Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Doomika

 

hałasem emitowanym przez nawiew na poddaszu.

 

 

pzdr

 

o jakim hałasie mówisz? Dobrze zrobione instalacje nawet przy nawiewach są stosunkowo ciche czasem wręcz bardzo ciche... zależy od tego co dla kogoś oznacza słowo hałas. Ostatnio był u mnie jeden z forumowiczów i zdziwił się że np. kanałówka jest taka cicha...dla niego było cicho :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

 

Próbowałam przynajmniej trochę wynieść z tego forum, ale się poddałam,bo przebrnięcie przez 1900 stron chyba nie jest możliwe ;)

Jestem totalną świeżynką jeśli chodzi o budowę domów jakichkolwiek, dlatego też mnóstwo wątpliwości. Chcę wybudować dom o prostej bryle z dachem dwuspadowym o powierzchni użytkowej 130 m2 systemem ciężkiego szkieletu prefabrykowanego. Współczynnik przenikania ciepła ma wynosić u=0,12, okna trzyszybowe, posadowiony na płycie fundamentowej. W środku na pewno wentylacja mechaniczna z rekuperacją. W salonie kominek. Chcielibyśmy ogrzewać dom prądem z wielu względów- wygoda, czystość, brak gazu w okolicy itd. Jednak wszyscy pukają się w głowę, gdy słyszą o takim rozwiązaniu i twierdzą, że musimy być bardzo bogaci (co prawdą nie jest)

Może podpowie, któryś z doświadczonych kolegów, co w takim razie byłoby sensownym rozwiązaniem.

 

Myśleliśmy o kablach grzejnych, ale niektórzy mówią, że zatopionych w wylewce, żeby akumulowała ciepło, z kolei inni twierdzą, że skoro dom ma małą bezwładność cieplną, to chodzi o to, żeby szybciutko się nagrzał, a nie powoli dogrzewał wylane betony. Co sądzicie na ten temat? Byłabym wdzięczna za jakieś sensowne podpowiedzi.

Pozdrawiam

 

Dobrze zaizlowany i szczelny dom można ogrzewać prądem i to bardzo tanio. Wszystko zależy od tego czego się oczekuje...np.czy ma być podłógówka, czy możesz grzać nadmuchem z pompy ciepła czy chcesz coś bardziej w stylu tradycyjnego systemu centralnego... z doświadczenia wiem że każdy ma pewne prefernecje ale te i czasem się potrafią zmienić. Co do tego systemu budowy domu możesz podać jakieś namiary do tej technologi konkretnej w Twoim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj w głowie 99% społeczeństwa nie jest w stanie zrobić takiego kombajnu do zarządzania chałupą. Fura kasy w tym wypadku nie wystarczy. Można zrobić w wersji dla Kowalskiego i też będzie działać.

Pozdrawiam

Przemek

 

do mnie rozmawiasz?

czy ja gdzieś piszę o tej "nadbudowie"? ja nie namawiam do zrobienia kombajnu za "furę kasy" - minimum do sterowania kablami to jeden sterownik z jednym czy dwoma termometrami, albo w każdym pomieszczeniu po jednym (przykłady Konrad R&K, Mieczysław) ..

ale skoro jest poddasze to odpada takie grzanie.. chyba że na poddaszu poece akumulacyjne ale to raczej droższe zabawki albo klima do grzania..

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim hałasie mówisz? Dobrze zrobione instalacje nawet przy nawiewach są stosunkowo ciche czasem wręcz bardzo ciche... zależy od tego co dla kogoś oznacza słowo hałas. Ostatnio był u mnie jeden z forumowiczów i zdziwił się że np. kanałówka jest taka cicha...dla niego było cicho :)

 

Grzesiu.

Zarówno ja, jak i fotohobby prosiliśmy Cię w dwóch różnych wątkach o konkrety.

Tu masz pytanie i konkretny projekt (i konkretne oczekiwania) więc może podasz jakieś konkrety tych swoich cichych i wydajnych rozwiązań?

 

Bo tak, to takie trochę pitolenie, wiesz? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu.

Zarówno ja, jak i fotohobby prosiliśmy Cię w dwóch różnych wątkach o konkrety.

Tu masz pytanie i konkretny projekt (i konkretne oczekiwania) więc może podasz jakieś konkrety tych swoich cichych i wydajnych rozwiązań?

