budowlany_laik 16.03.2012 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 (edytowane) Może mi uleciało Twoje pytanie.Moc przyłączeniowa 14 kW. Kocioł 6 kW, do tego indukcja, bojler 2 kW, reszta standardowa jak u każdego. Kocioł u Ciebie? W stopce masz Immergas... U mnie zapotrzebowanie cieplne przy -16*C to 2,5 kW. Wziąłem kocioł 6 kW by pokryć to zapotrzebowanie tylko w taniej taryfie, czyli tak by dostarczyć okresloną ilość energii tylko przez tanie godziny (więc ok. 2 razy większa moc kotła niż maksymalne zapotrzebowanie cieplne). Najlepiej gdybyś miał OZC - bo rozumiem, że chodzi o inny domek niż ten ze stopki? Edytowane 16 Marca 2012 przez budowlany_laik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 16.03.2012 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 (edytowane) Mam też inne pytanie do posiadaczy domów z silikatów. Ze względów "ciepłochronnych" chciałbym postawić ściany działowe już na posadzce a nie na chudziaku. Ściana z silki 12cm jednak sporo ważyć będzie. Posadzka ma być posadowiona na 20cm styropianu eps100 a na tym 10cm niezbrojonego (tak było planowane) betonu. Da radę tak postawić ściankę? Nie siądzie albo popęka posadzka? ja tam stawiałem ścianki z silki bezpośrednio na płytę / strop a potem dopiero robiłem wylewkę, napewno to pewniejsze edit: ale przy 10cm betonowej wylewki to ścianka powinna stać ok, wylewka nie powinna pękać, może lepiej ją zazbroić całkowicie albo pod ściankami działowymi Edytowane 16 Marca 2012 przez Jacekss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darvid 16.03.2012 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 dla wyjaśnienia - stopka opisuje obecny dom, wybudowany na przełomie 2007/2008. Zmieniła się sytuacja rodzinna i pora wracać na "stare śmieci", dlatego przygotowuję jak najbardziej optymalny i energooszczędny dom. Enea operator przewiduje dla domów ogrzewanych elektrycznie + cała reszta na prąd, bez gazu, 25kW mocy przyłączeniowej (czyli 17kW umownej). Dziękuję budowlany_laik za informacje, na pewno skorzystam z Twoich doświadczeń. Może wystarczy w moim przypadku zapotrzebowanie przyłączeniowej/umownej np. 20/14 lub 22/15kW. Piec o mocy 8-10kW, bo trochę większy dom i chcę trochę dogrzewać garaż. Przyjmę 50W/m2 do wyliczeń i zobaczę, co z tego wyjdzie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 16.03.2012 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Dogrzewanie garażu? Nie mam izolacji w posadzce w garażu, ściany ocieplone jak dom, między domem a garażem 20cm styro, na stropie w garażu 30cm wełny.Temperatura w największy mróz to ok. +2*C, teraz +7*C. Wiem, że inni też nie izolują posadzki w garażu i temperatura nie spada im poniżej 0*C. Skorzystaj z arkusza kbab'a albo daj do zrobienia OZC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darvid 16.03.2012 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 garaż zapewnia mi przydatną czasami "ciemność" o każdej porze dnia, dlatego chcę tam mieć 10-13 stopni w zimie, aby w miarę wygodnie pracować. Od domu odizoluję styropianem 8cm (obecnie mam 5cm). Dom chcę postawić na płycie fundamentowej, dlatego i garaż, i dom będą na jednym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 16.03.2012 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Od siebie dodam, że gdybym budował raz jeszcze, to byłby to dom jeszcze cieplejszy. Nie chodzi o koszty ogrzewania, ale dom energooszczędny to większy komfort. Broni się m.in.:- większym udziałem zysków słonecznych i bytowych w całości zapotrzebowania,- mniejszymi wahaniami temperatury w ciągu doby,- ważna sprawa, o której się nie pisze, bo każdy korzysta z wakacji i nie ma czasu na FM: mniejszym nagrzewaniem wewnątrz w ciągu lata. W domach gdzie nie ma klimy, izolacja to główny sposób na nie dopuszczenie do przegrzania domu,- możliwością dogrzania byle czym w razie np. awarii zasilania - świeczki, biokominek itp. Zapewne zaraz znajdą się krytykanci moich wniosków, ale od siebie zawsze będę przekonywał - budować jak najcieplej - to zawsze się opłaci!Parę osób poszło tą drogą i inni niech też idą przy nowych inwestycjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 16.03.2012 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Mam też inne pytanie do posiadaczy domów z silikatów. Ze względów "ciepłochronnych" chciałbym postawić ściany działowe już na posadzce a nie na