Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Masz rację, dlatego powiedz mi jak to jest jakie sa wahania temp posadzki zimą. przy temp <0*C. No ale fizycznie rzecz biorąc, musi ona byc cieplejsza skoro nie akumuluje ciepła w wylewce. Chyba że faktycznie jest inaczej niż fizycznie.

 

przy -29stC aby bylo 22stC w powietrzu, posadzka ma 24-25stC / dom 140m2

to dości informacji, by za pomocą arkusza kbaba policzyć WSZYSTKO;

 

buldowany_laik służy pomocą jakby co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żytko, napisz jakie masz wahania temperatury wewnętrznej w ciągu doby przy -15*C na zewnątrz i dlaczego pisałeś, że przez ileś tam minut podnosisz temperaturę o 2K.

 

Do tego dodaj info o rozkładzie taryf na CO, a nie na wszystko.

Edytowane przez budowlany_laik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jak to jest jakie sa wahania temp posadzki zimą. przy temp <0*C.

 

przy -29stC aby bylo 22stC w powietrzu, posadzka ma 24-25stC / dom 140m2

to dości informacji, by za pomocą arkusza kbaba policzyć WSZYSTKO;

 

Odpowiedz na pytanie, a nie pisz na co masz ochotę. jesli nie wiesz jakie masz wahania temp posadzki w czasie doby (przed załączenim II taryfy, w czasie i po II taryfie), bo masz w to wywalone i nie mierzyłeś to nic nie pisz. Skoro jedziesz bez rygoru taryf tez to napisz. Chyba że oglądasz top gear i pisze łyche to soory że przeszkodziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na pytanie, a nie pisz na co masz ochotę. jesli nie wiesz jakie masz wahania temp posadzki w czasie doby (przed załączenim II taryfy, w czasie i po II taryfie), bo masz w to wywalone i nie mierzyłeś to nic nie pisz. Skoro jedziesz bez rygoru taryf tez to napisz. Chyba że oglądasz top gear i pisze łyche to soory że przeszkodziłem.

 

zadaj konkretne pytanie, to konkretnie odpowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bitter, prosta sprawa. Inwestujesz 2600 zł w pogrubienie z 15 do 25 cm styro. Daje Ci to w skali roku 287 zł.

287/2600=11% - tyle zyskasz z inwestycji. Kredyt kosztuje Cię mniej (6, 7%?)

 

Dopóki nie zainwestuje w PC. Wtedy z inwestycji w styropian zyska około 3% a kredyt zostanie bez zmian.

Edytowane przez Liwko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żytko, napisz jakie masz wahania temperatury wewnętrznej w ciągu doby przy -15*C na zewnątrz i dlaczego pisałeś, że przez ileś tam minut podnosisz temperaturę o 2K.

 

Do tego dodaj info o rozkładzie taryf na CO, a nie na wszystko.

 

przy -15 wahania temp powietrza od 6 do 13 mniej niz 1st (rano jest 22stC i o 13 jest 22stC); termostat sie nie wlacza(mozliwe, ze spada o 0.9K); podłoga spadnie z 24 do 23stC;

 

pisalem, ze pomiedzy 4-6 rano mam ust temp podlogi o 2K wiecej i to tyle;

blokada i tak jest na 25stC

 

rozkład na CO bedzie bardziej korzystny, bo żyję głownie w I taryfie

Edytowane przez kszh.uint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie było

Odpowiedz na pytanie, a nie pisz na co masz ochotę. jesli nie wiesz jakie masz wahania temp posadzki w czasie doby (przed załączeniem II taryfy, w czasie i po II taryfie)

odpowiedzi brak

zadaj konkretne pytanie, to konkretnie odpowiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Forum znów zaczyna żyć.:) wrócili stali bywalcy i jak zwykle jest ciekawie. Mam male zapytania do was. Czy świadectwo energetyczne budynku może zastąpić wyliczenia z ozc?? Dokładniej czy mogę polegać na świadectwie np. dobierając moc kabli do zapotrzebowania na ciepło?? Jeżeli wyliczenia ozc są konieczne niezależnie od świadectwa to ok. Jednak jeśli nie to nie chciałbym powielać niepotrzebnie pracy.Świadectwo energetyczne i tak muszę zrobić. Drugie zapytanie. Lepiej jest dokładać do grubości warstwy ocieplenia np. z 18 na 20, czy zostać przy tej samej grubości ale zastosować lepsze parametry izolatora?? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś temp. w centrum i na obrzeżach?

Czasem różnica temperatur sięga 5* - tak wskazuje termometr w samochodzie. Cieplej jest w centrum, moim zdaniem spory wpływ na to mają straty mieszkań w starym budownictwie, tych nie można ocieplić, zatem sporo kWh podgrzewa centrum, a na osiedlach z domów sumaryczne straty są o wiele niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy świadectwo energetyczne budynku może zastąpić wyliczenia z ozc?? Dokładniej czy mogę polegać na świadectwie np. dobierając moc kabli do zapotrzebowania na ciepło?? Jeżeli wyliczenia ozc są konieczne niezależnie od świadectwa to ok. Jednak jeśli nie to nie chciałbym powielać niepotrzebnie pracy.Świadectwo energetyczne i tak muszę zrobić. Drugie zapytanie. Lepiej jest dokładać do grubości warstwy ocieplenia np. z 18 na 20, czy zostać przy tej samej grubości ale zastosować lepsze parametry izolatora?? pozdrawiam

zalezy kto i jak to świadectwo z robi, z moim doświadczeń widze że wiekszość jest robionych sztuka dla sztuki, oby było.

