Jacekss 27.05.2015 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 u siebie mam G12, koszt CO+CWU tej zimy ok 2500złobciążenie cieplne trochę wyższe, ok 4,5 kW dla 22C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.05.2015 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Witajcie po dłuższym okresie milczenia Tak żyje i jak i mój domek i moja podłogówka i wszyscy mamy się dobrze. Witaj swiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swiki 27.05.2015 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Liwko 2300 zl rocznie oszczednosci ok fajnie ale musialabym wydac na dzien dobry jakies 50 tys wiecej (okna 10 tys wentylacja Mechaniczna 15 tys pompa ciepla 25 tys) czyli wychodze na zero po 12 latach gdzie wszystko nadaje sie do wymiany juz 2 razy. Wolalam sobie te 50 tys zainwestowac i teraz te pieniadze procentuja mi na tyle ze stac mnie placic 2300 wiecej Mam taryfe g12 czyli od 21 do 7 plus 2 godziny dzien. Srednio wychodzi mi ok 45 gr za kwH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirekaudi 28.05.2015 04:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Hmm... Rocznie 3000zł za dom o 30% mniejszy od mojego. Czyli nie zwiększając CWU, przy mojej powierzchni wyszłoby 3600zł na rok. Obniżając zużycie CWU o jedną wannę może wyjść około 3400zł Ja w tm roku zapłacę rzeczywiście poniżej 1000zł, ale pomijając darmowy grudzień będzie to około 1100zł. Wychodzi na to, że mój wynik jest o około 2300zł niższy. Nie chcę wywoływać następnej wojny, ale ja bym dołożył ocieplenia, albo zrezygnował z grzania prądem. Nie zapomnij dodać, że dogrzewasz KOMINKIEM, pierzesz po nocach i komfort życia bez kagańca jest ci obcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eprom 28.05.2015 04:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Swiki, a czy mogłabyś napisać jak masz ocieploną podłogę, ściany i strop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.05.2015 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Liwko 2300 zl rocznie oszczednosci ok fajnie ale musialabym wydac na dzien dobry jakies 50 tys wiecej (okna 10 tys wentylacja Mechaniczna 15 tys pompa ciepla 25 tys) Absolutnie się z tobą nie zgadzam. Pakiet trzyszybowy to na taki dom 1 może 2 tysiące więcej. Dołożenie małego rekuperatora (przecież wentylacje robiłaś) to niech będzie 3 tysiące. Do tego mała PC w cenie do 20 tysięcy i masz łącznie najwyżej połowę tej kwoty o której piszesz. A tak szczerze mówiąc to nic bym nie zmieniał tylko wstawił tanią PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.05.2015 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Nie zapomnij dodać, że dogrzewasz KOMINKIEM, pierzesz po nocach i komfort życia bez kagańca jest ci obcy. Tak jak piszesz Mirku z audi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.05.2015 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 A wiecie że Mirek z audi wybudował osobny dom dla swojego kopciucha? Mówi że nie było go stać na PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eprom 28.05.2015 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Chyba się do roboty spieszyłeś. Przeczytaj dokładnie post 37018. śpieszyłem, przeoczyłem, dzięki u mnie w sumie będzie podobnie, tylko okna 3 szyby i wentylacja mech, no i zamiast kabli rurki i piec elektryczny, zobaczymy co z tego wyjdzie w przyszłym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.05.2015 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 To dlatego, że na Audika każdy sika. http://emoty.blox.pl/resource/laie_67.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.05.2015 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 śpieszyłem, przeoczyłem, dzięki u mnie w sumie będzie podobnie, tylko okna 3 szyby i wentylacja mech, no i zamiast kabli rurki i piec elektryczny, zobaczymy co z tego wyjdzie w przyszłym roku. Rozsądnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 28.05.2015 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Też się zastanawiam, czy dawać wszędzie 8cm wylewki czy 6cm. wystarczy??? Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4150W Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 43,9 kWh/(m2·rok) przy 23*C w domu Wystarczy 6cm wylewki dla akumulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 28.05.2015 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Taki temat.....Mam Pci do CWU spięte z kotłem elektrycznym .tzn zasobnik PCi posiada wężownicę i ta jest spięta z kotłem. Pci działa od +7 do +35 CCzyli zimą działa jak zwykły bojler .Funkcja pompy jest wyłączona. Dotychczas po sezonie grzewczym wyłączałem kocioł "ESEM" ale teraz kocioł od 10 kwietnia nie pracuje za to działa jego pompa .Czyli w WOP woda sobie cyrkuluje.Co to spowodowało . Od 10 kwietnia nie ma potrzeby grzania. Nie ma spadków temp, Czy były wcześniej ? tj rok temu ???? nie pamiętamNie mówmy o temp bo to nie jest istotne .Istotne jest to że temp jest komfortowaTeraz zasobnik działa ja bufor chociaż na dole wężownicy temp są" kiepskie" to są stabilne tzn przeważnie takie same. Jak bedę pod rejestratorem to zapodam temp z reku z powietrza wyrzucanego z domu(nie poza dom) bo to jest wiarygodny obraz tego jakie temp są w domu Taka sytuacja....