jasiek71 08.06.2011 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Pytanie do Praktyków Chodzi o instalację ogrzewania podłogowego akumulacyjnego elektrycznego oczywiście , czy możecie podać poszczególne warstw w podłodze np. styropian 15 cm, folia, 3cm betonu kable i beton czy ktoś dodawał folię aluminiową co sądzicie żeby dodać to http://allegro.pl/super-termoizolacja-alu-pianka-alu-super-izolacja-i1657794785.html Jakie kable polecacie i czy warto inwestować w drogie kable ???? Jaką moc kabli polecacie do domu 100m2 w miarę dobrze ocieplonego Czy ułożenie kabli ma znaczenie ??? np.pod oknem jakie sterowanie polecacie Czy warto zrobić ze styropianu wzdłuż ścian brzegi wystające ok 5 cm nad warstwę styropianu ?? Proszę wszystkich o odpowiedzi ponieważ niedługo chce położyć takie ogrzewanie, jeśli macie jakieś sugestię proszę o wszystkie Witam, opiszę jak to jest u mnie; najpierw jest chudziak potem 15cm styropian(czym więcej tym lepiej)folia reflex wylewka betonowa gr. ok.7cm z kablami na spodzie, dylatacja ze styropianu 2cm przy ścianie. Kable electra jednostronnie zasilane, każde pomieszczenie własny sterownik cyfrowy z sondą w podłodze .Moc łączna całego ogrzewania 10.9 kw powierzchnia domu 154m, kable układane równomiernie na całej powierzchni. Całość działa super. pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brygada RR 09.06.2011 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Wielkie dzięki za odpowiedź, ile kW na sezon grzewczy zużywa twój tom i ile z tego w II taryfie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 09.06.2011 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 (edytowane) Wielkie dzięki za odpowiedź, ile kW na sezon grzewczy zużywa twój tom i ile z tego w II taryfie?? Witam, podam najdokładniej jak się da od 7-go lipca tamtego roku do dnia dzisiejszego 2-ga taryfa 9226 kw w tym grzanie ciepłej wody, pralka ,zmywarka itp. 1- sza taryfa 2640 kw. Ogrzewanie jest akumulacyjne więc większość czasu chodzi na taniej taryfie, tylko jak są silne mrozy to trochę z dziennej. Średnia temp. w domu ok. 22* dodam jeszcze że to nie tylko dom lecz cała posesja z garażem( często coś się dłubie), letni domek z lodówką od wiosny do jesieni i kosiarką i podkaszarką itp Edytowane 9 Czerwca 2011 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asbe 10.06.2011 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Witam, opiszę jak to jest u mnie; najpierw jest chudziak potem 15cm styropian(czym więcej tym lepiej)folia reflex wylewka betonowa gr. ok.7cm z kablami na spodzie, dylatacja ze styropianu 2cm przy ścianie. Kable electra jednostronnie zasilane, każde pomieszczenie własny sterownik cyfrowy z sondą w podłodze .Moc łączna całego ogrzewania 10.9 kw powierzchnia domu 154m, kable układane równomiernie na całej powierzchni. Całość działa super. pozdrawiam:) Czy przy podłogówce wodnej (z kotłem elektrycznym) też zrobić takie same grubości warstw. Chciałabym, aby to też był system akumulacyjny. Czy 15 cm styropianu i 7 cm wylewki zakumuluje odpowiednią ilość ciepła, czy lepiej może dać więcej styropianu i grubszą wylewkę. Ktoś mi podpowiedział, żeby zrobić tak: - na chudy beton folia i styropian 15 cm (fundament ocieplony 10 cm styropianu) - czy chudy beton jest w takim wypadku konieczny, czy może lepiej dać na piasek folię i styropian 15 cm a następnie : - 10 cm wylewka betonowa - na wylewce rurki podłogówki wodnej (czy kładzie się bezpośrednio na betonie?) - wylewka na podłogówce - gr. 7 cm. Czy tak będzie ok, czy raczej dać podłogówke na styropian, który będzie na chudym betonie, i potem grubszą warstwę betonu. (np. 17 cm - a może to za dużo?) Jaka będzie różnica, jeżeli 10 cm warstwa betonu, który ma za zadanie akumulować ciepło będzie pod rurkami, a na rurkach będzie 7 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.06.2011 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Z tymi grubościami to jest tak; styropianu nigdy dość, ale z wylewką to jest trochę inaczej , jak jest za gruba to ma za wielką bezwładność i trzeba więcej energii aby ją ruszyć, jak już ruszy to mamy za dużo i przekraczamy temp. nastawioną (strata). Jak mamy za mało mocy to się nie doczekamy za szybko ciepełka i w efekcie całość tyra na okrągło.Myślę że grubość ok. 7-8 cm jest wystarczająca aby to sprawnie działało w większości w tańszej taryfie.jaka moc pieca? i jaka wielkość domu?.Co do chudziaka to do końca nie jestem pewien ,my zrobiliśmy dla poprawienia stabilności aby styropian nie chodził a z nim cała wylewka (jeszcze by pękła albo co?