dolec 13.03.2009 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Coulignon dobrze jest trafić na kogoś takiego jak ty. Dlaczego ten doradca Devi wybil ci akumulacje z głowy? Zrezygnowałeś zupełnie z elektryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 13.03.2009 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 ni zrezygnowałem. Doszedłem do wniosku że głowną zaletą ogzrewania elektrycznego jest jego niecentralność i precyzyjne sterowanie. Te dwie cechy łączą w sobie grzejniki konwekcyjne lub radiatorowe. Przy akumulacji ciepła w płycie sterowalnośc jest słaba. A moja chałupka będzie czerpała sporo energii od słońca (przeszklona południowa fasada) i z kominka. W przypadku akumulacji widzę spore szanse na marnotrawienie drogich kWh z energii elektrycznej gdy zaświeci słońce lub rozpalę w kominku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Rz 13.03.2009 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Przy akumulacji ciepła w płycie sterowalnośc jest słaba. A moja chałupka będzie czerpała sporo energii od słońca (przeszklona południowa fasada) i z kominka. W przypadku akumulacji widzę spore szanse na marnotrawienie drogich kWh z energii elektrycznej gdy zaświeci słońce lub rozpalę w kominku. Mylisz sie i to bardzo . W czasie dnia (a tylko wtedy świeci słonce) nie będziesz grzał wcale bo nie bedzie takiej potrzeby nawet w duze mrozy.Z tego co sie zoriontowalem to chyba budujesz bardzo ciepły dom więc możesz od razu przyjąć ze rezygnacja z akumulacji ciepła to zły pomysł bo słaba sterowalnosć podłogówki czy plyty to mit ,a nagrzanie plyty czy poszadzki z podłogówką w taniej taryfie to dobrodziejstwo którego nic nie zastąpi . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 13.03.2009 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 bo są dwie szkoły.... falenicka i otwocka Nie mam monopolu na nieomylność. Tak uważam. Czas pokaże czy miałem rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 13.03.2009 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Przy akumulacji ciepła w płycie sterowalnośc jest słaba. A moja chałupka będzie czerpała sporo energii od słońca (przeszklona południowa fasada) i z kominka. W przypadku akumulacji widzę spore szanse na marnotrawienie drogich kWh z energii elektrycznej gdy zaświeci słońce lub rozpalę w kominku. Mylisz sie i to bardzo . W czasie dnia (a tylko wtedy świeci słonce) nie będziesz grzał wcale bo nie bedzie takiej potrzeby nawet w duze mrozy.Z tego co sie zoriontowalem to chyba budujesz bardzo ciepły dom więc możesz od razu przyjąć ze rezygnacja z akumulacji ciepła to zły pomysł bo słaba sterowalnosć podłogówki czy plyty to mit ,a nagrzanie plyty czy poszadzki z podłogówką w taniej taryfie to dobrodziejstwo którego nic nie zastąpi . U siebie mam podłogówkę o bardzo dużej akumulacyjjności, którą "ładuję" tylko w II taryfie. Ostatnio zdarzyło mi się spalenie garnka z całą zawartością - zapach spalenizny powsiąkał we wszystkich zakamarkach domu. Sama wentylacja niestety sobie z tym problem nie radziła, trzeba było sięgnąć po radykalne środki - totalne wietrzenie całego domu. Temperatura na zewnątrz była równa 7 st. C. Normalna temperatura utrzymywana w domu to 20-21 st. C. Wietrzyłem w dzień w godzinach od 13 do 15. Po 2 godzinnym wietrzeniu przy uchylonych wszystkich oknach temperatura w pomieszczeniach spadła do 16 st. C. O godz. 15 wyłącza się "ładowanie" ogrzewania podłogowego. Do godz. 22 temperatura powróciła do 20 st. C. O 22 ponownie włączyło się ładowanie podłogówki. Po całonocnym ładowaniu temperatura w pomieszczeniach nie wzrasta o więcej jak 1 st. C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 13.03.2009 