Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

...dwie strony wstecz pojawiło się zapytanie: Czy można docieplić dach między krokwiami po samą kalenicę?

Pytam ponieważ sam jestem teraz na takim etapie:

użytkowe poddasze: skosy będą ocieplone 40cm wełny drzewnej, sufit 45cm...

....wyżej na stryszku( max 1,5m) wysokości będzie stał rekuperator, więc muszę tam utrzymać dodatnią temperaturę, dlatego też chciałem między krokwie włożyć 16cm wełny drzewnej...szczelina wentylacyjna będzie 4cm....na całej długości. W razie dużych mrozów chciałem dogrzać ten stryszek jakimś grzejnikiem elektrycznym do tych wymaganych +5*C

Czy nic nie będzie się działo (punkty rosy, itd.)???

 

Ps.

- dom będę grzał kablami -> mam już położone: moc 8kW w wylewce anhydrytowej

 

Jaki tam będzie ten rekuperator? Grzanie tego stryszku konieczne nie będzie według mnie specjalnie dla reku. Ale napisz co to za sprzęt tam będzie. Napiszę Ci też co ja zrobiłem/robię w podobnej sytuacji. Aha, według mnie to temat ewidentnie w innym wątku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

punkt rosy na pewno wystąpi.. kwestia gdzie.. ale wydatnie pomaga (u mnie praktycznie zniknęło skraplanie) zrobienie szczeliny wywiewnej przy kalenicy pomiędzy krokwiami (po obu stronach kalenicy nacięcia.. i w podbitce nawiewy żeby zrobić możliwość cyrkulacji powietrza szczeliną

 

Mam podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki tam będzie ten rekuperator? Grzanie tego stryszku konieczne nie będzie według mnie specjalnie dla reku. Ale napisz co to za sprzęt tam będzie. Napiszę Ci też co ja zrobiłem/robię w podobnej sytuacji. Aha, według mnie to temat ewidentnie w innym wątku :)

 

Na pewno poprawna będzie szczelina wentylacyjna w dachu o wysokości 4cm,,,:yes:

Reku ma być AirPack 300...gdzieś wyczytałem, że wskazana jest temperatura dodatnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno poprawna będzie szczelina wentylacyjna w dachu o wysokości 4cm,,,:yes:

Reku ma być AirPack 300...gdzieś wyczytałem, że wskazana jest temperatura dodatnia...

 

Problemem zwykle jest ewentualne zamarznięcie kondensatu. W instrukcjach central podaje się temperaturę montażu właśnie w granicach od 5'C. Airpacki jak dobrze pamiętam mają w instrukcji od 5-45'C. Przenieś się z pytaniem do wątku o wentylacji:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?222208-Sam-robi%C4%99-wentylacj%C4%99&p=7216458#post7216458

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkt rosy na pewno wystąpi.. kwestia gdzie.. ale wydatnie pomaga (u mnie praktycznie zniknęło skraplanie) zrobienie szczeliny wywiewnej przy kalenicy pomiędzy krokwiami (po obu stronach kalenicy nacięcia.. i w podbitce nawiewy żeby zrobić możliwość cyrkulacji powietrza szczeliną

 

_artur_ jaką grubość izolacji masz w stropie nad parterem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod skosami na poddaszu 15 cm ale dokładam kolejne robiąc zabudowę..

poddasze użytkuję o tyle że zimą mam tam warsztat i coś dłubę, w jedynym pomieszczeniu na poddaszu jest pralka i suszy się pranie (ale tam problem nie występował).. aha.. problem głównie wystąpił w pierwszym sezonie - może to wilgoć technologiczna wyłaziła..