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 10.06.2011 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 hm jak będziesz chodził po wylewce to chyba szybciej podda się styropian (znaczy ugniecie gdzie trzeba) niż wylewka pęknie. tak przypuszczam ... no chyba że te różnice posadzki pod styro są tak dramatycznie duże, że jeszcze wylewka by sie uginała na różne boki o kilka cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asbe 10.06.2011 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Z tymi grubościami to jest tak; styropianu nigdy dość, ale z wylewką to jest trochę inaczej , jak jest za gruba to ma za wielką bezwładność i trzeba więcej energii aby ją ruszyć, jak już ruszy to mamy za dużo i przekraczamy temp. nastawioną (strata). Jak mamy za mało mocy to się nie doczekamy za szybko ciepełka i w efekcie całość tyra na okrągło. Myślę że grubość ok. 7-8 cm jest wystarczająca aby to sprawnie działało w większości w tańszej taryfie. jaka moc pieca? i jaka wielkość domu?.Co do chudziaka to do końca nie jestem pewien ,my zrobiliśmy dla poprawienia stabilności aby styropian nie chodził a z nim cała wylewka (jeszcze by pękła albo co?). Dzisiaj ktoś podesłał mi kontakt do projektanta, który podobno jest świetny. Mam nadzieję, że zaprojektuje mi odpowiednio wszystkie parametry. Podejrzewam, że wszystko da się obliczyć. Mój przyszły dom ma mieć 115 m2 plus garaż, w którym nie planuję ogrzewania - może co najwyżej jakiś jeden grzejnik akumulacyjny, aby utrzymać jakiś sensowny poziom temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.06.2011 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 hm jak będziesz chodził po wylewce to chyba szybciej podda się styropian (znaczy ugniecie gdzie trzeba) niż wylewka pęknie. tak przypuszczam ... no chyba że te różnice posadzki pod styro są tak dramatycznie duże, że jeszcze wylewka by sie uginała na różne boki o kilka cm nie napisałem że tak musi być, tylko że tak mam, cały dom budowałem tymi recami, a kogo o coś spytasz to gada inaczej, jak dla mnie możesz to na samym piachu jak uważasz że tak lepiej. A tak z tą wylewką z podgrzewaniem to byś się zdziwił jak pracuje na styropianie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 11.06.2011 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 no chodzic to będzie, przynajmniej na boki.. się rozszerza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 11.06.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 to nie tyle na boki, raczej jest to rodzaj unoszenia narożników na początku sezonu grzewczego co prawda to są bardzo niewielkie ruchy ale da się zaobserwować i usłyszeć bo trzeszczą listwy przy podłodze, po kilku dniach się uspokaja jak podłoga złapie równomierną temp. na całej grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klasykswim 11.06.2011 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 Witajcie, od 1 lipca będę wynajmował kawalerkę o powierzchni 20m2. W mieszkaniu wszystkie sprzęty będą na prąd(bojler 50l, grzejnik elektryczny, płyta grzewcza inne sprzęty typu odkurzacz, komputer itp.) Przyznam, że martwimy się rachunkami jakie będą przychodzić za prąd. Czy można wstępnie oszacować, ile mniej więcej będą wynosiły rachunki? Słyszeliśmy różne opinie wśród bliskich na temat bojlera. Jedni mówili nam, aby ustawić termostat na określoną temperaturę i nie wyłączać go z gniazda prądu. Natomiast inni przekonywali, że należy włączać go 2 h przed poranną i wieczorną kąpielą, a resztę dnia powinien być wyłączony? Myślę, że "rozkręcanie się" bojlera za każdym razem jest o wiele droższe. Co o tym sądzicie? Piecykiem elektrycznym mam zamiar grzać pokój w tzn. taryfach nocnych, bo podobno jest taniej o 40%. Czy oznacza to, że najlepiej włączać go wtedy gdy bedzie nocna taryfa, a poza nią odłączać z prądu? Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 11.06.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Mam nieco inne zdanie w tym temacie, mianowicie: jeśli piec jest akumulacyjny (najlepiej z dynamicznym rozładowaniem) to nie wyjdzie drogo ogrzewanie, również bojler chociaż mały (można podnieść temperaturę) wtedy wystarczy go ładować tylko w tańszej taryfie, elektryczne bojlery nie mają dużych strat. Mam do czynienia z ogrzewaniem prądem i wiem co mówię. Oczywiście koszt podgrzania cwu zależy głównie od jej zużycia (dla ilu osób?). Edytowane 11 Czerwca 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klasykswim 11.06.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 Dziękuje za odpowiedz. Właścicielka wspominała coś o dwóch taryfach i zachęcała do korzystania z prądu podczas nocnej. Jest to kamienica, gdzie z jednej strony, za ścianą mam sąsiada, natomiast z drugiej nie ma żadnej kawalerki, kończy się budynek. Z tego względu myślę, że trzeba bedzie więcej grzać. Przypuszczam, że jest to PGE, gdzie G11 to 0,27 gr/kWh , a G12 to dzienna 0,32 gr/kWh - nocna 0,18gr/kWh. Po pańskiej wypowiedzi nie wiem nadal czy rachunki będą duże??? Może ktoś inny jest w stanie przybliżyć mi średnią płacę za prąd w mojej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klasykswim 11.06.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 Oczywiście koszt podgrzania cwu zależy głównie od jej zużycia (dla ilu osób?). 2 osoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 11.06.2011 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 (edytowane) ceny prądu są nieco inne, nadal nie wiadomo jaki piec, ale zakładam że akumulacyjny, to w okresie grzewczym z cwu powinno w taryfie dziennej zużycie wyjść do 25%, ale w okresie roku koszt energii liczyłbym na 1500zł, przy założeniu zużycia rocznego na poziomie 3500-4000kWh, oraz przy 30% droższej taryfy, tak wypada z kalkulatorahttp://www.eprad.pl/01,04/policznajlepiej poprosić o pokazanie faktur z poprzednich okresów, Edytowane 11 Czerwca 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.06.2011 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 ceny prądu są nieco inne, nadal nie wiadomo jaki piec, ale zakładam że akumulacyjny, to w okresie grzewczym z cwu powinno w taryfie dziennej zużycie wyjść do 25%, ale w okresie roku koszt energii liczyłbym na 1500zł, przy założeniu zużycia rocznego na poziomie 3500-4000kWh, oraz przy 30% droższej taryfy, tak wypada z kalkulatora http://www.eprad.pl/01,04/policz najlepiej poprosić o pokazanie faktur z poprzednich okresów, witam, skąd 4000 kwh, tam jest tylko 20m2 ,opisałem swój dom kilkanaście postów wcześniej. na tak niewielkiej powierzchni są znaczne odczuwalne zyski bytowe, no chyba ze ktoś nie lubi zamykać okien;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brygada RR 12.06.2011 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Witam Pytanie, ile W/m2 dajecie na podłogę (kable grzejne) do domu 100m2 ściany 20 cm styro, podłoga 13cm styropianu, strop 40-50 wełna i jeszcze jedno pytanie na jakiej wysokości w jastrychu 10 cm powinny znajdować się kable grzejne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 12.06.2011 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 witam, skąd 4000 kwh, tam jest tylko 20m2 To kamienica, zatem nie liczyłbym na ogrzewanie mniej niż 100kWh/m2 rocznie, cwu dla 2 osób to 5-6kWh/dobę, do tego cała reszta zapotrzebowania to ok 120kWh/mies, oczywiście można oszczędzać, np obniżyć zimą temp do 16stC i zmieścić się w 60kWh/m2 , czy