jasiek71 20.11.2011 00:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 wrrrr - Jasko . To ja ostatecznie dobieralam sobie kable (powiekszalam moce w pokojach dzieci, w salonie podzielilam na pol), gosc od podlogi kazal robic strefy brzegowe przy oknach. Wiec z czym teorytezuje? he he... podjęłaś pewne decyzje które na razie są tylko teorią, jak się sprawdzą to będzie git, ale jak NIE... ty uważasz że to co robisz jest słuszne ( i chwała ci za to ) ale jeszcze nie mieszkasz w tym domu więc nie wiesz jak się zachowuje, pełny sezon grzewczy zweryfikuje to czy tamto... ja dosyć często miewam różne dziwaczne pomysły ale do puki ich nie sprawdzę nie twierdzę że są dobre i tak trzeba robić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 00:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 wmnich napisz w wolnej chwili powierzchnię pokoi i przyjętą moc kabli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.11.2011 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 wmnich napisz w wolnej chwili powierzchnię pokoi i przyjętą moc kabli też sie do tego dołączę , będziemy mieli jakieś odniesienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrp1 20.11.2011 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) Oczywiście masz rację, ale mając w domu (nie licząc łazienek, kuchni gdzie oczywwiście mam osobne 1-fazowe różnicówki) około 15-20 obwodów gniazd wtykowych, do tego 5 obwodów oświetlenia, zamontowałbyś do każdego 1-fazową różnicówkę? Czy jedną zbiorczą za wyłącznikiem głównym? Do tego 9x grzewanie i każde na osobnej różnicówce? Teorię znam bo mam wykształcenie w trym kierunku, ale teoria to nie wszystko Kolego, jeżeli twierdzisz że masz wykształcenie kierunkowe, to mnie dziwi że zadajesz takie pytania. Po pierwsze takie sytuacje zdarzają się często i to nie tylko w czasie budowy, ale znam dużo takich przypadków podczas normalnej eksploatacji. Kolejna sprawa to że jedna różnicówka może być na kilka obwodów, więc nie ma co stosować jednej na jeden obwodów. Zasada jest taka że obw. 1-fazowe zasila się z 1-fazowych aparatów, a nie 3-fazowych, dlatego żeby uniknąć takich sytuacji. Na rysunku podałem tylko najprostszy przykład bo nie ma tam braku PEN w sieci zasilającej za co odpowiada dostawca. A jak będzie przerwa N to kable, które są na 230 padną bo nie wytrzymają 400V i co wtedy ? Czy ryzyko nie jest za duże ? Innym zagadnieniem to, to że obwody ogrzewania elektrycznego nie trzeba zabezpieczać różnicówką, tak jak i wiele innych odbiorników w domach, ale to inna sprawa. Edytowane 20 Listopada 2011 przez piotrp1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 dobrze prawi; przy układaniu chuchamy i dmuchamy a tutaj niebezpieczeństwo czai się także z innej strony; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 20.11.2011 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 To ja ostatecznie dobieralam sobie kable (powiekszalam moce w pokojach dzieci, w salonie podzielilam na pol), gosc od podlogi kazal robic strefy brzegowe przy oknach. Wiec z czym teorytezuje? Sorry, ale to po co w takim razie ja roiłem dla Ciebie wyliczenia w OZC i dobierałem kable, skoro i tak zrobiłaś po swojemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 pewnie mniszka nie pomniejszyła mocy zasugerowanej przez Ciebie; mnie zastanawia co innego: po co przy kablach w wylewce robić cieplejsza strefę przy oknach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 podaj moce kabli i