Lobo_M 14.07.2011 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 wmnich: u mnie tylko w wiatrołapie i korytarzu sa zwykłe halogeny, botam mam czujki ruchu iświatło zapala się na 20s. No i w saypialni zwykła 100W bo do dzisiaj nie miałem "czasu" jej zmienić. Reszta jak wspominałem Led zamiast halogenów i świetlówki zamiast żarówek. Co ma moc do paneli przy ogrzewaniu akumulacyjnym???Totanie nic!!! Te 80W/m2 tyczy sie tego kiedy masz kable ułozone dosłownie pod panelami - ogrzewanie bezpośrednie. Jeśli jakakolwiek firma/"fachowiec" powtarzają ta bzdurę to skończ z nim rozmawiać i mu podziękuj! kable sa zalane betonem i to xxm3, reakcja podłogi liczona jest w godzinach, a nie jak przy ogrzewaniu bezpośrednim w minutach. Jedynym ograniczeniem jest gęstość układania kabli (10cm). Róznica między mata a kablem to cena, bo mata to nic innego jak kabel to niej przymocowany!!! Ja pogodowego nie mam i po tej zimie nie żałuje. Dom ma sporą akumulacyjność i dobrze sobie radzi ze mianami pogody. Przegrzanie może wystąpić przy sporych przeszkleniach od strony pd. ale do tego pogodówka nie pomoże, ale takich dni w zimie jest na palcach jednej reki. Co do dachu, to fakt tani nie był, ale mnie orżneli trochę na robociźnie no i ja mam prawie 350m2 dachu. No i dachówkę ceramiczną. Kwestia gustu, jak bym budował jak wy na kilka lat może i bym dał blachę, ale jest inaczej. To jednak rozmowa w innym temacie, tu jest o ogrzewaniu. Co do drzwi itd zapraszam na DB, tu nie będziemy zaśmiecać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 na metr kabli to zależy od pomieszczenia 10 albo 17 w/m. co do warstw w podłodze; najpierw był chudziak na folii dla wyrównania,potem 15cm styropianu w trzech warstwach, folia refleksyjna, siatka druciana z oczkami 5cm do niej przywiązane kable i wszystko zalane warstwą wylewki. Moim zdaniem sens ekonomiczny kabli 10W/m jest słaby, w większości bardziej opłaca ułożyć się rzadziej 17W/mb. Różnice w cenie to 20-30%. Co do warstw to niby wszystko ok, na pewno łatwiej układa się kable mocując do siatki. zastanawia mnie natomiast czy taka siatka leżąca na spodzie, daje w ogóle jakiekolwiek wzmocnienie, czy siatka nie powinna być "zatopiona" w wylewce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 tak się teraz dopatrzyłem; ja, Marcin, j-j, mamy bojlery Galmet Heros, wszyscy grzani prądem, ciekawy zbieg okoliczności:D ja nawet nie szukałem tylko wziąłem to co J-J i jestem bardzo zadowolony, super sterownik, za bardzo niską cenę. Jedyne co to mogliby go lepiej zaizolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 wmnich: u mnie tylko w wiatrołapie i korytarzu sa zwykłe halogeny, botam mam czujki ruchu iświatło zapala się na 20s. No i w saypialni zwykła 100W bo do dzisiaj nie miałem "czasu" jej zmienić. Reszta jak wspominałem Led zamiast halogenów i świetlówki zamiast żarówek. Co ma moc do paneli przy ogrzewaniu akumulacyjnym???Totanie nic!!! Te 80W/m2 tyczy sie tego kiedy masz kable ułozone dosłownie pod panelami - ogrzewanie bezpośrednie. Jeśli jakakolwiek firma/"fachowiec" powtarzają ta bzdurę to skończ z nim rozmawiać i mu podziękuj! kable sa zalane betonem i to xxm3, reakcja podłogi liczona jest w godzinach, a nie jak przy ogrzewaniu bezpośrednim w minutach. Jedynym ograniczeniem jest gęstość układania kabli (10cm). Róznica między mata a kablem to cena, bo mata to nic innego jak kabel to niej przymocowany!!! Ja pogodowego nie mam i po tej zimie nie żałuje. Dom ma sporą akumulacyjność i dobrze sobie radzi ze mianami pogody. Przegrzanie może