zużyć na cwu 2kWh/dobę - ale nie wszyscy to zaakceptują, każdy liczy wg swojego wymaganego komfortu, tak to oceniam i na prąd w takim przypadku przeznaczyłbym j/w podałem, przy maksymalnie możliwym wykorzystaniu tańszej taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 13.06.2011 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Witam Pytanie, ile W/m2 dajecie na podłogę (kable grzejne) do domu 100m2 ściany 20 cm styro, podłoga 13cm styropianu, strop 40-50 wełna i jeszcze jedno pytanie na jakiej wysokości w jastrychu 10 cm powinny znajdować się kable grzejne. Zależy od pomieszczenia u mnie to od 60 do 120W/m2. W jakiej jesteś fazie budowy? Z tego co pamiętam masz już SSO albo nawet SSZ, więc dużego manewru w grubości styro nie masz. 13cm to mało, co najmniej o 7cm. Ja mam łacznie 11-12cm wylewki gdzie pierwsza warstwa ma 4cm , na niej kable i potem śrdnio 8cm. PS. jeśli możesz poczekać to jak pisałem na prv po 6 lipca wyliczę Ci to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adolf Nowak 13.06.2011 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Ja nie ogrzewam domu prądem ale robiłem sobie pewne porównania jeśli chodzi o różne typy ogrzewania i ich koszty i mogę się podzielić uwagami. Jest wiadomo i podaję się że z z 1 m sześciennego gazu otrzymuje się ok 9 KWh energi cieplnej. Przy sprawności typowego pieca gazowego 90 % dostajemy ok. 8 KWh czystej energi za ok. 1,2 zł (cena 1 m szesć. gazu). Daje to 15 gr za 1 KWh energi z gazu. Prąd kosztuje u mnie ok. 36 gr w taryfie całodzienej za 1 KWh (zakładamy sprawność pieca elektrycznego prawie 100 %, cena na Śląsku). Widać od razu różnicę na korzyść gazu ok 2,5 raza taniej. Jeśli zastosujesz taryfę dzienno nocną to w dzień 1 KWh kosztuje ok 40 gr (14 godz tj. ok 60 % czasu) w nocy 1 KWh kosztuje ok 20 gr (10 godz tj. ok 40 % czasu) Średnio trochę więcej niż 30 gr za 1 KWh i tj. 2 x drożej niż gaz. Jest dużo lepiej jeśli w nocy akumuluje się energię elektryczną po 20 gr za KWh a w dzień korzysta z niej i doładowywuje jeszcze przez dwie godziny niskiej taryfy - za pomocą piecy akumulacyjnych. Wtedy 1 KWh kosztuje 20gr i cena energi jest prównywalna z ceną energii uzyskanej z gazu tj. 15 gr za 1 KWh. Jeśli chodzi o dom to jego energochłonność określa tzw. wskażnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło E. W/w wskażnik określa ile średnio dom potrzebuje energi na sezon w odniesieniu do 1 m sześc. kubatury. Wskażnik ten waha sie od 20 KWh (bardzo dobrze docieplny dom) do 30 KWh energi na 1 m sześć. kubatury (średnio docieplony). Zakładając że twój dom o powierzchni 250 m kwadratowych ma kubaturę ok. 630 m sześc. będzie potrzeba do jego ogrzania od 12 600 KWh do 18 900 KWh energi cieplnej. 12 600 KWh energi po 30 gr za 1 KWh (prąd nocno-dzienny) daje 3780 zł rocznie przy dobrze docieplonym budynku i 5670 zł rocznie przy średnio docieplonym. Ogrzewanie gazem będzie tańsze przynajmniej 2 x i wyniesie od ok 1900 zł do 2850 zł rocznie. Przy zastosowaniu kominka oczywiście ten dystans może się zmniejszyć w zależnośći od tego ile godzin dziennie i jak często będzie się palić w kominku. Widzę że na tym forum Euronaukowców też bez liku. Te sprawności które są tu przytoczone, to sprawności krańcowe, które określają tylko i wyłącznie ile ciepła z ciepła wyprodukowanego przez urządzenie ma szansę trafić w obieg(zasada cukru w cukrze;-]). Do faktycznego określenia efektywności potrzebna jest całkowita sprawność procesu, a więc mówiąc krótko, ile w% możemy wyciągnąć z energii chemicznej zawartej w medium. Takie całkowite sprawności wynoszą orientacynie dla piecy węglowych 15-20%, w turboelektrowniach 32-33%, atomowych 5%(dlatego jak za parę lat się przekona każdy, prąd z nich będzie dobrem lux dostępnym dla nielicznych), gaz do 30%(w piecach dynamicznych-wirowych bądź pulsacyjnych 60-90%). Przy zimnej syntezie jądrowej do 10.000%(w celach pokojowych). Dr Adolf Nowak NSPPP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.