miloszenko 20.02.2012 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 No czas reakcji na zadana temperatur w obu systemach roznic sie musi, bo wodna podlogowka wykorzystuje medium posrednie - wede, kabel oddaje cieplo bezposrednio do wylewki. Jakby kociol nie byl wypasiony potrzebuje czasu zeby podlogowke na 100 m2 wypelnic czynnikiem o zadanej temperaturze. I jaka to by musiala byc temperatura, zeby podlogowka grzala tak szybko jak kable ?? Po dluzszym czasie wszystko sie wyrowna i po problemie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Nie bądź ignorantem, bo jeśli uważasz że kable o mocy 10kW ogrzeją szybciej dom niż piec elektryczny o mocy 20kW z wodnym systemem to się mylisz, tak samo jak ze sterowalnością systemów, bo oprócz temperatury nośnika tu woda możesz regulować również jej przepływ, zatem możesz ładować płytę nawet dwukrotnie większą mocą. masz ograniczenie temp. wody... jak długo będzie będzie pracował piec 20kw z pełną mocą ? wraz ze wzrostem temperatury podłogi zaczyna rosnąć temp. wody na powrocie a to oznacza że w pewnym momencie zacznie się modulowanie palnika lub taktowanie... jak układ ma w tedy dostarczyć te 20kw ? przy kablach wzrost temp. podłogi jest bez znaczenia... odnośnie przepływu... mamy dwie nagrzewnice jedna wodna o mocy 2kw przy np.500m3/h i woda zasilająca o temp.60* druga elektryczna o mocy 2kw... co się stanie jak ograniczymy przepływ powietrza do np.300m3/h ? w wodnej spadnie moc oddawana, a w elektrycznej tylko wzrośnie temp. powietrza, moc pozostanie bez zmian... przy całkowitym zatrzymaniu powietrza w nagrzewnicach wodna osiągnie temp.60* i nic nie będzie przekazywała, a elektryczna zacznie hajcować wszystko dookoła bo nadal będzie oddawała te 2 kw... tak samo jest z kablami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 20.02.2012 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) masz ograniczenie temp. wody... jak długo będzie będzie pracował piec 20kw z pełną mocą ? wraz ze wzrostem temperatury podłogi zaczyna rosnąć temp. wody na powrocie a to oznacza że w pewnym momencie zacznie się modulowanie palnika lub taktowanie... Jednak jesteś ignorantem, jaki palnik, jakie modulowanie masz w piecu elektrycznym????????????????? Dodam jeszcze taktowanie. No właśnie taka dyskusja, teraz do tych obu podłogówek dodaj klimy, nagrzewnice, może jakieś nawilżacze, zejdź na ziemię chodzi jedynie o podłogówkę wodną i z kablami. Edytowane 20 Lutego 2012 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Problem dotyczy tylko systemów, są dwa jednakowe domy, ogrzewanie podłogowe, w jednym kable 10kW w drugim wodne z piecem elektrycznym 20kW, może do innych szkół "chadzałem" ale zdania nie zmienię. Piec elektryczny aby nie mieszać za bardzo w kosztach. Nie mówię o temperaturze zasilania czy powrotu, ale dla różnicy 4,3* przy przepompowaniu przez system 4t wody w godz płyta zasilana jest 20kWh ciepła, kable tego nie dadzą, tu moc robi swoje i tyle. zobacz co porównujesz... 10kw kontra 20kw ? a może porównasz 20 kw w kablach i 20kw dowolnym innym z wodną... porozmawiamy w tedy o czasie reakcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Jednak jesteś ignorantem, jaki palnik, jakie modulowanie masz w piecu elektrycznym????????????????? Dodam jeszcze taktowanie. a co ? myślałeś że piec elektryczny to nie ma zabezpieczeń ? nawet elektryczny jak ma za dużo na powrocie to zaczyna zmniejszać ilość grzałek nawet do całkowitego wyłączenia... chodzi tylko pompa do puki nie spadnie temp. powrotu... gazowy czy elektryczny działa tak samo... ustawiasz temp wody i tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 zejdź na ziemię chodzi jedynie o podłogówkę wodną i z kablami. dokładnie o to chodzi woda w rurach kontra kable... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 20.02.2012 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 dokładnie o to chodzi woda w rurach kontra kable... Wyższość systemu wodnego polega na tym, że można zdywersyfikować nośnik energii, wodę można grzać taniej niż bezpośrednio prądem, natomiast podłogówka jako grzejnik to ten sam "pies" bez różnicy czym się ją podgrzewa kablem czy rurą wodną i zdania nie zmienię, nawet jeśli w przyszłości prąd będzie tańszy od drewna (na co liczyć nie można), swoją podłogówkę podgrzewam pw kominka, nawet w te mrozy dawało radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 20.02.2012 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Kbab, ale tu nie o tym ktory system lepszy, tyko ktory w krotszym czasie daje temperature Zalet wodnej podlogowki nikt tu nie negowal:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 20.02.2012 