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Zysk jest na tanim prądzie a straty (nieduże) są na niesterowaniu. Ja grzeję konwektorami i gdybym je wyłączył w duże mrozy na 12 godzin to temperatura w domu nie spadłaby o więcej niż 1 stopień. Jakaś akumulacyjność jest zawsze i nawet mała w połączeniu z dużą izolacyjnością powoduje wolne wychładzanie się domu.Na wietrzenie podobnie reagują pomieszczenia. Na jakiś czas temperatura spadnie a potem się wyrówna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djanya 13.03.2009 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Możecie napisac jakich firm macie konwektory? Moze to mi ulatwi szukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 13.03.2009 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 U siebie mam podłogówkę o bardzo dużej akumulacyjjności, którą "ładuję" tylko w II taryfie. O godz. 15 wyłącza się "ładowanie" ogrzewania podłogowego. Po całonocnym ładowaniu temperatura w pomieszczeniach nie wzrasta o więcej jak 1 st. C. Na jakiej zasadzie sterujesz ładowaniem? Zawsze ładujesz 10 godzin na dobę czy masz jakąś pogodówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 13.03.2009 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Możecie napisac jakich firm macie konwektory? Moze to mi ulatwi szukanie Ja mam noirot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djanya 14.03.2009 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Możecie napisac jakich firm macie konwektory? Moze to mi ulatwi szukanie Ja mam noirot. dziekuje za odpowiedz. A zadowolony jestes z nich? Wady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gościk 14.03.2009 23:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Możecie napisac jakich firm macie konwektory? Moze to mi ulatwi szukanie Ja mam noirot. dziekuje za odpowiedz. A zadowolony jestes z nich? Wady? pardon, że się wtrącam. Wady - w ogóle to to wystaje poza ścianę, żre energię w kWh i niby daje się regulować, ale swoje robi, tzn ciągnie, gzi się i ssie prąd. Jak zrobisz audyt tego ustrojstwa, tzw. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku to się okaże, że to wampir energii pierwotnej i właściwie, to daj se z tym spokój, bo Ci budynku nie dopuszczą z tym nieekologicznym ogrzewaniem. P.S. to jest żart (joke) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 15.03.2009 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Grzejnik jak grzejnik. Działa jak powinien. Nie hałasuje, termostat ma dokładny. Piękny nie jest ale też nie szpeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dolec 15.03.2009 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 HenoK i Darek Rz z tego co czytam to macie podlogówki elektryczne. Jakich firm sprzęt zainstalowaliście i z jakim oprzyrządowaniem dodatkowym? Jak dużo "mocy" trzeba zamowić w ZE, przy założeniu , że dom ma mieć podłogówkę i 5 konwektorów? Jak duża moć konwektorów wystarczy na pomieszczenie ok 10qm? Jak w ogóle robiliście podlogówkę - płyta czy ławy? Jezier Ty u siebie chyba zastosowałeś w podlodze keramzyt, jaki masz przekrój podlogi od gruntu? Uff, tyle pytań na raz, ale mam nadzieję, że mi pomożecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 15.03.2009 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Nie mam keramzytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dolec 15.03.2009 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Przepraszam wydawalo mi się, że to bylo u ciebie. Jakie proponujecie konwektory, z jakiej firmy i jak to wszystko sensownie polączyc z podlogowka akumulacyjną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.03.