Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Liwko 2300 zl rocznie oszczednosci ok fajnie ale musialabym wydac na dzien dobry jakies 50 tys wiecej (okna 10 tys wentylacja Mechaniczna 15 tys pompa ciepla 25 tys) czyli wychodze na zero po 12 latach gdzie wszystko nadaje sie do wymiany juz 2 razy. Wolalam sobie te 50 tys zainwestowac i teraz te pieniadze procentuja mi na tyle ze stac mnie placic 2300 wiecej ;)

 

Mam taryfe g12 czyli od 21 do 7 plus 2 godziny dzien. Srednio wychodzi mi ok 45 gr za kwH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Rocznie 3000zł za dom o 30% mniejszy od mojego. Czyli nie zwiększając CWU, przy mojej powierzchni wyszłoby 3600zł na rok. Obniżając zużycie CWU o jedną wannę może wyjść około 3400zł

Ja w tm roku zapłacę rzeczywiście poniżej 1000zł, ale pomijając darmowy grudzień będzie to około 1100zł.

Wychodzi na to, że mój wynik jest o około 2300zł niższy.

 

Nie chcę wywoływać następnej wojny, ale ja bym dołożył ocieplenia, albo zrezygnował z grzania prądem.

 

 

Nie zapomnij dodać, że dogrzewasz KOMINKIEM, pierzesz po nocach i komfort życia bez kagańca jest ci obcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liwko 2300 zl rocznie oszczednosci ok fajnie ale musialabym wydac na dzien dobry jakies 50 tys wiecej (okna 10 tys wentylacja Mechaniczna 15 tys pompa ciepla 25 tys)

 

Absolutnie się z tobą nie zgadzam. Pakiet trzyszybowy to na taki dom 1 może 2 tysiące więcej. Dołożenie małego rekuperatora (przecież wentylacje robiłaś) to niech będzie 3 tysiące. Do tego mała PC w cenie do 20 tysięcy i masz łącznie najwyżej połowę tej kwoty o której piszesz.

A tak szczerze mówiąc to nic bym nie zmieniał tylko wstawił tanią PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam, czy dawać wszędzie 8cm wylewki czy 6cm. wystarczy???

Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4150W

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 43,9 kWh/(m2·rok) przy 23*C w domu

 

Wystarczy 6cm wylewki dla akumulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki temat.....

Mam Pci do CWU spięte z kotłem elektrycznym .tzn zasobnik PCi posiada wężownicę i ta jest spięta z kotłem.

Pci działa od +7 do +35 C

Czyli zimą działa jak zwykły bojler .Funkcja pompy jest wyłączona.

Dotychczas po sezonie grzewczym wyłączałem kocioł "ESEM" ale teraz kocioł od 10 kwietnia nie pracuje za to działa jego pompa .Czyli w WOP woda sobie cyrkuluje.

Co to spowodowało . Od 10 kwietnia nie ma potrzeby grzania. Nie ma spadków temp, Czy były wcześniej ? tj rok temu ???? nie pamiętam

Nie mówmy o temp bo to nie jest istotne .Istotne jest to że temp jest komfortowa

Teraz zasobnik działa ja bufor chociaż na dole wężownicy temp są" kiepskie" to są stabilne tzn przeważnie takie same.

Jak bedę pod rejestratorem to zapodam temp z reku z powietrza wyrzucanego z domu(nie poza dom) bo to jest wiarygodny obraz tego jakie temp są w domu

 

Taka sytuacja.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hanss, im cieńsza wylewka tym mniej ciepła do niej "zapakujesz"

W okresach przejściowych lepsza jest cieńsza np 6 cm, zimą lepsza grubsza bo jest szansa, że starczy Ci ciepła w niej zgromadzonego do momentu rozpoczęcia II taryfy. Jest jeszcze zależność grubości od tego z czego będzie podłoga, płytki panel czy deska.

W poniedziałek napiszę Ci co się dowiedziałem od forumowicza co pierwszy sezon grzeje dom o pow. 150 m2.

