Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

CWU wliczone w "resztę", mamy elektryczny ogrzewacz przepływowy. Mamy prysznic, nie mamy wanny.

Taryfy - tak jak asolt napisał.

Wynik jest lepszy, niż zakładałem. Teoretycznie, nawet, jakbym zaoszczędził 50% kosztów ogrzewania instalując PC, GWC czy cokolwiek innego, daje to (licząc bardzo optymistycznie) oszczędności rzędu 500PLN rocznie, Nie ma sensu kombinować w przypadku niedużego domu, lepiej i taniej zainwestować w ocieplenie niż w bajeranckie źródła ciepła.

 

Dokładnie dobra izolacja potem tania instalacja i niskie koszty eksploatacji. Jak masz dom zaizolowany?

 

Chociaż jakbyś dorzucił klimę do chłodzenia to i na grzaniu byś przyoszczędził. Właśnie jak temperatury latem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak masz dom zaizolowany?

Ściany:

15cm wełny ROCKWOOL ROCKMIN PLUS między słupami konstrukcji, do tego z zewnątrz ROCKWOOL FRONTROCK MAX 8cm i wewnątrz ROCKWOOL ROCKMIN PLUS 5cm.

Podłoga:

STEPROCK HD 15 cm.

Skosy dachu:

ROCKWOOL ROCKMIN PLUS 25 cm między krokwie i dodatkowo ROCKWOOL ROCKMIN PLUS 5cm od środka.

Strop pod dachem:

ROKWOOL ROCKMIN PLUS 10 cm x2

 

Głownym problemem okazała się szczelność, troche było poprawiania paroizolacji na stropie przy pierwszych mrozach poprzedniej zimy (bo wtedy pięknie widać, gdzie ciepłe powietrze ucieka) ale większość udało się uszczelnić. Wiem, że idealnie i tak nie jest, ale nie ma co narzekać.

 

Chociaż jakbyś dorzucił klimę do chłodzenia to i na grzaniu byś przyoszczędził. Właśnie jak temperatury latem?

Tego nie rozumiem, możesz rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatury latem - super, jeśli się nie otwiera okien - ale to niewykonalne bo jest taras. Jak nas nie ma w tygodniu, to jest chłodek :)

Jak się otworzy taras, to nadal bardzo przyzwoicie, nigdy nie przekroczyło 24 na dole w zeszłe lato, jak było po 35 stopni na zewnątrz. Na górze max 25 po południu. Na noc na górze uchylamy okna, lepiej się schładza niż samą wentylacją mechniczną.

Dodatkowo jak gotujemy to włączamy wyciąg i uchylamy okno (jeśli są pozamykane), żeby ciepło wyprowadzić z domu. Trzeba się pilnować z odkurzaniem i prasowaniem, to potrafi podnieść temperaturę w pomieszczeniu o 2-3 stopnie, więc robimy to wieczorem albo rano.

Nie mamy okien dachowych.

 

Ogólnie - komfort w upały o wiele lepszy niż w bloku na parterze, gdzie mieszkaliśmy wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany:

15cm wełny ROCKWOOL ROCKMIN PLUS między słupami konstrukcji, do tego z zewnątrz ROCKWOOL FRONTROCK MAX 8cm i wewnątrz ROCKWOOL ROCKMIN PLUS 5cm.

Podłoga:

STEPROCK HD 15 cm.

Skosy dachu:

ROCKWOOL ROCKMIN PLUS 25 cm między krokwie i dodatkowo ROCKWOOL ROCKMIN PLUS 5cm od środka.

Strop pod dachem:

ROKWOOL ROCKMIN PLUS 10 cm x2

 

Głownym problemem okazała się szczelność, troche było poprawiania paroizolacji na stropie przy pierwszych mrozach poprzedniej zimy (bo wtedy pięknie widać, gdzie ciepłe powietrze ucieka) ale większość udało się uszczelnić. Wiem, że idealnie i tak nie jest, ale nie ma co narzekać.

 

 

Tego nie rozumiem, możesz rozwinąć?

 

Ja propaguję systemy niecentralne połączone z czymś w rodzaju centralnego opartego na pompie powietrze-powietrze zwykle kanałowej. Pozwala to obniżyć koszty grzania prądem z COP 1 oraz poprawia komfort latem zdecydowanie. Są tacy co zakładają sobie splity i również zmniejszają wydatki oraz mają klimę latem. Więcej możesz poczytac w tym wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99

 

Co do szczelności to ja zawsze robię test i/lub termowizję. Nieszczelnościami może uciekać ogrom energii, a im dom lepiej izolowany tym każda mała nieszczelność potrafi robić różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zostały kable zatopione:)

[ATTACH=CONFIG]358452[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358453[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358454[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358455[/ATTACH]

Mam zapytanie: jeżeli wykończenie podłogi ( 100% płytki ) będą dopiero układane za pół roku.....to czy muszę w najbliższym czasie wygrzewać wylewkę?

 

Jaka grubość wylewki?

Wglada mi na bardzo cienką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na wylewkę anhydrytową, więc nie powinna pękać.

 

Pozdrawiam

Cezary

 

Tak, to anhydryt...

Pierwotnie miała być betonowa akumulacyjna, a skończyło się na anhydrycie - grubość 5cm....i dwóch klimach....oczywiście nadal interesuje mnie grzanie w G12...

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka grubość wylewki?

