Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

po pierwsze mowimy o instalacji CO a nie CW ktora i tak musisz zrobic. Prosze wiec nie mowic o zasobniku na CW bo nie o tym mowimy a nota bene Junkers ma najdrozsze zasobniki. Kociol Junkersa kupisz za 2tys, podobnie Termeta.

D.

 

Ja 5 tys wydam na grzejniki elektryczne, maty grzewcze i zasobnik na wodę więc nie widzę powodu dlaczego kosztów zasobnika miałbym nie uwzględniać w kosztach stystemu wodnego.

 

Moc minimalna na poziomie 6,6kW wystarczy do poprawnej pracy ukladu. Po co ci elektroniczne termostaty !? Od tego jest automatyka kotla. 8 malych grzejnikow to 1600zl, zajrzyj do Castoramy.

D.

Jeśli moje szczytowe zapotrzeboowanie na ciepło to niecałe 6kW to taki kocioł o mocy minimalnej 6,6 kW nawet w największe mrozy będzie się włączał i wyłączał. Elektroniczne czy bimetaliczne to jest mi wszystko jedno - tylko co wtedy z histerezą na poziomie 0,5 stopnia C. W castoramie staram się nie kupować. Na tanie o małej mocy grzejniki z jakąkolwiek baterią termostatyczną i podłączeniem liczę 300 zł co jest kwotą dość niewielką.

 

Ogrzewanie podlogowe to kawal rury + zawory RTL w 1tys zmiesci sie spokojnie.

D.

No to dobrze, razem z innymi rurami, rozdzielaczami, szafkami robocizną będzie jednak więcej.

 

Instalacja gazowa wewnatrzna to 200-300zl, zewnetrzna zaleznie od dystrybutora. Twoja cena jest realna ale bez sensu. To samo mozna miec za polowe tej ceny.

D.

Widzę, że wszystko trzeba rozpisywać na czynniki pierwsze:

Zbiornik i instalacja zewnętrzna 550

Wewnętrzna 250

Projekt instalacji zewnętrznej 750 (jest obowiązkowy)

Jeśli uważasz, że dystrybutor gaspol jest niedobry to przedstaw ceny innych firm.

 

 

i jak widzisz za kazdym razem gdy grzejniki wlacza sie w taryfie dziennej beda mialy koszty eksploatacyjne o 50% wyzsze niz w przypadku propanu. Gdy bedziesz korzystal z taryfy calodobowej to caly czas koszt eksploatacyjny bedzie o 30% wyzszy (mowie o cenie 1kWh). Teraz jest tylko kwestia ceny zestawu CO na gaz i czasu po ktorym inwestycja sie zwroci. A ja mam duze watpliwosci do 8tys kWh choc program moze i tak to wylicza. Poczekam na rachunki za prad. 1tys miesiecznie wg mnie jest predzej realne.

D.

 

Ale ja grzejąc prądem nie będę miał w swoim domu instalacji gazowej i kotła więc nie będę musiał robić przeglądów. Nie będę miał zbiornika gazowego więc odpadają mi koszty dzierżawy. Dlatego tak ważna jest suma kosztów a nie jeden składnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

cena gazu jest rynkowa i sie waha. 1 tankowanie jest po cenach dumpingowych zawsze (ja np. mialem je po cenie 1kWh=14gr !). nastepne juz sa normalne i oscyluja wokol 0,20gr.

 

D.

 

Właśnie wczoraj dostałem kolejny numer "Budujemy Dom", który potwierdza to co piszesz. Cena eksploatacyjna za propan i prąd w nocnej taryfie jest baaaardzo podobna.

Dlatego, dokładając sprawność kotła, ceny jego przeglądów i konserwacji, przeglądów komina wychodzi pewnie na to samo w eksploatacji. A inwestycja jest tańsza w prądzie. Powiesz, że akumulacyjne grzanie (z II taryfy) jest droższe inwestycyjnie? Masz rację. Pewnie i Ty i ja możemy podawać przykłądy na tanie rozwiązania "nasze" i drogie "inne" :). Ale nawet jak założymy że koszty te są podobne to dla mnie nadal prąd jest bardziej atrakcyjny. Głównie z powodu prostoty całej instalacji. Brak instalacji gazowej podnosi trwałość i komfort użytkowania.