 

Bo tak, to takie trochę pitolenie, wiesz? ;)

 

w sumie racja.. ja ma poddasze niegrzane ale chętnie bym rozważył przyszłościowo co tam mogę wsadzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu.

Zarówno ja, jak i fotohobby prosiliśmy Cię w dwóch różnych wątkach o konkrety.

Tu masz pytanie i konkretny projekt (i konkretne oczekiwania) więc może podasz jakieś konkrety tych swoich cichych i wydajnych rozwiązań?

 

Bo tak, to takie trochę pitolenie, wiesz? ;)

 

O jakie konkrety, odpisywałem na wszytsko zgodnie z tym co sam doświadczyłem czy sprawdziłem. Jak ktoś chce zobaczyć co i jak to przyjeżdza do mnie i może sobie posłuchać pogadać itd. ja problemu nie widzę. Mnie się to spodobało, innym nie musi. To nie są MOJE rozwiązania to jest zawsze opcja... nie każdy chce mieć gaz, czy kocioł na węgiel, gruntową pompę ciepła czy też p-w. Ja też kiedyś nie myślałem że akurat to mi będzie odpowiadać z resztą było wiele innych rzeczy których dopóki nie spróbowałem to miałem zupełnie inne zdanie o nich. Chyba niejeden tak miewa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim hałasie mówisz? Dobrze zrobione instalacje nawet przy nawiewach są stosunkowo ciche czasem wręcz bardzo ciche... zależy od tego co dla kogoś oznacza słowo hałas. Ostatnio był u mnie jeden z forumowiczów i zdziwił się że np. kanałówka jest taka cicha...dla niego było cicho :)

 

to mnie zastanawia. nie jestem przeciwnikiem ogrzewania nadmuchowego, ale miałem kilka razy z takim do czynienia w postaci nie najnowszego splita (właściwie zawsze to był Daikin) - nie był to dla mnie szczyt komfortu. rozumiem, że nie piszesz o bezgłośnej pracy takiego systemu grzewczego, takiej jak przykładowo nawiew wentylacji mechanicznej pracujący z normalną wydajnością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mnie zastanawia. nie jestem przeciwnikiem ogrzewania nadmuchowego, ale miałem kilka razy z takim do czynienia w postaci nie najnowszego splita (właściwie zawsze to był Daikin) - nie był to dla mnie szczyt komfortu. rozumiem, że nie piszesz o bezgłośnej pracy takiego systemu grzewczego, takiej jak przykładowo nawiew wentylacji mechanicznej pracujący z normalną wydajnością?

 

Da się zrobić tak że przy normalnej pracy przez większą część sezonu wręcz trzeba się wsłuchiwać by coś usłyszeć. Powiem tak, jak dom jest naprawdę dobrze izolowany to taka kanałówka jedzie sobie na auto i zwykle na minimum nawiewu a wtedy jest bezszelestnie. Gdy mamy dom starszy, modernizowany to zimą zdarza się że musi się rozpędzić bardziej. Podobnie jak damy turbo to też oczywiste jest że cichutko nie będzie. Najważniejsza jest noc by nie przeszkadzało... Da się zrobić baaardzo cicho ale tak jak obserwuję jak ktoś zobaczy jak to działa w wersji najprostszej to niejednokrotnie stwierdza że szkoda kasy na te dodatkowe wyciszenia. Sprawa prosta, najlepiej to zobaczyć, posłuchać... ja nie lubię jak ktoś nie wie co i jak wygląda w realu bo potem może mieć różne odczucia. Lepiej mówić jak jest niczym MaxKolonko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne to podaję link do strony mojego wykonawcy, na której opisana została dokładnie technologia: http://www.tadeks.pl/technologia/

 

Przekroje konstrukcji ścian i stropu można zobaczyć tutaj : http://www.tadeks.pl/technologia/przekroje-konstrukcji/ , z tym, że u nas będzie dodatkowo 5 cm styropianu i wtedy U=0.11.

