Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

czy ogrzewajac elektrycznie kablami jest mozliwosc ich uszkodzenia, przepalenia ?

 

Jak ktoś lubi wiercić w podłożach to pewnie uda mu się popaść w kabel ...

Ją swoje zalewałem dwanaście lat temu i mają się dobrze pomimo tego że praktycznie wszystkie wylewki popękały po wyschnięciu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci za te informacje. A ile w takim razie wyniósł koszt płyty z 25 cm styro? Bo w naszej wycenie mamy 5cm XPS, EPS 10cm, wylewka żelbetowa B20- 12cm, roboty ziemne, tłuczeń, piasek w cenie,a cena 32000 zł.

 

I jeszcze pytanie, skoro szkieletowy dom jest nieakumulacyjny, to czy ta dwustrefowa taryfa się opłaca? Bo tak sobie myślę, w nocy do spania lubimy mieć chłód, maks to 19 stopni, więc w nocy grzać byśmy nie chcieli za bardzo, w ciągu dnia nas nie ma, więc ewentualnie to, co się nagrzało w nocy oddawałoby się w ciągu dnia do pustego domu. Chociaż w domu bez akumulacji, nie za wiele by się tego oddawało, więc jak to jest w praktyce?

 

Sprawdza się o ile będą dobrze przemyślane. Trzeba trochę przewymiarować grzejniki. W sypialni mam 19, na dole w pustym salonie w nocy grzeje do 22. Rano wychodzimy i jest ciepło. W środku dnia, w taniej taryfie trzeba podgrzać do wyższej temperatury, po to przewymiarowana instalacja, żeby zrobić to szybko ( gdybym miał kable to by się ciepło dłużej utrzymało) i da radę wykorzystać dwie taryfy. Pamiętaj, że ciepły dom nie ma wielkiej straty temperatury, a szkielet możesz rozgrzać bardzo szybko o ile masz zapas mocy. Ja 75% wykorzystuje w taniej taryfie, według mnie się opłaca. Nawet jeśli podgrzeje trochę w drogiej, to wszystkie moje grzejniki mają łączną moc 3kw (teraz dałbym więcej, żeby mieć większy zapas mocy i szybciej grzać) , nie pociągną za dużo przez godzinę.

Ile wyniesie płyta z taką ilością styro nie wiem, sam styropian nie jest na maksa drogi. Ale cena samej płyty, to po prostu kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem właśnie. Niby wychodzi ten sam opór cieplny, ale jednak... No ale tu chyba tylko Asolt, lub inni od OZC mogą się wypowiedzieć.

 

Opór niby ten sam, ale nie te same mostki na styku płyta sciana zewnętrzna i wewnętrzna. Zalecana jak najgrubsza warstwa pod płytą. Rozwiązanie drozsze ale bardziej efektywne. Poza tym tam juz nigdy nic nie poprawimy to nie sciana zewnetrzna gdzie mozemy dołozyc, zerwac całkowicie i załozyc od nowa. Izolację pod płytą wykonuje sie tylko raz bez mozliwosci poprawy. Nie warto szukac pozornych oszczednosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma umowę z Deltis ?

Bo po sprawdzeniu na stronach URE mają chyba najlepszą ofertę i zastanawiam się nad zmianą dostawcy obecnie płacę z przesyłem 0,35 groszy w PGE w Deltis wychodzi 0,25 brutto.

http://i.imgur.com/3qpgExg.jpg

 

Policzyłem ostatnie zużycie za dwa miesiące i wychodzi oszczędność 210zł

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór niby ten sam, ale nie te same mostki na styku płyta sciana zewnętrzna i wewnętrzna. Zalecana jak najgrubsza warstwa pod płytą. Rozwiązanie drozsze ale bardziej efektywne. Poza tym tam juz nigdy nic nie poprawimy to nie sciana zewnetrzna gdzie mozemy dołozyc, zerwac całkowicie i załozyc od nowa. Izolację pod płytą wykonuje sie tylko raz bez mozliwosci poprawy. Nie warto szukac pozornych oszczednosci.

 

No pod płytę już nie wlezę. Teraz jedynie mogę dołożyć parę cm cieplejszego styro na niej.

Duże różnice pomiędzy tymi dwoma sposobami ocieplenia? Nie poprawię i tak, no może tylko humor sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Czy ktoś ma umowę z Deltis ?