 

A cwu ? Nie wiem czy pisałem. Zbiornik 300l baaardzo dobrze ocieplony (strata 0,2C na godzinę) nagrzany w nocnej taryfie w zupełności wystarczy na cały dzień. O gotowaniu już pisaliśmy, są to niewielkie ilości to po pierwsze a po drugie w przyapdku domu z wentylacją mechaniczną i rekuperatorem ciepło z tej kuchenki będzie ogrzewać cały dom, więc nie jest to tylko energia zużyta na gotoanie ale także na ogrzewanie.

No i można przecież przynajmniej próbować gotować podczas II taryfy w dzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier - a ja nie widze powodu zeby brac pod uwage najdrozszy zasobnik na rynku jak mozna go miec za 600zl. Grzejnik z zaworami o malej mocy za 200zl kupisz - upusty w hurtowniach siegaja 35% od cennikow ktore stosuja Murator czy Ladny Dom. Co do kosztow eksploatacyjnych to jak widze uwzgledniono oplaty zwiazane z dzierzawa i przegladami i kWh jest nizsza niz w przypadku pradu.

Maco - instalacja akumulacyjna bedzie drozsza od gazu. A z komfortem ? Czy ja wiem - czekanie wieczorem az bedzie taryfa nocna zeby wlaczylo sie ogrzewanie ? Albo wlaczanie go w taryfie dziennej ? Co do kuchenki to czesciowo zgoda. Czesciowo - bo latem jednak zawsze bedzie to oznaczac straty.

Odnoszac sie do ceny propanu to zauwazcie ze jego cena podaza za cena ropy. W tym roku cena ropy jest bardzo wysoka (ok. 30USD) i stad wysoka cena 1kWh w granicach 20gr. Gdyby cena ropy spadla do 15-20USD jak to bylo jeszcze pare lat temu to cena propanu spadlaby jeszcze bardziej. A cena pradu w Polsce zalezy od ceny wegla i ten raczej taniec nie bedzie.

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dave,

prąd może być tańszy po uwolnieniu rynku energetycznego w UE. Chyba w 2012 dla wszystkich a w 2007 dla firm. Myślę, że wteyd naprawdę coś się zmieni. Patrzę wstecz na TPSA czy Centertela. Jak byli monopolistami to ceny były chore ! Teraz mamy 3 operatorów komórkowych i można w zasadzie telefon za 1zł spokojnie kupić. TPSA już się boi i wprowadza zmiany, rabaty i obniżki bo czuje oddech konkurencji (chyba w 2004 nastąpi demonopolizacja TPSA).

Rynek będzie nieubłagany i ja liczę na tanią i ekologiczną energię ze skanndynawii (80% energii w Norwegii pochodzi z hydroelektrowni).

 

Ale masz ogólnie rację, że przy takiej huśtawce i niepewnosci cen trudno cokolwiek planować sensowenie na dłuższą metę. Dlatego też między innymi ja wybrałem początkowo małą inwestycję w ogrzewanie elektryczne z pozostawieniem sobie możliwości przejścia na inne paliwai. No i nacisk na ocieplenie. Jak będą małe straty ciepła to wybór paliwa i jego skutek finansowy będzie niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier - a ja nie widze powodu zeby brac pod uwage najdrozszy zasobnik na rynku jak mozna go miec za 600zl. Grzejnik z zaworami o malej mocy za 200zl kupisz - upusty w hurtowniach siegaja 35% od cennikow ktore stosuja Murator czy Ladny Dom. Co do kosztow eksploatacyjnych to jak widze uwzgledniono oplaty zwiazane z dzierzawa i przegladami i kWh jest nizsza niz w przypadku pradu.