 

Na ten moment myślałam o kablach grzejnych pod płytki na całym parterze, a na piętrze mata pod płytki w łazience i grzejniki konwekcyjne w sypialniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne to podaję link do strony mojego wykonawcy, na której opisana została dokładnie technologia: http://www.tadeks.pl/technologia/

 

Przekroje konstrukcji ścian i stropu można zobaczyć tutaj : http://www.tadeks.pl/technologia/przekroje-konstrukcji/ , z tym, że u nas będzie dodatkowo 5 cm styropianu i wtedy U=0.11.

 

Na ten moment myślałam o kablach grzejnych pod płytki na całym parterze, a na piętrze mata pod płytki w łazience i grzejniki konwekcyjne w sypialniach.

 

A takie pytanko, jak wygląda izolacja od gruntu? Nie mogę tego znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie rozmawiasz?

czy ja gdzieś piszę o tej "nadbudowie"? ja nie namawiam do zrobienia kombajnu za "furę kasy" - minimum do sterowania kablami to jeden sterownik z jednym czy dwoma termometrami, albo w każdym pomieszczeniu po jednym (przykłady Konrad R&K, Mieczysław) ..

ale skoro jest poddasze to odpada takie grzanie.. chyba że na poddaszu poece akumulacyjne ale to raczej droższe zabawki albo klima do grzania..

 

Tak do Ciebie :) Wiem, że nie namawiasz. Dobrze, żeby ludzie wiedzieli że to Twoja robota i trzeba mieć spore umiejętności aby takie coś wykonac. Pan Kazio od elektryki tego nie zrobi.

Ja też napisałem o innych rozwiązaniach, takich dla Kowalskigo. Działają podobnie Ale zabawa mniejsza.

 

Jak poddasze to może zrobić strop żelbetowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta fundamentowa,15 cm styropianu.

 

Trochę mało, ja dałem 25cm, i to jest według mnie minimum jeśli chcesz grzać prądem, zwłaszcza podłogówką. Ja mam częśc domu w technologii szkieletowej ( część, ponieważ rozbudowałem stary domek z pustaków żużlowych), obecnie zamieszkuję i grzeję tylko nowo wybudowaną część około 100 m2. W ścianach i suficie 40 cm wełny, w podłodze jak wyżej, do tego reku, grzeję czystym prądem, w domu wszystko jest na prąd (kuchenka, cwu itd.) Zużycie od 7.01 do 9.02 I strefa I 183 kwh, II strefa 762 kwh. Rachunek za cały miesiąc wyjdzie około 400 zł. Czy to dużo oceń sama. Dam Ci dobrą radę, doświadczonego własną budową, nie oszczędzaj na ociepleniu, zrób gdzie możesz kable grzejne, i bardzo, ale to bardzo dobrze zaizoluj wszystkie przewody rekuperacji ( nie standardowe 2 cm wełny, bo to jest nic). Wtedy niech się wszyscy pukają w głowę, a Ty będziesz miała spokój i małe rachunki. Mi też mówili, że jestem głupi, bo sobie wymyśliłem jakąś rekuperację i grzanie prądem. Teraz już nie jest im do śmiechu.

Ja niestety popełniłem ten błąd, że nie zrobiłem na dole podłogowego ogrzewania, a przez sporą klatkę schodową, ciepło ucieka na górę, jak były mrozy i wracaliśmy wieczorem do domu, to w salonie bywało koło 18.5 stopnia, na tę okoliczność założyłem biokominek, w półgodziny potrafi rozgrzać taki szkieletowy salonik z otwartą kuchnią o powierzchni około 40m2. Jakbym, nie posłuchał zony i dał wszędzie kable, to miałbym ten problem z głowy, ale jak to mówią mądry polak po szkodzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mało, ja dałem 25cm, i to jest według mnie minimum jeśli chcesz grzać prądem, zwłaszcza podłogówką.

(...)

Zużycie od 7.01 do 9.02 I strefa I 183 kwh, II strefa 762 kwh.

 

Bardzo dziękuję Ci za te informacje. A ile w takim razie wyniósł koszt płyty z 25 cm styro? Bo w naszej wycenie mamy 5cm XPS, EPS 10cm, wylewka żelbetowa B20- 12cm, roboty ziemne, tłuczeń, piasek w cenie,a cena 32000 zł.

