jasiek71 20.07.2011 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Nie szkodzi, jeśli test zda styropian to tym bardziej meble. Druga sprawa bardzo mało jest mebli co całą powierzchnią stykają się z podłoga, ja pamiętam stare tapczany tak miały (1cm nóżki), teraz to rzadkość. Druga sprawą będzie sprawdzenie jak ma się to dla dywanu (będę musiał pożyczyć, bo nienawidzę dywanów i ich nie mam:-) ) ja u siebie w salonie mam na 1/4 powierzchni gruby dywan (wymysł żony) i po nocy podłoga jest pod nim tylko troszkę cieplejsza, może jak by ogrzewanie chodziło całą noc bez przerwy to by się rozgrzała bardziej tylko ze wtedy w pomieszczeniu zrobiło by się chyba za gorąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.07.2011 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 tak jeszcze wracając do wyliczenia mocy kabli, bezpieczniejsza wydaje się być za mała moc grzewcza na pomieszczenie, niż wyliczona z zapasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.07.2011 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Czy na pewno kable mogą się rozgrzać mocniej niz te zadeklarowane 55st? Można by to wytłumaczyć? może inaczej; ile energii trzeba wpompować w wylewkę o objętości 0,35m3( te 2/2 podłogi przysłonięte przez ten mój materac) żeby rozgrzała się z np.22* do tych 55* ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 21.07.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 może inaczej; ile energii trzeba wpompować w wylewkę o objętości 0,35m3( te 2/2 podłogi przysłonięte przez ten mój materac) żeby rozgrzała się z np.22* do tych 55* ??Ciepło właściwe betonu to 880/(kg*K). Przy gęstości betonu 2200kg/m3 na wychodzi 0,54kWh/(m3*K), czyli potrzeba 0,54kWh aby 1m3 betonu ogrzać o 1K. Przy grubości wylewki 8cm potrzeba 0,043kWh/(m2*K). Czyli grzejąc z mocą 70W/m2 uzyskamy przyrost temperatury 1,6K/h. Im wyższa będzie temperatura płyty grzewczej, tym więcej ciepła będzie oddawała do otoczenia. Jak widać po 10h grzania temperatura wylewki, nawet całkowicie zaizolowanej (brak oddawania ciepła do otoczenia) nie wzrośnie więcej jak o 16K, czyli np. do 36 st. C. Tak więc moje wcześniejsze obawy okazały się bezpodstawne. Wyjątkiem mogą być bardzo cienkie wylewki lub całkowity ich brak (kable współpracujące z panelami grzewczymi lub maty pod panelami). Tu, przy braku odbioru ciepła może dojść do dosyć szybkiego wzrostu temperatury. Podejrzewam, że eksperyment Marcina potwierdzi moje obliczenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.07.2011 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ciepło właściwe betonu to 880/(kg*K). Przy gęstości betonu 2200kg/m3 na wychodzi 0,54kWh/(m3*K), czyli potrzeba 0,54kWh aby 1m3 betonu ogrzać o 1K. Przy grubości wylewki 8cm potrzeba 0,043kWh/(m2*K). Czyli grzejąc z mocą 70W/m2 uzyskamy przyrost temperatury 1,6K/h. Im wyższa będzie temperatura płyty grzewczej, tym więcej ciepła będzie oddawała do otoczenia. Jak widać po 10h grzania temperatura wylewki, nawet całkowicie zaizolowanej (brak oddawania ciepła do otoczenia) nie wzrośnie więcej jak o 16K, czyli np. do 36 st. C. Tak więc moje wcześniejsze obawy okazały się bezpodstawne. Wyjątkiem mogą być bardzo cienkie wylewki lub całkowity ich brak (kable współpracujące z panelami grzewczymi lub maty pod panelami). Tu, przy braku odbioru ciepła może dojść do dosyć szybkiego wzrostu temperatury. Podejrzewam, że eksperyment Marcina potwierdzi moje obliczenia . dziękuję panie HenoK:D czyli moje wcześniejsze spostrzeżenia były jak najbardziej poprawne. ps. powinniśmy zacząć ten temat od takich wyliczeń..., czemu ja zawsze muszę wszystkich nakierowywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Wyjątkiem mogą być bardzo cienkie wylewki lub całkowity ich brak (kable współpracujące z panelami grzewczymi lub maty pod panelami). Tu, przy braku odbioru ciepła może dojść do dosyć szybkiego wzrostu temperatury. ). Co to znaczy cienkie wylewki? Mam w planach 5-6cm? Odnośnie ogrzewania pod panelami drewnianymi to faktycznie. Czy pod panele tez rozkładacie kable czy specjalne maty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 21.07.2011 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Co to znaczy cienkie wylewki? Mam w planach 5-6cm? Przy 5-6cm nadal nie ma obawy o szybki wzrost temperatury. To o czym pisałem dotyczy np. stropów drewnianych z matami grzewczymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Przy 5-6cm nadal nie ma obawy o szybki wzrost temperatury. To o czym pisałem dotyczy np. stropów drewnianych z matami grzewczymi. Czyli mój przypadek jak w mordę strzelił U mnie stropy drewniane i maty w założeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.07.2011 