eprom 14.05.2015 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Do jakiej maksymalnej temperatury mogą się zagrzać kable grzejne podczas pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.05.2015 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 sam kabel elektra VCD (ten gruby) nagrzewa się do maksymalnie 80* ale już zatopiony w wylewce która odprowadza ciepło osiąga zdecydowanie mniej (u mnie wylewka kilka cm od kabla mocniejszego chyba do 35ciu dochodzi) dlatego nie należy go włączać w rolce bo może się uszkodzić.. ale już w betonie praktycznie bez przerwy może pracować bez obaw o przepalenie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalizbi 14.05.2015 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Tak. Bufor przy kotle elektrycznym jest zbędny. Horher- bufor magazynuje energię a kocioł jest jej źródłem, więc staraj się przemyśleć tak zdecydowane opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 14.05.2015 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Horher- bufor magazynuje energię a kocioł jest jej źródłem, więc staraj się przemyśleć tak zdecydowane opinie Zamiast pouczać przeczytaj jakie było pytanie: Jeszcze pytanie odnośnie rurek zamiast kabli. Czy mając kocioł elektryczny bez dodatkowego bufora można tak samo akumulacyjnie grzać w wylewce jak kablami? Horher miał racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eprom 15.05.2015 04:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 sam kabel elektra VCD (ten gruby) nagrzewa się do maksymalnie 80* ale już zatopiony w wylewce która odprowadza ciepło osiąga zdecydowanie mniej (u mnie wylewka kilka cm od kabla mocniejszego chyba do 35ciu dochodzi) dlatego nie należy go włączać w rolce bo może się uszkodzić.. ale już w betonie praktycznie bez przerwy może pracować bez obaw o przepalenie.. Czyli kabel grzejny jest bardziej wydajnym źródłem niż kocioł elektryczny? W kotle maks temperatura wody 50 stopni przy ogrzewaniu podłogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.05.2015 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 _artur_, widziałem że rurki masz osadzone w PF, a kable w wylewce. Jaką grubość masz wylewki?, i czy jest ona wystarcza do grzania kablami tylko w 2 taryfie ? Myślałeś o inwerterze do dogrzewania ? PS. Wg mnie rurki powinieneś osadzić w wylewce, a kable w PF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 15.05.2015 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) koszt kabli miałem raczej niższy niż kospela i rozdzielaczy razem wziętych plus robota fachowca itp. poza tym mogę sobie dowolnie tym sterować, z dokładnościa grzania co do minuty i 0.1* a w wodnej nie ma takiej opcji, do tego mam to kompletnie powiązane ze sterowaniem resztą systemów w domu.. poza tym jeden i drugi system jeśli chodzi o sprawność są porównywalne.. ja wybrałem kable bo lubie mieć wpływ na to jak to dziala, jak ktoś wybierze rurki i kospela tez pewnie będzie zadowolony.. poza tym jestem dziwny i zawsze robię dziwne rzeczy - zgodnie z tytułem mojego dziennika Pamietaj tez, ze u Ciebie nie mozliwosci awarii calego systemu, mozliwa jest awaria np jednego sterownika, ale to bedzie oznaczalo problem w 1 pokoju. Przy ogrzewaniu centralnym awaria pieca to brak ogrzewania w calym domu. Niby nic ale zapytajcie tych, co im piec nawalil przy najwiekszych mrozach i serwis jechal do nich 2,3 dni. Edit: Jeszcze jedno. Przy kablach i bojlerze 1 awaria to problem z 1 ukladem: bojler lezy - brak CWU, jeden sterownik lezy - jeden pokoj bez grzania. Jak padnie kospel albo PC - brak i cieplej wody i ogrzewanie nie dziala Edytowane 15 Maja 2015 przez miloszenko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 15.05.2015 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Jak padnie kospel albo PC - brak i cieplej wody... A to niby dlaczego? Trzy dni kiedyś zimą nie grzałem PC (wysłałem sterownik do wgrania nowego softu) a ciepłą wodę miałem. Cuda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 15.05.2015 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 jasiek, jesteś tu jeszcze? U mnie różnica między najostrzejszą zimą a tą najbardziej łagodną, to około 100-200zł. Coś jest w tym o czym piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 15.05.2015 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 A to niby dlaczego? Trzy dni kiedyś zimą nie grzałem PC (wysłałem sterownik do wgrania nowego softu) a ciepłą wodę miałem. Cuda? Dopoki masz co zlewac z zasobnika albo padnie element, ktory nie blokuje dzialania kotla to ciepla woda jest. Nie wiem gdzie cuda widzisz, przeciez to dosc oczywiste, o jakie sytuacje chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 15.05.2015 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Dopoki masz co zlewac z zasobnika albo padnie element, ktory nie blokuje dzialania kotla to ciepla woda jest. Nie wiem gdzie cuda widzisz, przeciez to dosc oczywiste, o jakie sytuacje chodzi Przecież ja mam w zasobniku zwyczajną grzałkę, którą raz w tygodniu przegrzewam legionellę. Nie szukaj demonów tam gdzie ich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalizbi 15.05.2015 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Zamiast pouczać przeczytaj jakie było pytanie: Horher miał racje. Nie tak dawno pisałeś że po przejściu na prąd dwutaryfowy czujesz wieczorem dyskomfort, kocioł i bufor łącznie zapobiegają takiej sytuacji,jeżeli wstawisz sam kocioł to zdolność budynku do akumulacji zależy od zbyt wielu czynników aby