chudziaku. Ściana z silki 12cm jednak sporo ważyć będzie. Posadzka ma być posadowiona na 20cm styropianu eps100 a na tym 10cm niezbrojonego (tak było planowane) betonu. Da radę tak postawić ściankę? Nie siądzie albo popęka posadzka? Ja mam opisana przez ciebie konfiguracje, tyle ze dalem silke 8 cm, jak na razie nic nie osiada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 16.03.2012 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 budowlany_laik - święte słowa - ja rozpoczynając budowę np nie wiedziałem jak TY budujesz ... poszedłem tą drogą na czuja - i bardzo dobrze mi z tym ... mam nadzieję że wszystko o czym piszesz sprawdzi się i u mnie PS. dziś zamontowali mi rolety dzięki za pomoc w tym temacie jakiś czas temu - dziś wiem że była to błahostka - ale przy JBD wydawało się czymś "trudnym" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 16.03.2012 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 przeczytane gdzieś na forum -a propos kable vs rurki... U mnie też jakieś jaja z ciśnieniem w CO. Zawsze miałem 1,2-1,3 bara, teraz spadło do 0,5, później 2,2... Instalacja z kotłem elektrycznym Kospel z wbudowanym na plecach naczyniem. Dziś przyjeżdża serwis - może naczynie wzbiorcze padło. ----- Był serwis. Tak jakby było gdzieś powietrze, choć każdą pętlę odpowietrzałem. Dopełnili do układu i na razie trzyma ciśnienie ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 16.03.2012 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 przeczytane gdzieś na forum -a propos kable vs rurki... Nie widzę nic zdrożnego w tym cytacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 16.03.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 przeczytane gdzieś na forum -a propos kable vs rurki... miales ubytek cieczy w ukladzie!!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 16.03.2012 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 (edytowane) Nie widzę nic zdrożnego w tym cytacie ja też - ot taka wrzutka, że czasem jak czegoś nie ma, to i się nie psuje... miales ubytek cieczy w ukladzie!!? tak, w moczowym - ostatnio z godzinę temu... teraz browarem dobijam ciśnienie. Edytowane 16 Marca 2012 przez kszh.uint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 16.03.2012 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 ja tam stawiałem ścianki z silki bezpośrednio na płytę / strop a potem dopiero robiłem wylewkę, napewno to pewniejsze edit: ale przy 10cm betonowej wylewki to ścianka powinna stać ok, wylewka nie powinna pękać, może lepiej ją zazbroić całkowicie albo pod ściankami działowymi Ja mam fundamenty nie płytę więc posadowienie na gruncie zrobi mostek termiczny Od siebie dodam, że gdybym budował raz jeszcze, to byłby to dom jeszcze cieplejszy. Laik - przeciez Ty masz ocieplenie mocno ponad normę, węcej masz ze 3 razy jak norma - można jeszcze cieplej? Ja mam opisana przez ciebie konfiguracje, tyle ze dalem silke 8 cm, jak na razie nic nie osiada... Nie za chude te ściany? A masz strop? Ja nie i boje się że jak po pijaku się oprę to wpadnę do pomieszczenia obok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2012 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 U Ciebie jedna połać dachu u mnie cały strych. Mówię oczywiście o wykorzystaniu ciepła w okresach letnich i ciepłych jesienno-wiosennych, np do wstępnego podgrzania wody do CO poprzez jakąś chłodnicę czy coś podobnego jaką temperaturę masz na strychu dzisiaj ? przy moim rozwiązaniu dzisiaj pod dachem było w porywach 46*, i taka "chłodnica" z wentylatorem o wydajności 350m3/h podczepiona do 140 L zbiornika podgrzała go z 16 do 40*... w środku lata pod blaszanym dachem jest ponad 60* i tym samym układem grzeję dwa zbiorniki po 140 L do ponad 50* w ciągu 5-6 godzin ... na strychu powietrze stoi, jak zaczniesz go pompować to zacznie spadać temperatura bo napływające będzie chłodniejsze a możliwość podgrzania jest tylko pod rozgrzaną częścią od południa... oczywiście jak na zewnątrz będziesz miał ze 30* to do tylu zagrzejesz wodę, ale do tego nie trzeba strychu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.03.2012 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Piekny dzisiaj był dzień, 10-rano pierwsza kawa na tarasie w tym roku, od południa, piekne słońce, bez wiatru. Drzwi tarasowe do 14 były otwarte bo mały kursował dom-ogród. Po to własnie są zyski od słońca w