qubic 26.02.2016 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Teraz w zasadzie wszystko chińczyk...U mnie chinczyk radzi sobie na razie świetnie a i u innych też nie narzekają. Niektóre chodzą od włączenia bez przerwy przez kilka lat i jest ok. A mały tani chinczyk w razie awarii może być za nieduże pieniądze czy to naprawiony czy też wymieniony. Nie jest źle... heh, masz rację ale montaż chińczyka w 2012 to była "obraza oświeconych" na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 26.02.2016 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Jakie są wasze doświadczenia w stosunku do wyników obliczeń z OZC, a późniejszej praktyki? U mnie wg OZC 28 kWh/m2*rok, w praktyce 34 kWh/m2*rok, ale grzeję do 22,5*C. W OZC było założone 21*C, więc gdyby odnieść do 22,5*C, to powinno być 30,2 kWh/m2*rok, a jest 34 kWh/m2*rok. Dla mnie różnica w ogóle pomijalna, biorąc pod uwagę kwotę roczną w PLN za CO. Na budowie też był rygor, nadzór rzeczywisty KB + nasza obecność każdego dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 26.02.2016 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Instalacja taniej kanałówki na 120m2 parterowyego domu to koszt w granicach 8-9 tys zł. Ale przecież rozprowadzenie można zrobić sobie samemu. Kanały to nie problem,wentylację sam robiłem także w boju jestem zaprawiony Zobaczymy jak to będzie działało przy podpieciu właśnie pod kanały wentylacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.02.2016 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Tylko ile chłodu będzie z tego GWC? Ja mając na myśli klimę wykorzystuję ją również do grzania. Nie da się tego porównać. Jak u mnie to ok 1500kwh chłodu i ok 1500kwh ciepła w sezonie grzewczym jeżeli wentylacja jest tylko przez GWC i ma odpowiednią wydajność na lato ... A wszystko przy okazji wietrzenia domu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 26.02.2016 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 (edytowane) Dlatego ja chcę zrobić wszystko (w sensie "klimatyzację" i basen ogrodowy) na jednej pompie (gruntowej do CO) zamiast potem wieszać wiatraki na elewacji do "klimy" i stawiać jeszcze kolejny wiatrak do basenu ogrodowego. Swoją drogą, czy ktoś liczył (czy się w ogóle da ze względu na sporo niewiadomych z tytułu zysków słonecznych, "wietrzenia" drzwiami tarasowymi, etc.) moc chłodniczą dla domu w którym chce się zainstalować "klimatyzację"? Wg mnie moc chłodnicza (oczywiście do pracy "ciągłej", a nie doraźnej jak już się budynek ugotuje) nie powinna być większa niż do grzania. Ba, śmiem twierdzić, że powinno być około połową projektowanej mocy zimowej. W moim przypadku to około 4kW. Dlatego początkowo planowałem wpiąć chłodzenie w wentylację, ale potem zmieniłem plany na klimakonwektory aby każde pomieszczenie miało swoje sterowanie. Teraz znowu zaczynam myśleć o wpięciu chłodnicy w wentylację -- działałoby to jak u niektórych GWC, z tym, że chłodnica śmigałaby na lepszych parametrach, bo na 5-7sC a nie jak z GWC 15+. Muszę to jeszcze przemyśleć ponownie czy warto komplikować instalację i wydawać niepotrzebnie więcej pieniędzy. Martwię się tylko, że w pomieszczeniach na północy i wschodzie będzie zimniej niż w pom. na południu i zachodzie... Edytowane 26 Lutego 2016 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 26.02.2016 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 heh, masz rację ale montaż chińczyka w 2012 to była "obraza oświeconych" na tym forum To co masz za chinola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 26.02.2016 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Kanały to nie problem,wentylację sam robiłem także w boju jestem zaprawiony Zobaczymy jak to będzie działało przy podpieciu właśnie pod kanały wentylacyjne. Ja tego pod kanałami wentylacyjnymi nie widzę. Już raz chyba o tym pisałem Tobie. Względnie jeden anemostat ale podpięcie na puszcze rozprężnej kanał z wentylacji plus kanały z kanałówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 26.02.2016 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 U mnie wg OZC 28 kWh/m2*rok, w praktyce 34 kWh/m2*rok, ale grzeję do 22,5*C. W OZC było założone 21*C, więc gdyby odnieść do 22,5*C, to powinno być 30,2 kWh/m2*rok, a jest 34 kWh/m2*rok. Dla mnie różnica w ogóle pomijalna, biorąc pod uwagę kwotę roczną w PLN za CO. Na budowie też był rygor, nadzór rzeczywisty KB + nasza obecność każdego dnia. Właśnie, zanim doczytałem do końca też policzyłem większe zapotrzebowanie wynikające ze