Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ale fajnie się napier..acie ... jest co czytać ;-) Przypomina mi to sytuację ze szkoły podstawowej kiedy na hasło "Biją się" zlatywała się cała szkoła. Tak właśnie się poczułem po przeczytaniu kilku tron obrzucania się gównem ;-)

 

Ale dalej jestem zagorzałym fanem tego wątku i izolował dom będę mocno. Ciaglę nie wiem czy na podłogę 20 czy 25. Przy mojej fanaberii posiadania posadzki tylko kilkanaście centymetrów ponad grunt (chcę mieć tarasy jak najbliżej ziemi - bez schodów) przy grubości styropianu 25 cm izolacja na podkładzie betonowym wypadnie mi poniżej gruntu!!! Czy tak może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie to żebym coś miał przeciwko Tobie, ale zmień tą stopkę na starą - była o niebo lepsza i nie zafałszowana.

Ok, może wyjaśnię Ci jak odebrałem wypowiedź HenoKa. Powiedział, że potrafi tak dopasować dom na działce z dobrymi warunkami aby zapotrzebowanie sięgało 20kWh/m2, i to bez nadmiernego pogrubiania docieplenia, czy też dużo droższych okien o bardzo niskim U - zatem doskonałe parametry budynku przy akceptowanym koszcie.

 

ogranicza mnie 500 znaków - ciąłem, jak mogłem... ale coś wymyślę.

 

przerzucil koszty ocieplenia na koszty urzadzenia grzejnego i moim zdaniem juz to go dyskwalifikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z tych co pojechali po bandzie i nie policzyli OZC. Nie pochwalam tego. Jednak te dwie ostatnie zimy, sami przyznacie, były dość mocno niestandardowe. Ciekawi mnie dlatego zużycie mojego domu przy normalnej zimie w moim regionie. Może się okazać, że wybudowałem dom 6-litrowy co chyba jest bardzo dobrym wynikiem przy takim projekcie. Rachunki za ogrzewanie miałem wyższe nie tylko z powodu na grubość ocieplenia. Miałem wyciąg zamiast pochłaniacza, kominek nie był podłączony na sztywno do rury doprowadzającej powietrze. Kominek jak kominek, ale wyciąg był mimo dwóch klapek olbrzymim mostkiem ciepła. W suwance miałem na całej wysokości zbyt cienką uszczelkę i z niej też nieźle kWh wylatywały. Wszystko to zostało usunięte więc rachunki powinny pójść jeszcze w dół. W całej układance brakuje mi dokończenia GWC które latem podłączone będzie do dolnego źródła a zimą do osobnej pętli. Bardzo mnie ciekawi moje zużycie przy standardowych temperaturach, które się podaje w OZC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpoważniejszy to brak ciągłości izolacji na styku dach/sciana kolankowa

 

Też tak miałem w pierwszym sezonie. "Fachowcy" chcieli zimą sobie podłubać przy domku i ocieplili dach. Powiedzieli, że dadzą na dole tyle wełny, że styropian do niej elegancko docisną. Nic z tego. Trzeba to było poprawiać, poszło 1,5 rolki grubej wełny. Nigdy tak nie należy robić, najpierw ocieplamy ściany a dopiero później dach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie piszcie, że ja już nie mam żadnej alternatywy. Ja również mam WM i również mogę pod nią podpiąć jakąś PC. Ale raczej nie przewiduje takiego wydatku, chyba że będzie w cenie taniego LCD lub taniej lodówki:D

Co z tego że podepniesz? alternatywa ma byc tańsza a u ciebie nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wełna jest ok, tylko za murłatą jest pustak 11,5, a powinien być styropian. Co z tego, że do tego pustaka jest przyklejony styropian, skoro traci on ciepło od góry?

 

szkoda że dałeś te pustaki 11,5. ja nie dawałem, podciągneli mi styro do folii dachowej i w tamtym miejscu to sie ładnie połączyło z wełną, jeszcze miejscami musze poprawić i będzie ok. fakt w tym miejscu bedzie tylko 15cm wełny ale lepsze to niż goły murek i murłata albo sama murłata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że dałeś te pustaki 11,5. ja nie dawałem, podciągneli mi styro do folii dachowej i w tamtym miejscu to sie ładnie połączyło z wełną, jeszcze miejscami musze poprawić i będzie ok. fakt w tym miejscu bedzie tylko 15cm wełny ale lepsze to niż goły murek i murłata albo sama murłata

 

:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerzucil koszty ocieplenia na koszty urzadzenia grzejnego i moim zdaniem juz to go dyskwalifikuje.