powierzchnię pomieszczeń - jeśli to nie tajne oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) nie chcę się wtrącać, lecz jak Marcin policzył na reku a nie będziesz mieć reku, to istnieje ryzyko, że możesz się nie zmieścić w samej II taryfie; chociaz nie - w małym domku to moze nachuchacie mój dom bez reku w swiadectwie mial 70kWh/m2/rok a z reku 45kWh/m2/rok - różnica jest znaczna czym napędzisz CWU? Edytowane 20 Listopada 2011 przez kszh.uint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.11.2011 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Moce kabli i powierzchnie pomieszczen: salon - 26 m - kable 2x1625 w - 3,2 (salon ma 2,9 m wysokosci) kuchnia - 12 m - kabel 935w sypialnia- 10 m - kabel 935w pokoje dzieci -2x 11m - 2x1220w lazienka, przedpokoj - po 6,5 m - kable 790 w wiatrolap - 5m ale bedzie szafa i zostanie 2,8 m - 535 w Wychodzi, ze na dom 95 metrow, mamy 9,6 kW Aha - salon, kuchnia, przedpokoj i wiatrolap stanowia otwarte pomiesczenie. Pozatym Ty liczyles mi OZC dla domu z rekuperacja, a zrezygnowalismy z niej. Ale jakby Ci sie chcialo z tych obliczen co robiles wyrzucic reku i wstawic okna standardowe i podac jaki Ci wychodzi OZC? Bardzo ciekawa jestem. No i niezaleznie od tego ze cos zmienilam, Twoja pomoc i obliczenia byly mi naprawde bardzo potrzebne. Jeszcze raz dziekuje slicznie w teorii powinno dać radę... tylko jeżeli faktycznie masz za mało betonu w wylewkach trzeba będzie dosyć wysoko grzać w taniej taryfie, co oznacza huśtanie temperatury... jak masz rozwiązaną wentylację?, bo z tego co wiem kominów nie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) Mialam ozc ronione przez Marcina i tam wychodzilo mi okolo (z tego co pamietam - nie mam czasu szukac teraz w skrzynce bo mam te meile) niecale 4000kw/rok (mysle ze nienamieszlam nic z jednostka) a gosc bez podlogowki liczyc zapotrzebowanie budynku na cieplo (nie wiem czy to to samo) i jemu wyszlo bez reku okolo 6000 kW wiec i tak jest sporo zapasu - tak sobie mysle. No i dlatego min podnioslam te moce. Wzielam tez pod uwage to, co wy piszecie, ze macie zbyt duze moce do domow i to konkretnie a domy duzo wieksze. Pierwsza zima mnie zweryfikuje. 4000kWh na 200 dni sezonu grzewczego to średnio 20kWh/dobę; przy mocy kabli 10kW daje to średnio 2h grzania dziennie - zobaczymy; 4 wentylatory powiadasz... wydaje mi się, że 3/4 z nich po pierwszym sezonie pozatykasz wełną czy jakimś innym ustrojstwem Edytowane 20 Listopada 2011 przez kszh.uint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 20.11.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 4000kWh na 200 dni sezonu grzewczego to średnio 20kWh/dobę; przy mocy kabli 10kW daje to średnio 2h grzania dziennie - zobaczymy; 4 wentylatory powiadasz... wydaje mi się, że 3/4 z nich po pierwszym sezonie pozatykasz wełną czy jakimś innym ustrojstwem Dziś już mi się nie chce, za późno wszedłem na ten temat, ale jutro pokażę jak to ruszyć - da się to prosto policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.11.2011 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Wentylacjaa - no w koncu tez troche zamieszalismy i pomontowalismy poptostu wentylatory mechaniczne (takie lazienkowe) w sumie bedzie ich 4- w lazience, w wc, w pom gosp, w kuchni. Wentylatory beda z czujnikami a ponadto beda zalaczane z kontaktu. A my bardzo czesto rozszelniamy okna (zobaczymy czy teraz tez bedziemytak rozczelniac przy pradzie ) Grzenie w 1 taryfie - mysle, ze przy