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 28.05.2015 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Wystarczy 6cm wylewki dla akumulacji? można by policzyć na podstawie powierzchni (czyli objętości) pojemność cieplną takiej wylewki i odnieść do do obciążenia cieplnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 28.05.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Hanss, im cieńsza wylewka tym mniej ciepła do niej "zapakujesz" W okresach przejściowych lepsza jest cieńsza np 6 cm, zimą lepsza grubsza bo jest szansa, że starczy Ci ciepła w niej zgromadzonego do momentu rozpoczęcia II taryfy. Jest jeszcze zależność grubości od tego z czego będzie podłoga, płytki panel czy deska. W poniedziałek napiszę Ci co się dowiedziałem od forumowicza co pierwszy sezon grzeje dom o pow. 150 m2. Dziękuję i czekam na info:yes:.....podłogi 100% płytki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 28.05.2015 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 można by policzyć na podstawie powierzchni (czyli objętości) pojemność cieplną takiej wylewki i odnieść do do obciążenia cieplnego Jak to policzyć Podłóg mam 135m2 -> 65m2+70m2.....mam 24cm XPS, płyta 25cm.....i 12 lub 14cm styro 031 i odpowiednio ma być 6 lub 8cm wylewki......poddasze ma być 8 lub 10cm styro.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 28.05.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 (edytowane) Jak to policzyć Podłóg mam 135m2 -> 65m2+70m2.....mam 24cm XPS, płyta 25cm.....i 12 lub 14cm styro 031 i odpowiednio ma być 6 lub 8cm wylewki......poddasze ma być 8 lub 10cm styro.... dla wylewki 6 cm i 135 m2 wychodzi jakieś 16 ton betonu. pojemność cieplna to chyba 840 J/(kg*K), czyli masz na 1 stopień podgrzania wylewki 13,6 MJ energii = 3,6 kWh. obciążenie cieplne 4 kW, czyli między godz. 15 a 22 uciekną z domu 24 kWh. żeby to zgromadzić w samej wylewce musiałbyś rozgrzać wylewkę o 28/3.6 = 7,7*C, czyli sporo. prawda jednak jest taka, że poza wylewką w domu ciepło zakumulują też ściany i stropy oraz meble. poza tym w praktyce wystąpienie takiego obciążenia jest bliskie 0, szczególnie w godzinach popołudniowych, kiedy świeci słońce, coś się gotuje, działa tv i ludzie przebywają w domu. wydaje mi się, że z powinno wystarczyć 6 cm, ale jak masz tyle izolacji, to jest z czego ubrać i zrobić 8 cm . grubsza wylewka to wg mnie mniejsze ryzyko uczucia chłodu w końcowych godzinach drogiej taryfy. ja zrobiłbym 8 cm Edytowane 28 Maja 2015 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 28.05.2015 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 (edytowane) imrahil dziękuję za rozjaśnienie tematu:)Obciążenie cieplne to chyba liczone dla minus 18*C......prosiłem asolta, aby policzył mi jakie będzie dla mojego domu przy -10*C i dla porównania dla 0*C.....Moje założenia, że bym wolał 6cm ponieważ:- mniej wylewki, oszczędność na materiale- grubiej styropianu, cieplej- łatwiej tym sterować- ile dni w roku będzie te -18*C? Jeżeli nawet to jest jeszcze I taryfa:D- lubię jak ciepło promieniuje dlatego może się włączyć powiedzmy o godz. 19-21............też się nie chcę dać zwariować do końca!!! Zabawa w DOM "półbańki", a człowiek się boi, że zapłaci "parę złotych" więcej za kWh w drogiej taryfie:bash: Nie kiedy mam w myślach, że jak zdecyduję się na G12.......to tak jak by w czasie I taryfy nie było w ogóle dostępu do prądu:bash: Edytowane 28 Maja 2015 przez Hanss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirekaudi 29.05.2015 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 To dlatego, że na Audika każdy sika. na Audika niech sobie sika, co by tam to nie było, ja tam sikam w WC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.05.2015 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 imrahil dziękuję za rozjaśnienie tematu:) Obciążenie cieplne to chyba liczone dla minus 18*C......prosiłem asolta, aby policzył mi jakie będzie dla mojego domu przy -10*C i dla porównania dla 0*C..... Moje założenia, że bym wolał 6cm ponieważ: - mniej wylewki, oszczędność na materiale - grubiej styropianu, cieplej - łatwiej tym sterować - ile dni w roku będzie te -18*C? Jeżeli nawet to jest jeszcze I taryfa:D - lubię jak ciepło promieniuje dlatego może się włączyć powiedzmy o godz. 19-21............też się nie chcę dać zwariować do końca!!! Zabawa w DOM "półbańki", a człowiek się boi, że zapłaci "parę złotych" więcej za kWh w drogiej taryfie:bash: Nie kiedy mam w myślach, że jak zdecyduję się na G12.......to tak jak by w czasie I taryfy nie było w ogóle dostępu do prądu:bash: -10 oC = 3411 W 0 oC = 2418 W +10 oC= 1543 W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.