Bez przesady, każdy program tak robi, np sprawność reku to nic innego jak ograniczenie zapotrzebowania ciepła na pokrycie strat wentylacji, tak samo ze sprawnością każdego kotła. Do tego jak ktoś potrafi wykorzystać warunki działki do poprawy cop - to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z góry przepraszam za przydługawy post, ale chciałem opisać w miarę dokładnie swoje warunki i preferencje co od ogrzewania.

 

 

Poszukuje skutecznego, lepiej zautomatyzowanego i bardziej oszczędnego ogrzewania/grzejników niż to co mam teraz (w skrócie :)).

 

Mieszkam w niewielkim (37 m^2) mieszkaniu. Stara kamienica z grubymi ścianami nośnymi. Obecnie ogrzewam to zwykłym konwektorem z dmuchawą (taki za 50zł z Castoramy). Mam taryfę nocną więc jak nie muszę to staram się nie grzać w dzień. Oczywiście kiedy idą większe mrozy nie ma wyjścia i grzejniki chodzą niemal non stop kiedy jestem w domu.

 

W tamtym sezonie poszło na ogrzewanie jakieś 1500-2000zł. Ciężko mi ocenić ile z rachunków na eng. elekt. poszło na ogrzewanie, bo trochę się pozmieniało u mnie jeśli chodzi o sprzęt itp.

 

Kilka uwag:

- budżet max. 2-2,5 tyś. Oczywiście wolał bym jak najmniej wydać, bo to jest mieszkanie tymczasowe i nie zależy mi żeby komuś je urządzać :)

- ogrzewać będę przede wszystkim 2 pokoje, a właściwie jeden duży podzielony karton gipsem z otworem drzwiowym (bez drzwi) - powierzchnia pokoju jakieś 25m^2. Na kuchnię nie mam pomysłu niestety, ale zapewne będzie dogrzewana osobnym grzejnikiem (zwykły konwektor 2kW, którego teraz używam w pokoju) w czasie taryfy nocnej w południe (13:00 - 15:00) i nad ranem (4:00 - 6:00). Powinno wystarczyć aby nie zamarznąć :p.

- jak już wspomniałem mam taryfę nocną

- wchodzi w rachubę tylko i wyłącznie ogrzewanie elektryczne

- nie mam możliwości na szybko zainstalować pieców akumulacyjnych m.in. ze względu na koszty i na konieczność przeróbki instalacji elektrycznej

- mieszkanie użytkowane jest przez typową pracującą młodą parę, czyli jesteśmy 5 dni w tygodniu poza domem w godzinach 7:30-17:00 (około) i weekendy raczej w domu całą sobotę i niedzielę.

- zdecydowanie preferuje grzejniki aktywne szybko oddające ciepło

- chciał bym zamontować programator na ścianie, obecnie korzystam z włączników czasowych, które mi automatycznie załączają grzejnik(i) w taryfie nocnej). Termostat przy grzejniku działa "zero-jedynkowo" :p

- najlepiej jeśli grzejniki (bo planuję montaż dwóch) miały max 1500W, podyktowane jest to średnio nową instalacją. Obecnie mam wpięty grzejnik 2kW, ale widać, że gniazdko i przewody się znacznie nagrzewają.

 

 

Na co do tej pory zwróciłem uwagę?

1) Zwykłe grzejniki konwektorowe elektryczne montowane na ścianie np. firmy Atlantic (bez dmuchawy) + programator = zero dynamiki i konieczność ciągnięcia kabli do programatora

2) Grzejniki NOGEN (niemal je już kupiłem, ale poczytałem forum... i postanowiłem napisać post :)), wszystko jak wyżej, ale producent obiecuje cuda w związku z ich rewolucyjną technologią. Wydaję się idealne dla nie, ale...

3) Promienniki ciepła - zero hałasu, szybko oddają ciepło, ale niestety świecą... w sypialni to odpada, w drugim pokoju jeszcze by może przeszło. No i co w tym przypadku z programowaniem działania?

4) Olejowe lub inne tym podobne, coś tam poczytałem o grzejnikach z Atlantica, ale wszystko to lepsze kosztuje właściwie tyle co piece akumulacyjne

 

Szczerze zima zbliża się wielkimi krokami a ja jestem w kropce. Bardzo mi przeszkadza brak możliwości utrzymania w miarę równej temperatury. Powiedzmy jak mnie nie ma to 18" a jak wracam to 21". W zupełności by mi to wystarczyło. Teraz mam tak, że jak mnie nie ma to temp. potrafi spaść do 16" i zanim się nagrzeje pokój do 20/21" to mija kilka godzin.

 

Co radzicie?