zwiększenia temperatury i wylazło tyle co wskazałeś. Gdzieś Ci ucieka parę kWh. Sugerujesz więc, aby dodać na spokojnie 10% w celu nie rozczarowania się? Chata 134 m2, 46kWh/m2/r jakbym się zmieścił w 2 tysiakach na rok, to całkiem mnie to satysfakcjonuje, bez syfu, brudu, roboty, palenia, gaszenia, wdychania syfu, popiołu, dźwigania. No i najważniejsze, żona sobie też poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 26.02.2016 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Dlatego ja chcę zrobić wszystko (w sensie "klimatyzację" i basen ogrodowy) na jednej pompie (gruntowej do CO) zamiast potem wieszać wiatraki na elewacji do "klimy" i stawiać jeszcze kolejny wiatrak do basenu ogrodowego. Swoją drogą, czy ktoś liczył (czy się w ogóle da ze względu na sporo niewiadomych z tytułu zysków słonecznych, "wietrzenia" drzwiami tarasowymi, etc.) moc chłodniczą dla domu w którym chce się zainstalować "klimatyzację"? Wg mnie moc chłodnicza (oczywiście do pracy "ciągłej", a nie doraźnej jak już się budynek ugotuje) nie powinna być większa niż do grzania. Ba, śmiem twierdzić, że powinno być około połową projektowanej mocy zimowej. W moim przypadku to około 4kW. Dlatego początkowo planowałem wpiąć chłodzenie w wentylację, ale potem zmieniłem plany na klimakonwektory aby każde pomieszczenie miało swoje sterowanie. Teraz znowu zaczynam myśleć o wpięciu chłodnicy w wentylację -- działałoby to jak u niektórych GWC, z tym, że chłodnica śmigałaby na lepszych parametrach, bo na 5-7sC a nie jak z GWC 15+. Muszę to jeszcze przemyśleć ponownie czy warto komplikować instalację i wydawać niepotrzebnie więcej pieniędzy. Martwię się tylko, że w pomieszczeniach na północy i wschodzie będzie zimniej niż w pom. na południu i zachodzie... U mnie na prawie 100m2 kanałówka z nominalnym chłodzeniem na poziomie 3,5kW wystarcza w zupełności. Przecież dom to nie lokal na wesela. Po co przewymiarowywać urządzenie które robi robotę przez znakomitą większość czasu. Tak jak pisałem samo odprowadzenie wilgoci latem już pomaga wiele. Co do dozowania chłodu na pomieszczenia zawsze można pobawić się w przepustnice ale nie zawsze jest sens. Ja generalnie rozprowadzenie kanałówki przeliczam pod powierzchnie, zastosowanie pomieszczeń, lokalizację itd. To pozwala w miarę optymalnie instalację rozplanować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mieczyslaw79 26.02.2016 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 U mnie wg OZC 28 kWh/m2*rok, w praktyce 34 kWh/m2*rok, ale grzeję do 22,5*C. W OZC było założone 21*C, więc gdyby odnieść do 22,5*C, to powinno być 30,2 kWh/m2*rok, a jest 34 kWh/m2*rok. Dla mnie różnica w ogóle pomijalna, biorąc pod uwagę kwotę roczną w PLN za CO. Na budowie też był rygor, nadzór rzeczywisty KB + nasza obecność każdego dnia. U mnie OZC (asolt) przy wentylacji ok. 100m3/h zima wychodzilo ok. 20-25kWh/m2, a jest ok. 30-35kWh/m2. Tak czy siak ok. 5000kWh za sezon domu 140/150m2, gdzie jest cieplo (gdzie zona zmarzluch jest moim najlepszym wyznacznikiem, nie trzeba patrzyc na temperature) i komfort latem to dobry wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2016 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Instalacja taniej kanałówki na 120m2 parterowyego domu to koszt w granicach 8-9 tys zł. Ale przecież rozprowadzenie można zrobić sobie samemu. A na jakich kanałach to robisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 26.02.2016 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Właśnie, zanim doczytałem do końca też policzyłem większe zapotrzebowanie wynikające ze zwiększenia temperatury i wylazło tyle co wskazałeś. Gdzieś Ci ucieka parę kWh. Sugerujesz więc, aby dodać na spokojnie 10% w celu nie rozczarowania się? Chata 134 m2, 46kWh/m2/r jakbym się zmieścił w 2 tysiakach na rok, to całkiem mnie to satysfakcjonuje, bez syfu, brudu, roboty, palenia, gaszenia, wdychania syfu, popiołu, dźwigania. No i najważniejsze, żona sobie też poradzi. Moment... mam gorszy dom i przy tych zimach jak ostatnio schodzę spokojnie poniżej 1,5 tys zł za cwu, ogrzewanie i klimę. Tyle że wiadomo mam u siebie pompę powietrze-powietrze. Według mnie spokojnie zmieścisz się poniżej 2 tys zł. Zrobi się w domu szczelność, termowizję - wyłapie luki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 26.02.2016 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Dla niektórych liczyć się nadal węgiel lub gaz. Wczoraj spotkałem się z gościem, który planuje ciągnąc gazik i będzie go to kosztować łącznie 