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Czyli mój przypadek jak w mordę strzelił U mnie stropy drewniane i maty w założeniu. tak się zastanawiam, czy u ciebie w tych kopułach jest sens dodatkowo ogrzewać pomieszczenia na górze... skoro będą to konstrukcje szkieletowe zamocowane wewnątrz izolacji całej kopuły, to będzie panowała w nich taka sama temp. jak w reszcie budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 jeśli faktycznie tak by było to po prostu maty będą się rzadziej załączać. Na wszelki wypadek jednak lepiej aby tam były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 22.07.2011 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Masz całkowitą rację w tym co piszesz, pod warunkiem że zastosujesz kable samoregulujące, np. AQUA 55 : http://www.luxbud.com.pl/prasa/systemy_instalacyjne_wrzesien_2003.pdf . Kable stałooporowe praktycznie nie zmieniają swojej mocy w zależności od temperatury. Problem w tym, że kable samoregulujące są wielokrotnie droższe od stałoooporowych . to nie muszą być kable samoregulujące, w/w kable DEVI nie rozgrzeją się ponad 50-55stC pomimo że będzie przepływał przez nie prąd - jak wcześniej wspomniałem są to grzałki niskotemperaturowe, jeśli nie będzie odbierane od nich ciepło to spada ich sprawność, dlatego są dobrze zabezpieczone a zaszkodzić im może jedynie ciepło z innych źródeł i to dopiero w temperaturach w/w podanych przez pdoducenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 22.07.2011 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 w/w kable DEVI nie rozgrzeją się ponad 50-55stC pomimo że będzie przepływał przez nie prąd Napisz jakie konkretnie kable grzejne mają Twoim zdaniem takie właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 22.07.2011 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Napisz jakie konkretnie kable grzejne mają Twoim zdaniem takie właściwości. ale to już było, tylko stronę wcześniej http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P-!!!&p=4818809&viewfull=1#post4818809 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aby 22.07.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Witam Nie chcę zakładać nowego tematy - więc przyłącze się do tej dyskusji. Posiadam domek jednorodzinny, murowano drewniany dobrze ocieplony o powierzchni ok 100m2. Cały dom ogrzewany jest z pieca na paliwo stałe. Instalacja z rur stalowych w większości 0,5cala (stara instalacja) z obiegiem wymuszonym pompką. W zimie jest bardzo ciepło i dom się szybko nagrzewa. Problem polega na tym, iż w okresie zimowym potrzebuje jakiegoś alternatywnego źródła zasilania żebym mógł np. wyjechać na tydzień czasu i nie martwić się o to że mi rury zamarzną. Dodam że nie mam możliwości podłączenia się pod sieć gazową. Z informacji jakie udało mi się zdobyć to najlepszym rozwiązaniem było by dodatkowe ogrzewanie elektryczne (posiadam instalację z taryfami nocnymi). Wymyśliłem sobie coś takiego: bojler coś takiego jak na obrazku podłączam do instalacji i w razie nieobecności ustawiam termostat na grzałce i powinno działać. No tylko jak wpiąć taki bojler do instalacji - czy np poprze wężownicę zamontowaną w środku wpiąć "szeregowo" rys 1 czy "równolegle" wraz z zaworami. Czy w ogóle zrezygnować z wężownicy w środku i podłączyć do samego bojlera. No i jaką pojemność wybrać ??? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 22.07.2011 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 kabel grzewczy ma swoja maxymalną temperaturę pracy, np DEVI 50-55stC, to wystarczająca jego ochrona Dane techniczne: • Rodzaj kabla.................................................................. dwużyłowy z ekranem • Napięcie zasilania ...................................................... 230 V AC • Wymiary kabla............................................................. 6 mm x 12 mm • Izolacja zewnętrzna.................................................. poliolefina • Max. temperatura pracy DEVI-pipeguard™............................................. 50°C DEVI-iceguard™................................................. 50°C DEVI-hotwatt™................................................... 55°C • Max. temperatura otoczenia – kabel włączony DEVI-pipeguard™............................................. 65°C DEVI-iceguard™................................................. 65°C DEVI-hotwatt™................................................... 80°C – kabel wyłączony DEVI-pipeguard™............................................. 85°C DEVI-iceguard™................................................. 85°C DEVI-hotwatt™................................................... 