D.

 

Wziąłem najtańszy kocioł junkersa do obliczeń z firmowym zasobnikiem. Czy ty wszystko masz w swoim domu najtańsze? Pochwal się swoją instalacją CO to będzie można jakoś rozsądnie dyskutować.

Co do kosztów eksploatacyjnych to 70% sprawności, prąd może być tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier - na pewno nie mam wszystkiego najtanszego juz mnie niektorzy na Forum zbesztali za kosztowne wydatki np. na sciany (ytong) ale majad do wyboru 2 podobne produkty staram sie wybierac te tansze. Zasobniki Junkersa naleza do najdrozyszych na rynku a za 1/3 tej ceny mozna kupic bardzo dobre zasobniki polskie - np. Galmeta. Tu nie widze zadnego sensu w kupowaniu zasobnika Junkersa, zreszta nawet w hurtowniach do kotlow Junkersa polecaja zasobniki Galmeta. Ja mam zasobnik Galmeta i kociol Termet - calosc za ok. 3tys. A jesli chodzi o sprawe cen - to ty podajesz droga kotlownie na gaz a ja gdybym chcial zrobic podobnie to wzialbym grzejniki elektryczne akumulacyjne ze sterowaniem elektronicznym po 2tys i w twoim wypadku system ogrzewania elektrycznego zamknalby sie pewnie w kwocie ok. 25tys a wiec znacznie wiekszej niz kotlownia przecietna gazowa. Ale chyba nie o to chodzi, nie ? Mowimy o oszczedzaniu a wiec rozwiazaniach o NISKIEJ cenie zarowno instalacyjnej jak i eksploatacyjnej. Co do sprawnosci to nie masz racji. Kociol pracuje z duza moca - ona musi byc taka zeby nagrzac caly uklad. I jak nagrzeje to sie wylacza. To nie konwektory pracujace caly czas z malutka moca. Liczy sie efekt - utrzymanie temperatury wewnatrz.

Maco - z tymi cenami pradu to bylbym ostrozny. Niby monopolu TPSA nie ma a mamy najdrozszy internet w europie... Ty bedziesz mial wybor ale ktos kto instaluje konwektory nie bedzie mogl ich tak szybko i tanio zmienic na cos innego. Ja rowniez bede mial - zawsze moge co wodne wylaczyc i wstawic grzejniki. Sprawa docieplania oczywiscie tez w przyszlosci wchodzi w gre ale jak ceny spadna to raczej nie bedze sensu. Ja osobiscie nie wierze w spadki cen energii...

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier - na pewno nie mam wszystkiego najtanszego juz mnie niektorzy na Forum zbesztali za kosztowne wydatki np. na sciany (ytong) ale majad do wyboru 2 podobne produkty staram sie wybierac te tansze. Zasobniki Junkersa naleza do najdrozyszych na rynku a za 1/3 tej ceny mozna kupic bardzo dobre zasobniki polskie - np. Galmeta. Tu nie widze zadnego sensu w kupowaniu zasobnika Junkersa, zreszta nawet w hurtowniach do kotlow Junkersa polecaja zasobniki Galmeta. Ja mam zasobnik Galmeta i kociol Termet - calosc za ok. 3tys. A jesli chodzi o sprawe cen - to ty podajesz droga kotlownie na gaz a ja gdybym chcial zrobic podobnie to wzialbym grzejniki elektryczne akumulacyjne ze sterowaniem elektronicznym po 2tys i w twoim wypadku system ogrzewania elektrycznego zamknalby sie pewnie w kwocie ok. 25tys a wiec znacznie wiekszej niz kotlownia przecietna gazowa.

D.

 

Ale ja nie podaję wysokich cen za kotłownię. Wziąłem tylko najtańszy zestaw junkersa i grzejniki z baterią i zestawem podłączeniowym za 300 zł sztuka. Sądzę, że to nie znaczy wcale, że wybrałem do porównania drogą kotłownię a wręcz przeciwnie. Zresztą nawet najtańsza kotłownia jest sporo droższa od ogrzewania elektrycznego.