tak ocieplonym domku spadki temperatury beda tak nieduze, ze 2 taryfa powinna wystarczyc ew bedziemy popludniu zalaczac w 1 podlogi ktore powinny byc cieple wieczorem. Jak narazie podlogi potrzebuja okolo 3-4 godzin by od zupelnego zera (w tak niskie temp w domu niewiele cieplej niz na dworze jest) nagrzac sie do naprawdej bardzo cieplej podlogi. Stygnie okolo 2-3 godziny. NO ale ma ja co wychladzac. Zobaczymy. z taką wentylacją długo nie pociągniesz ... wentylatorki z kąd ciągną powietrze? ano przez nieszczelności z zewnątrz... to samo dotyczy rozszczelnienia okien, będziesz mieć za mało energii w podłogach żeby to uzupełnić...( witaj droga taryfo;)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 20.11.2011 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Dziś już mi się nie chce, za późno wszedłem na ten temat, ale jutro pokażę jak to ruszyć - da się to prosto policzyć. u mnie proporcje są takie: X - XI - XII - I - II - III odpowiednio: 7,5% - 17,5% - 25% - 25% - 17,5% - 7,5% - mocno zaokrąglałem ale takk to wygląda patrząc na realne zużycie; idąc tym tropem: dla 6kkWh mamy tak: 450kWh - 1050kWh - 1500kWh - 1500kWh - 1050kWh - 450kWh przeliczając to na dzień: październik: 15kWh /24h listopad: 30kWh /24h grudzień: 50kWh/24h styczeń: 50kWh/24h luty: 30kWh/24h marzec: 15kWh/24h dla 4kkWh o 1/3 mniej... bez urządzeń dymiących i reku uważam, że ciężko będzie to osiągnąć; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 20.11.2011 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Teraz nie mamy wogole wentylacji i jakos zyjemy. Pozatym wietrzyc dom i tak trzeba bedzie i tu rekuperacja by mi tego nie zmienila, ja lubie poprotu otworzyc zima okna tak na 5-10 minut by takie rzeskie powietrze wpadlo do domu. No ale przyznaje - nie wiem jak to wszystko sie sprawdzi - zobaczymy juz niedlugo. Aha - z rekuperacji zrezygnowalsmy nie tylko przez koszty, ale rozniez a glownie przez to, ze nie bylo gdzie jej dac - w pom gosp bylaby zbyt blisko pokoju dzieci i byloby ja slychac. Chcialam do kuchni, to nawet chyba Wy odrazdziliscie nam ten pomysl a poddasza nie mamy... E tam z za sciany takiego dajmy na to brinka nawet na 2 biegu w nocy nie uslyszysz, na 1 biegu zachowuje sie jak auto elektryczne, moze Cie minac i nie bedziesz wiedziala Radze jednak przemyslec reku, nawet jakis z nizszej polki to sie moze bardzo szybko zwrocic przy grzaniu kablami a i komfort uzytkowania domu bedzie wiekszy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 20.11.2011 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Jacceks - Kurde czy ja jakos po chinsku pisze, czy czytacie pierwsze zdanie i olewacie reszte? A potem takie niestworzone rzeczy wypisujecie - doczytaj dokladnie co napisalam..... kurna napisałaś: "A 2,5 nie weszloby napewno, zreszta 2 gosci od podlogowek mowilo zeby dac 1,5 (oaj od devi) wiec chyba wiedza co mowia." to w końcu weszło by czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.11.2011 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 u mnie proporcje są takie: X - XI - XII - I - II - III odpowiednio: 7,5% - 17,5% - 25% - 25% - 17,5% - 7,5% - mocno zaokrąglałem ale takk to wygląda patrząc na realne zużycie; idąc tym tropem: dla 6kkWh mamy tak: 450kWh - 1050kWh - 1500kWh - 1500kWh - 1050kWh - 450kWh przeliczając to na dzień: październik: 15kWh /24h listopad: 30kWh /24h grudzień: 50kWh/24h styczeń: 50kWh/24h luty: 30kWh/24h marzec: 15kWh/24h dla 4kkWh o 1/3 mniej... bez urządzeń dymiących i reku uważam, że ciężko będzie to osiągnąć; w najzimniejszych miesiącach trzeba by bardzo wysoko grzać podłogę żeby wystarczyło z taniej taryfy żeby było komfortowo trzeba częściowo z dziennej... tu kłania się sterowanie samą temperaturą podłogi, inna na noc i inna na dzień.