 

Dziękuję i czekam na info:yes:.....podłogi 100% płytki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można by policzyć na podstawie powierzchni (czyli objętości) pojemność cieplną takiej wylewki i odnieść do do obciążenia cieplnego

 

Jak to policzyć:confused:

Podłóg mam 135m2 -> 65m2+70m2.....mam 24cm XPS, płyta 25cm.....i 12 lub 14cm styro 031 i odpowiednio ma być 6 lub 8cm wylewki......poddasze ma być 8 lub 10cm styro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to policzyć:confused:

Podłóg mam 135m2 -> 65m2+70m2.....mam 24cm XPS, płyta 25cm.....i 12 lub 14cm styro 031 i odpowiednio ma być 6 lub 8cm wylewki......poddasze ma być 8 lub 10cm styro....

 

dla wylewki 6 cm i 135 m2 wychodzi jakieś 16 ton betonu. pojemność cieplna to chyba 840 J/(kg*K), czyli masz na 1 stopień podgrzania wylewki 13,6 MJ energii = 3,6 kWh. obciążenie cieplne 4 kW, czyli między godz. 15 a 22 uciekną z domu 24 kWh. żeby to zgromadzić w samej wylewce musiałbyś rozgrzać wylewkę o 28/3.6 = 7,7*C, czyli sporo. prawda jednak jest taka, że poza wylewką w domu ciepło zakumulują też ściany i stropy oraz meble. poza tym w praktyce wystąpienie takiego obciążenia jest bliskie 0, szczególnie w godzinach popołudniowych, kiedy świeci słońce, coś się gotuje, działa tv i ludzie przebywają w domu.

 

wydaje mi się, że z powinno wystarczyć 6 cm, ale jak masz tyle izolacji, to jest z czego ubrać i zrobić 8 cm ;). grubsza wylewka to wg mnie mniejsze ryzyko uczucia chłodu w końcowych godzinach drogiej taryfy. ja zrobiłbym 8 cm

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imrahil dziękuję za rozjaśnienie tematu:)

Obciążenie cieplne to chyba liczone dla minus 18*C......prosiłem asolta, aby policzył mi jakie będzie dla mojego domu przy -10*C i dla porównania dla 0*C.....

Moje założenia, że bym wolał 6cm ponieważ:

- mniej wylewki, oszczędność na materiale

- grubiej styropianu, cieplej

- łatwiej tym sterować

- ile dni w roku będzie te -18*C? Jeżeli nawet to jest jeszcze I taryfa:D

- lubię jak ciepło promieniuje dlatego może się włączyć powiedzmy o godz. 19-21............też się nie chcę dać zwariować do końca!!! Zabawa w DOM "półbańki", a człowiek się boi, że zapłaci "parę złotych" więcej za kWh w drogiej taryfie:bash: Nie kiedy mam w myślach, że jak zdecyduję się na G12.......to tak jak by w czasie I taryfy nie było w ogóle dostępu do prądu:bash:

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imrahil dziękuję za rozjaśnienie tematu:)

Obciążenie cieplne to chyba liczone dla minus 18*C......prosiłem asolta, aby policzył mi jakie będzie dla mojego domu przy -10*C i dla porównania dla 0*C.....

Moje założenia, że bym wolał 6cm ponieważ:

- mniej wylewki, oszczędność na materiale

- grubiej styropianu, cieplej

- łatwiej tym sterować

- ile dni w roku będzie te -18*C? Jeżeli nawet to jest jeszcze I taryfa:D

- lubię jak ciepło promieniuje dlatego może się włączyć powiedzmy o godz. 19-21............też się nie chcę dać zwariować do końca!!! Zabawa w DOM "półbańki", a człowiek się boi, że zapłaci "parę złotych" więcej za kWh w drogiej taryfie:bash: Nie kiedy mam w myślach, że jak zdecyduję się na G12.......to tak jak by w czasie I taryfy nie było w ogóle dostępu do prądu:bash:

-10 oC = 3411 W

0 oC = 2418 W

+10 oC= 1543 W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...