Bo po sprawdzeniu na stronach URE mają chyba najlepszą ofertę i zastanawiam się nad zmianą dostawcy obecnie płacę z przesyłem 0,35 groszy w PGE w Deltis wychodzi 0,25 brutto.

http://i.imgur.com/3qpgExg.jpg

 

Policzyłem ostatnie zużycie za dwa miesiące i wychodzi oszczędność 210zł

 

to się spiesz - bo ta firemka to wałek. Juz w PGE szukają kto podpisał takie umowy, gdzie w ten sposób z PGE wyciekło prawie 200mln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się o ile będą dobrze przemyślane. Trzeba trochę przewymiarować grzejniki. W sypialni mam 19, na dole w pustym salonie w nocy grzeje do 22. Rano wychodzimy i jest ciepło. W środku dnia, w taniej taryfie trzeba podgrzać do wyższej temperatury, po to przewymiarowana instalacja, żeby zrobić to szybko ( gdybym miał kable to by się ciepło dłużej utrzymało) i da radę wykorzystać dwie taryfy. Pamiętaj, że ciepły dom nie ma wielkiej straty temperatury, a szkielet możesz rozgrzać bardzo szybko o ile masz zapas mocy. Ja 75% wykorzystuje w taniej taryfie, według mnie się opłaca. Nawet jeśli podgrzeje trochę w drogiej, to wszystkie moje grzejniki mają łączną moc 3kw (teraz dałbym więcej, żeby mieć większy zapas mocy i szybciej grzać) , nie pociągną za dużo przez godzinę.

Ile wyniesie płyta z taką ilością styro nie wiem, sam styropian nie jest na maksa drogi. Ale cena samej płyty, to po prostu kosmos.

 

Ehhh to jest najtańsza cena jaką otrzymaliśmy od wykonawców płyt :( Dzięki za uwagi dot. konwektorów i kabli. Musimy zrobić OZC i zobaczymy co tam nam jeszcze wyjdzie ciekawego.

 

Jeśli ktoś ma podobne rozwiązania, np. kable na parterze i konwektory na piętrze w domu szkieletowym lub prefabrykowanym, to proszę o podzielenie się doświadczeniami.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh to jest najtańsza cena jaką otrzymaliśmy od wykonawców płyt :( Dzięki za uwagi dot. konwektorów i kabli. Musimy zrobić OZC i zobaczymy co tam nam jeszcze wyjdzie ciekawego.

 

Jeśli ktoś ma podobne rozwiązania, np. kable na parterze i konwektory na piętrze w domu szkieletowym lub prefabrykowanym, to proszę o podzielenie się doświadczeniami.

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

w takim domu ja osobiście poszedłbym w jakiś klimatyzator (szczególnie na poddaszu, gdzie może latem być całkiem ciepło), ewentualnie bufor z grzałką i wodne przewymiarowane kaloryfery na poddaszu. dzięki temu można znacznie zmniejszyć koszt grzania dzięki COP klimatyzatora lub wykorzystaniu taniej taryfy za pomocą bufora.

 

czy płyty nie może wykonać ekipa od SSO wg projektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim domu ja osobiście poszedłbym w jakiś klimatyzator (szczególnie na poddaszu, gdzie może latem być całkiem ciepło), ewentualnie bufor z grzałką i wodne przewymiarowane kaloryfery na poddaszu. dzięki temu można znacznie zmniejszyć koszt grzania dzięki COP klimatyzatora lub wykorzystaniu taniej taryfy za pomocą bufora.

 

czy płyty nie może wykonać ekipa od SSO wg projektu?

 

Według mnie bufor to nie jest dobry pomysł, jeżeli zrobisz naprawdę ciepły dom, to oszczędności ( wliczając straty i sprawność instalacji) będą niewielkie, za to koszt całego systemu dość spory, według mnie już lepiej zrobić jakąś ścianę grzewczą albo wsadzić grzałkę do reku, żeby w razie potrzeby szybko dogrzać dom. Oczywiście split też jest pomysłem, ale wtedy ogrzejemy tylko jedno pomieszczenie. Ja myślę, że na grzanie w styczniu wydałem około 250 zł ( +/- 30), nie zaoszczędzę zbyt wiele, choćbym nie wiem jak się starał. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie bufor to nie jest dobry pomysł, jeżeli zrobisz naprawdę ciepły dom, to oszczędności ( wliczając straty i sprawność instalacji) będą niewielkie, za to koszt całego systemu dość spory, według mnie już lepiej zrobić jakąś ścianę grzewczą albo wsadzić grzałkę do reku, żeby w razie potrzeby szybko dogrzać dom. Oczywiście split też jest pomysłem, ale wtedy ogrzejemy tylko jedno pomieszczenie. Ja myślę, że na grzanie w styczniu wydałem około 250 zł ( +/- 30), nie zaoszczędzę zbyt wiele, choćbym nie wiem jak się starał. Pozdr

 

Jakie masz wyniki wg. OZC, bo nie wiem jak odebrać Twoje słowa "jeżeli zrobisz naprawdę ciepły dom, to oszczędności".

