Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Postanowiłam zdać się na eksperyment. Wolę płynną zmianę tmeperatury i niską moc niż przeskalowaną bardzo moc kabli. Tym bardziej, ze nie chciałam kabli pod łóżkami czy szafami. Dlatego kable sa głównie na środku pokojów i pod oknami, przy ścianach zewnętrznych. Niskotemperaturowe mam nadzieję nie narobią szkody posadzkom. Powinny być naturalniejsze (rozszerzalność, różnice temperatur). Chciałam mieć podłogi ciepłe wszędzie tam, gdzie będą odkryte, bez grzania mebli. Kiedyś już o tym rozmawialiśmy. To jest eksperyment, ale też propozycja producenta kabli, który przychylił się do moich wytycznych i uznał, że to może się sprawdzić. Chcę mieć jak najdłuższy czas ciepłą w odczuciu posadzkę. To taki mój wniosek po budowie domu forumowego Jaśka, który kable ma wszędzie mocne.

 

Jest to post z tematu: projekt i realizacja domu pasywnego

Mam zapytanie odnośnie "efektu ciepłej podłogi" - oczywiście chodzi o grzanie kablami:), jak to najlepiej osiągnąć?

Czy jest odczuwalne w akumulacyjnym ogrzewaniu, czy w ogóle jest odczuwalne jeżeli posadzka się grzeje do powiedzmy 24-25C*

Jakieś podpowiedzi,: tak jak u mwie grzanie podłóg tylko tam gdzie się chodzi-zmniejszając powierzchnię? Co jeszcze: musowo G11?anhydryt?wszędzie terakota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ciepłym domu może być problem z efektem ciepłej podłogi. zmniejszenie powierzchni (i zwiększenie mocy na 1 m2) spowoduje problemy z akumulacją w G12. ewentualnie G11 i ustawienie termostatów tak, żeby grzało w godzinach kiedy tego najbardziej trzeba. lub to samo z buforem przy G12, ale wtedy trzeba wodną podłogówkę. co byś nie zrobił, nigdy nie będzie dobrze ;)

 

najlepiej wszędzie drewno i wtedy efekt ciepłej podłogi jest zawsze, nieważne czy grzejesz czy nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Jest to post z tematu: projekt i realizacja domu pasywnego

Mam zapytanie odnośnie "efektu ciepłej podłogi" - oczywiście chodzi o grzanie kablami:), jak to najlepiej osiągnąć?

Nie sądzę,żeby to pytanie było odpowiednie dla kablarzy bo oni utrzymują w domu 19-21st.C i tam nigdy nie będzie efektu ciepłej podłogi :)

W moim przypadku przy 23st.C wewnątrz,ciepło podłogi wyczuwalne gołą stopą odczuwam jedynie ok.godz.7.00 po nocnym grzaniu i tylko na kaflach,panele są w tej chwili chłodne.

W G11 nigdy nie było efektu ciepłej podłogi,nawet na kaflach.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie.. nagrzać podłogę.. tyle że trzeba najpoerw odpowiedzieć sobie na dwa pytania - co to znaczy ciepla podłoga i czy chcemy grzać w drugiej taryfie i korzystac z akumulacji.. u mnie bez problemu nagrzewam - zwlaszcza w lazience - temp. w posadzce ponad 30 stopni..

zeby nie bylo, zdjęcie mojego sterownika sprzed chwili(czerwone ramki - temp. mierzona w puszkach wyłączników, niebieska - posadzka)

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/235/2081219_image.jpg

 

grzanie wyłączyło sie około 5

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek dzwonię do Devi, Elektry i Warmupa i pytam doradcy technicznego Jak osiągnąć "efekt ciepłej podłogi" przy grzaniu kablami.....może Coś powiedzą więcej.

 

aby miec efekt cieplej podlogi musialbys czesto grzac i miec "duze straty"

o takich "duzych stratach" mozna mowic w lazience jak pisze _atrur

u mnie w tym pomieszczeniu zawsze jest ciepla podloga

 

natomiast w pozostalych pomieszczeniach tylko odczuwalna podczas grzania i zaraz po

czym wieksze pomieszczenie i slabsze kable tym ten efekt mniej zauwazalny - u mni np salon - tam nie pamietam czy kiedykolwiek to odczulem - za to zawsze wiem kiedy ogrzewanie chodzi w lazience, kuchni czy korytarzu

 

tak jak pisze Arturo72 - przy panelach tego prawie wcale nie czuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek dzwonię do Devi, Elektry i Warmupa i pytam doradcy technicznego Jak osiągnąć "efekt ciepłej podłogi" przy grzaniu kablami.....może Coś powiedzą więcej.

 

Nie musisz dzwonić, to jest bardzo proste. Wystarczy że zimą otworzysz okna i będziesz grzać do 22 stopni. Ręczę za efekt.

A że na liczniku będzie można noże ostrzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może uda mi się tutaj pociągnąć ten temat....wiadomo: kable->G12, chyba tylko hipcia ma G11....

Mi też cały czas chodzi po głowie G11....generalnie koszty ogrzewania - każdy chce tanio, Ja też....ale mogę trochę dla komfortu dopłacić:).

Tutaj jest pytanie ile trzeba by dopłacić, można przyjąć G11->G12 przedrożysz 100%: Ile da radę z tych 100% zejść?

u mnie Enea G11 - 0.5361zł/ kWh...... G12 - droga 0.6409zł/kWh, tania 0.2736zł/kWh

- przy G12 płacisz więcej za kWh w ciągu dnia

- przy słonecznym dniu, grzejesz kiedy trzeba, a nie ładujesz poprzedniej nocy podłogę na max'a

Czy są jeszcze jakieś plusy G11 względem G12, aby nie było drożej o 100%, a choć o 50% ?

