Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie szkodzi, jeśli test zda styropian to tym bardziej meble. Druga sprawa bardzo mało jest mebli co całą powierzchnią stykają się z podłoga, ja pamiętam stare tapczany tak miały (1cm nóżki), teraz to rzadkość. Druga sprawą będzie sprawdzenie jak ma się to dla dywanu (będę musiał pożyczyć, bo nienawidzę dywanów i ich nie mam:-) )

 

ja u siebie w salonie mam na 1/4 powierzchni gruby dywan (wymysł żony) i po nocy podłoga jest pod nim tylko troszkę cieplejsza, może jak by ogrzewanie chodziło całą noc bez przerwy to by się rozgrzała bardziej tylko ze wtedy w pomieszczeniu zrobiło by się chyba za gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

może inaczej;

ile energii trzeba wpompować w wylewkę o objętości 0,35m3( te 2/2 podłogi przysłonięte przez ten mój materac) żeby rozgrzała się z np.22* do tych 55* ??

Ciepło właściwe betonu to 880/(kg*K). Przy gęstości betonu 2200kg/m3 na wychodzi 0,54kWh/(m3*K), czyli potrzeba 0,54kWh aby 1m3 betonu ogrzać o 1K. Przy grubości wylewki 8cm potrzeba 0,043kWh/(m2*K).

Czyli grzejąc z mocą 70W/m2 uzyskamy przyrost temperatury 1,6K/h. Im wyższa będzie temperatura płyty grzewczej, tym więcej ciepła będzie oddawała do otoczenia. Jak widać po 10h grzania temperatura wylewki, nawet całkowicie zaizolowanej (brak oddawania ciepła do otoczenia) nie wzrośnie więcej jak o 16K, czyli np. do 36 st. C.

Tak więc moje wcześniejsze obawy okazały się bezpodstawne.

Wyjątkiem mogą być bardzo cienkie wylewki lub całkowity ich brak (kable współpracujące z panelami grzewczymi lub maty pod panelami).

Tu, przy braku odbioru ciepła może dojść do dosyć szybkiego wzrostu temperatury.

Podejrzewam, że eksperyment Marcina potwierdzi moje obliczenia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepło właściwe betonu to 880/(kg*K). Przy gęstości betonu 2200kg/m3 na wychodzi 0,54kWh/(m3*K), czyli potrzeba 0,54kWh aby 1m3 betonu ogrzać o 1K. Przy grubości wylewki 8cm potrzeba 0,043kWh/(m2*K).

Czyli grzejąc z mocą 70W/m2 uzyskamy przyrost temperatury 1,6K/h. Im wyższa będzie temperatura płyty grzewczej, tym więcej ciepła będzie oddawała do otoczenia. Jak widać po 10h grzania temperatura wylewki, nawet całkowicie zaizolowanej (brak oddawania ciepła do otoczenia) nie wzrośnie więcej jak o 16K, czyli np. do 36 st. C.

Tak więc moje wcześniejsze obawy okazały się bezpodstawne.

Wyjątkiem mogą być bardzo cienkie wylewki lub całkowity ich brak (kable współpracujące z panelami grzewczymi lub maty pod panelami).

Tu, przy braku odbioru ciepła może dojść do dosyć szybkiego wzrostu temperatury.

Podejrzewam, że eksperyment Marcina potwierdzi moje obliczenia :).

dziękuję panie HenoK:D

czyli moje wcześniejsze spostrzeżenia były jak najbardziej poprawne.

ps. powinniśmy zacząć ten temat od takich wyliczeń..., czemu ja zawsze muszę wszystkich nakierowywać:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjątkiem mogą być bardzo cienkie wylewki lub całkowity ich brak (kable współpracujące z panelami grzewczymi lub maty pod panelami).

Tu, przy braku odbioru ciepła może dojść do dosyć szybkiego wzrostu temperatury.

).

 

 

Co to znaczy cienkie wylewki? Mam w planach 5-6cm?

