jasiek71 18.12.2011 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 jeden z wariantów jaki wyliczył mi asolt mowi o Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 4491 kWh/rok Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 173 m2 (pow użytkowa 148 / skosy na poddaszu) Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 25,9 kWh/(m2·rok) kable dobierał Marcin - sam ma u siebie , wie jak w praktyce powinno to wyglądać - u niego jest OK Marcin ma większą moc w kablach ode mnie... w okresach przejściowych jest troszkę problematyczne ładowanie podłogi(pisaliśmy nie dawno o tym w tym wątku ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 napisz coś więcej Jasiekczym może się przejawiać ten problem ?? od tego mamy forum i fajnie ze od samej wyceny o którą pytał bitter przeszliśmy do analizy choćby mojego przypadku - sam się na tym aż tak jeszcze nie znam - wyznaczyłem sobie cel , realizuję go konsekwentnie - wszystkiego uczę się małymi krokami .... pewnie Marcin jutro też wrzuci swoje 3 grosze i jakoś uzasadni ten dobór i podejmie polemikę z tym co napiszesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) mam pełna świadomość tego że jesienią dom będzie wolniej reagował ... u mnie posadzka to płyta zel-bet 24 cm + kilka cm wylewka z kablami (zupełne minimum) + płytki - czyli znacznie więcej niż ma Marcina .. będzie znacznie dłużej się nagrzewać i trudniej będzie nią sterować ale też będzie znacznie większym akumulatorem cały mój dom będzie dość dobrze trzymał temperaturę z sezonu letniego i jesiennego- dzięki czemu mam nadzieję że w miarę płynnie będziemy przechodzić do sezonu grzewczego Edytowane 18 Grudnia 2011 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.12.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 napisz coś więcej Jasiek czym może się przejawiać ten problem ?? od tego mamy forum i fajnie ze od samej wyceny o którą pytał bitter przeszliśmy do analizy choćby mojego przypadku - sam się na tym aż tak jeszcze nie znam - wyznaczyłem sobie cel , realizuję go konsekwentnie - wszystkiego uczę się małymi krokami .... pewnie Marcin jutro też wrzuci swoje 3 grosze i jakoś uzasadni ten dobór i podejmie polemikę z tym co napiszesz... ogrzewanie kablami działa trochę inaczej niż wodna podłogówka tu po załączeniu masz pełną moc i zero po wyłączeniu za duża moc powoduje że ładujesz zbyt dużo energii zanim zacznie reagować sterownik, co skutkuje bujaniem temperatury... im bardziej zaizolowany budynek tym bardziej to widać... mniejsza moc powoduje dłuższe odcinki pracy i energia ma czas rozejść sie po budynku, w twoim przypadku wystarczy max 5000w na cały dom masz bardzo dużo pętli z tego co widzę, czy nie można tego jakoś po grupować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 18.12.2011 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) mam pełna świadomość tego że jesienią dom będzie wolniej reagował ... u mnie posadzka to płyta zel-bet 24 cm + kilka cm wylewka z kablami (zupełne minimum) + płytki - czyli znacznie więcej niż ma Marcina .. będzie znacznie dłużej się nagrzewać i trudniej będzie nią sterować ale też będzie znacznie większym akumulatorem cały mój dom będzie dość dobrze trzymał temperaturę z sezonu letniego i jesiennego- dzięki czemu mam nadzieję że w miarę płynnie będziemy przechodzić do sezonu grzewczego być może Jasiek ma racje a być może nie - zależy, ile cm wylewki masz nad kablami; jeśli się okaże, ze z terakotą z 15cm, to istnieje ryzyko, ze przy tak ocieplonym domu będziesz korzystał z lutowych kWh w maju Edytowane 18 Grudnia 2011 przez kszh.uint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.12.2011 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 