membrama owszem, wystarcza..ale zawse jest ale.. jak jest okres zimna (ujemna temp) to para wodna zamarzała na membranie, która od góry nie miała odpowiedniej wielkości otworów wentylacyjnych.. i jak zrobiło się cieplej (temp. na plus) to z tej membramy aż płynęło (w dół po niej) ale w paru miejscach kapało, i stąd się kapnąłem.. niedużo ale zawsze.. po sezonie porobiłem większe otwory wentylacyjne i praktycznie nie było w tym roku problemu (bo para nie zostawała wewnątrz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może właśnie problem był w nadmiarze wilgoci technologicznej w nowym domu, mnie cały czas zastanawia czy przy poddaszu nieużytkowym warto ocieplać skosy, przecież nawet przy dużym mrozie jak zaświeci słońce na strychu robi się ,,ciepło" i straty z części mieszkalnej ulegają znacznym ograniczeniom, ciekawe czy ktoś to liczył czy chociaż szacował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy chyba od stopnia "nieuzytkowości" poddasza.. u mnie jest tam pralnia w wydzielonym pomiesczeniu a resztę dopóki nie będę miał bud. gospodarczego to wykorzystuję jako warsztat podreczy do robienia mebli itp. i jako skład różności.. docelowo stół do pingponga itp.. ale bez spania itp. teraz minimalnie miałem tam 13*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkt rosy na pewno wystąpi.. kwestia gdzie.. ale wydatnie pomaga (u mnie praktycznie zniknęło skraplanie) zrobienie szczeliny wywiewnej przy kalenicy pomiędzy krokwiami (po obu stronach kalenicy nacięcia.. i w podbitce nawiewy żeby zrobić możliwość cyrkulacji powietrza szczeliną

 

Na pewno to Skłodowska była kobietą. Mam co prawda celuloze: 40 cm do kalenicy a nad poddaszem 20cm, ale wyrzucam zuzyte powietrze na strych wiec z wilgocią bytową. Ostatnij zimy temp nie spadła ponizej 19 przy wilgotnosci max 45% przy mrozach do -18. Pierwszy rok.

Nic mi sie nie wykraplalo. W samej przegrodzie punkt rosy w okreslonych warunkach bedzie ale jak w kazdej. Celulozie i welnie drzewnej raczej to niestraszne.

Edytowane przez karolek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam pytanie. Chciałbym grzać C.W.U przez wężownice w buforze. Wszystko jest pięknie w sezonie grzewczym, gdy korzystam również z C.O. Co byście proponowali latem? Grzanie bufora wydaje się bezsensu bo będzie to tylko generować straty. Czy jednak lepiej będzie rozdzielić C.O i C.W.U na osobne bojlery, niestety zajmie to wtedy dużo miejsca. Ewentualnie jeśli ktoś ma gotowe dobre rozwiązania, to prosiłbym o schemat takiej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Grzane grzałkami w buforze. W dalszej przyszłości pompy ciepła jak stanieją.

??? Stanieja ? :D

Różnica między buforem z grzałką a pompą ciepła to ok.5-10tyś.zł w zależności od kosztu bufora to do jakiej kwoty miałyby "staniec" biorąc pod uwagę Twoje zużycie energii całego domu i niższe min.3 krotnie rachunki za c.o i cwu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??? Stanieja ? :D

Różnica między buforem z grzałką a pompą ciepła to ok.5-10tyś.zł w zależności od kosztu bufora to do jakiej kwoty miałyby "staniec" biorąc pod uwagę Twoje zużycie energii całego domu i niższe min.3 krotnie rachunki za c.o i cwu ?

 

Pompę ciepła do cwu można kupić od 3,5 tys zł. tyle że moc 2,5kw. Taki chociażby hewalex do wpięcia pod zbiornik od cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Pompę ciepła do cwu można kupić od 3,5 tys zł. tyle że moc 2,5kw. Taki chociażby hewalex do wpięcia pod zbiornik od cwu.

Pompa ciepła jedynie do cwu jest w żaden sposób nie opłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ciepła jedynie do cwu jest w żaden sposób nie opłacalna.

 

Zależy dla kogo. Jak ktoś ma dość zabawy węglem latem to kto wie... Np. u teścia wrzuciłem jeden kolektor parę rurek i pompę, sterownik całość za 1000 zł i skończyło się codzienne kopcenie. Kolega khag jaki ma system obecnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...