 

Odnośnie ogrzewania pod panelami drewnianymi to faktycznie. Czy pod panele tez rozkładacie kable czy specjalne maty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mój przypadek jak w mordę strzelił :)

 

U mnie stropy drewniane i maty w założeniu.

 

tak się zastanawiam, czy u ciebie w tych kopułach jest sens dodatkowo ogrzewać pomieszczenia na górze...

skoro będą to konstrukcje szkieletowe zamocowane wewnątrz izolacji całej kopuły, to będzie panowała w nich taka sama temp. jak w reszcie budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację w tym co piszesz, pod warunkiem że zastosujesz kable samoregulujące, np. AQUA 55 : http://www.luxbud.com.pl/prasa/systemy_instalacyjne_wrzesien_2003.pdf .

Kable stałooporowe praktycznie nie zmieniają swojej mocy w zależności od temperatury.

Problem w tym, że kable samoregulujące są wielokrotnie droższe od stałoooporowych :(.

to nie muszą być kable samoregulujące, w/w kable DEVI nie rozgrzeją się ponad 50-55stC pomimo że będzie przepływał przez nie prąd - jak wcześniej wspomniałem są to grzałki niskotemperaturowe, jeśli nie będzie odbierane od nich ciepło to spada ich sprawność, dlatego są dobrze zabezpieczone a zaszkodzić im może jedynie ciepło z innych źródeł i to dopiero w temperaturach w/w podanych przez pdoducenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie chcę zakładać nowego tematy - więc przyłącze się do tej dyskusji.

 

Posiadam domek jednorodzinny, murowano drewniany dobrze ocieplony o powierzchni ok 100m2. Cały dom ogrzewany jest z pieca na paliwo stałe. Instalacja z rur stalowych w większości 0,5cala (stara instalacja) z obiegiem wymuszonym pompką. W zimie jest bardzo ciepło i dom się szybko nagrzewa. Problem polega na tym, iż w okresie zimowym potrzebuje jakiegoś alternatywnego źródła zasilania żebym mógł np. wyjechać na tydzień czasu i nie martwić się o to że mi rury zamarzną. Dodam że nie mam możliwości podłączenia się pod sieć gazową.

Z informacji jakie udało mi się zdobyć to najlepszym rozwiązaniem było by dodatkowe ogrzewanie elektryczne (posiadam instalację z taryfami nocnymi). Wymyśliłem sobie coś takiego: bojler coś takiego jak na obrazku podłączam do instalacji i w razie nieobecności ustawiam termostat na grzałce i powinno działać. No tylko jak wpiąć taki bojler do instalacji - czy np poprze wężownicę zamontowaną w środku wpiąć "szeregowo" rys 1 czy "równolegle" wraz z zaworami. Czy w ogóle zrezygnować z wężownicy w środku i podłączyć do samego bojlera. No i jaką pojemność wybrać ???

 

Z góry dzięki za pomoc

 

pion_solar1_schemat.jpg2.JPG1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel grzewczy ma swoja maxymalną temperaturę pracy, np DEVI 50-55stC, to wystarczająca jego ochrona

Dane techniczne:

•  Rodzaj kabla.................................................................. dwużyłowy z ekranem

•  Napięcie zasilania ...................................................... 230 V AC

•  Wymiary kabla............................................................. 6 mm x 12 mm

• 

Izolacja zewnętrzna.................................................. poliolefina

•  Max. temperatura pracy

DEVI-pipeguard™............................................. 50°C

DEVI-iceguard™................................................. 50°C

DEVI-hotwatt™................................................... 55°C

•  Max. temperatura otoczenia

– kabel włączony

DEVI-pipeguard™............................................. 65°C

DEVI-iceguard™................................................. 65°C

DEVI-hotwatt™................................................... 80°C

– kabel wyłączony

DEVI-pipeguard™............................................. 85°C

DEVI-iceguard™................................................. 85°C

DEVI-hotwatt™................................................... 100°C

•  Min. promień gięcia................................................. 2,5 cm

•  Certyfikat ........................................................................ CE

 

Wszystko się zgadza :).