Wglada mi na bardzo cienką.

 

średnio 5cm...minimum było w salonie 4,5cm....max. poddasze 5,5cm....na 128m2 poszło prawie 6,7m3....nie robiłem tylko łazienki - sam "ręcami" wyleję betonową

Zdjęcia były robione jak zaczynał pracownik lać...

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnio 5cm...minimum było w salonie 4,5cm....max. poddasze 5,5cm....na 128m2 poszło prawie 6,7m3....nie robiłem tylko łazienki - sam "ręcami" wyleję betonową

Zdjęcia były robione jak zaczynał pracownik lać...

 

Ile placiles od m2? U mnie chcą 40zl/m2 dla 5cm + 600 zł za każdy dodatkowy m3 wylewki.

Jaki producent wylewki?

U mnie chyba takkze wyląduje anhydryt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile placiles od m2? U mnie chcą 40zl/m2 dla 5cm + 600 zł za każdy dodatkowy m3 wylewki.

Jaki producent wylewki?

U mnie chyba takkze wyląduje anhydryt.

 

Czyli prawie identycznie wychodzi ok. 40PLN/m2

Producent Lafarge...

"U Nas" tak wyglądają ceny:

Robocizna: 12PLN/m2

Materiał: - standardowy Klasa C20* F4** - 500PLN/m3

- mocniejszy Klasa C25* F5** - 550PLN/m3

ceny netto/ +VAT 8%

Ja za 128m2 - zamówiono 6,7m3 - zapłaciłem za wszystko 5600PLN/brutto - mam wylany ten mocniejszy - wziąłem dla "Świętego Spokoju" - bo miałem kilka warstw styro na płycie fundamentowej i sporo instalacji w nim ....(CWU, odkurzacz centralny, wentylacja mechaniczna, klima, ..aha i dwa króciutkie kanały DGP)

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to anhydryt...

Pierwotnie miała być betonowa akumulacyjna, a skończyło się na anhydrycie - grubość 5cm....i dwóch klimach....oczywiście nadal interesuje mnie grzanie w G12...

 

Ja wylewkę suszę w sposób naturalny powietrzem, otwierając okna jak jest ciepło na dworze. Zimą w mrozy, zasilałem podłogówkę prowizorycznym kotłem z grzałką 1,5 kW i wylewka osiągała max 8-10*C

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wylewkę suszę w sposób naturalny powietrzem, otwierając okna jak jest ciepło na dworze. Zimą w mrozy, zasilałem podłogówkę prowizorycznym kotłem z grzałką 1,5 kW i wylewka osiągała max 8-10*C

 

Pozdrawiam

Cezary

 

Też czekam 3 dni od momentu wylania i wietrzę....usuwałeś mleczko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zostały kable zatopione:)

[ATTACH=CONFIG]358452[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358453[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358454[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358455[/ATTACH]

Mam zapytanie: jeżeli wykończenie podłogi ( 100% płytki ) będą dopiero układane za pół roku.....to czy muszę w najbliższym czasie wygrzewać wylewkę?

 

Cześć!

Wygrzewanie posadzki obowiązkowe. Pytanie tylko w jakim czasie chcesz to zrobić. Im więcej wody odparuje z posadzki pod wpływem słońca tym mniej zapłacisz za wygrzewanie.

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Wygrzewanie posadzki obowiązkowe. Pytanie tylko w jakim czasie chcesz to zrobić. Im więcej wody odparuje z posadzki pod wpływem słońca tym mniej zapłacisz za wygrzewanie.

 

Pozdrawiam

Przemek

 

....no dobrze, ale czy mogę ją wygrzewać za pół roku? Dopiero wtedy planuję wykończyć podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem podobnie i nie wygrzewałem. Moim zdaniem jeżeli nie kładziesz drewna na podłogę to nie ma sensu.

 

Ma sens, widziałem nie wygrzaną wylewkę na której połozono gres, efekt po załączeniu ogrzewania podłogowego był taki ze odparzyło wszystkie plytki. Niestety było jeszcze sporo wilgoci, gdyby było wczsniejsze wygrzewanie nic by sie nie stało. Cóz z tego ze wylewka schła ponad pól roku. Były reklamacje, byli rzeczoznawcy, wniosek był jeden: brak wczesniejszego wygrzewania. Chcesz komus doradzac to doradzaj dobrze.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czekam 3 dni od momentu wylania i wietrzę....usuwałeś mleczko?

 

Słyszałem o mleczku, ale jakoś u mnie nie zaobserwowałem tego zjawiska. Po przetarciu posadzki ręką zostaje tylko trochę jasnego pyłu, bardzo mało. Czekają mnie jeszcze elektrycy, tynkarze i sufitowcy, więc ewentualne mleczko zetrą butami.

Na odchodne wylewacza dostałem wyraźne polecenie o wygrzewaniu posadzki bezpośrednio przed montażem okładzin podłogowych. Wskazał instrukcję na ich stronie internetowej. Chyba chodzi o to że jak wygrzeję posadzkę, a okładzinę podłogową (płytki, parkiet) zamontuję za dwa miesiące n/p, to posadzka nabierze wilgoci z powietrza. I efekt, o którym pisze asolt powyżej.

 

Pozdrawiam

Cezary

 

PS. Choć ogrzewam z COP=1 to chyba należałoby przenieść dyskusję o posadzkach do innego działu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...