Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ale używasz go czy tylko czytałeś ?

Bo mi wydawało się że 3Ei też jest spoko a Ty mi piszesz że czujnik od stycznika się nagrzewa ?

 

Używasz używasz TC-910 to moje pozostałe sterowniki. No nagrzewa się 3iE od stycznika teraz patrzyłem na aukcji jakiejś że ma z tylu taka gabeczkę moze to dzieki temu sie nie nagrzewa a u mnie tego chyba niema.. musze sprawdzic

 

Tc-910 mozna ustawic co do minuty ;) histereza 0,5 minimum mozna ustawic tez czas opoznienia załączania i takie tam.

 

Jak dla mnie lux no i przede wszystkim cena. ;)

 

Jaśko mówił że wygrzebał u siebie czujniki na zewnątrz. Ja poki co sie nie bawiłem w to

Edytowane przez piekar_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wivaldi, odpowiadam tu zamiast na PW - może ktoś skorzysta jeszcze z moich wypocin..

 

Co do meritum - czyli tego sterownika - jeśli chodzi o grzanie typowo akumulacyjne to żadna specjalna logika nie jest potrzebna bo żaden sterownik nie jest w stanie sterować oddawaniem ciepła przez ściany czy podłogę.. więc pisanie o zaawansowanych algorytmach to mydlenie oczu bo tu nie ma czarów.. w godzinach taniej taryfy musi się "nabić" tyle ciepła w masę akumulacyjną żeby starczyło do kolejnego okienka.. co innego jakby dało się sterować tym czynnikiem (czyli mamy np. 1000l bufor wodny i "puszczamy" wtedy kiedy nam pasuje - to już co innego, bo grzejemy w taniej a oddajemy w taniej lub drogiej.. i wtedy jakaś pogodówka czy inne ustrojstwa mają rację bytu.. przy samych kablach imho nie bardzo.. owszem, mogą pisać że ten FuzzyLogic oczywiście coś tam sobie wylicza itp. ale przy tej masie jaką będziesz jako akumulator (dosyć podobne do tego co u mnie) to wszelkie liczenie można sobie darować.. samoregulacja działa bez zarzutu.. wystarczy regulowana histereza i będzie ok.. z tego co piszą to oczywiście przewagą tego systemu zrobionego na PLC Siemensa będzie pomiar w każdym pomieszczeniu i sterowanie każdym obwodem oddzielnie.. i to jest duży plus całego układu - masz wszystko sterowane jak pasuje, co ważne - bez problemu można taki układ przeprogramować po jakimś czasie - przykładowo zmienić histerezę żeby np. inne wartości były "w dół" a inne "w górę" - np. ustawiasz 22,0 i zamiast +/-0,2* ustawisz sobie +0,3/-0,1* bo masz taki kaprys.. oczywiście godziny taniej taryfy w zależności od godzin dostawcy prądu (ja mam w dzień w zimę 13-15 a lato 15-17, wekend - cała doba) - mam w sterowniku to na stałe i przy zmianie taryfy nic nie przestawiam, sterownik sam wie kiedy ma grzać bo jest tani prąd.. odpadają oczywiście kombinacje z tym włączaniem na 1minutę czy 5 minut w drogiej (do tej pory ich nie rozumiem).. co do mocy kabli jaką zaproponowali to jak będą mocniejsze to po pierwsze będą krócej grzać - ale - jak głęboko będą osadzone?.. jak płytko to będzie problem - bo podłoga się nagrzeje, będzie ciepło w powietrzu a "akumulator" nie zdąży się naładować i niby duża moc a będą duże wahania (duże w sensie odczuwalne),

i tu dochodzimy do tego co piszą, że instalując rekuperator

"Zyskamy 300zł , a zepsujemy cały układ ogrzewania "

to chyba coś im się popieprzyło - co mamy zepsuć, przecież sterownik skoro jest taki super to uwzględni to w algorytmie (bo przecież mierzy temperaturę więc ten pomiar jest niezależny od rekuperatora).. chyba że właśnie to mają na myśli pisząc wcześniej:

" moc kabli wynika z [...] konieczności dynamiki ogrzewania - ograniczenia w czasie bezwładności." ?? co to znaczy jaka dynamika ogrzewania? bezwładność takiej masy akumulacyjnej mierzy się w godzinach, a zainstalowanie mocnych kabli za płytko tylko popsuje efekt akumulacji o czym pisałem wyżej.. po mojemu - sterowanie jakie goście proponują ma spory sens ale otoczka "marketingowa" jest nieco rozbujana..

dowiedz się o to o czym pisałem, czyli - czy na każdy obwód masz możliwość ustawienia zadanej temperatury powietrza (czy możesz też to robić w godzinach - czyli w nocy chłodniej w dzień cieplej), czy możesz założyć na całe grzanie "kaganiec" taniej taryfy (i regulować jej godziny), jak (jakie termometry) i w którym miejscu mierzona jest temperatura powietrza, czy mierzą temperaturę podłogi.. bo mam wrażenie że i tak takie "centralne sterowanie" wyjdzie taniej niż regulatory w każdym pokoju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjdzie taniej niż regulatory w każdym pokoju..

Bardzo, bardzo dziekuję za ten elaborat raczej, żadne wypociny.:)

Taniej, chyba nie do końca.

Sterowniki TC-910 kosztują 160 zł z czujnikiem podłogowym.

8 x 160 to 1280 zł kable 6500 plus pierdoły niech będzie 8 tys.

On chce 20, fakt że robocizna, VAT (8%) ale jednak za 12 mam WM z reku i jeszcze coś zostanie.

Jeszcze raz dziękuje za "rozmytą logikę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale którędy ? Wierci się dziurkę na ten czujnik, czy są takie bojlery gdzie jest miejsce do włożenia ?

Dobra, dobra, możecie się śmiać.:p

 

każdy jeden zasobnik do CWU ma taką "dziurkę" na czujnik ...

ja u siebie wywaliłem ten oryginalny analogowy sterownik ( pokrętło...) razem z bebechami a na to miejsce podłączyłem ten ESCO a czujnik wsadziłem w miejsce po oryginalnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to ustawiania zegarów to ja robie tak, że sterowniki późnia się o 1min względem licznika energii el. i ON jest zawsze w II taryfie, a rzadko który pracuje przez cały okres II taryfy więc 9/10 i tak wyłaczy się sporo przed jej końcem, a nawet jeśli wejdą 1min to co się stanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kombinujecie. ja ustawiam grzałkę w taniej taryfie, a pompka uruchamia się kiedy tylko chce termostat ;)

co ciekawe - np. o godz. 18 mogę sobie podbić na godzinkę temperaturę = lepszy komfort w trakcie grzania podłogi niż w trakcie wychładzania :D.

 

jeszcze się nie wprowadziłem, ale może dzięki takiemu zabiegowi będzie dało się utrzymywać niższą temperaturę przy lepszych odczuciach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kable, to czy jakościowo jest różnica między producentami: Devi, Elektra, Warmup, itd.?

Czy brać Devi, dopłacić, a mieć spokojną głowę, że wybrało się najlepiej:)

...a tak na marginesie mam w projekcie 20cm styro, a chciałbym dać 22cm, co za tym idzie szerokość i długość domu zwiększy się o 4cm....coś się stanie, czy nie zawracać sobie tymi paroma centymetrami głowy:confused:

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kable, to czy jakościowo jest różnica między producentami: Devi, Elektra, Warmup, itd.?

Czy brać Devi, dopłacić, a mieć spokojną głowę, że wybrało się najlepiej:)

...a tak na marginesie mam w projekcie 20cm styro, a chciałbym dać 22cm, co za tym idzie szerokość i długość domu zwiększy się o 4cm....coś się stanie, czy nie zawracać sobie tymi paroma centymetrami głowy:confused:

 

Podobno nie ma żadnej różnicy w jakości. Konstrukcja jest taka sama - linka oporowa. Gwarancji dają tyle samo. Różnią się kolorem i marketingiem :) Tu znalazłem jeszcze inne http://www.into.pl/ogrzewanie/index.html#cennik

 

ja miejscami doklejałem 1cm miejscami 3 cm. Nie przejmuj się tym. Nikt Ci tego nie sprawdzi a nawet jesli, to nie poniesiesz żadnych konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...