 

Tak jak pisałem wyżej, idealne wydają się grzejniki NOGEN, ale koszt zakupu skutecznie spowodował, że zacząłem sobie zadawać więcej pytań.

 

Chcę mieć grzejniki które zaprogramuje i bez mojej ingerencji będą w stanie utrzymać temp. mniej więcej w takich przedziałach:

 

1) Dni pracujące:

08:00 - 13:00 (16" lub po prostu brak grzania) - taryfa dzienna

13:00 - 15:00 (23" - "dogrzewanie") - taryfa nocna

15:00 - 17:00 (18" - utrzymanie temp. z dogrzewania) - taryfa dzienna

17:00 - 22:00 (21" - komfort) - temperatura dzienna

22:00 - 04:00 (18" - eco) - taryfa nocna

04:00 - 06:00 (23" - "dogrzanie") - taryfa nocna

06:00 - 08:00 (21" - komfort) - taryfa dzienna

2) Dni wolne - podobnie jak wyżej z tą różnicą, że więcej będą pracować w taryfie dziennej, no i nie będę stosował "dogrzewania" nad ranem. Normalnie stała temp. 20/21, a w nocy 18/19.

 

Mniej więcej tak to sobie wyobrażam. Wiem, że dogrzewanie z rana nie ma większego sensu ze względów ekonomicznych i zdrowotnych, ale cóż zrobić jak się ma taryfę nocną i ciepłolubną osobę w mieszkaniu :).

 

PS. Jeśli to możliwe proszę o konkretne rady ze wskazaniem konkretnego systemu grzejników.

Edytowane przez gemi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, każdy program tak robi, np sprawność reku to nic innego jak ograniczenie zapotrzebowania ciepła na pokrycie strat wentylacji, tak samo ze sprawnością każdego kotła. Do tego jak ktoś potrafi wykorzystać warunki działki do poprawy cop - to czemu nie?

 

jednym zdaniem: pisałem o HenoKu a nie o programie.

nie chce mi się już pisać, bo straciłem na to całą niedzielę. Moja konkluzja jest taka, że ja osobiście z jego usług bym nie skorzystał. Wiedzę owszem, posiada, niemniej nie ma jakiegoś takiego polotu ani w jej sprzedaży, ani w sposobie jej artykułowania także tutaj na forum.

 

do Ciebie kbab pieniężnie, bo jesteś dobry w liczeniu:

 

60kpln (w mazowieckiem dodam) kosztowała średniej klasy pompka 12kW z robotą DZ, kiedy ja podejmowałem decyzję o ogrzewaniu.

 

Na kable, termostaty wydałem 10kpln i jeszcze zostało na dobrą wódkę i sporego grilla (parapetówka).

 

Jeśli 50kpln włożę na marne 5% do banku, to wyciągnę z tego 2k5pln rocznie. Jesli cale ogrzewanie + CWU kosztuje mnie max 4200kpln rocznie, to po odjęciu 2k5pln wychodzi 1700pln... a to w porowaniu do 1400pln z pompki o COP=3 jest mało ponętne...

 

Oczywiście warunkiem jest mieć jakieś pieniądze w portfelu i umiejętność, by je pomnażać. Nie chcę zaglądać nikomu w kieszeń, ale osobiście wolę, jak 50kpln mam do dyspozycji w każdej chwili, niż cieszy się tym dystrybutor firmy X czy Y, która strzyże, póki może...

 

A prawda - jak znam życie - wygląda bardziej brutalnie, bo pewnie znakomita większość forumowiczów posiłkowała się przy budowie domu w całości lub w jakiejś części kredytem hipotecznym a jeśli dodamy do tego fakt, że pompkę zanabyli za bankowe pieniądze, to jeśli podliczą, ile realnie ich ona kosztowała, to mają większy problem, niż mój dom 7 czy 15 litrowy.

 

A ponieważ nasza cechą narodową jest zastaw się - a postaw się, dlatego jak uda się trochę zaoszczędzić podczas budowy (po takich radach, jak miałem przez chwilę w stopce), to na deser dokładają jeszcze solar a póżniej zakrywają go kocem, jak lecą na urlop... Oczywiście, jak lecą...

 

Tak, jak pisałem wcześniej, na razie usuwam się w cień, HenoK odetchnie z ulgą.

Edytowane przez kszh.uint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednym zdaniem: pisałem o HenoKu a nie o programie.

nie chce mi się już pisać, bo straciłem na to całą niedzielę. Moja konkluzja jest taka, że ja osobiście z jego usług bym nie skorzystał. Wiedzę owszem, posiada, niemniej nie ma jakiegoś takiego polotu ani w jej sprzedaży, ani w sposobie jej artykułowania także tutaj na forum.