Nie proponuj mi grzejników akumulacyjnych bo nie o taki typ ogrzewania mi chodzi, ale masz rację, że mógłbym założyć wyższe koszty za grzejniki konwektorowe - są takie co kosztują ponad 1000 zł za sztukę, ale też są i takie co kosztują 100 zł.

 

 

Co do sprawnosci to nie masz racji. Kociol pracuje z duza moca - ona musi byc taka zeby nagrzac caly uklad. I jak nagrzeje to sie wylacza. To nie konwektory pracujace caly czas z malutka moca. Liczy sie efekt - utrzymanie temperatury wewnatrz.

D.

 

Konwektory pracują właśnie na zasadzie, że się często włączają i wyłączają i zawsze pracują z jedną mocą ale tylko przez potrzebny czas. Jednak źródło ciepła jest w pomieszczeniu które ma być ogrzewane więc z teo powodu nie ma żadnych strat.

Kocioł gazowy z modulacją mocy najlepiej jak działa cały czas. Wtedy jego sprawność jest najwyższa. Jeśli się wyłącza i włącza to musi ostygnąć a potem się nagrzać, więc ciepło nie trafia tam gdzie jest potrzebne. Przewymiarowanie pieca to jeden z błędów przy instalacji CO.

 

Ja nie widzę sensu w montowaniu sobie butli gazowej w ogródku. Nawet gdyby zakładać, że sprawność instalacji CO będzie wynosiła średniorocznie 90% (co moim zdaniem jest bardzo optymistycznym założeniem) to roczne koszty ogrzewania budynku wyniosą 2400 zł (przy dzierżawie zbiornika z gaspolu) plus prąd do obsługi kotła (może to być nawet 300 zł)

A prądem?

Przy taryfie całodziennej 2973,6 zł

Ale przy dwytaryfowym rozliczaniu - 2495,8 zł

A przecież jeszcze dochodzi różnica w kosztach inwestycyjnych.

Inwestycja w propan nie zwróciłaby mi się niestety nigdy. Ponosiłbym tylko straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwektory pracują właśnie na zasadzie, że się często włączają i wyłączają i zawsze pracują z jedną mocą ale tylko przez potrzebny czas. Jednak źródło ciepła jest w pomieszczeniu które ma być ogrzewane więc z teo powodu nie ma żadnych strat.

Kocioł gazowy z modulacją mocy najlepiej jak działa cały czas. Wtedy jego sprawność jest najwyższa. Jeśli się wyłącza i włącza to musi ostygnąć a potem się nagrzać, więc ciepło nie trafia tam gdzie jest potrzebne. Przewymiarowanie pieca to jeden z błędów przy instalacji CO.

 

jednak nie czujesz tego. Wieksza moc jest potrzebna po to by caly uklad nagrzac. Kociol pracuje z duza moca po to by doprowadzic temp. wodu do odpowiedniego poziomu, pozniej moc spada i jest modulowana. W praktyce wygladaloby to tak ze w domu bardzo cieplym ustawiasz np. 22C wewnatrz i jesli temp. spadnie do 21,5 kociol sie wlacza i grzeje (z dosc duza moca) trwa to powiedzmy pol godziny az temp. podrosnie do 22,5 i wtedy kociol sie wylacza. W przypadku bardzo cieplego domu wylaczenie moze trwac kilka-kilkanascie godzin az temp. wewnatrz spadnie do 21,5. Nie ma zadnego problemu z taka praca a sprawnosc wynosi srednio gdzies ok. 85% (w pelnym zakresie modulacji z reguly jest 80-92%).

 

Ja nie widzę sensu w montowaniu sobie butli gazowej w ogródku. Nawet gdyby zakładać, że sprawność instalacji CO będzie wynosiła średniorocznie 90% (co moim zdaniem jest bardzo optymistycznym założeniem) to roczne koszty ogrzewania budynku wyniosą 2400 zł (przy dzierżawie zbiornika z gaspolu) plus prąd do obsługi kotła (może to być nawet 300 zł)

A prądem?