być może Jasiek ma racje a być może nie - zależy, ile cm wylewki masz nad kablami; jeśli się okaże, ze z terakotą z 15cm, to istnieje ryzyko, ze przy tak ocieplonym domu będziesz korzystał z lutowych kWh w maju o to się nie martw;) max doba przesunięcia... jeżeli budynek potrzebuje 30 kwh na dobę (więcej nie przewiduję ) to wystarczy trzy razy po dwie godziny załadować go po te dziesięć kwh... przy mniejszej mocy rozejdzie się to "po kościach" i temperatura będzie stabilna... oczywiście sterowniki z sondami w podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) 15 to jakaś abstrakcja - max 5 z terakotą pętli mam tyle ile pomieszczeń z tym że salon z kuchnią będzie miał nie 2 a 3 pętlejest 1 sterownik centralny w Devi do sterowania wszystkimi pętlami - mój elektryk Dandi - miał przez weekend zbadać temat - mam obawy oto jak działają w nim czujniki temperatury - podłogowy i powietrza - tańsza jednostka sterująca wraz z kablami do poszczególnych pomieszczeń i czujnikami może kosztowo zrównać się ze sterownikami dedykowanymi dla każdego z pomieszczeń z osobna myślisz Jasiek że jest sens to grupować ?? wstępnie myślę zakupić raczej te tańsze sterowniki o ktorych pisał kiedyś coulignonMarcin pisał np że u niego w pomieszczeniach południowych ogrzewanie nie załącza się w okresie przejściowym a w północnych już pracuje myślicie Panowie że jest sens grupować np 2 pokoje północne ze sobą ? -inwestycyjna oszczędność pozorna max 250 zł przy tańszym sterowniku + kabel do rozdzielni z osobnym podlicznikiem Edytowane 18 Grudnia 2011 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 18.12.2011 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) 15 to jakaś abstrakcja nie abstrakcja tylko zgodnie ze sztuką w wariancie akumulacyjnym; ten centralny sterownik - tzw Master jest po to, by nie biegać i nie przestawiać w każdym pomieszczeniu tylko robić to np w sypialni. Ale do tego trzeba położyć dodatkowy kabel łączący wszystkie termostaty w sieć; moim zdaniem grupowanie to krok wstecz - odpowiedziałeś sobie sam w ostatnim zdaniu; doprecyzuję: grupowanie pomieszczeń: nie; grupowanie termostatów - jeden sterujący: tak - to moje zdanie Edytowane 18 Grudnia 2011 przez kszh.uint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 18.12.2011 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 tak zaizolowany dom to też "problem" przy doborze kabli, bo co z tego że wystarczy 5kW, skoro jest też takie coś jak max rozstaw kabli i on nie powinien być większy niż 20cm, przez co w wielu pomieszczeniach u R&K mimo że kabel jest 10W/mb spowodował przewymiarowanie mocowe. Np. w salonie 2x a w korytarzu 3x. druga sprawa jest taka że to co aktualnie dostała R&K to pierwszy szkic i ja np. całkowicie nie ogrzewałbym korytarzy (więc już -1,4kW). Spójrzcie na to tak, jeśli weźmiemy pod uwagę 160m2 (170m2 - zabudowy), to przy minimalnym rozstawie 20cm daje nam moc 8kW. No ale nie wszędzie 10W/mb wystarczy (np łazienka) tam wg zapotrzebowania musi być kable 18W/mb. Symbol ΦHL Moc wymagana Kabel Odstęp W [W] [W/MB]/[W] PG 470 1128 10W/2000W 20,85SALON 905 2171 10W/2000W 18,75WIATR 539 1294 18W/500W 11,65KUCHNIA 308 739 18W/400W 19,67KORYTARZ 129 310 LAZIENKA 360 865 18W/395W 12,61POKOJ1 268 643 10W/600W 20,29KORYTARZ2 101 242 POKOJ2 225 540 10W/500W 18,32LAZIENK2 483 1158 18W/1075W 14,5POKOJ3 199 478 10W/500W 20,4 Wycinając kable z korytarzy i pomniejszając w pomieszczeniach to co się da wychodzi moc 7900W. Dalej można zrobić to tylko w taki sposób że dać krótsze kable przez co nie pokrywać całej powierzchni pomieszczeń ale do tego musi być świadomy instalator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 wcale mi to