wystąpić przy sporych przeszkleniach od strony pd. ale do tego pogodówka nie pomoże, ale takich dni w zimie jest na palcach jednej reki. Co do dachu, to fakt tani nie był, ale mnie orżneli trochę na robociźnie no i ja mam prawie 350m2 dachu. No i dachówkę ceramiczną. Kwestia gustu, jak bym budował jak wy na kilka lat może i bym dał blachę, ale jest inaczej. To jednak rozmowa w innym temacie, tu jest o ogrzewaniu. Co do drzwi itd zapraszam na DB, tu nie będziemy zaśmiecać. w 100% podpiszę się pod Marcinem, mam te same spostrzeżenia , nawet widzę że te same pomysły odnośnie oświetlenia:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 ja nawet nie szukałem tylko wziąłem to co J-J i jestem bardzo zadowolony, super sterownik, za bardzo niską cenę. Jedyne co to mogliby go lepiej zaizolować. a ja mam wrażenie że on w ogóle nie stygnie...(mój ma 80l) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 14.07.2011 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Jasiek no przeciez ty masz sporo wiecej ocieplenia i na podlodze (no ok tu niewiele) i glownie na dachu welny a kolega ma bardzo malo wiec moze to jest to. no i rekuperacja. A jaka masz moc dobrana ma metr kabli. I jakbys mi odpowiedzial z ta wylewka? byl styropian, na to odrazu kable i na to 7-8 cm czy byla najpierw jakas ciensza warstwa i dopiero glowna wylewka 7-8 cm?? z tym dachem to nie tak, bo w tej technologii dach również jest z kształtek styropianowych i producent nie zaleca dodatkowego ocieplenia, ale ja dodatkowo między stolarkę dałem 20 cam wełny, w ścianach również mam 5cm styro więcej (U<0,2), wentylacja grawitacyjna, nie mam reku, ale może nawet w tym roku zainstaluję WM. Za tym, że dom jest w miarę dobrze izolowany świadczy nie przegrzewanie się go latem, nieco wyższa temp jest na poddaszu, ale po zasłonięciu okien dachowych jest dobrze, nawet nie trzeba klimy uruchamiać. Tu są moje dane zużycia energii za ost 5 lat wg faktur http://forum.muratordom.pl/showthread.php?172206-pr%C4%85d-gaz-olej-w%C4%99giel-inne&p=4536647&viewfull=1#post4536647 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 z tym dachem to nie tak, bo w tej technologii dach również jest z kształtek styropianowych i producent nie zaleca dodatkowego ocieplenia, ale ja dodatkowo między stolarkę dałem 20 cam wełny, w ścianach również mam 5cm styro więcej (U<0,2), wentylacja grawitacyjna, nie mam reku, ale może nawet w tym roku zainstaluję WM. Za tym, że dom jest w miarę dobrze izolowany świadczy nie przegrzewanie się go latem, nieco wyższa temp jest na poddaszu, ale po zasłonięciu okien dachowych jest dobrze, nawet nie trzeba klimy uruchamiać. Tu są moje dane zużycia energii za ost 5 lat wg faktur http://forum.muratordom.pl/showthread.php?172206-pr%C4%85d-gaz-olej-w%C4%99giel-inne&p=4536647&viewfull=1#post4536647 odnośnie zużycia energii; licznik miałem zamontowany w grudniu 2003r na dzień dzisiejszy wskazania całości są następujące; nocna 59567 kwh dzienna 18061 kwh nadmienię tylko że zanim zaczeliśmy mieszkać prowadziłem na podwórku warsztat samochodowy, trzy lata temu zamknąłem działalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 a ja mam wrażenie że on w ogóle nie stygnie...