Przy taryfie całodziennej 2973,6 zł

Ale przy dwytaryfowym rozliczaniu - 2495,8 zł

A przecież jeszcze dochodzi różnica w kosztach inwestycyjnych.

Inwestycja w propan nie zwróciłaby mi się niestety nigdy. Ponosiłbym tylko straty.

 

naprawde nie wiem jak to obliczyles. Koszt gazu 1600zl, dzierzawa 600 - razem 2200. Chyba zalozyles ze 20gr/kWh to cena nie uwzgledniajaca sprawnosci kotla ? A te 20gr uwzglednia 90% sprawnosc kotla inaczej nie byloby sensu porownywac. Poniewaz sprawnosc rzeczywista wyjdzie gdzies ok. 85% mozesz ta kwote podniesc do 2300. Wydatki na prad to grosze (pompa pracuje tylko wtedy gdy kociol grzeje i to ona ciagnie prad. Gdyby pompa pracowala 24h to jest to wydatek rzedu 30zl/m-c a pompa pracuje przez 1/10 tego czasu albo i mniej. Z definicji przy propanie oszczedzalbys wiec ok. 600zl rocznie. O tayfie nocnej nie mowie bo wymaga ona instalacji o zblizonych kosztach do gazu. Do tych 600zl z CO dodaj oszczednosci na CW i gotowanie i okaze sie ze inwestycja zwroci sie dosc szybko. Poza tym obecnie cena propanu nalezy do najwyzszych (droga ropa) i jest duza szansa na to ze spadnie. W przypadku pradu szanse sa raczej marne..

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przyjemnoscia czytam wasza dyskusje

 

Ja jestem zdecydowany na ogrzewanie prądem. Ostatnio jednak, po przejrzeniu BD zastanawiam sie nad wariantem: kocioł elektryczny i

tradycyjne grzejniki.

ZA:

- nizsze koszty niz piece akumulacyjne (zauwazcie, ze piece kupione w markecie maja tylko 1 rok gwarancji, a tylko te zamontowane przez autoryzowany serwis - 3 lata)

- brak szumu wentylatorów (dokuczliwe nocą)

- sterowanie temperaturą - podobnie jak z piecami ak. - termozawory w pokojach, profil dobowy temperatury

- gdy kiedys dociagna gaz - zmienie tylko kociol.

 

PYTANIE:

- czy warto inwestowac w kociol z zasobnikiem? To umożliwi grzanie tylko w 2 taryfie, ale chyba nie da rady precyzyjnie zaprogramowac profilu pracy.

 

Czekam na wasze opinie

 

Pzdr

 

Stefan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksza moc jest potrzebna po to by caly uklad nagrzac. Kociol pracuje z duza moca po to by doprowadzic temp. wodu do odpowiedniego poziomu, pozniej moc spada i jest modulowana. W praktyce wygladaloby to tak ze w domu bardzo cieplym ustawiasz np. 22C wewnatrz i jesli temp. spadnie do 21,5 kociol sie wlacza i grzeje (z dosc duza moca) trwa to powiedzmy pol godziny az temp. podrosnie do 22,5 i wtedy kociol sie wylacza. W przypadku bardzo cieplego domu wylaczenie moze trwac kilka-kilkanascie godzin az temp. wewnatrz spadnie do 21,5. Nie ma zadnego problemu z taka praca a sprawnosc wynosi srednio gdzies ok. 85% (w pelnym zakresie modulacji z reguly jest 80-92%).

D.

Ale ja to rozumiem. Tylko, że z tego co piszesz to nie powinno mieć znaczenia czy się dobiera kocioł o max mocy 20 kW czy 100 kW, a jednak ma.

