Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

20% przeznaczone jest na 300% podwyżkę prądu za kilka lat ?

Przymyśl to co wtedy zrobisz ;)

Co to niecałe 30% zużycia en. el. w moim domu więc o czym Ty mówisz? jak en. el. wzrośnie o 300% to ja bedę ostatni co to odczuje. Jesteś monotematyczny, cena prądu wzrośnie, jasne, ale nie będzie to osamotniona podwyżka!

A tak rozmyślając nie wiem czy w bardzo dobrze ocieplonym domu dobrym źródłem ogrzewania nie będą konwektory za 60 PLN takie powiedzmy 500 W na pokój, pomyślcie cały system grzewczy za 700 PLN.

Dobra opcja, mam takie w w pracy i sobie chwale, idealna sterowalność.

a'propos konwektorów, dogrzewamy się tym w biurze, i ja bym tego w domu nie używała. Hałasują (nawiew powietrza, w biurze ok ale np w sypialni nie), śmierdzą (zwłaszcza po długim nie używaniu bo zbiera się na grzałce kurz i po włączeniu musi się wypalić), przesuszają powietrze. Ok nie jestem znawcą elektrycznego ogrzewania, ale dla mnie powinno być komfortowe i tanie a nie tylko tanie.

Chyba masz w pracy typowe marketowe termokonwektory, przy produktach markowych, takie problemy nie wystepują.

Za kilka lat zainstaluje wiatrak i kilka ogniw elektrycznych i będzie sobie sam prąd produkował - to takie bardziej optymistyczne gdybanie o przyszłości ;)

Święte słowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być w ogóle odczuwalne. Podłoga nie jest zimna po prostu, ale też na 100% nie powiesz, że jest ciepła.

 

Zgadza się.

 

 

Podpowiem na swoim przykładzie.

Na CO i CWU poszło mi przez rok około 4000kWh, i na pozostałe cele podobnie. Przy dwóch taryfach zapłaciłem 3200zł za cały rok. Gdybym używał całodobowej zapłacił bym około 4800zł

U ciebie ta różnica podejrzewam że będzie jeszcze większa.

 

W tym przypadku zużycie oraz rachunki należy przemnożyć przez COP który wynosi zapewne 3-3,5.

Edytowane przez HenoK_Zapraszam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A PC to jest na gaz czy bateryjkę?;)

 

Każde rozwiązanie musi być ekonomicznie uzasadnione i to jest najprostsze podejście do sprawy - u mnie np. dobra izolacja powoduje tak niskie zapotrzebowanie na energię, że koszt instalacji, utrzymania i użytkowania PC jest wyższy od instalacji i użytkowania kabli.

 

może dodam, że buduję tak mały domek, że nie wiem, czy nie ogrzeję go chucherą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 25 tyś lepiej zainwestuj w nieco lepsze ocieplenie - nie wiem jakie masz w planach ale na moim przypadku zwiekszenie grubości ocieplenia z 15 do 30 cm to wydatek 4 tyś , dołożenie 10cm wełny na dachu 2,5 tyś ... drobne zmiany i z 40-45 kWh zejdziesz do 30, do tego system oparty na akumulacji i grzaniu w nocnej taryfie i jest OK

 

ocieplenie mam takie jak w stopce, jeszcze co prawda dach nie jest ocieplony ale na razie jest w planach 30cm w skosach i 40w suficie -wełna ursa platinum 032, wszystko zależy od OZC robionego przez asolta które ma być gotowe do 5 maja i na pewno się nim tu na forum pochwalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planach 30cm w skosach i 40w suficie -wełna ursa platinum 032, wszystko zależy od OZC robionego przez asolta

 

czy grubość ocieplenia w dachu trzeba wyliczać z jakąś centymetrowa dokładnością ?

to samo na ścianach...

jeżeli chcemy mieć energooszczędny dom to pakujemy ile wlezie i tyle, w czym szkodzi jak będzie z 10 cm grubiej niż w projekcie...

lekko przewymiarowane docieplenie przynajmniej zrekompensuje nam różne inne drobne niedociągnięcia z którymi ciężko jest walczyć przy ukończonym budynku...

a o których na ogół dowiadujemy się po pierwszym sezonie grzewczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy grubość ocieplenia w dachu trzeba wyliczać z jakąś centymetrowa dokładnością ?

to samo na ścianach...

jeżeli chcemy mieć energooszczędny dom to pakujemy ile wlezie i tyle, w czym szkodzi jak będzie z 10 cm grubiej niż w projekcie...

lekko przewymiarowane docieplenie przynajmniej zrekompensuje nam różne inne drobne niedociągnięcia z którymi ciężko jest walczyć przy ukończonym budynku...

a o których na ogół dowiadujemy się po pierwszym sezonie grzewczym...