bieganie nie przeszkadza ile razy w sezonie będę coś regulował ?? może na początku - gdy będę się uczył całego układu , reakcji etc ogólnie układ ma być niecentralny - tyle że teoretycznie wolałbym sterownik w którym wybieram pokój, programuje temperaturę, czas itp - tylko może się okazać że od strony $ gra nie warta świeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.12.2011 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 15 to jakaś abstrakcja - max 5 z terakotą pętli mam tyle ile pomieszczeń z tym że salon z kuchnią będzie miał nie 2 a 3 pętle jest 1 sterownik centralny w Devi do sterowania wszystkimi pętlami - mój elektryk Dandi - miał przez weekend zbadać temat - mam obawy oto jak działają w nim czujniki temperatury - podłogowy i powietrza - tańsza jednostka sterująca wraz z kablami do poszczególnych pomieszczeń i czujnikami może kosztowo zrównać się ze sterownikami dedykowanymi dla każdego z pomieszczeń z osobna myślisz Jasiek że jest sens to grupować ?? wstępnie myślę zakupić raczej te tańsze sterowniki o ktorych pisał kiedyś coulignon Marcin pisał np że u niego w pokojach w pomieszczeniach południowych ogrzewanie nie załącza się w okresie przejściowym a w północnych już pracuje myślicie Panowie że jest sens grupować np 2 pokoje północne ze sobą ? -inwestycyjna oszczędność pozorna max 250 zł przy tańszym sterowniku + kabel do rozdzielni z osobnym podlicznikiem napisz jakie pomieszczenia chcesz podgrzewać , bo mam wrażenie że każdą najmniejszą klitkę... jakoś dużo tych pętli, ja u siebie mam siedem i może przez to takie spostrzeżenie w żadnym wypadku nie łącz oddzielnych pomieszczeń pod jeden sterownik, jeżeli jedno pomieszczenie ma dwie pętle tak samo rozłożone i takiej samej mocy to bez problemu... sterowniki aby miały możliwość ustawienia tygodniowego i sondę w podłogę, szkoda pakować kasy w jakieś wymyślne wynalazki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Marcinie - a jak ma się rozstaw kabli w ogrzewaniu podłogowym elektrycznym do tego co pisał kiedyś Piczman tylko że przy ogrzewaniu wodnym podłogowym z tego co pamiętam udowodnił on że rozstaw nie ma większego znaczenia?? Jaskiek oto lista pomieszczeń PokójSalonPrzedpokójKuchnia KorytarzŁazienka PokójKorytarzPokójŁazienka Pokój dom z poddaszem uzytkowym Edytowane 18 Grudnia 2011 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 18.12.2011 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 ile razy w sezonie będę coś regulował ?? hehe - pierwszy rok - zapewniam Cię, że codziennie nie, że potrzeba, tylko nowa zabawka w domu się pojawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) pewne doświadczenie ze sterownikami juz mam - od wielu lat w firmie mam taki centralny sterownik do nagrzewnicy nadmuchowej w lokalu 400m2 z doświadczenia wiem że wystarczy 2x w roku zmienić ustawienia (jest sama wentylacja bez klimy , wiec na lato zmieniam parametry by się niepotrzebnie nie włączała, lokal jest w piwnicy , w lecie mamy przyjemny chłód i nie ma potrzeby załączania i nadmuchiwania ciepła z zewnątrz - program jest tak ustawiony by włączała się WM tylko w nocy gdy temperatura spada poniżej 21 stopni by ochłodzić lokal ) w domu nie będę musiał nic zmieniać - bo będzie GGWC które w lecie będzie robiło za "klime" - a sama wentylacja w domu musi działać cały rok Edytowane 18 Grudnia 2011 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 18.12.2011 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 15 to jakaś abstrakcja - max 5 z terakotą pętli mam tyle ile pomieszczeń z tym że salon z kuchnią będzie miał nie 2 a 3 pętle jest 1 sterownik centralny w Devi do sterowania wszystkimi pętlami - mój elektryk Dandi - miał przez