 

naprawde nie wiem jak to obliczyles. Koszt gazu 1600zl, dzierzawa 600 - razem 2200. Chyba zalozyles ze 20gr/kWh to cena nie uwzgledniajaca sprawnosci kotla ? A te 20gr uwzglednia 90% sprawnosc kotla inaczej nie byloby sensu porownywac. Poniewaz sprawnosc rzeczywista wyjdzie gdzies ok. 85% mozesz ta kwote podniesc do 2300. Wydatki na prad to grosze (pompa pracuje tylko wtedy gdy kociol grzeje i to ona ciagnie prad. Gdyby pompa pracowala 24h to jest to wydatek rzedu 30zl/m-c a pompa pracuje przez 1/10 tego czasu albo i mniej. Z definicji przy propanie oszczedzalbys wiec ok. 600zl rocznie. O tayfie nocnej nie mowie bo wymaga ona instalacji o zblizonych kosztach do gazu. Do tych 600zl z CO dodaj oszczednosci na CW i gotowanie i okaze sie ze inwestycja zwroci sie dosc szybko. Poza tym obecnie cena propanu nalezy do najwyzszych (droga ropa) i jest duza szansa na to ze spadnie. W przypadku pradu szanse sa raczej marne..

 

D.

 

Oliczyłem to w ten sposób, że dodałem jeszcze koszty przeglądów pieca i kominiarskiego- razem 200 zł. Co do taryfy nocnej to nie wymaga ona instalacji ani dodatkowych nakładów. Poprostu grzejnik konwektorowy pracuje 10 godzin w taryfie nocnej i 14 godzin w taryfie dziennej i stąd taka suma. Koszt 1 kWh w takim systemie to średnio 0,31 zł. Koszt przygotowania CWU będzie podobny bo jak już zaznaczałem wcześniej ciepłą wodę będę miał grzaną wyłącznie nocą.

Jeśli więc koszty eksploatacji są podobne a koszty inwestycji znacznie większe w przypadku propanu to jaki sens jest w montowaniu butli? Do gotowania można używać małych 22 kg butli z propanem-butanem.

Obecna cena gazu wcale nie jest wysoka. Zimą i wiosną będzie dużo wyższa. W ciągu ostatnich 2 lat cena propanu nie spadała poniżej obecnego poziomu więc czemu sądzisz, że może niedługo spaść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PYTANIE:

- czy warto inwestowac w kociol z zasobnikiem? To umożliwi grzanie tylko w 2 taryfie, ale chyba nie da rady precyzyjnie zaprogramowac profilu pracy.

 

Czekam na wasze opinie

 

Pzdr

 

Stefan

 

Jeśli dobrze rozumiem to chciałbyś ładować zbiornik z wodą i z niego czerpać ciepło przez jakiś wymiennik do ogrzewania CO? Ja widziałem podobne rozwiazania do systemów solar ale drogie. Zasobnik ok. 10 tys. Co do sterowania to wszystko można kontrolować kwestią jest tylko cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to chciałbyś ładować zbiornik z wodą i z niego czerpać ciepło przez jakiś wymiennik do ogrzewania CO? Ja widziałem podobne rozwiazania do systemów solar ale drogie. Zasobnik ok. 10 tys. Co do sterowania to wszystko można kontrolować kwestią jest tylko cena.

Firmowy zbiornik akumulacyjny pewnie tyle będzie kosztował. Można to jednak zrobić dużo taniej wykonując duży zbiornik akumulacyjny spawany na miejscu i ocieplony styropianem lub wełna mineralną. Pomysły na to jak to zrobić są np. w wątku :

Chętnie pomogę . Pozostaje sprawa sterowania ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze inwestycyjnie ogrzewanie elektryczne akumulacyjne, pozwalające korzystać z taryfy pozaszczytowej, to kable grzejne w betonowej wylewce podłogi.

Wylewka ma dostateczną pojemność i bezwładność cieplną do tego celu.

Najtańsze rozwiązanie to może jest, jednak ma też istotne wady. Bezwładność cieplna podłogi nie pozwala np. na nocne obniżenie temperatury.