 

I jeszcze pytanie, skoro szkieletowy dom jest nieakumulacyjny, to czy ta dwustrefowa taryfa się opłaca? Bo tak sobie myślę, w nocy do spania lubimy mieć chłód, maks to 19 stopni, więc w nocy grzać byśmy nie chcieli za bardzo, w ciągu dnia nas nie ma, więc ewentualnie to, co się nagrzało w nocy oddawałoby się w ciągu dnia do pustego domu. Chociaż w domu bez akumulacji, nie za wiele by się tego oddawało, więc jak to jest w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci za te informacje. A ile w takim razie wyniósł koszt płyty z 25 cm styro? Bo w naszej wycenie mamy 5cm XPS, EPS 10cm, wylewka żelbetowa B20- 12cm, roboty ziemne, tłuczeń, piasek w cenie,a cena 32000 zł.

 

I jeszcze pytanie, skoro szkieletowy dom jest nieakumulacyjny, to czy ta dwustrefowa taryfa się opłaca? Bo tak sobie myślę, w nocy do spania lubimy mieć chłód, maks to 19 stopni, więc w nocy grzać byśmy nie chcieli za bardzo, w ciągu dnia nas nie ma, więc ewentualnie to, co się nagrzało w nocy oddawałoby się w ciągu dnia do pustego domu. Chociaż w domu bez akumulacji, nie za wiele by się tego oddawało, więc jak to jest w praktyce?

 

Dobrze że kolega powyżej również potwierdził to co piszę, dla mnie 20cm styro w gruncie to teraz minumum jak da się więcej przy grzaniu podłogówką elektryczną to lepiej bo zje mnie kwh. Co do grzania w 2 taryfach w domu tego typu przy ogrzewaniu np. konwektorami i jeszcze szkieleciaku to jakoś tego nie widzę. Może rozmyśl jednak tandem klima kanałowa ze wspomaganiem elektrycznym w postaci konwektrów czy podłogówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci za te informacje. A ile w takim razie wyniósł koszt płyty z 25 cm styro? Bo w naszej wycenie mamy 5cm XPS, EPS 10cm, wylewka żelbetowa B20- 12cm, roboty ziemne, tłuczeń, piasek w cenie,a cena 32000 zł.

 

I jeszcze pytanie, skoro szkieletowy dom jest nieakumulacyjny, to czy ta dwustrefowa taryfa się opłaca? Bo tak sobie myślę, w nocy do spania lubimy mieć chłód, maks to 19 stopni, więc w nocy grzać byśmy nie chcieli za bardzo, w ciągu dnia nas nie ma, więc ewentualnie to, co się nagrzało w nocy oddawałoby się w ciągu dnia do pustego domu. Chociaż w domu bez akumulacji, nie za wiele by się tego oddawało, więc jak to jest w praktyce?

 

W szkielecie 2 taryfy raczej się nie sprawdzą, a podłogówka może być za małym akumulatorem, zrób tak jak radzi oszczednyGrześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mało, ja dałem 25cm, i to jest według mnie minimum jeśli chcesz grzać prądem, zwłaszcza podłogówką. Pozdrawiam

 

Witam.

Mam 10 cm pod płytą i 15 na płycie. Czy to ocieplenie jest porównywalne z wskazanym powyżej? Pomiędzy ociepleniami płyta gr 20 cm.

Będę grzał prądem poprzez bufor ciepła. Generalnie przy moim ociepleniu ciepło łatwiej przeniknie do płyty (tylko 15 cm izolacji) i łatwiej ucieknie do ziemi (tylko 10 cm izolacji) niż przy jednym ociepleniu na podłodze 25 cm. Ktoś liczył różnicę pomiędzy tymi dwoma sposobami ocieplenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam 10 cm pod płytą i 15 na płycie. Czy to ocieplenie jest porównywalne z wskazanym powyżej? Pomiędzy ociepleniami płyta gr 20 cm.

Będę grzał prądem poprzez bufor ciepła. Generalnie przy moim ociepleniu ciepło łatwiej przeniknie do płyty (tylko 15 cm izolacji) i łatwiej ucieknie do ziemi (tylko 10 cm izolacji) niż przy jednym ociepleniu na podłodze 25 cm. Ktoś liczył różnicę pomiędzy tymi dwoma sposobami ocieplenia?

 

Lepiej jak jest warstwa ciągła 25 cm niż dzielona, to nie to samo. Ale może ktoś typowo "obliczeniowy" będzie miał inne zdanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...