Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

brak info czy WM , wg mnie za mała izolacja na ścianach i poddaszu , brak grzania + mała warstwa akumulacji powodują szybki spadek temperatury, mierzysz temperaturę na 1,5 m a sterowniki dałeś na 20 cm ? dlaczego ? jakie masz sterowniki ? Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam zrobione tak w domu parterowym (z mozliwoscia adaptacji poddasza) jeszcze nieocieplonym

 

http://img535.imageshack.us/img535/2377/mocgrzania.jpg

 

dogrzewam tylko okresowo w celu utrzymania temp. powyżej 5*C.

Natomiast moja wylewka to od 12 do 15 cm wraz z płytkami jak właduję w nią 120kW

to dopiero po 3 - 4 dniach temperatura spada do stanu poczatkowego w okolice 4-5*C

(dom nieocieplony sciana porotherm 25 tylko pozioma zaprawa) bez ocieplenia lipa na max-a.

Czekam na wiosne :) Pozdrawiam

 

http://img515.imageshack.us/img515/4791/gruboscwyle.jpg

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylacja grawitacyjna

sterowniki http://digitime.pl/media/DIGITIME600e%20instr%20A4%20new.pdf

podaję temperaturę, która występuje na wysokości gdzie jest najbardziej odczuwalna - 1,5m (20-21 st.C), ponieważ temperatura na wysokości sterownika - 20 cm - po czasie nagrzewania jest taka jak zadana czyli 21 st.C a następnie obniża się w ciągu 3-4 godzin do 18-19 st.C.

Czy może powinienem włączać ogrzewanie dłużej np: w godzinach 0.00 - 6.00 oraz 13-15 z temp zadaną na 22 st.C?

W pokojach na poddaszu bez kabli zostaną zamontowane konwektory. W łazience drabinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
wentylacja grawitacyjna

.

Podziwiam za decyzję grzania kablami i jeszcze tak mizerna izolacja :)

Coś cieniutko poszła ta nauka jak od roku czytasz forum ;)

Mam nadzieję,że liczysz się z dużymi rachunkami za prąd ?

Jakie masz zapotrzebowanie ?

Pobieżnie widzę jakieś 80kWh/m2/rok czyli ok.4tys.zł,grzanie jedynie w II taryfie ale przy takim zapotrzebowaniu to oj,będzie ciężko.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość izolacji wybrałem z pełną świadomością. Oczywiście liczę się z tym, że rachunki będą wyższe niż przy izolacji zew. 30 cm i dachu 40 cm oraz WM. Niższe koszty inwestycji i wyższe rachunki.

Nie wiem jakie mam zapotrzebowanie. Nie liczyłem.

Zastanawiam się jedynie co jest głównym powodem, że temperatura 21-22 st.C nie chce utrzymywać się w przerwach pomiędzy II taryfą. Wydaje mi się, że przede wszystkim wylewka 5-6 cm zamiast 8-10 cm. Może macie jakiś pomysł na inne ustawienia sterowników?. Testy przeprowadzałem zaledwie 4 dni. Może to zbyt krótki czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj grzać w nocy nieco dłużej i do nieco wyższej temperatury o 1-1,5 stopnia więcej

zobaczysz co i jak się zmieni

 

wiesz - życzę Ci naprawdę z całego serca jak najlepiej i jak najniższych rachunków - ale bez dokładnych wyliczeń , lepszej izolacji i większej akumulacji to rosyjska ruletka - coś czuję że będą się inni na Tobie uczyć jak nie powinno się robić

 

nakład inwestycyjny na dodatkowe 15 cm styropianu na ścianie ok 2 tyś

dodatkowe 10 cm wełny na dach 2tyś

wylewka grubsza o kilka cm 1 tys

wentylacja mechaniczna - koszt komina/ów 3-4 tyś

 

rachunki co rok - 1/3 niższe niż obecnie

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może macie jakiś pomysł na inne ustawienia sterowników?. Testy przeprowadzałem zaledwie 4 dni. Może to zbyt krótki czas?

Sterowniki ustaw tak żeby w całej II taryfie miały wartość zadaną np. 21oC, niech same decydują o tym kiedy i ile mają chodzić.

Pomiar temp w pomieszczeniu powinien być na 1,5m a nie 20cm. No ale w tej kwestii chyba już nic więcej nie zrobisz. jedyne co to sprawdż jaką masz różnicę temp. między 20cm a 1,5m o godzinie 15:00. Jesli w domu chcesz mieć 21oC, a o 15:00 na 1,5m masz 20oC to zwiększ nastawę na 22oC. Dzialaj emipycznie.

4 dni to może być mało, zważywszy że jest to dom dopiero co zamieszkały. temp ścian jest napewno sporo niższa niż 21oC. z czasem powinno być lepiej.

Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem (izolacja WM), testuj zmieniaj nastawy i poczekaj aż wygrzejesz dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki ustaw tak żeby w całej II taryfie miały wartość zadaną np. 21oC, niech same decydują o tym kiedy i ile mają chodzić.

 

Marcin

na początek wydaje mi się że lepiej ustawić zadaną temperaturę bez podziału na taryfy

po kilku dniach jak się unormuje zobaczyć ile mu potrzeba mocy na utrzymanie tej temp. i wtedy wyliczyć ile trzeba grzać, w jakich godzinach będzie najbardziej optymalnie i o ile trzeba przekroczyć nastawy aby uzyskać tą średnią 21*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie dobre rady.