Największe zapotrzebowanie na energię cieplną jest w ciągu dnia, natomiast energia elektryczna najtańsza jest w nocy. Zakumulowanie części energi w z możliwością wykorzystania jej w najwłaściwszym momencie jest lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier - oczywiscie ze jest roznica miedzy 20 i 100kW bo te drugi pewnie nie osiagnalby swej mocy bo zadzialalyby uklady zabezpieczajace przed przegrzaniem. Ale wspolczesne male kotly gazowe maja i moce 10kW modulowane od 2-3kW.

Jesli chodzi o koszty eksploatacyjne to 200zl na przeglad kotla i kominow to wygorowana stawka. Niektorzy zmieszcza sie w 100zl (zalezy od regionu). A co do grzania taryfa nocna + dzienna to z reguly w nocy obniza sie temperature CO i bardzo duzo sie na tym oszczedza. jesli nie bedziesz obnizal to stracisz ta oszczednosc a jesli obnizysz to nie wykorzystasz taryfy nocnej.. Ale i tak - to sa wszystko dywagacje teoretyczne. Ja poczekam az ktos poda kwoty rachunkow za prad.

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A co do grzania taryfa nocna + dzienna to z reguly w nocy obniza sie temperature CO i bardzo duzo sie na tym oszczedza. jesli nie bedziesz obnizal to stracisz ta oszczednosc a jesli obnizysz to nie wykorzystasz taryfy nocnej..

Dlatego właśnie zakumulowanie ciepła z możliwością sterowania jego wykorzystaniem jest lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy z tym obnizaniem temperatury w nocy a podnoszeniem w dzien to nie jest przesada.

 

My opuszczmy dom z reguly okolo 8.00 i wracamy okolo 17. Po co utrzymywac komfort gdy nikogo nie ma w domu.

Ja planuje tak:

 

Czas Temperatura zadana

23.00 - 4.00 - 19 C

4.00 - 7.00 - 23 C - grzanie II taryfa

7.00 - 14.00 - 19 C

14.00 - 16.00 - 25 C - ostre grzanie II taryfa

16.00 - 23.00 - 20 C

 

Mam nadzieje za taki profil + ocieplony budynek pozwoli zachowac mi komfort cieplny

 

Zwroccie uwage na taryfe: G12w - II teryfa w cale weekendy. Wtedy moznma sie wygrzac :oops:

 

Pzdr

 

Stefan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy z tym obnizaniem temperatury w nocy a podnoszeniem w dzien to nie jest przesada.

 

My opuszczmy dom z reguly okolo 8.00 i wracamy okolo 17. Po co utrzymywac komfort gdy nikogo nie ma w domu.

Ja planuje tak:

 

Czas Temperatura zadana

23.00 - 4.00 - 19 C

4.00 - 7.00 - 23 C - grzanie II taryfa

7.00 - 14.00 - 19 C

14.00 - 16.00 - 25 C - ostre grzanie II taryfa

16.00 - 23.00 - 20 C

 

Mam nadzieje za taki profil + ocieplony budynek pozwoli zachowac mi komfort cieplny

 

Zwroccie uwage na taryfe: G12w - II teryfa w cale weekendy. Wtedy moznma sie wygrzac :oops:

 

Pzdr

 

Stefan

Piszesz, że obniżanie temp. w nocy a podwyższanie jej w dzień to przesada, a sam ustaliłeś, aż 5 różnych okresów o różnych temperaturach grzania.

Wiem jakie są Twoje intencje - chodzi o wykorzystanie do maksimum II taryfy. Czy jednak uda Ci się w ten sposób zapewnić komfort cieplny przy minimalnych kosztach ? Musiałbyś mieć duży zapas mocy grzewczej w porównaniu do średniego zapotrzebowania energetycznego, a to też sporo kosztuje.

Układ z akumulowaniem ciepła w izolowanych zbiornikach pozwala na ogrzewanie z II taryfy prawie w 100 %. Przy okazji mozna go też wykorzystać do przygotowania c.w.u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...