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 HenoK i Darek Rz z tego co czytam to macie podlogówki elektryczne. Jakich firm sprzęt zainstalowaliście i z jakim oprzyrządowaniem dodatkowym? Jak dużo "mocy" trzeba zamowić w ZE, przy założeniu , że dom ma mieć podłogówkę i 5 konwektorów? Jak duża moć konwektorów wystarczy na pomieszczenie ok 10qm? Jak w ogóle robiliście podlogówkę - płyta czy ławy? Jezier Ty u siebie chyba zastosowałeś w podlodze keramzyt, jaki masz przekrój podlogi od gruntu? Uff, tyle pytań na raz, ale mam nadzieję, że mi pomożecie. Nie mam podłogówki elektrycznej, tylko wodną, ogrzewaną pompą ciepła własnego pomysłu wspomaganą dodatkowo grzałkę elektryczną. Moc grzewcza potrzebna do podłogówki w największe mrozy nie przekraczała 8kW, przy czym nie wystarczało wtedy grzanie tylko w II taryfie (10h / dobę). Zdarzało się, że ogrzewanie z taką mocą grzewczą działało do 20h / dobę. Moc zamówiona mam 14kW. Największa zanotowana przez licznik moc pobrana to 13,9kW. Mam bardzo nietypowo zrobioną podłogówkę : styropian Hydromax 10xm, warstwa akumulacyjna piasku 30cm, chudy beton 10cm, izolacja przeciwwilgociowa z foli, wylewka cementowa z ogrzewaniem podłogowym 8cm, terakota 2cm (w sypialniach panele). Na jakiej zasadzie sterujesz ładowaniem? Zawsze ładujesz 10 godzin na dobę czy masz jakąś pogodówkę?Można powiedzieć, że nie mam jeszcze sterowania temperaturowego. Z zależności od temperatury zewnętrznej steruje tylko mocą dostarczona do podłogówki. Programator cyfrowy dba o włączanie ogrzewania tylko w II taryfie). Chciałem przetestować "ręcznie" układ sterowania zanim podejmę decyzję o automatyce. Docelowo będzie prosty sterownik pokojowy ograniczający maksymalną temperaturę w reprezentatywnym pomieszczeniu - salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 16.03.2009 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 pardon, że się wtrącam. Wady - w ogóle to to wystaje poza ścianę, żre energię w kWh i niby daje się regulować, ale swoje robi, tzn ciągnie, gzi się i ssie prąd. Jak zrobisz audyt tego ustrojstwa, tzw. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku to się okaże, że to wampir energii pierwotnej i właściwie, to daj se z tym spokój, bo Ci budynku nie dopuszczą z tym nieekologicznym ogrzewaniem. P.S. to jest żart (joke) I o to chodzi. Któryś już raz uświadamiasz niedogodności płynące z niektórych rozwiązań pod kątem świadectw energetycznych. M.in. dzięki tobie wprowadzenie świadectw przyniesie spodziewane efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kimer 17.03.2009 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 Jeśli wezwanie ogrzewających prądem do wystąpienia jest jeszcze aktualne, posłusznie melduję: Dom szeregowy (segment wewnętrzny) o powierzchni ogrzewanej 130 m kw. Koszt ogrzewania (bez c.w.u.) w ciągu 12 ostatnich m-cy po przeliczeniu na obecne stawki: 2054,65 zł.Zapotrzebowanie na ciepło (rzeczywiste w ciągu ostatnich 12 m-cy, nie teoretyczne): 53,6 kWh na m kw.Średni koszt ogrzania 1 m kw.: 15,81 zł.Średnia opłata miesięczna w ciągu ostatnich 12 m-cy za cały prąd (używany do wszystkiego z braku gazu) po przeliczeniu na obecne stawki: 328,98 zł (w rzeczywistości - 304,52 zł).Taryfa: G12g w koncernie EnergiaPro Gigawat.Obecne ceny prądu: 0,25 zł za kWh od poniedziałku do piątku w godz. 14-16 i 22-7 oraz od soboty od godz. 14 do poniedziałku do godz. 7;0,60 zł za kWh w pozostałym czasie.Proporcje wykorzystania taryf: tania 83%, droga 17%.Średnia cena 1 kWh po przeliczeniu na obecne stawki: 0,31 zł za cały prąd, 0,29 zł za ogrzewanie.Rodzaj ogrzewania: grzejniki tzw. powierzchniowo-częściowoakumulacyjne niemieckiej firmy LHZ o łącznej mocy 10 kW.