A z ciekawości zapytam czy jesteście w stanie określić jak duże znaczenie na koszt ogrzewania kablami ma WM? Czy można oszacować lub obliczyć jak duże różnice będą dla takiego samego domu z WM i bez?

Edytowane przez sosna radosna
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wszyscy budują za ostatnie pieniądze. 30 metrów w lewo czy w prawo? Pozdrawiam Cię bitter. Nie wszyscy mają kredyt na 30 lat:)

 

Wolę nie zadręczać się tą myślą, że nie należę do tej grupki wybrańców ;-) Ale nawet oni zamiast wydawać kasę na ogrzewanie mogą pojechać za to na wakacje, no chyba że to już taki poziom zarobków, że domy stawiają co kilka lat. Ciekawe ilu na tym forum jest takich ;-). A swoją drogą widzę wielu ludzi budujących naprawdę drogie domy i szukających ogrzewania węglem. Jakby trochę paradoks co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie dobre rady.

A z ciekawości zapytam czy jesteście w stanie określić jak duże znaczenie na koszt ogrzewania kablami ma WM? Czy można oszacować lub obliczyć jak duże różnice będą dla takiego samego domu z WM i bez?

 

tak dla jakiegoś odniesienia...

100m3/h grawitacją daje nam ok.16kwh strat na dobę przy 0* na zewnątrz i 20* wewnątrz

czyli jakieś 3200 kwh w sezonie grzewczym ( 200 dni ze średnią 0* )

 

100m3/h z rekuperatorem o sprawności 80% daje nam ok.3 kwh straty na dobę plus 1 kwh na napęd wentylatorów

czyli jakieś 800 kwh na sezon grzewczy

 

różnica 2400 kwh przy zakładanej wymianie 100 m3/h

znając życie przy grawitacji będzie większa, więc straty również ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dla jakiegoś odniesienia...

100m3/h grawitacją daje nam ok.16kwh strat na dobę przy 0* na zewnątrz i 20* wewnątrz

czyli jakieś 3200 kwh w sezonie grzewczym ( 200 dni ze średnią 0* )

 

100m3/h z rekuperatorem o sprawności 80% daje nam ok.3 kwh straty na dobę plus 1 kwh na napęd wentylatorów

czyli jakieś 800 kwh na sezon grzewczy

 

różnica 2400 kwh przy zakładanej wymianie 100 m3/h

znając życie przy grawitacji będzie większa, więc straty również ...

 

Z tego co piszesz to przy mniejszym domu te zyski finansowe nie są takie wielkie 2400 kwh to ok 760 PLN (II taryfa) odejmując od tego koszty utrzymania reku prąd + filtry to nie zostaje zbyt wiele, jednak wychodzi na to że największym zyskiem jest świeże powietrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to przy mniejszym domu te zyski finansowe nie są takie wielkie 2400 kwh to ok 760 PLN (II taryfa) odejmując od tego koszty utrzymania reku prąd + filtry to nie zostaje zbyt wiele, jednak wychodzi na to że największym zyskiem jest świeże powietrze!

 

To sa tylko szacunki, tak naprawde w kazdym domu z WG jest duzo wieksza wymiana niz tu zakladamy, zwlaszcza, ze w okresie zimowym okna sa czesto uchylane/otwierane, bo przed spaniem sie wietrzy, rano sie wietrzy, przy gotowaniu, itd.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to przy mniejszym domu te zyski finansowe nie są takie wielkie 2400 kwh to ok 760 PLN (II taryfa) odejmując od tego koszty utrzymania reku prąd + filtry to nie zostaje zbyt wiele, jednak wychodzi na to że największym zyskiem jest świeże powietrze!

 

U mnie w II taryfie to 911 PLN.

Prąd na reku Jasiek71 chyba już uwzględnił.

Filtry wystarczy umyć.

 

PS.

Bez rekuperatora niskie temperatury nawiewu z reguły niweluje się podkręcając termostaty a to powoduje wzrost kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to przy mniejszym domu te zyski finansowe nie są takie wielkie 2400 kwh to ok 760 PLN (II taryfa) odejmując od tego koszty utrzymania reku prąd + filtry to nie zostaje zbyt wiele, jednak wychodzi na to że największym zyskiem jest świeże powietrze!

 

I jeszcze zależy to czym grzejesz. Jeżeli PC to jak podzielisz to przez 3-4, to wychodzi na to, że koszt utrzymania jest równy z zyskami z reku. Inwestycja nigdy nawet się nie zbliży do zwrotu, ale to nie znaczy, że nie warto mieć reku. Warto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze zależy to czym grzejesz. Jeżeli PC to jak podzielisz to przez 3-4, to wychodzi na to, że koszt utrzymania jest równy z zyskami z reku. Inwestycja nigdy nawet się nie zbliży do zwrotu, ale to nie znaczy, że nie warto mieć reku. Warto!

 

Zostaw raz na 1 dobe w zimie okno otwarte (przy WG to latwo zapomniec zamknac) i bedzie od razu widac ile to kosztuje :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...