Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A czy "tańczący z kablami" mają coś takiego jak sterowanie pogodowe? Przy okazji cen to mnie wychodzi materiał z allegro z piecem 7 tys brutto, hydraulik sprawdzony u sąsiada chce 5600 za robotę całej hydrauliki włącznie z CWU i wodą i kanalizacją dla całego domu. Nie wiem ile z tego to podłogówka. Ktoś tu pisał, że hydraulika wymaga nie wiadomo jakiego pomieszczenia pieca i bóg wie czego. Dla nieświadomych: rurki CO idą do tzw rozdzielacza który mieści się w szafce lekko większej od tablicy elektrycznej, stamtąd idą dwie rurki do pieca. Piec ma wielkość małej podróżnej walizki, piec wisi na ścianie, siedzę na koniu ;-))))) Dodatkowo piec może grzać CWU poprzez bojler z wężownicą (pewnie tańszy niż z grzałką elektryczną) i sterować czasem grzania, temperaturą, legionellą i czym tam chcecie. Piec ma sterownik pogodowy czyli ustala sam temperaturę wody w CO w zależności od temperatury powietrza na zewnątrz. Rozdzielacz ma taką fajną funkcję, że można wyregulować na nim przepływ co oznacza, że można mieć pomieszczenia "zimniejsze" (np sypialnia jak ktoś nie lubi spać gdy gorąco). Jak się ktoś uprze z tym sterowaniem temperaturą w każdym pomieszczeniu, na powrocie rurki można chyba nawet założyć termostaty jak w normalnych grzejnikach. A co do zrobienia tego samodzielnie. Kiedyś zarabiałem 3 razy mniej niż teraz, kupiłem mieszkanie i musiałem przenieść grzejnik w inne miejsce. Hydraulik chciał za to 7 stów. Wypożyczyłem zgrzewarkę za 30 zł, wykułem rury, kupiłem rury, zgrzałem wszystko trzęsącymi się rękami. Hydraulik stał i się śmiał (mieszkanie deweloperka, robił obok inne i przychodził się pastwić) że za mocno nagrzeję i rurki się zaspawają, przepływu nie będzie i tak przyjdzie poprawić. Nie przyszedł. Minęło 10 lat grzejnik grzeje do dziś. Pracowałem jako handlowiec ale z zamiłowania jestem elektronikiem. Można? Można.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
pytanie teoretyczne - jaka może byc najcieza wylewka do ogrzewania podłogowego wodnego

a jaka do ogrzewania na kable ? oczywiście przy płycie fundamentowej ?? jaka jest różnica w cenie?

 

bo ktoś tu chyba pisał że kable kładł w warstwie kleju podczas układania terakoty chyba

ja myślałem o cienkiej warstwie wylewki samopoziomującej wylanej na jakimś specyfiku do łączenia z betonem (z płyty fundamentowej- podobno jest coś takiego) - tak by ta cienka warstwa nie pękała

Jeśli zamierzasz mieć kable jedynie w cienkiej wylewce lub warstwie kleju to pozbawiasz się wielkiej zalety swojej płyty fundamentowej i musisz się nastawić na grzanie w I taryfie...

Minimalna grubość wylewki na wodnej podłogówce to 4cm,ja daję 6-7cm.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz mieć kable jedynie w cienkiej wylewce lub warstwie kleju to pozbawiasz się wielkiej zalety swojej płyty fundamentowej i musisz się nastawić na grzanie w I taryfie...

Minimalna grubość wylewki na wodnej podłogówce to 4cm,ja daję 6-7cm.

Grubość wylewki nie ma znaczenia, jeżeli jest położona bezpośrednio na płycie fundamentowej. Tylko musi mieć ona odpowiednią wytrzymałość. Można nawet zastosować taki patent jak tutaj :

http://www.octopus-energi.eu/images/17.jpghttp://www.octopus-energi.eu/images/18.jpg

(ze strony : http://www.octopus-energi.eu/technika3.html ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz mieć kable jedynie w cienkiej wylewce lub warstwie kleju to pozbawiasz się wielkiej zalety swojej płyty fundamentowej i musisz się nastawić na grzanie w I taryfie...

 

nie masz racji, niestety... mam w kleju i na razie wyrabiam się w II taryfie;

od razu uprzedzę pytania: od 22 do 5.30 wylewka ma 23stC, od 5.30 do 6.00 podbijam do 24 i do 13 spada do 22stC.

Edytowane przez kszh.uint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
nie masz racji, niestety... mam w kleju i na razie wyrabiam się w II taryfie;

od razu uprzedzę pytania: od 22 do 5.30 wylewka ma 23stC, od 5.30 do 6.00 podbijam do 24 i do 13 spada do 22stC.

Czyli się mylę ? ;)

Ale wg mnie kable oddają szybciej energię do pomieszczenia a tak się dzieje w przypadku kabli w kleju,co powoduje szybsze nagrzanie się pomieszczenia i następuję reakcja sterownika,czyli wyłączenie grzania.Płyta nie ma czasu na magazynowanie ciepła.