Jednak wymienione przez Ciebie kable, to kable samoregulujące, które kosztują :

http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Devi_iceguard_18_18Wmin0C_nr_98300809-3370.html 37,10zł/mb

http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Devi_pipeguard_10_10Wmin10C_nr_98300700-3367.html 37,10zł/mb

http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Devi_hotwatt_55_55Wprzy_55C_nr_98300957-3371.html 49.96 zł/mb

 

Dla porównania : Kabel Deviflex : http://www.el-mar.sklep.pl/Kabel_grzejny_Deviflex_DTIP_10230_V_40m_400W_nr_140F0107-3508.html kosztuje 386.52 zł/40m, czyli 9,66zł/mb,

a kable mniej renomowanych producentów można kupić za niższą kwotę, np. http://allegro.pl/kabel-grzejny-przewod-grzewczy-10w-mb-440w-44m-i1699894184.html 274,00zł/44mb, czyli 6,22zł/mb.

 

No ale jak Cię stać, to czemu nie zastosować kabli samoregulujących :).

Np. na dom Marcina 12,8kW, przy mocy kabla 18W/mb, potrzeba 711mb, co daje kwotę 26 382 zł.

To już nie wychodzi tanie ogrzewanie :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie wychodzi tanie ogrzewanie :(.

ok, ale w końcu o co chodzi, odpowiedz czy wg Ciebie ten tani kabel ułożony wg instrukcji rozgrzeje się do temperatury wyższej niż jego max temperatura pracy?

Przy kablach o mocy 70W/m2 nadwyżka mocy jest równa 43W/m2. Płytę grzewczą o grubości 10cm do temperatury 100 st. C taka moc doprowadzi po niecałej godzinie.

Dla mnie Twoje wcześniejsze stwierdzenie, że może osiągnąć w szybkim czasie 100stC to absurd, bo w przypadku instalacji zgodnie z instrukcją nie ma takiej możliwości. W tel rozmowie z producentem uzyskałem odpowiedź, że przy awarii termostatu (ciągłe zasilanie) zimą płyta może się rozgrzać max do temp 40stC, latem do 60stC. Jeśli taki kabel zostanie uszkodzony w jakimś miejscu to mają urządzenia do wykrywania takich przerw i mogą je naprawić w ramach gwarancji, ale podstawa to instalacja zgodnie z instrukcją.

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ale w końcu o co chodzi, odpowiedz czy wg Ciebie ten tani kabel ułożony wg instrukcji rozgrzeje się do temperatury wyższej niż jego max temperatura pracy?

 

Dla mnie Twoje wcześniejsze stwierdzenie, że może osiągnąć w szybkim czasie 100stC to absurd, bo w przypadku instalacji zgodnie z instrukcją nie ma takiej możliwości.

Trudno Ci się przyznać do popełnionego błędu ;).

Już wcześniej napisałem (po wykonaniu obliczeń) : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P-!!!&p=4820269&viewfull=1#post4820269 , że w poprawnie wykonanej wylewce nie jest w zasadzie możliwe osiągnięcie tak wysokiej temperatury. Jednak wykonawcy nierzadko proponują różne wynalazki, jak np. maty grzewcze umieszczone na drewnianym stropie bezpośrednio pod panelami. Taka instalacja grzewcza pozwala na stosunkowo szybkie nagrzanie pomieszczenia, ale w przypadku np. grubego i dużego materaca położonego bezpośrednio na podłodze przegrzania maty nie da się wykluczyć. Oczywiście możliwe są dwa przypadki :

- w jednym czujnik temperatury podłogi (obowiązkowy przy takim rodzaju ogrzewania) zostanie pod materacem i szybciej wyłączy ogrzewanie - problemem tu będzie tylko niedogrzanie pomieszczenia,

- w drugim czujnik podłogowy bedzie poza strefą przykrytą - w tym przypadku właśnie może dojść do przegrzania kabli.

 

Nie spotkałem się ze stosowaniem kabli samoregulujących do ogrzewania pomieszczeń. A Ty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...