na forum można stwierdzać autorytatywnie tak lub nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 15.05.2015 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Nie tak dawno pisałeś że po przejściu na prąd dwutaryfowy czujesz wieczorem dyskomfort, kocioł i bufor łącznie zapobiegają takiej sytuacji,jeżeli wstawisz sam kocioł to zdolność budynku do akumulacji zależy od zbyt wielu czynników aby na forum można stwierdzać autorytatywnie tak lub nie To była prawda wystarczyło jednak podnieść temp. zasilania o 1st. C i problem zniknął. Ale tu chodziło o porównanie kabli do wodnej podłogowki gdzie zdolność akumulacji w wylewce będzie taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 15.05.2015 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Czyli kabel grzejny jest bardziej wydajnym źródłem niż kocioł elektryczny? W kotle maks temperatura wody 50 stopni przy ogrzewaniu podłogowym. Nie wiem czy bardziej.. temperatura a moc to różnica.. choćby powierzchnia grzania, rurka jest większa.. do tych celów chyba lepiej operować watami i pochodnymi _artur_, widziałem że rurki masz osadzone w PF, a kable w wylewce. Jaką grubość masz wylewki?, i czy jest ona wystarcza do grzania kablami tylko w 2 taryfie ? wylewka około 8-9 cm, nieodcięta od płyty (tylko folią poślizgową oddzielona) - wystarcza w zupełności do grzania dwutaryfowego - kable załączają się mniej więcej na 4-6 godzin w czasie taniej taryfy Myślałeś o inwerterze do dogrzewania ? w sumie trochę tak ale dopiero rozważę tą kwestię jak będę miał skończone poddasze i tam w pełni zaizolowane rury do WM.. no i ten inwerter musiałbym wpiąć do nadmuchu wentylacji.. ale szczerze mówiąc na dzień dzisiejszy nie mam takiego zamiaru.. ale nie mówię nie.. PS. Wg mnie rurki powinieneś osadzić w wylewce, a kable w PF. a czemu? jakiś argument za takim rozwiązaniem - kable są bliżej podłogi więc jak się grzeje kabel to w obie strony od kabla ciepło się rozchodzi.. i bliżej ma do posadzki niż do dna płyty, dzięki czemu nie grzeję pod domem tylko w środku.. chyba ze błądzę to podaj mi argument za Twoim rozwiązaniem.. Pamietaj tez, ze u Ciebie nie mozliwosci awarii calego systemu, mozliwa jest awaria np jednego sterownika, ale to bedzie oznaczalo problem w 1 pokoju. Przy ogrzewaniu centralnym awaria pieca to brak ogrzewania w calym domu. Niby nic ale zapytajcie tych, co im piec nawalil przy najwiekszych mrozach i serwis jechal do nich 2,3 dni. to wiem, w najgorszym razie to wtyczkę do kontaktu lub agregatu i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.05.2015 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 a czemu? jakiś argument za takim rozwiązaniem - kable są bliżej podłogi więc jak się grzeje kabel to w obie strony od kabla ciepło się rozchodzi.. i bliżej ma do posadzki niż do dna płyty, dzięki czemu nie grzeję pod domem tylko w środku.. chyba ze błądzę to podaj mi argument za Twoim rozwiązaniem.. Rurki dałeś zapewne po to, żeby w przyszłości grzać np. pompą ciepła. Grzanie pompą ciepła jest tanie, a w szczególności przy fotowoltaice nie musisz dzielić na taryfy. Wtedy warto, żeby rurki były płytko, aby czas reakcji był jak najkrótszy. Kable zawsze będę wymagały drugiej taryfy, więc lepiej żeby były w PF, aby uwalniane ciepło docierało aż do późnego wieczora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.05.2015 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 jasiek, jesteś tu jeszcze? U mnie różnica między najostrzejszą zimą a tą najbardziej łagodną, to około 100-200zł. Coś jest w tym o czym piszesz jesteś..., jesteś... ilość dni słonecznych w poszczególnych porach roku też jest powtarzalna... ale ja dalej "nie widzę " w tym monitorowaniu swojego rekuperatora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eprom 15.05.2015 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 U mnie już chyba postanowione- będą rurki i kospel bez bufora, czy ktos ma takie rozwiązanie, jak sterować takim kospelem, chciałbym jakiś fajny sterownik w salonie pokazujący aktualną temp powietrza, temperaturę ustawioną, programowanie czasowe itp. Co najlepiej zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 15.05.2015 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Tu się z kobra zgodzę,za darmo czy nawet za dopłatą nie zalozylbym takiego g..a na dach czyli PV. U mnie estetyka gra pierwsze skrzypce. http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/oze-nowe-przedzialy-taryf-dla-prosumentow,2124220,4141 O estetyce się nie wypowiem, Liwek chyba był mocno podniecony PV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 15.05.2015 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/oze-nowe-przedzialy-taryf-dla-prosumentow,2124220,4141 O estetyce się nie wypowiem, Liwek chyba był mocno podniecony PV. Ale czym się podniecasz bo nie rozumiem? Przecież ja nie sprzedam raczej ani jednej kWh tylko sam ją spożytkuję. Najważniejsze jest w tym wszystkim to, że przy tych możliwościach trzeba być imbecylem, lub kompletnym matołem, żeby budować dom ogrzewany węglem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.05.2015 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/oze-nowe-przedzialy-taryf-dla-prosumentow,2124220,4141 O estetyce się nie wypowiem, Liwek chyba był mocno podniecony PV. Można i estetykę zachować. Baa .. może to nawet lepiej wyglądać niż nie jedna dachówka: https://plus.google.com/photos/107849779933023454949/albums/6031144717742638273 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.