Średni pobór mocy grzewczej w sezonie: 1400 W, czyli 14% zainstalowanej mocy.Udział kosztów ogrzewania w ogólnych kosztach rocznych energii elektrycznej: 56,8%.Koszt grzejników łącznie ze sterownikami radiowymi (osobna regulacja dla 6 stref grzania w domu) oraz przeróbką instalacji elektrycznej i wykupieniem dodatkowej mocy - ok. 20 000 zł.Średnia temperatura dobowa w całym domu, biorąc pod uwagę niewielkie różnice w temp. różnych pomieszczeń w różnych porach dnia - 19,4 st.Dodatkowe informacje: dom z połowy lat 80-tych zbudowany z pustaków 38 cm, piętrowy, całkowicie podpiwniczony, z płaskim dachem krytym papą termozgrzewalną, po termomodernizacji.Okna drewniane Urzędowskiego, w tym: drzwi tarasowe przesuwne 3,2x2,25 m z potrójną szybą 0,5 oraz 5 okien standardowych z szybą 1,0 o wymiararach 1,5x1,5 m jednoramowych.Ocieplenie ścian zewnętrznych płytami klinkieru izolowanego poliuretanem o grubości 8 cm (odpowiednik 15 cm styropianu) oraz dachu 5-centymetrową warstwą styropapy.Na wszystkich oknach rolety zewnętrzne opuszczone od zachodu do wschodu słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dolec 18.03.2009 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 Kimer - Co to są te grzejniki powierzchniowo częściowoakumulacyjne? Jaki masz przydział mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kimer 18.03.2009 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 Kimer - Co to są te grzejniki powierzchniowo częściowoakumulacyjne? Jaki masz przydział mocy? To niezbyt zręczne tłumaczenie ich niemieckiej nazwy: Flaechen-Speicher-Heizung. W Polsce ten typ grzejników nie doczekał się jeszcze oficjalnej nazwy. Nie jest to ani grzejnik akumulacyjny, ani promiennikowy, ani konwekcyjny, ale łączy cechy tych grzejników. Przewody grzejne z wysokowartościowej stali chromowo-niklowej są zalane w rdzeniu. Dzięki temu energia zostaje przemieniona w ciepło akumulacyjne bez żadnych strat ciepła. Większość energii cieplnej jest przez nie oddawana przez promieniowanie stalowej powierzchni grzejnej, która dzięki specjalnemu ukształtowaniu (pionowe prostokątne rowki na głębokość 2 cm) jest większa niż wskazywałaby na to szerokość grzejnika. Poza tym przez środek grzejnika przechodzą pionowe kanaliki, dzięki którym część ciepła oddawana jest przez grawitacyjną konwekcję (efekt kominowy). Sam ich wygląd jest estetyczny, choć bynajmniej nie awangardowy, przypominają niektóre typy grzejników wodnych z wyższej pólki. Na pewno są ładniejsze od typowych grzejników akumulacyjnych czy konwektorów. Nie ma tu żadnego cudu techniki. Ich zaletą jest wysoka sprawność, równomierne oddawanie ciepła w całym pomieszczeniu i podatność na bardzo precyzyjną regulację. Nadają się szczególnie do domów o dużej pojemności cieplnej, gdyż już krótko po włączeniu odczuwa się ciepło, mimo że wymagana temperatura w pomieszczeniu nie została jeszcze osiągnięta. Poza tym dzięki akumulacyjnemu rdzeniowi oddają ciepło jeszcze przez pewien czas po wyłączeniu, dlatego precyzyjne sterowanie włączaniem i wyłączaniem daje spore oszczędności. Odczuwanie ciepła jest podobne do tego, jakie mamy przy piecach kaflowych, ale w przeciwieństwie do nich odczuwamy je w całym pomieszczeniu (pod warunkiem prawidłowego ich ustawienia - w najchłodniejszym miejscu pomieszczenia, czyli najczęściej pod oknem). W Niemczech jest kilku producentów tego typu grzejników. Różnią się szczegółami konstrukcyjnymi i materiałem użytym do budowy rdzenia akumulacyjnego. W moich użyto materiału powstałego na bazie lawy wulkanicznej. Podobną zasadą działania charakteryzują się grzejniki marmurowe, ceramiczne lub szklane, ale są one dużo droższe. Mocy mam sporo - 26,5 kW, ale to dlatego, że jak już wspomniałem, mam wszystko na prąd, m.in. kuchnię ceramiczną o mocy 9 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.