Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, od miesiąca maja cały czas czytam ten wątek. Czytam bo jestem świeżym inwestorem, który wkrótce będzie miał postawiony swój dom w stanie surowym zamkniętym (obecnie jest SO) rzecz w tym, że dom jest robiony technologią prefabrykowaną nie chce wymienić marki by mnie posądzono o reklamę ale jest to beton a wewnątrz styropian. Dom zamierzam ogrzać akumulacyjne przez podłogówkę elektrycznie. Boje się tego strasznie a nawet nie wiem jak za to się wziąć. Czytam czytam ale nikt nie może mi poradzić jak mam to zrobić. Proszę tylko nie pisać, że taki dom nie da się grzać kablami czy wodną podłogówką, że po co takim a nie innym systemem budowałem. Po prostu proszę o pomoc w wyliczeniu jakie zużycie będzie miał mój dom i jak dobrać moc kabli do domu. czy w ogóle da się wyliczyć zużycie dla domu budowanego takim systemem ?

 

z Poważaniem Piotr

parter.jpg

piętro.jpg

Edytowane przez Piotr_121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dziękuje za zainteresowanie moim pytaniem .

A więc. ściany o współczynniku U=0,2 W/m2*K okna 3 szybowe U=0,7 wełna na sufit/skosy 30cm /wiatrołap

 

Okna na pewno nie mają wspólczynnika 0,7, realnie to moze być od 0,82 do 1,1 w zaleznosci od rozmiaru okna, rodzaju profila i rodzaju gazu miedzy szybami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co mi Marcin wysylales - to napewnmo podnioslam moc w salonie, poniewaz jest on od strony polnocnej i ma duze okna i podnioslam w pokojach dzieci (ale tu niewiele nastepny kabel wzielam) wolalam dac wieksze moce niz potem zima miec za zimno. Reszta chyba zostala tak jak Ty podawales. Pozatym Ty liczyles mi OZC dla domu z rekuperacja, a zrezygnowalismy z niej.

W takim razie dobrze ze zwiekszyłaś moce bo to co ja wyliczyłem teraz nijak ma się do rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mamy wogole wentylacji i jakos zyjemy. Pozatym wietrzyc dom i tak trzeba bedzie i tu rekuperacja by mi tego nie zmienila, ja lubie poprotu otworzyc zima okna tak na 5-10 minut by takie rzeskie powietrze wpadlo do domu.

Tak sobie to tłumacz, ja w starym domu wietrzyłem, teraz nie wietrze bo mam WM, koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak taż można, ale nie to miałem na myśli - mianowicie mając dane z zapotrzebowania (tu 4000 i 6000kWh/rok - re wmnich - zacznij odróżniać kW od kWh, bo wprowadzasz ludzi w błąd), bez problemu policzymy stratę domu tj ile kW traci dom na pokrycie różnicy temperatura wew/zew o 1K. Wtedy bez problemu policzymy zarówno niezbędną moc dla warunków ekstremalnych (do swoich obliczeń przyjmuję 50K), jak i dobowe zapotrzebowanie domu dla każdej temperatury na zewnątrz i w domu. Ważne jest również położenie domu, chodzi o strefę klimatyczną, w moim kalkulatorze można wprowadzić dowolną długość okresu grzewczego oraz średnią jego temperaturę - warto w necie odszukać te wartości dla swojej miejscowości.