(mój ma 80l) Ja miałem na mysli jego temperaturę jak dotkniesz go na górze - jest ciepły, tzn za mało zaizolowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 kbab moim zdaniem masz bardzo nieszczelny dom i dlatego te straty.nasz jest dokładnie dostosowany do naszego "rytmu życia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Zle sie wyrazilam - chodzilo mi jaka macie moc na m^2?? bo 10W czy 17W na mb nic mi nie mowi. Ma sie kontaktowac jeszcze gosc ktory robi typowo takie rzeczy ale on odradzal akumulacyjna podlogowke... Odradzał, bo odradzał, czy miał jakieś argumenty. Firmy z reguły coś odradzają bo nie potrafia tego zrobić, albo za małe pieniądze są na tym. Ja polecam i mam na to niezbite dowody i nie tylko ja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 poszukaj sobie we wcześniejszych naszych wypowiedziach bo zaczynamy sie powtarzać, jak ja bym słuchał wszystkich dookoła to dzisiaj bym mieszkał w domu z kaloryferami, piecem węglowym, trzema kominami, podpiwniczeniem, miał bym na gruncie 5cm styro i tyle samo na ścianach, 15cm wełny w dachu, taras od ulicy itd. itp. zastanów się co wam jest potrzebne a nie sąsiadom, to ty będziesz w tym domu a nie fachowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 14.07.2011 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 kbab moim zdaniem masz bardzo nieszczelny dom i dlatego te straty. nasz jest dokładnie dostosowany do naszego "rytmu życia". różnica w energochłonności między naszymi domami nie jest tak duża, trochę ponad 4000kWh/rok, ale gdybyś doliczył spalone drewno w kominku to pewnie byłaby mniejsza, ale może straty pomniejszę jak zainstaluję WM, chociaż pomimo większej ilości zużytej energii to płacę za nią nieco taniej, bo u mnie koszt 1kWh nie przekracza 17gr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 różnica w energochłonności między naszymi domami nie jest tak duża, trochę ponad 4000kWh/rok, ale gdybyś doliczył spalone drewno w kominku to pewnie byłaby mniejsza, ale może straty pomniejszę jak zainstaluję WM, chociaż pomimo większej ilości zużytej energii to płacę za nią nieco taniej, bo u mnie koszt 1kWh nie przekracza 17gr taka ilość energii z tego drzewa to chyba w kominie a nie w domu, pisałem wyżej jaka wyszła mi różnica pomiędzy paleniem a nie paleniem (ok.1000kwh taniej taryfy) drzewo mnie więcej kosztowało (ok.500zł), w kominku nie palimy dla tego że jest za zimno tylko dla bajeru (przede wszystkim trzeba być w domu żeby palić). weź też pod uwagę że wszystkie urządzenia na prąd w domu to ogrzewanie, dlatego każde pomieszczenie ma własny układ sterujący. np. pokój w którym mamy komputer bardzo mało grzeje podłogówką, przy normalnym sterowaniu centralnym nie masz szans na wyłapanie czegoś takiego., to samo dotyczy wszystkich innych uzysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 weź też pod uwagę że wszystkie urządzenia na prąd w domu to ogrzewanie, dlatego każde pomieszczenie ma własny układ sterujący. np. pokój w którym mamy komputer bardzo mało grzeje podłogówką, przy normalnym sterowaniu centralnym nie masz szans na wyłapanie czegoś takiego., to samo dotyczy wszystkich innych uzysków. Zgodzę się ja mam trzy podliczniki na ogrzewnaiu, na każdą fazę osobno (3 odbiorniki na fazę) i przy początkowym codziennym spisywaniu licznika łatwo było zobaczyc róznicę w przebywaniu, w wizycie gości w dniu słonecznym i pochmurnym. Jak masz ustawione sterowniki ja w tamtym sezonie miałem tylko czujnik podłogowy, teraz chce potestowac z oboma na raz. jak to było u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Ale chyba mocy jakie macie na metr kwadratowy nie podawaliscie (nie kojarze) a jezeli dobrze licze to na metr wychodzi 6 dlugosci kabla czyli 6x17=102kW/m2?? Czy cos zle licze?? U mnie kable są 18W/mb a rozstaw wacha się od 10cm (łazienki) do 20cm (pokoje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Zgodzę