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 21.11.2011 00:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 jasiek: napisz, proszę, w jakich godzinach na jaka temp. masz ustawione termostaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrp1 21.11.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Hm...dlaczego? Bo moj elektryk tez chcial je puscic poza roznicowka wogole, tylkoja sie uparlam, nie wiem, jakos bezpieczniej sie czuje, no ale teraz mamy problem, poniewaz ja uparlam si eprzy liczniku, musimy je puscic przez inna roznicowke (kaze mu zmienic na 3-1 fazowe) i jest maly problem z przeprowadzeniem tylu kabli bo juz potynkowane jest. To że są różnicówki nie oznacza że instlacja jest bezpieczna zarówno dla użytkowników jak i samych urządzeń co pokazałem. Jest wiele aspektów składających się na prawidłową instalację, a zaniedbywanych nagminne przez wykonawców w domach jednorodzinych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 21.11.2011 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) u mnie proporcje są takie: X - XI - XII - I - II - III odpowiednio: 7,5% - 17,5% - 25% - 25% - 17,5% - 7,5% - mocno zaokrąglałem ale takk to wygląda patrząc na realne zużycie; idąc tym tropem: dla 6kkWh mamy tak: 450kWh - 1050kWh - 1500kWh - 1500kWh - 1050kWh - 450kWh przeliczając to na dzień: październik: 15kWh /24h listopad: 30kWh /24h grudzień: 50kWh/24h styczeń: 50kWh/24h luty: 30kWh/24h marzec: 15kWh/24h dla 4kkWh o 1/3 mniej... bez urządzeń dymiących i reku uważam, że ciężko będzie to osiągnąć; Tak taż można, ale nie to miałem na myśli - mianowicie mając dane z zapotrzebowania (tu 4000 i 6000kWh/rok - re wmnich - zacznij odróżniać kW od kWh, bo wprowadzasz ludzi w błąd), bez problemu policzymy stratę domu tj ile kW traci dom na pokrycie różnicy temperatura wew/zew o 1K. Wtedy bez problemu policzymy zarówno niezbędną moc dla warunków ekstremalnych (do swoich obliczeń przyjmuję 50K), jak i dobowe zapotrzebowanie domu dla każdej temperatury na zewnątrz i w domu. Ważne jest również położenie domu, chodzi o strefę klimatyczną, w moim kalkulatorze można wprowadzić dowolną długość okresu grzewczego oraz średnią jego temperaturę - warto w necie odszukać te wartości dla swojej miejscowości. Wracając do w/w przykładu to dla temp w domu 20*, obecnej średniej na zew 3*, długości sezonu grzewczego 200dni, jego średniej temp 5* jeśli strata domu wyniesie 56,37W/K to zapotrzebowanie sięgnie 4058kWh/rok. Natomiast przy zapotrzebowaniu domu na 6000kWh/rok (bez reku) dla w/w warunków strata wyniesie 83,33W/K. Osobiście odnoszę wrażenie, że w podanych wynikach (chodzi o zapotrzebowanie z OZC 6000kWh bez odzysku) jest błąd, tj zbyt mała wymiana powietrza przez wentylację. Dla domu o pow 100m2 potrzeba co najmniej wymiany 150m3/h - to bez odzysku potrzebuje co najmniej 3600kWh/rok. Taki dom bez odzysku dzisiaj na ogrzewanie potrzebowałby 34kWh/dobę, natomiast z reku 23kWh/dobę. Moc kabli grzewczych z odzyskiem dla taryfy G-11 to 2,82kW, dla G-12 (ogrzewanie tylko w taniej taryfie) wynosi 6,76kW, bez odzysku 4,17kW i 10kW. Edytowane 21 Listopada 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.