Dobieram źródło ciepła. Mam roczne zużycie (z OZC) ok 6200 kWh (na ogrzewanie tylko) przy chacie 134 m2. Był gaz, potem pompa ciepła powietrzna, teraz ma być bufor z grzałkami. Co radzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz wyniki wg. OZC, bo nie wiem jak odebrać Twoje słowa "jeżeli zrobisz naprawdę ciepły dom, to oszczędności".

Dobieram źródło ciepła. Mam roczne zużycie (z OZC) ok 6200 kWh (na ogrzewanie tylko) przy chacie 134 m2. Był gaz, potem pompa ciepła powietrzna, teraz ma być bufor z grzałkami. Co radzisz?

 

Pompa ciepła i tyle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobieram źródło ciepła. Mam roczne zużycie (z OZC) ok 6200 kWh (na ogrzewanie tylko) przy chacie 134 m2. Był gaz, potem pompa ciepła powietrzna, teraz ma być bufor z grzałkami. Co radzisz?

Przy jakich stratach? Wg mnie albo budżetowa PC (typu Julka vel Anslut 6+3) albo prąd. Ale prąd z buforem w stosunku do rzeczonej PC zwróci się już (albo aż) po 6-7 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnienie bogate w tresc, ale moze by tak cos na liczbach, kiedy pompa ma szanse sie zrównac z buforem, moze cos o kosztach serwisu płatnego w okresie gwarancyjnym i po, kosztach ewentualnych napraw itd.

 

Ciekawe jak by suma kosytow wygladala np po 25 latach! Moze ktos z doswiadczeniem w exploatacji PC oraz kabli, moglyby zrobic takie zestawienie?

 

To chyba pewne ze zadna pompa nie wytrzyma 25lat, wiec dochodza koszty drugiej, wymiany itp.

Dlatego wlasnie pytalem o mozliwe uszkodzenia kabli. Znacie kogos komu sie same jakos uszkodzily, przepalily? Bo jesli nie to faktycznie PC z jej wszystkimi kosztami moze byc porownywalna z kablami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakich stratach? Wg mnie albo budżetowa PC (typu Julka vel Anslut 6+3) albo prąd. Ale prąd z buforem w stosunku do rzeczonej PC zwróci się już (albo aż) po 6-7 latach.

 

Zwróci sie albo i nie, warunek jest jeden zadnej powazniejszej (drogiej ) naprawy w okresie pogwarancyjnym. Czyli tak trochę hazardu, ale jak to mówią jest ryzyko jest zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnienie bogate w tresc, ale moze by tak cos na liczbach, kiedy pompa ma szanse sie zrównac z buforem, moze cos o kosztach serwisu płatnego w okresie gwarancyjnym i po, kosztach ewentualnych napraw itd.

 

 

Zbiornik buforowy ma jak dla mnie jedyne uzasadnienie przy podłogówce i kotle śmieciuchu , w każdym innym przypadku to przerost formy nad treścią ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz wyniki wg. OZC, bo nie wiem jak odebrać Twoje słowa "jeżeli zrobisz naprawdę ciepły dom, to oszczędności".

Dobieram źródło ciepła. Mam roczne zużycie (z OZC) ok 6200 kWh (na ogrzewanie tylko) przy chacie 134 m2. Był gaz, potem pompa ciepła powietrzna, teraz ma być bufor z grzałkami. Co radzisz?

Nie mam ozc, mam za to rachunek za prąd w wysokości 400 zł za wszystko w domu. Woda jako nośnik ciepła nie ma sprawności 100%, sam bufor ciepła też ma swoje dobowe straty. Uważam, że gdybym zrobił bufor, nie oszczędził bym nawet 100 zł miesięcznie. Za to nakład na bufor, grzałki, grzejniki, pompy, rurki, robociznę będzie ogromny. Trzeba policzyć jak szybko się zwróci. Może lepiej dołożyć ocieplenia i grzać czystym prądem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...