 

do Ciebie kbab pieniężnie, bo jesteś dobry w liczeniu:

 

60kpln (w mazowieckiem dodam) kosztowała średniej klasy pompka 12kW z robotą DZ, kiedy ja podejmowałem decyzję o ogrzewaniu.

 

Na kable, termostaty wydałem 10kpln i jeszcze zostało na dobrą wódkę i sporego grilla (parapetówka).

 

Jeśli 50kpln włożę na marne 5% do banku, to wyciągnę z tego 2k5pln rocznie. Jesli cale ogrzewanie + CWU kosztuje mnie max 4200kpln rocznie, to po odjęciu 2k5pln wychodzi 1700pln... a to w porowaniu do 1400pln z pompki o COP=3 jest mało ponętne...

 

Oczywiście warunkiem jest mieć jakieś pieniądze w portfelu i umiejętność, by je pomnażać. Nie chcę zaglądać nikomu w kieszeń, ale osobiście wolę, jak 50kpln mam do dyspozycji w każdej chwili, niż cieszy się tym dystrybutor firmy X czy Y, która strzyże, póki może...

 

A prawda - jak znam życie - wygląda bardziej brutalnie, bo pewnie znakomita większość forumowiczów posiłkowała się przy budowie domu w całości lub w jakiejś części kredytem hipotecznym a jeśli dodamy do tego fakt, że pompkę zanabyli za bankowe pieniądze, to jeśli podliczą, ile realnie ich ona kosztowała, to mają większy problem, niż mój dom 7 czy 15 litrowy.

 

A ponieważ nasza cechą narodową jest zastaw się - a postaw się, dlatego jak uda się trochę zaoszczędzić podczas budowy (po takich radach, jak miałem przez chwilę w stopce), to na deser dokładają jeszcze solar a póżniej zakrywają go kocem, jak lecą na urlop... Oczywiście, jak lecą...

 

Tak, jak pisałem wcześniej, na razie usuwam się w cień, HenoK odetchnie z ulgą.

Heniek i tak ustawi Cię za chwilę (myślę, że jutro rano:)) pod płotem, dopiero wtedy odetchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo to rozumiem, wysilam się i nie mogę tego zrozumieć. No chyba, że by mi prostaś wyjaśni:) Co to jest dom i ile powinno kosztować ogrzewanie

 

chodzi o to że albo stawiamy standard taki jak od dewelopera plus PC

albo stawiamy dopieszczony domek pędzony czystym prądem...

koszty inwestycji i eksploatacji będą zbliżone

 

nie odnoś się do mojego domu bo to jest hybryda czyli buda z kablami;)

to znaczy że koszty budowy i eksploatacji zrównają się z budą zPC po kilkunastu latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawda - jak znam życie - wygląda bardziej brutalnie, bo pewnie znakomita większość forumowiczów posiłkowała się przy budowie domu w całości lub w jakiejś części kredytem hipotecznym a jeśli dodamy do tego fakt, że pompkę zanabyli za bankowe pieniądze, to jeśli podliczą, ile realnie ich ona kosztowała, to mają większy problem, niż mój dom 7 czy 15 litrowy.

 

he he he...

no co ty...

wszyscy z PC to domek na krechę ale pompa za gotówkę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
wszyscy z PC to domek na krechę ale pompa za gotówkę;)

No pewnie,bo kredytowana PCi jest nieopłacalna ;)

A prawda - jak znam życie - wygląda bardziej brutalnie, bo pewnie znakomita większość forumowiczów posiłkowała się przy budowie domu w całości lub w jakiejś części kredytem hipotecznym a jeśli dodamy do tego fakt, że pompkę zanabyli za bankowe pieniądze, to jeśli podliczą, ile realnie ich ona kosztowała, to mają większy problem, niż mój dom 7 czy 15 litrowy.

Im tego nie wytłumaczysz,nie raz pisałem,że do rachunków za PCi trzeba dodać ok.2tys.zł rocznie obsługi kredytu za PCi a sama PCi po iluś tam latach wyniesie 100% więcej,ale pompowcy uprawiają inną matematykę ;)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to za ile ?

 

http://www.neogeotherm.pl/reku/reku_z_pc.html

 

Z ciekawości pytam.

 

pzdr

 

a ile na tym zyskasz pędząc reku na jakieś 100m3/h w zimie...

przy dużej sprawności rekuperatora ile masz na wylocie ? i le z tego jeszcze wyciągniesz ?

jak dla mnie przerost formy nad treścią, lepiej już z tego wywalić wymiennik i zostawić samą PC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...