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) Kbab, ale tu nie o tym ktory system lepszy, tyko ktory w krotszym czasie daje temperature To już powinno być chyba poza dyskusją - zrobi to system o większej mocy i bez znaczenia wodny czy kabel, ale jak widać trzeba bić pianę, tylko po co? Dodam, że moc kabli w płycie ciężko jest zwiększyć w razie potrzeby, za to przez rury można przepompować nieco więcej wody lub podnieść jej temperaturę przez co poprawić sprawność systemu. Edytowane 20 Lutego 2012 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Kbab, ale tu nie o tym ktory system lepszy, tyko ktory w krotszym czasie daje temperature Zalet wodnej podlogowki nikt tu nie negowal:) Pozdrawiam he he... chłop o gruszce a baba o pietruszce... potrzebujemy w ciągu dziesięciu godzin załadować 100kw/h energii... do dyspozycji mamy kocioł elektryczny o mocy 10kw z podłogówką wodną i kable o mocy 10kw... jedynym ograniczeniem jest temp. podłogi do 35* w kablach i 35* temp. wody w kotle... jak myślicie który system da radę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 To już powinno być chyba poza dyskusją - zrobi to system o większej mocy i bez znaczenia wodny czy kabel, ale jak widać trzeba bić pianę, tylko po co? Dodam, że moc kabli w płycie ciężko jest zwiększyć w razie potrzeby, za to przez rury można przepompować nieco więcej wody lub podnieść jej temperaturę przez co poprawić sprawność systemu. sam zaczynasz... a potem kota ogonem zaczynasz odwracać a po co mam zwiększać moc kabli ? mam 10,6kw w domu o powierzchni 150m2, przy mrozach jakie były chodziło ledwo na pół gwizdka... spróbuj tego dokonać kotłem elektrycznym o takiej samej mocy mając tylko tanią taryfę... masz gaz u siebie... nie wmawiaj mi że jak włączy się piec to chodzi cały czas z maksymalną mocą aż do osiągnięcia zadanej temp. w pomieszczeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 20.02.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) jasiek71, niestety wprowadzasz w błąd czytających co do pracy kotła elektrycznego. nawet elektryczny jak ma za dużo na powrocie to zaczyna zmniejszać ilość grzałek nawet do całkowitego wyłączenia... chodzi tylko pompa do puki nie spadnie temp. powrotu... Na kotle zadajesz temperaturę zasilania (albo sam zadaje jak ma sterowanie pogodowe) i to w zasadzie wszystko. Grzałki robią STOP gdy osiągniemy zadaną temp. zasilania, a nie powrotu. Praca pompy obiegowej to zupełnie inna sprawa, do ustawienia w ustawieniach zaawansowanych (pisał o tym parę stron wcześniej Arturo72). mam 10,6kw w domu o powierzchni 150m2, przy mrozach jakie były chodziło ledwo na pół gwizdka... spróbuj tego dokonać kotłem elektrycznym o takiej samej mocy mając tylko tanią taryfę... No problem. Chodzi o to, że kocioł chodzi (przy odpowiednio wysokiej temp. zasilania) maksymalną mocą aż osiągnie zadaną temperaturę zasilania, a ta zależna jest od mocy kotła, temp. powrotu, z kolei ten od temperatury płyty. Przykład: zadajesz 31*C na zasilaniu. Kocioł osiąga ją po paru minutach, wyłącza grzałki. Pompa obiegowa chodzi cały czas, temp. zasilania spada i wtedy grzałki załączają się znów stopniowo (od 1 do np. 6kW). I tu masz rację - kocioł nie grzeje wtedy maksymalną mocą. Jednak wystarczy wtedy podnieść temp. zasilania o 1, 2 lub więcej stopni C. To sprawi, że kocioł będzie cały czas chodził pełną mocą dążąc do zadanej temp. zasilania i nie osiągając jej (bo powrót zależny jest od wciąż chłodnej płyty). Pamiętajcie też, że cena kotła nie zależy od jego mocy - do sprawdzenia w cennikach kotłów (od 4 do 24kW cena stała). A generalnie - między kablami a wodną podłogówką: - sterowanie inne, - koszty instalacji chyba w zasadzie podobne, - energii idzie tyle samo (nie ma innej opcji). Co lepsze, co gorsze - nie wiem czy jest sens dyskutować. Mnie przekonała możliwość podpięcia innego źródła ciepła (w razie podwyżek prądu np. 30-krotnych). Zawieszam PCi, przez istniejący przepust łączę z DZ i mam wzrost cen tylko 10-krotny. 'Kablarze' znów piszą o tym, że kable nie są centralne - co to daje konkretnie? Mam temperaturę stałą we wszystkich pomieszczeniach poza wiatrołapem (bo tam są drzwi zewnętrzne) i kotłownią (brak ogrzewania). I tak ma być. Łazienkę dogrzeję sobie na czas prysznica innym źródłem (grzejnik drabinkowy, nadmuchowy - jeszcze nie wiem - na razie mam kontakt na ścianie w tym miejscu) - ale utrzymywanie tam temperatury cały czas większej (24-26*C) - nie wiem po co i to przecież kosztowałoby więcej niż załączenie grzejnika na parę minut w drogiej taryfie. Edytowane 20 Lutego 2012 przez budowlany_laik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 20.02.