 

 

działa to idealnie. mam archiwalne dane zuzycia z pierwszego sezonu grzewczego narzucone na wykres temp w cyklu codziennym i działa idealnie. wiem, wiem - to matematyka, więc musi działać, lecz nie sądziłem, ze z taką duza dokladnoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasiek: napisz, proszę, w jakich godzinach na jaka temp. masz ustawione termostaty

 

w taniej na 22,5*

w drogiej na 21*

góra domu jest na czujnikach pokojowych, dół na podłogowych (podłogi na dole ustawione są indywidualnie do temp. jak wyżej)

jak dół był na pokojowych to było odczucie chłodu chociaż na termometrze było jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w taniej na 22,5*

w drogiej na 21*

góra domu jest na czujnikach pokojowych, dół na podłogowych (podłogi na dole ustawione są indywidualnie do temp. jak wyżej)

jak dół był na pokojowych to było odczucie chłodu chociaż na termometrze było jak trzeba

 

zapytam inaczej: a jaka temp ma podloga na dole w taniej i w drogiej?

p.s. zaglebiales sie w metode kbaba? ciekaw jestem, czy u Ciebie takze działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kryję, że bardzo mnie interesują "wyniki" zimowe wmnich. Okna zwykłe, bez reku, rozszczelnianie okien, no nie. Trzeba jeszcze pamiętać, że izolacja domu nigdy się już nie polepszy, a może jeszcze się pogorszyć:)

 

to są moje z poszczególnych sezonów..

2003-2004 d-603kwh, n-139kwh

2004-2005 d-2370kwh, n-5114kwh

2005-2006 d-1932kwh, n-9172kwh

2006-2007 d-2742kwh, n-8374kwh

2007-2008 d-3048kwh, n-11478kwh

2008-2009 d-2104kwh, n-8397kwh

2009-2010 d-2451kwh, n-8520kwh

2010-2011 d-2775kwh, n-9430kwh

 

sezon 2007-2008 małe dziecko, podkręcona temp. w pokojach i wiecznie rozszczelnione okna bo niby duszno...

można określić dwoma słowami... baba rządzi:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam inaczej: a jaka temp ma podloga na dole w taniej i w drogiej?

p.s. zaglebiales sie w metode kbaba? ciekaw jestem, czy u Ciebie takze działa?

 

na sterownikach mam tak skalibrowane że pokazuje mi podobnie jak w pomieszczeniu chociaż podłoga ma nieco więcej

każde pomieszczenie było ustawione indywidualnie żeby było komfortowo, w tym momencie nie powiem ci jaka jest faktyczna temp. podłogi bo nie ma mnie w domu (będę dopiero w połowie grudnia )

pomiędzy tanią a drogą taryfą jest jakieś 4* w podłodze, co odpowiada 22,5 i ok.21*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to mi chodzilo - u mnie przy 22stC nastawionych na czujniku temp powietrza od 22 - 6.00 o 6 rano jest 25 w podlodze i spada do 22stC o 13tej; temp powietrza spadnie wtedy do 21stC;

 

wczesniej grzalem 22-4.00 na 21stC a ladowalem podloge od 4-6.00 do 28stC, lecz to nie wystarczalo, by miec 21stC do 13tej;

 

ciekawostka: tu i tu ogrzewanie pracowalo 2h (mam na mysli 22-6.00)

 

ciekawilo mnie, czy podloge grzejesz wysoko a rzadko - czyli rozgrzewa się np do 28 i termostat gasi grzanie dajmy naq to na 2h, czy podloge grzejesz nisko - czyli 24 a termostat wlacza sie czesciej na krotkie czasy

Edytowane przez kszh.uint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasiek71: jak moja zaczyna wietrzyć o 8 rano w sypialni to jak wjeżdzam do domu o 12 to tam dalej otwarte okno. Przecież musi się wywietrzyć co by się lepiej spało mówi. A że na ścianach lód? No nie przetłumaczysz babie:) Nie ma znaczenia dla niej +10 na dworze czy -10. Wietrzyć trzeba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka: tu i tu ogrzewanie pracowalo 2h (mam na mysli 22-6.00)

 

u mnie wszędzie oprócz holu te dwie godziny wystarcza żeby załadować podłogę

w holu wychodzi że mam za małą moc bo przez dwie godziny po południu ni zdąży sie naładować brakuje jakieś 1-1,5*

otwieranie drzwi powoduje większe studzenie, teraz dał bym trochę mocniejszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...