na drugie pytanie odpowie ci właśnie ozc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ty masz lat żeby wierzyć w prognozy? Na ubiegły weekend też "podawali" 17*C a było 24*C momentami i się przegrzałem!:)

 

Sprawdzałeś temp. w centrum i na obrzeżach? Bo ja tak i np. zimą temp. w Rynku jest ok 1*C niższa niż temp. przy Odrze i ok 1*C wyższa niż na obrzeżach a różnica między najcieplejszymi miejscami a najchłodniejszymi potrafi wynosić 2*C; kumulacyjność zabudowań odgrywa tu niebagatelną rolę ale należy pamiętać, że tam gdzie się szybciej wychładza tam też szybciej się nagrzewa więc ok 7 rano w centrum potrafi być -7*C a na obrzeżach już tylko -5*C. Amplituda zmian jest wyraźniejsza na obrzeżach ale średnie już za bardzo nie odbiegają. Inna sprawa to wiatry ale o tym mam co nieco w dzienniku.

 

takie wahania to nic, w te wielkie mrozy wyjeżdzając od rodziców z ustki było -19*C a 10km dalej u mnie już -31*C. Parę dni temu u mnie koło południa było +13 a u nich +5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Forum znów zaczyna żyć.:) wrócili stali bywalcy i jak zwykle jest ciekawie. Mam male zapytania do was. Czy świadectwo energetyczne budynku może zastąpić wyliczenia z ozc?? Dokładniej czy mogę polegać na świadectwie np. dobierając moc kabli do zapotrzebowania na ciepło?? Jeżeli wyliczenia ozc są konieczne niezależnie od świadectwa to ok. Jednak jeśli nie to nie chciałbym powielać niepotrzebnie pracy.Świadectwo energetyczne i tak muszę zrobić. Drugie zapytanie. Lepiej jest dokładać do grubości warstwy ocieplenia np. z 18 na 20, czy zostać przy tej samej grubości ale zastosować lepsze parametry izolatora?? pozdrawiam

 

Ze swiadectwa nie mozna uzyskać wprost projektowego obciążenia cieplnego, a tym bardziej obciązenia dla poszczególnych pomieszczeń.

To tylko z obliczeń ozc, dokładnych i rzetelnych.

Oczywiście świadectwo bazuje na obliczeniach ozc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale zużycie energii w droższej taryfie może być kosztowne.

 

Już samo ustalenie długości okresu grzewczego i jego średniej temperatury jest problemem, a to jest podstawa.

 

Wygląda ciekawie, o ile koszt może być zróżnicowany w przyszłości to procentowy udział już mniej, dlatego może warto policzyć różnicę w %.

Przyjmując, że obliczenia są prawidłowe to dokładając 5 cm styro do 15cm rocznie zaoszczędzimy 8,85%, po dołożeniu 10cm oszczędność sięgnie 14,26% kosztu ogrzewania. Jeśli policzyć pogrubienie 20cm o kolejne 5 to zaoszczędzimy 5,41%. Bitter jeśli możesz dodaj do obliczeń warstwę 5 i 10cm - podliczymy oszczędność ocieplenia domu od 0. Wiele osób pyta jakie oszczędności mogą mieć po ociepleniu domu - oczywiście obecny koszt znają to bez problemu obliczą potencjalny koszt po ociepleniu i wybiorą najkorzystniejszą grubość styro.

 

No więc od 5cm ;-)

 

5cm - 10 580 kWh - koszt II taryfa 3 490 zł

10cm - 7 570 kWh - koszt II taryfa 2 500 zł

15cm - 6 100 kWh - koszt II taryfa 2 013 zł

20cm - 5 560 kWh - koszt II taryfa 1 834 zł

25cm - 5 230 kWh - koszt II taryfa 1 726 zł

 

Jak się na to patrzy z tej strony to Wam powiem, że widać, że powyżej 20cm w mojej chacie to już zaczyna być kosmetyka.

 

http://img827.imageshack.us/img827/7356/faf74e3bed8540118fc03dc.png

Edytowane przez bitter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w życiu w normalnych warunkach!

I temp. w mieście nie wynika z tego, że budynki są nieizolowane ale z tego, że ta cała masa budynków, dróg i innego żelastwa akumuluje ciepło a dodatkowo w mieście nie ma takich wiatrów:)

Wieczorem (ok 18-19) wsiadam do samochodu (też na Psim Polu) temp -1*, jadę przez Grunwaldzki i na Dominikańskim termometr pokazuje +4*, samochód w ciągłym ruchu. Zaparowany między budynkami na Starym Mieście pokazał 5* ( tego nie brałem pod uwagę).

Mój dom na działce 1000m2 traci 45kWh/dobę, załóżmy że blok wielo-mieszkaniowy na takiej samej działce traci w sumie 1000kWh/dobę - czy ta energia nie ma wpływu na temperaturę zewnętrzną?

No więc od 5cm

Dzięki dodaj jeszcze bez styro - tj od 0.

Tak wstępnie - efekty dokładania styropianu, biorę pod uwagę tylko energię w kWh.

Izolacja styropianem.jpg

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...