się ja mam trzy podliczniki na ogrzewnaiu, na każdą fazę osobno (3 odbiorniki na fazę) i przy początkowym codziennym spisywaniu licznika łatwo było zobaczyc róznicę w przebywaniu, w wizycie gości w dniu słonecznym i pochmurnym. Jak masz ustawione sterowniki ja w tamtym sezonie miałem tylko czujnik podłogowy, teraz chce potestowac z oboma na raz. jak to było u Ciebie. moje ustawienia mogą byc tylko odnośnikiem, masz lepsze parametry budynku wiec temp. podłogi może sie znacznie różnić. ja temp. podłóg mam pomiędzy 26 a 29* zależy od pomieszczenia (trzeba było potestować żeby nie bujało), temp. pomieszczenia w nocnej taryfie na 22*, a w dziennej na 20,5*, okazało się że ta różnica 1,5* praktycznie nie jest przekraczana bo ogrzewanie chodzi cały czas w tańszej taryfie( no może trąci czasami kilka kwh z droższej jak chciało by spaść poniżej 20,5* w którymś pomieszczeniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.07.2011 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 wmnich; ten koleś co ci to nagadał nie ma bladego pojęcia o czym mówi.kablem który ma kilkanaście watów na metr długości nawet się nie poparzysz, więc niech nie truje że jakaś specjalna folia ma być na całym piętrze mam wykładziny dywanowe i jakoś nie ma problemu z grzaniem.te kable które ja mam można nawet układać pod podłogą na legarach więc w powietrzu, one się robią mocno ciepłe nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 wmnich: Niech ten specjalista powie jaki jest opór cieplny 7mm panela w stosunku do 15cm styropianu. Niech nie wygaduje głupot. Z jego wypowiedzi ewedentnie wynika że opiera się na stereotypach. On z chęcia sprzeda i zamontuje piece bo ich montaż to 1h dla całości i ma to w dupie ze zapłacisz więcej i że bedą szpecić i zajmować miejsce. On na tym zarobi i tyle. Po co Ci sterowalność w danym momencie, po to dom ma akumulacyjność żeby działać jak element kompensujco-wygładzający. Jesli w domu masz nastawę 21oC a słońce dogrzeje ci do 25 to nic podłoga nie musi oddać, prosta fizyka się kłania. U mnie posadzka ma jak pisałem max 24oC. Powiem brzydko jak to kiedyś usłyszałem w czasie budowy " W dupie był, gówno widział, a pierd...li""bo podloga musi sie nagrzac do takiej tem by ogrzac dom a nie do takiej by byl komfort cieplny" to to juz jest herezja, o co mu chodzi?"Pan tez nie poleca podlogowki pod panele poniewaz sa on izolatorem i potrzeba duzo wiecej energi by uzyskac oczekiwane cieplo." ma konkretne liczby wyliczenia. Przeciez tacy "pseudospecjaliści" w każdym domu robią to samo. kable dobieraja na oko, im więcej tym lepiej bo wiecej na tym przytną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 A ja - musze tylko albo kupic piece akumulacyjne - no nie powiem - jezeli bede to piece dynamiczne to bedzie to zdecydowanie wyzszy koszt niz podlogowki bo jeden piec to jakies 2 tys zl no i miejsce zajmuje ... Koszt materialu na podlogowke u mnie okolo 10 tys zl plus robocizna (okolo 2 tys) mam tez wyceny za 10 z robocizna i na ocieplenie musze wydac jakies 5 tys wiecej i tyle moich kosztow. Co do cen 10000 to nie mało. ja za sprzet do 152 domu ze sterownikami dałem 8900zł jesli zrobisz to na sterownikach auraton 3000 i na kablach elektry to zakładam że w 7000zł sie zmieścisz a może nawet mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.07.2011 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 wmnich: możesz podac link albo nazwę projektu waszego domu, bo jakos nie kojarzę żebyś podawała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.