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz dzwonić, to jest bardzo proste. Wystarczy że zimą otworzysz okna i będziesz grzać do 22 stopni. Ręczę za efekt.

A że na liczniku będzie można noże ostrzyć...

 

Dziękuję za pomocne zdanie:D

A przy PC jaka temperatura idzie w podłogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opłaca się mieć g11 - srednia cena kwh przy g12 wyjdzie Ci korzystniejsza

sterownik ustawiasz na 4-6 rano 13-15 i dodatkowo np 18-20

 

aby miec efekt cieplej podlogi ogrzewanie musi zalaczac sie hmm niem wiem raz na 2-3 conajmniej

 

czym cieplejszy dom tym roznica miedzy tenperatura podlogi a porzadana w domu jest mniejsza - tym ogrzewanie chodzi niezyt dlugo i niezbyt czesto = brak efektu cieple podlogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to post z tematu: projekt i realizacja domu pasywnego

Mam zapytanie odnośnie "efektu ciepłej podłogi" - oczywiście chodzi o grzanie kablami:), jak to najlepiej osiągnąć?

Czy jest odczuwalne w akumulacyjnym ogrzewaniu, czy w ogóle jest odczuwalne jeżeli posadzka się grzeje do powiedzmy 24-25C*

Jakieś podpowiedzi,: tak jak u mwie grzanie podłóg tylko tam gdzie się chodzi-zmniejszając powierzchnię? Co jeszcze: musowo G11?anhydryt?wszędzie terakota?

 

Ja właśnie z tego powodu zrezygnowałem z akumulacji w podłodze. Wylewka jak najcieńsza ( anhydryt) + bufor. Taki układ daje mi możliwość zasilania ciągłego posadzki, pozwalając jednocześnie uniknąć grzania w I taryfie. Podłogę mam lekko wyczuwalnie ciepłą. Na większości panele, ok 80m2 terakota. W tym roku zmniejszyłem nawet obniżenie nocne obniżając jednocześnie temperaturę czynnika w podłodze i komfort się jeszcze bardziej poprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opłaca się mieć g11 - srednia cena kwh przy g12 wyjdzie Ci korzystniejsza

sterownik ustawiasz na 4-6 rano 13-15 i dodatkowo np 18-20

 

To zależy ile jesteś w stanie wcisnąć w tą drugą taryfę. Jeśli nie chcesz ogrzewania akumulacyjnego, to praktycznie z drugiej taryfy nie skorzystasz. Coraz cześciej kablarze sotsują dogrzewanie w postaci PC p-p, a tutaj tym bardziej nie ma mowy o akumulacji. Jak do tego dołożysz jeszcze CWU w postaci term lokalnych (jak to TB ogłasza) to wówczas nie masz strat dobowych zasobnika oraz strat na cyrkulacji. Dodatkowo nie musisz prowadzić z centralnego miejsca dwóch rurek (do ciepłej i zimnej wody). Przy G12 dodatkowo tracisz miejsce na zasobnik. Niektórzy to też liczą.

Przy takiej realizacji zatraca się różnica pomiędzy stawką w drugiej taryfie G12, a płaską G11.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy ile jesteś w stanie wcisnąć w tą drugą taryfę. Jeśli nie chcesz ogrzewania akumulacyjnego, to praktycznie z drugiej taryfy nie skorzystasz. Coraz cześciej kablarze sotsują dogrzewanie w postaci PC p-p, a tutaj tym bardziej nie ma mowy o akumulacji. Jak do tego dołożysz jeszcze CWU w postaci term lokalnych (jak to TB ogłasza) to wówczas nie masz strat dobowych zasobnika oraz strat na cyrkulacji. Dodatkowo nie musisz prowadzić z centralnego miejsca dwóch rurek (do ciepłej i zimnej wody). Przy G12 dodatkowo tracisz miejsce na zasobnik. Niektórzy to też liczą.

Przy takiej realizacji zatraca się różnica pomiędzy stawką w drugiej taryfie G12, a płaską G11.

 

wylewka 6-8 cm zalatwia sprawe akumulacji u osob z FM ze scianami z BK - chyba ze ktoś idzie w szkielet

w kuchni - zgoda - dzis zamiast ciagnac rurki zrobilbym przeplywowy podgrzewacz pod szafka

w nowych domach jakies PT musisz miec - wiec bez problemu wstawisz w takim pomieszczeniu boiler poziomy pod sufitem wysoko 140-200l - wiec argument miejsca raczej nie ma tu znaczenia - bo musisz miec pomieszczenie na rekuperator czy PC - ja mam boiler przez sciane niemalze z lazienka na parterze i pod lazienka na poddaszu - wiec bardzo blisko

pozatym godrzewanie PC eliminuje efekt cieplej podlogi - a to w tym kontekcie tu rozmawiamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewas, gdzie można oglądnąć zdjęcia twojego dachu z instalacją PV ? U siebie również planuję 10kW. To jest system BIPV ?

Tu masz fotki

link

To zwykłe amorficzne. Na etapie przebudowy dachu, po prostu dopasowałem ułożenie okien dachowych oraz wymiary dachu tak, żeby pasowały. Brakuje jeszcze paru obróbek ale może w tym roku znajdę chwilę czasu żeby to dokończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...