 

nie zgodzę się z tym bo pakując więcej ocieplenia w skosy pomniejszamy ściankę kolankową, a dając 10cm więcej w sufit obniżam sobie pomieszczenia do 2,4m i wtedy jest zanisko i tak dałem prawie dwa razy tyle ocieplenia co w projekcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać się o sposób montażu kabli oporowych w wylewce. Obecnie jako podłogę mam płytę fundamentową i do poziomu gotowej podłogi mam 12cm. Jak radzicie ile dać styro a ile cm wylewki? Czy zbrojenie jako włókna do betonu wystarczą czy dać siatkę z drutu fi 3? Jak i gdzie zamocować kable?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak montujecie/montowaliście kable elektryczne, sieciowe , telewizyjne itp? Pytanie zwłaszcza do posiadających lub planujących dom z silikatów. Najprostsza metoda to walnąć kable na ścianie przy chudziaku i zostaną zakryte przy układaniu styropianu. Niestety w przypadku zwarcia, wypalą styropian być może. Druga wersja w ścianie nad sufitem podwieszanym, zostaną zakryte wełną. Niestety do gniazdek daleko i sporo roboty z bruzdami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Jak montujecie/montowaliście kable elektryczne, sieciowe , telewizyjne itp? Pytanie zwłaszcza do posiadających lub planujących dom z silikatów. Najprostsza metoda to walnąć kable na ścianie przy chudziaku i zostaną zakryte przy układaniu styropianu. Niestety w przypadku zwarcia, wypalą styropian być może. Druga wersja w ścianie nad sufitem podwieszanym, zostaną zakryte wełną. Niestety do gniazdek daleko i sporo roboty z bruzdami.

Ja z kablami gniazdkowymi idę w wylewce w rurze ochronnej a do gniazdek będą bruzdy,kable oświetleniowe będą szły w suficie podwieszanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Znaczy położysz na styropianie i zalejesz betonem? Masz na myśli wylewkę grzejną, tę ostateczną? Jakoś tego nie widzę bo ona przecież pracuje pod wpływem zmian temperatury. No i kable np do komputerów powinny iść min 10cm od kabli elektrycznych aby uniknąć zakłóceń.

Położę na betonie i zaleję betonem ;)

Kable sieciowe,antenowe będą szły górą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem, że Arturo ma płytę i jego wylewka będzie bez styropianu. Układanie wszystkich kabli do gniazdek w suficie to chyba złe podejście bo do gniazdek będą szły pionowe bruzdy przez całą ścianę. Ja gniazdek chce mieć dużo więc musiałbym orać cały pokój. Kszhu masz rację, że zwarcie to warunki ekstremalne ale przeciążenie kabla i owszem może się zdarzyć jeżeli kabel będzie wadliwy (a kto sprawdza oporność kabla przed położeniem???) i zacznie się grzać. Nie bardzo kumam co to znaczy że kable leżą obok na styropianie ocieplającym cokół?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tera to już kumam. Też chciałem ocieplać tę część ale do dolnego poziomu chudziaka. Jakoś bałem się potem tego wiszącego na styropianie kolejnego styropianu i na nim wylewki. Zresztą mam tak płytko ławy (80 cm) i tak obniżony dom (poziom posadzki 15cm nad gruntem), że wyszło by tego styropianu raptem 20cm wysokości.

 

Ale wracając do kabli czyli kabelki będą sobie leżeć pod styropianem. Zastanawiam się tylko czy nie trzeba będzie jakoś tego styro bruzdować. Kabel niby cienki ale jednak coś tab grubości ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gwarancje ceny do np końca roku to wierzę - bo urząd podaje do kiedy dana cena obowiązuje

pytanie tylko co później - czy wywiążą się z gwarancji ? czy zrzucą winę na Urząd ?

 

też bym nie wiedział o tym ale ostatnio w PGE jak umowę podpisywałem pytam się faceta dlaczego w całym kraju są niemalże jednakowe stawki i mi wytłumaczył

stąd przy takim zapisie nt gwarancji ceny na 3 lata - zapala mi się czerwona lampka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 - gwarancja na 1 rok do końca listopada na 100% ściema - nie ma się co w to pchać

po 2 gwarnacja na 2 lata dopłacasz extra 72 zł - i teraz dokładnie trzeba się wczytać czego dotyczy gwarancja - bo zapewne tylko ceny sprzedaży a nie ceny przesyłowej - więc tylko "połowy" stawki końcowej cztyli dopłacając te 72 zł finalnie i tak może się okazać że sobie nadpłacisz tą podwyżkę ..

 

musisz u nich dopytać w piątek lub poniedziałek o wszelkie szczegóły i policzyć przy jakich rachunkach się to opłaca - jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...