marcu. Ogrzewanie w salonie nawet nie drgnęło a temp. ponad 22.jak powieedział b_laik, izolować ocieplać nasłoneczniać, a potem grzejcie sobie czym chcecie nawet PCi;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 17.03.2012 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 jaką temperaturę masz na strychu dzisiaj ? przy moim rozwiązaniu dzisiaj pod dachem było w porywach 46*, i taka "chłodnica" z wentylatorem o wydajności 350m3/h podczepiona do 140 L zbiornika podgrzała go z 16 do 40*... w środku lata pod blaszanym dachem jest ponad 60* i tym samym układem grzeję dwa zbiorniki po 140 L do ponad 50* w ciągu 5-6 godzin ... na strychu powietrze stoi, jak zaczniesz go pompować to zacznie spadać temperatura bo napływające będzie chłodniejsze a możliwość podgrzania jest tylko pod rozgrzaną częścią od południa... oczywiście jak na zewnątrz będziesz miał ze 30* to do tylu zagrzejesz wodę, ale do tego nie trzeba strychu ... Jasiek ja się po prostu boję przebijać membranę. W końcu to ma być izolacja wodoszczelna. Dlatego kombinuję jak choć trochę wykorzystać to ciepło. Nie muszę podgrzewać do 60 stopni. Wystarczy, że ten układ wepnę przed poborem przez mój boiler wody do CWU i bojler elektryczny będzie zamiast wody z gruntu o temp 8 stopni, pobierał już podgrzaną wodę (niech będzie tylko do 30) stopni a to już zysk! Ja niestety będę miał dach z dachówki ceramicznej więc efektywność tego grzejnika będzie jeszcze mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 17.03.2012 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Bitter, jasiek tu ma dużo racji:)Dla mnie cały ten zysk jest nie warty zachodu biorąc do porównania 30 gr za kwh, dodatkowo ciągnąc do wentylatora w I taryfieJest jedno ale.Jak już jesteś zdecydowany na ten zysk to idź po całości na maxa, a Ty chcesz jeszcze te niewielkie zyski zmniejszyć inwestując dokładnie te same środki.Jak masz zrobić to tymi ręcami, bo wtedy jest to jeszcze opłacalne, to i z membraną i kilkoma dachówkami nie powinno być żadnego problemu.PS. membrana ma zupełnie inne zadanie, wodoszczelność tylko dodatkowo i niejako przy okazji, no chyba, że ma zabezpieczyć partactwo wykonawców:PZobacz stare stodoły kryte dachówką, nic nie cieknie i foli nie ma:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 17.03.2012 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 ja też - ot taka wrzutka, że czasem jak czegoś nie ma, to i się nie psuje... tak, w moczowym - ostatnio z godzinę temu... teraz browarem dobijam ciśnienie. hehe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 17.03.2012 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Jasiek ja się po prostu boję przebijać membranę. W końcu to ma być izolacja wodoszczelna. Dlatego kombinuję jak choć trochę wykorzystać to ciepło. Nie muszę podgrzewać do 60 stopni. Wystarczy, że ten układ wepnę przed poborem przez mój boiler wody do CWU i bojler elektryczny będzie zamiast wody z gruntu o temp 8 stopni, pobierał już podgrzaną wodę (niech będzie tylko do 30) stopni a to już zysk! Ja niestety będę miał dach z dachówki ceramicznej więc efektywność tego grzejnika będzie jeszcze mniejsza. jak jesteś taki strachliwy to mam dla ciebie lepsze dziwactwo ... tą "chłodnicą" podgrzewaj całą zimną wodę w domu, a z tego zbiornika dopiero na krany z zimną i zbiornik z CWU... obecnie masz np. zimna 10*, bojler 60*, pobierając z niego wodę na mycie dolewasz tej 10* tak aby miała 40* w tym samym czasie do bojlera napływa 10* które musisz podgrzać do 60*... po podgrzaniu do np.20* powietrzem wentylacyjnym poza sezonem grzewczym, pobierasz 60* i dodajesz 20* tak aby miała 40* a w tym samym czasie do bojlera dopływa 20*... nie dość że masz mniej do podgrzania to jeszcze zmienia się proporcja zimnej do ciepłej co skutkuje mniejszym zużyciem tej 60*... pralka czy zmywarka pobierając cieplejszą wodę też potrzebuje mniej energii na jej podgrzanie ... ziarnko do ziarnka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszh.uint 17.03.2012 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 (edytowane) ziarnko do ziarnka ... ...i uzbierasz 6pln na odczyt licznika przez inkasenta (ktoś tutaj pisał, ze to 72pln rocznie - dużooooooooooo) p.s. jasiek - tutaj poza mną i Toba tutaj nikt stale nie grzeje wody do 60stC... Edytowane 17 Marca 2012 przez kszh.uint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.