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 sam zaczynasz... a potem kota ogonem zaczynasz odwracać masz gaz u siebie... nie wmawiaj mi że jak włączy się piec to chodzi cały czas z maksymalną mocą aż do osiągnięcia zadanej temp. w pomieszczeniach Niczego nie odwracam zerknij na początek dyskusji, a jeśli chodzi o gaz to mój kocioł jest stary, chodzi z jednakową mocą (ok 6kW) bez skomplikowanych sterowników ma tylko termostat, w tym roku jak tak dalej pójdzie to przejdę do taryfy W-1, zużyję do 300m3 GZ50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 20.02.2012 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 porównaj porównywalne... mamy dwa zasobniki o poj.200 L, jeden z wężownicą 20kw podłączony do pieca gazowego o mocy 21kw... a drugi z grzałką elektryczną o mocy 20kw... który z nich szybciej osiągnie np.60* ?? Tylko, że jedno jest prawie standartem a drugiego ze świecą szukać. Gazem to można i 50 kw a przy elektrycznym to co najwyżej korki ze ściany wylezą. Porównujmy porównywalne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) jasiek71, niestety wprowadzasz w błąd czytających co do pracy kotła elektrycznego. Później rozwinę myśl i zedytuję ten post (teraz brak czasu). http://allegro.pl/kociol-elektryczny-kospel-ekco-ln2-15-18kw-i2124956377.html Wyposażenie podstawowe: • Panel sterowania umożliwia ustawienie i odczyt parametrów pracy kotła. Zapewnia automatyczną modulację mocy, co ma istotny wpływ na oszczędności w zużyciu energii. Zapewnia regulację temperatury wody w instalacji c.o. w zakresie od 20oC do 85oC • Zespół mocy składający się z elektronicznych, półprzewodnikowych elementów załączających zapewnia niezawodną i cichą pracę kotła. • Wyłacznik termiczny odcina zasilanie w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej. Zabezpiecza zespół grzejny i elementy elektroniczne przed uszkodzeniem. Edytowane 20 Lutego 2012 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Tylko, że jedno jest prawie standartem a drugiego ze świecą szukać. Gazem to można i 50 kw a przy elektrycznym to co najwyżej korki ze ściany wylezą. Porównujmy porównywalne:) uważasz że 2kw w bojlerze kontra 20kw w piecu jest OK ??? jakie to porównanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 20.02.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 uważasz że 2kw w bojlerze kontra 20kw w piecu jest OK ??? jakie to porównanie ? Bo w piecu gazowym jest często standartem, np. ja tak mam. Gdybym miał czekać tyle na wodę co wmnich po przyjeździe np. w wczasów to bym szału dostał. Bojler w standardzie ma zdaje się 2do 2,5 kw. Standardy gazowe są inne od elektrycznych i kablarze nie powinni o tym zapominać. Najmniejszy bojler gazowy jaki znam ma 4,5 kw(Beretta). Sam zacząłeś porównywać jakieś bojlery z grzałką 20 kw:) Kto taki ma? Bojler 20, kable z 10, kuchenka i reszta? To jakie przyłącze? Przemysłowe? Dlatego uważam, że porównywanie pieca gazowego z porządnym wymiennikiem do CWU ma sens z porównaniem do bojlera z 2kw grzałką i kablami w domu. Jeśli tak chętnie porównuje się koszty inwestycyjne to trzeba porównać również komfort:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Bo w piecu gazowym jest często standartem, np. ja tak mam. Gdybym miał czekać tyle na wodę co wmnich po przyjeździe np. w wczasów to bym szału dostał. Bojler w standardzie ma zdaje się 2do 2,5 kw. Standardy gazowe są inne od elektrycznych i kablarze nie powinni o tym zapominać. Najmniejszy bojler gazowy jaki znam ma 4,5 kw(Beretta). Sam zacząłeś porównywać jakieś bojlery z grzałką 20 kw:) Kto taki ma? Bojler 20, kable z 10, kuchenka i reszta? To jakie przyłącze? Przemysłowe? Dlatego uważam, że porównywanie pieca gazowego z porządnym wymiennikiem do CWU ma sens z porównaniem do bojlera z 2kw grzałką i kablami w domu. Jeśli tak chętnie porównuje się koszty inwestycyjne to trzeba porównać również komfort:P wiemy że nic nie wiemy ... jak zwykle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.02.2012 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 a co ? myślałeś że piec elektryczny to nie ma zabezpieczeń ? nawet elektryczny jak ma za dużo na powrocie to zaczyna zmniejszać ilość grzałek nawet do całkowitego wyłączenia... chodzi tylko pompa do puki nie spadnie temp. powrotu... gazowy czy elektryczny działa tak samo... ustawiasz temp wody i tyle ... budowlany...jak chodzi tobie o tą wypowiedź to faktycznie masz rację bo piec reguluje temp. zasilania coś mi się źle napisało, jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 20.02.2012 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 wg mnie kabel elektryczne od razu (od startu) równomiernie podgrzewają podłogę, podłogówka wodna - nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.