weekend zbadać temat - mam obawy oto jak działają w nim czujniki temperatury - podłogowy i powietrza - tańsza jednostka sterująca wraz z kablami do poszczególnych pomieszczeń i czujnikami może kosztowo zrównać się ze sterownikami dedykowanymi dla każdego z pomieszczeń z osobna myślisz Jasiek że jest sens to grupować ?? wstępnie myślę zakupić raczej te tańsze sterowniki o ktorych pisał kiedyś coulignon Marcin pisał np że u niego w pomieszczeniach południowych ogrzewanie nie załącza się w okresie przejściowym a w północnych już pracuje myślicie Panowie że jest sens grupować np 2 pokoje północne ze sobą ? -inwestycyjna oszczędność pozorna max 250 zł przy tańszym sterowniku + kabel do rozdzielni z osobnym podlicznikiem czemu napisałaś 3 pętle salon? Moim zdaniem salon z kuchnią potraktuj jako jedno pomiesczenie z dwoma pętlami i dwoma sterownikami. Nie grupu żadnych pomieszczeń, kazde osobna pętla i sterownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 18.12.2011 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 no to już się napstrykałeś w życiu widzę to montuj niezależne w każdym pomieszczeniu - statystycznie mniejsze prawdopodobieństwo unieruchomienia systemu, chociaz w przypadku mastera kusi możliwość podpięcia do kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 18.12.2011 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 wcale mi to bieganie nie przeszkadza ile razy w sezonie będę coś regulował ?? może na początku - gdy będę się uczył całego układu , reakcji etc ogólnie układ ma być niecentralny - tyle że teoretycznie wolałbym sterownik w którym wybieram pokój, programuje temperaturę, czas itp - tylko może się okazać że od strony $ gra nie warta świeczki Takie coś to DeviLink, czujki bezprzewodowe i jeden dotykowy panel, ale to koszt 4-5 tyś jak dla twojego domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.12.2011 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 zastanawiam się czy sterownik nie będzie głupiał tam gdzie będzie świeciło słońce , dlatego rozważamy zrobienie pętli z czujnikiem podłogowym tam gdzie słońce będzie miało znaczący wpływ i 2 tam gdzie słońce nie dochodzi - i tu by się sprawdziło połączenie tej 2 pętli np z korytarzem ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.12.2011 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Marcinie - a jak ma się rozstaw kabli w ogrzewaniu podłogowym elektrycznym do tego co pisał kiedyś Piczman tylko że przy ogrzewaniu wodnym podłogowym z tego co pamiętam udowodnił on że rozstaw nie ma większego znaczenia?? Jaskiek oto lista pomieszczeń Pokój Salon Przedpokój Kuchnia Korytarz Łazienka Pokój Korytarz Pokój Łazienka Pokój dom z poddaszem uzytkowym Marcin zdążył już ci napisać aby wywalić kable z korytarza a przynajmniej zmniejszyć ile się da i ułożyć jednym kablem np, przedpokój z korytarzem... odnośnie odległości u mnie są od 5 do 25cm poukładane i nie ma problemu przy mniejszej mocy to już w ogóle nie ma znaczenia że będzie rzadziej, ty będziesz miał podłogę cieplejszą od pomieszczenia o raptem 1-2*... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 18.12.2011 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Marcinie - a jak ma się rozstaw kabli w ogrzewaniu podłogowym elektrycznym do tego co pisał kiedyś Piczman tylko że przy ogrzewaniu wodnym podłogowym z tego co pamiętam udowodnił on że rozstaw nie ma większego znaczenia?? A co pisał Piczman. W wodnym, możesz dac rzadko pętle a jak nie będzie grzało to podniesiesz temp wody, a w kablach masz stałą moc i może okazac się że przy rozstawie 30cm dla kabli 10W/m2 one nie sa wtsanie rozgrzać posadzki do 24oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.