100°C • Min. promień gięcia................................................. 2,5 cm • Certyfikat ........................................................................ CE Wszystko się zgadza . Jednak wymienione przez Ciebie kable, to kable samoregulujące, które kosztują : http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Devi_iceguard_18_18Wmin0C_nr_98300809-3370.html 37,10zł/mb http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Devi_pipeguard_10_10Wmin10C_nr_98300700-3367.html 37,10zł/mb http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Devi_hotwatt_55_55Wprzy_55C_nr_98300957-3371.html 49.96 zł/mb Dla porównania : Kabel Deviflex : http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Deviflex_DTIP_10230_V_40m_400W_nr_140F0107-3508.html kosztuje 386.52 zł/40m, czyli 9,66zł/mb, a kable mniej renomowanych producentów można kupić za niższą kwotę, np. http://allegro.pl/kabel-grzejny-przewod-grzewczy-10w-mb-440w-44m-i1699894184.html 274,00zł/44mb, czyli 6,22zł/mb. No ale jak Cię stać, to czemu nie zastosować kabli samoregulujących . Np. na dom Marcina 12,8kW, przy mocy kabla 18W/mb, potrzeba 711mb, co daje kwotę 26 382 zł. To już nie wychodzi tanie ogrzewanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 23.07.2011 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 (edytowane) To już nie wychodzi tanie ogrzewanie . ok, ale w końcu o co chodzi, odpowiedz czy wg Ciebie ten tani kabel ułożony wg instrukcji rozgrzeje się do temperatury wyższej niż jego max temperatura pracy? Przy kablach o mocy 70W/m2 nadwyżka mocy jest równa 43W/m2. Płytę grzewczą o grubości 10cm do temperatury 100 st. C taka moc doprowadzi po niecałej godzinie. Dla mnie Twoje wcześniejsze stwierdzenie, że może osiągnąć w szybkim czasie 100stC to absurd, bo w przypadku instalacji zgodnie z instrukcją nie ma takiej możliwości. W tel rozmowie z producentem uzyskałem odpowiedź, że przy awarii termostatu (ciągłe zasilanie) zimą płyta może się rozgrzać max do temp 40stC, latem do 60stC. Jeśli taki kabel zostanie uszkodzony w jakimś miejscu to mają urządzenia do wykrywania takich przerw i mogą je naprawić w ramach gwarancji, ale podstawa to instalacja zgodnie z instrukcją. Edytowane 23 Lipca 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 23.07.2011 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Czy w ogóle zrezygnować z wężownicy w środku i podłączyć do samego bojlera. No i jaką pojemność wybrać ? Osobiście w takim przypadku rozważyłbym instalację grzałki el bezpośrednio w kotle, lub w obwód dołączyłbym osobny kocioł elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 23.07.2011 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 ok, ale w końcu o co chodzi, odpowiedz czy wg Ciebie ten tani kabel ułożony wg instrukcji rozgrzeje się do temperatury wyższej niż jego max temperatura pracy? Dla mnie Twoje wcześniejsze stwierdzenie, że może osiągnąć w szybkim czasie 100stC to absurd, bo w przypadku instalacji zgodnie z instrukcją nie ma takiej możliwości. Trudno Ci się przyznać do popełnionego błędu . Już wcześniej napisałem (po wykonaniu obliczeń) : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P-!!!&p=4820269&viewfull=1#post4820269 , że w poprawnie wykonanej wylewce nie jest w zasadzie możliwe osiągnięcie tak wysokiej temperatury. Jednak wykonawcy nierzadko proponują różne wynalazki, jak np. maty grzewcze umieszczone na drewnianym stropie bezpośrednio pod panelami. Taka instalacja grzewcza pozwala na stosunkowo szybkie nagrzanie pomieszczenia, ale w przypadku np. grubego i dużego materaca położonego bezpośrednio na podłodze przegrzania maty nie da się wykluczyć. Oczywiście możliwe są dwa przypadki : - w jednym czujnik temperatury podłogi (obowiązkowy przy takim rodzaju ogrzewania) zostanie pod materacem i szybciej wyłączy ogrzewanie - problemem tu będzie tylko niedogrzanie pomieszczenia, - w drugim czujnik podłogowy bedzie poza strefą przykrytą - w tym przypadku właśnie może dojść do przegrzania kabli. Nie spotkałem się ze stosowaniem kabli samoregulujących do ogrzewania pomieszczeń. A Ty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 23.07.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Fakt taki kabel jest po prostu za drogi. Ale nadal nie widze problemu. Z tego co tu było powiedziane wynika ze w wylewce nie ma problemów, a w podłogach panelowych trzeba zachować rozsądek Nie wiem o czym tu jeszcze pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 23.07.2011 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Nie wiem o czym tu jeszcze pisać.To może wnioskujemy do admina o zamkniecie wątku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.