20 tys zł... No dokładnie. Też miałem mieć gaz. Przyłącz kilkanaście tysiaków skutecznie uruchomił myślenie. Poza tym musiałbym dać w łapę sąsiadowi (a sknera niewiarygodna) bo częściowo przez jego działkę rurka by biegła. W tym przypadku duża inwestycja nie dawała nadziei na małe koszty ogrzewania. Gazownia pociągnie za darmo, gdyby sąsiedzi też grzali. Niestety oni mają najtańsze paliwo - śmieci, pet-y i węgiel od czasu do czasu. Zastanawiam się nad konkretnymi filtrami do WM. Potem jęczą, że złe powietrze i smog. Topić to mało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 26.02.2016 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 A na jakich kanałach to robisz ? To zależy... albo antybakteryjne albo zwykłe. Wszystko zależy od kasy. Jak ktoś rozprowadza sobie poddaszem i ma dojście to nie bawi się zwykle w antybakteryjne bo wiadomo koszty większe. Ale jak zawsze są wyjątki. Rozdzielacze też mogą być antybakteryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 26.02.2016 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 U mnie OZC (asolt) przy wentylacji ok. 100m3/h zima wychodzilo ok. 20-25kWh/m2, a jest ok. 30-35kWh/m2. Tak czy siak ok. 5000kWh za sezon domu 140/150m2, gdzie jest cieplo (gdzie zona zmarzluch jest moim najlepszym wyznacznikiem, nie trzeba patrzyc na temperature) i komfort latem to dobry wynik Szklara, poczytaj to co wyżej. U mieczyslawa79 jest 40% więcej (OZC made by asolt). Przy Twoim OZC osobiście montowałbym pompę ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 26.02.2016 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 U mnie na prawie 100m2 kanałówka z nominalnym chłodzeniem na poziomie 3,5kW wystarcza w zupełności. Przecież dom to nie lokal na wesela. Po co przewymiarowywać urządzenie które robi robotę przez znakomitą większość czasu. Tak jak pisałem samo odprowadzenie wilgoci latem już pomaga wiele. Co do dozowania chłodu na pomieszczenia zawsze można pobawić się w przepustnice ale nie zawsze jest sens. Ja generalnie rozprowadzenie kanałówki przeliczam pod powierzchnie, zastosowanie pomieszczeń, lokalizację itd. To pozwala w miarę optymalnie instalację rozplanować. Ale pracuje autonomicznie, tj. "załącza" się samo jak temperatura zaczyna jechać w górę powyżej ustawionego poziomu, czy załączasz dopiero jak zacznie dokuczać? To też różnica dla mocy. Ja będę chłodzić około ~140m2 klimakonwektorami albo 180m2 wentylacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 26.02.2016 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Szklara, poczytaj to co wyżej. U mieczyslawa79 jest 40% więcej (OZC made by asolt). Przy Twoim OZC osobiście montowałbym pompę ciepła. No holender widzę to teraz, ale brak większości danych.Skąd aż taka różnica? Jakieś odstępstwa, znaczne podniesienie temperatury? Mieczysław, wyjaśniałeś skąd takie rozdwojenie jaźni pomiędzy OZC a realem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2016 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 To zależy... albo antybakteryjne albo zwykłe. Wszystko zależy od kasy. Jak ktoś rozprowadza sobie poddaszem i ma dojście to nie bawi się zwykle w antybakteryjne bo wiadomo koszty większe. Ale jak zawsze są wyjątki. Rozdzielacze też mogą być antybakteryjne Używasz tych samych przekrojów rur dla klimatyzacji co do wentylacji ? Czy nie za duże opory ? Wtedy musisz używać urządzeń o wyższym sprężu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 26.02.2016 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 U mnie OZC (asolt) przy wentylacji ok. 100m3/h zima wychodzilo ok. 20-25kWh/m2, a jest ok. 30-35kWh/m2. Tak czy siak ok. 5000kWh za sezon domu 140/150m2, gdzie jest cieplo (gdzie zona zmarzluch jest moim najlepszym wyznacznikiem, nie trzeba patrzyc na temperature) i komfort latem to dobry wynik abstachujac od wielkosci absolutnych to albo masz duzo wieksza temp. niz zakladano albo blad wynosi 50%!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 26.02.2016 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Ale pracuje autonomicznie, tj. "załącza" się samo jak temperatura zaczyna jechać w górę powyżej ustawionego poziomu, czy załączasz dopiero jak zacznie dokuczać? To też różnica dla mocy. Ja będę chłodzić około ~140m2 klimakonwektorami albo 180m2 wentylacją. Ja mam włączone to zarówno latem jak i zimą bez przerwy wtedy wychodzi mi że najmniej pobiera jak działa ciągle i pilnuje zadanej temperatury a i komfort jest większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.