Czy nie jest tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
zalezy, czy ustawisz priorytet temp powietrza, czy priorytet temp podlogi

Ale w takim wypadku czujnik podłogi powinien być umieszczony głęboko pod poziomem warstwy kleju,bo jak będzie na wierzchu to wystąpi podobna sytuacja co z czujnikiem w pomieszczeniu,szybko nam odetnie zasilanie,bo warstwa kleju szybko osiągnie swoją wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiszę Ci jeszcze, że czujnik jest w 3cm bruzdzie i w peszlu, (czyli licząc terakotę i klej to w sumie na głebokości ok 4,5cm) a co sie dzieje na 8cm wylewki u dołu nie mam pojęcia ale też mnie to za bardzo nie interesuje - to opowiedzą Ci inni, którzy mają czujnik na dole płyty Edytowane przez kszh.uint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w takim wypadku czujnik podłogi powinien być umieszczony głęboko pod poziomem warstwy kleju,bo jak będzie na wierzchu to wystąpi podobna sytuacja co z czujnikiem w pomieszczeniu,szybko nam odetnie zasilanie,bo warstwa kleju szybko osiągnie swoją wartość.

 

przecież rozumując Twoim tokiem, płyta bedzie zimna, więc ciepło przy priorytecie temp. podłogi teoretycznie bardziej będzie szło w płytę, niż w powietrze;

 

łopatologicznie:L ciepło będzie przemieszczać się tam, gdzie jest chłodniej ale niekoniecznie tak, jak w atmosferze (czyli do góry)

 

dopiszę jeszcze jedno - zanim w ostatniej chwili podjąłem decyzję o zmianie położenia kabli spod wylewki do warstwy kleju, wylałem sobie 1m2 pseudo wylewki i kupiłem kabel devi do ogrzewania rynien długosci 4m (40W). W pierwszym wariancie umiesciłęm go u dołu i grzałem dobę a w drugim analogicznie, tylko w kleju i na górę rzuciłem byle jaką terakotę, która plątała się po domu rodziców.

 

co ciekawe - w drugim wariancie po przewróceniu formy beton u dołu wcale nie był dużo chłodniejszy, niż w wariancie pierwszym.

Edytowane przez kszh.uint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
przecież rozumując Twoim tokiem, płyta bedzie zimna, więc ciepło przy priorytecie temp. podłogi teoretycznie bardziej będzie szło w płytę, niż w powietrze;

 

łopatologicznie:L ciepło będzie uciekać tam, gdzie jest chłodniej ale niekoniecznie tak, jak w atmosferze (czyli do góry)

Paniał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem wyceny za 100zł/m2 za podłogówkę - i to najczęściej takie, że sam muszę ułozyć styropian i folie.

Znalazłem ekipę, co zrobiła mi za 150zł za pętlę podłogówki i to z ułożeniem styropianu i folii.

w cenie montaż rozdzielaczy i wyprowadzenie pionów do kotłowni

po policzeniu kosztów materiału, wyszło około 60zł/m2 (rurki kładłem co 10cm)

Z tym się zgodzę, bo skoro z wycen daja 100 to za 60-70 jest to wykonalne, no i wtedy za dom 150m2 wychodzi 9kpln, to brzmi realnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz mieć kable jedynie w cienkiej wylewce lub warstwie kleju to pozbawiasz się wielkiej zalety swojej płyty fundamentowej i musisz się nastawić na grzanie w I taryfie...

Minimalna grubość wylewki na wodnej podłogówce to 4cm,ja daję 6-7cm.

Nie w domu 2 litrowym, a taki z wyliczeń ma R&K u niego akumulacyjność całej płyty bedzie wadą powodująca mega niesterowalność ogrzewania. W takim domu minimalna technologiczna grubość wylewki jest wystarczająca, tymbardziej że kable bedzie miał przewymiarowane ze względu na długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz mieć kable jedynie w cienkiej wylewce lub warstwie kleju to pozbawiasz się wielkiej zalety swojej płyty fundamentowej i musisz się nastawić na grzanie w I taryfie...

Minimalna grubość wylewki na wodnej podłogówce to 4cm,ja daję 6-7cm.

 

4 cm to moze anhydrytowej, z miksokreta nikt ponizej 6 nie robi, przynajmniej ja sie z takim nie spotkalem. Poza tym czy sie ktos wyrobi czy nie to wynika przede wszystkim z obiliczen, rozumiem, ze wszystkie te przypadki masz przeliczone, ze tak jednoznacznie stwierdzasz, ze nie da rady ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 cm to moze anhydrytowej, z miksokreta nikt ponizej 6 nie robi, przynajmniej ja sie z takim nie spotkalem. Poza tym czy sie ktos wyrobi czy nie to wynika przede wszystkim z obiliczen, rozumiem, ze wszystkie te przypadki masz przeliczone, ze tak jednoznacznie stwierdzasz, ze nie da rady ??

 

Pozdrawiam

 

he he...

teoria swoje ...

a praktyka swoje...

poczekajmy aż zbuduje i trochę pomieszka;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...