow - odwaliles kawal dobrej roboty , posprzatales, do tego stales sie czarna owca wiec teraz daj sobie spokoj i zrob sobie urlop miesieczny od FM , a ja i inni przypilnujemy polecam - naprawde mozna sie wyleczyc z Fm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 27.01.2015 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 polecam - naprawde mozna sie wyleczyc z Fm Coś wiem na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 27.01.2015 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 przewymiarowanie wynika zazwyczaj z tego zeby mogly pracowac 100% w taniej taryfie czyli 10/24 - czyli sa ponad 2x mocniejsze nisz potrzeba Tak dokładnie to nie musi byc 10/24 dlatego ze w ciagu dnia czyli wtedy gdy jest I taryfa na ogół srednia dzienna temperatura jest wyzsza niz srednia nocna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 27.01.2015 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 wszytsko jest liczone i zakladane dla -20 - czy to dobrze czy zle to juz inna kwestia ale jesli jest -10 na zewnatrz w dzien i -20 w nocy to mi ogrzewanie sie wlaczy tez i 13-15 22-6 = 8 + 13-15 =2h razem 10 h wychodzac z zalozenia ze nie musi to chyba wart byloby kable dobierac dla np -10 a nie -20*C i wtedy jak przez 10 dni w roku wyjedziemy nieco w droga nic sie nie stanie bo na kablach zaoszczedzilismy X zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.01.2015 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 To okienko taniego w dzien jest wazne dla komfortu. Ja wole mniej grzac w nocy, ale doladowac wylewke w dzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 27.01.2015 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Dokładnie tak jak piszecie.. u mnie załączam 13-15 bo wieczorem jest przyjemniej, potem 22 i 4 ranookienka 2 godzinne ale mogą wcześniej się wyłączyć jak posadzka osiągnie zadaną temperaturę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 27.01.2015 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Artur dalej sterujesz tylko temperaturą posadzki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 27.01.2015 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 tak.. przy mojej akumulacji i bezwładności na razie stwierdziłem że to pewniejsze niż temperaturą powietrza bo "czas reakcji" jest dla mnie trochę za duży - przynajmniej dopóki nie mam napisanego algorytmu "wyprzedzającego", po dwóch tygodniach z termometrami w pokojach wygląda tak:wyjaśnię na przykładzie, o 4 rano włącza się obwód i ma grzać do temp. posadzki 28* stopni - przy aktualnej 25*, w pomieszczeniu jest 21.25.. obwód grzeje cały czas, o 6 wyłącza się bo posadzka ma 28 stopni, temperatura w pomieszczeniu cały czas 21.25.. o 6:30 temperatura 21.31, potem 21.38 i rośnie.. więc tu musiałbym przykombinować z algorytmem bo nie wiem jeszcze jaka jest zależność pomiędzy temp. zewnętrzną, a szybkością narastania itp.jeszcze poczekam parę tygodni bo mi się nie spieszy i opracuję sobie algorytm taki żeby odpowiadał bezwładności i wtedy zobaczę.. zresztą od 1 lutego bede w duonie i do 30.06 prąd za 0 zł (tylko przesył do PGE) to wtedy mogę sobie wszystkie kombinacje przetestować.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 27.01.2015 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Ten algorytm będzie sterować temp. posadzki z uwzględnieniem temp. Zew.. Aby coś z tego zaoszczędzić trzeba by jeszcze zyski słoneczne uwzględnić. Jak będziesz w duonie to czekamy na porównanie sterowania czujnikiem podłogowym i pokojowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.01.2015 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Dziwnie wysoko masz temperature posadzki. U mnie przy 0*C na zewnatrz zadana teperatura wylewki to 25*C, a w domu powyzej 22.5*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 27.01.2015 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 no tyle mam, ale weź pod uwagę że oprócz wylewki to mam nieodciętą od wylewki styropianem (tylko folią poślizgową) płytę fundamentową bo mam w niej rurki do podłogówki jakbym do przeciwnego obozu chciał się zapisać więc trzeba trochę więcej nagrzać żeby do następnego okienka taniej taryfy starczyło ( a serio to dlatego że sporo więcej akumuluje), więc bezwładnośc liczona w godzinach, ale tu właśnie akumulacja i to co nazywacie samoregulacją pokazuje zalety.. - większość pomieszczeń mam ustawione na 25-26 posadzki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 27.01.2015 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 To nie tak powinno działać. Jeżeli ta płyta zostanie nagrzana do odpowiedniej temp. To nie powinno mieć to wpływu na temp. Płyty. Oczywiście zakładam że ciepło nie ma możliwości ucieczki w ziemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 27.01.2015 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 bo mam w niej rurki do podłogówki jakbym do przeciwnego obozu chciał się zapisać A rurki masz też na całej powierzchni grzanej rozłożone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 27.01.2015 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 no tyle mam,.. - większość pomieszczeń mam ustawione na 25-26 posadzki..może już było ...a w którym miejscu mierzysz temperaturę wylewki ? parkietu ? panela? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.01.2015 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Wlasnie, moze czujnik za bliko kablozji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 27.01.2015 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Wlasnie, moze czujnik za bliko kablozji? najbardziej wiarygodne jest mierzyć na powierzchni podłogi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 27.01.2015 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Obu kolegów odsyłam do mojego DB.. są zdjęcia i opisy.. A rurki masz też na całej powierzchni grzanej rozłożone ? Tak.. może już było ...a w którym miejscu mierzysz temperaturę wylewki ? parkietu ? panela? dosyć głęboko, w peszlach które są przymocowane do siatek czyli jakieś 7cm - na poziomie kabli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 27.01.2015 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Obu kolegów odsyłam do mojego DB.. są zdjęcia i opisy.. dosyć głęboko, w peszlach które są przymocowane do siatek czyli jakieś 7cm - na poziomie kabli a sprawdzałeś na powierzchni podłogi ? strzelam stopień wyżej niż temp powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 27.01.2015 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 nie, nie sprawdzałem, ale sprawdzę.. no ale co to zmieni? ta temperatura to tylko wyznacznik kiedy grzać a kiedy przestać a wyznaczyłem ją doświadczalnie więc w sumie wszystko mi jedno jaką ma wartość.. wyznacznikiem jest licznik prądu - ten nieodmiennie od jakiegoś czasu pokazuje około 40kWh na dobę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.