qubic 27.09.2012 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 No chyba,że wprowadzisz "odwrotną" wentylację jaśka lub nydara Czujnik w kazdym pokoju...jedynie po to żeby był i po to,że one mają tylko 3,5kW. a na czym polega ta odwrotna wentylacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpak 27.09.2012 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 No dobra, a co z moimi plastikowymi mocowaczami? Mogą być czy nie bardzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpak 27.09.2012 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Przecież można zastosować siatkę zbrojeniową taką jak: http://allegro.pl/siatka-mata-15x15-posadzkowa-zbrojeniowa-drut-2-8-i2606318270.html nie jest wcale taka droga Dzięki. Ja oczywiście sprawdzałam profesjonalną do podłogowego elektrycznego . Hmmm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 27.09.2012 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 A co Ty i czym chcesz sterować ? Wahania dobowe temperatury w domu energooszczędnym z reku z uwagi na dużą akumulację wszystkiego i małe straty ciepła to 0,5-1st.C. Zapomnij,że nastawisz sobie w sypialni 18st.C i tak będzie.Reku zrobi swoje. a co w okresach przejściowych? nie przegrzejesz? chodzi Ci o to, ze reku i tak uśredni temperaturę we wszystkich pomieszczeniach w domu? to gdzie tu zaleta niecentralnego sterowania, o którym pisze pan Lobo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpak 27.09.2012 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 myślę, że tutaj bezwładność tej masy betonu może być zbyt duża i trudna do wysterowania a u pana Arturro to już w ogóle - wystarczy hebel on-off włączany w pazdzierniku a wyłączany w marcu gdzie leży złoty środek? Ja robię ogrzewanie podłogowe elektryczne akumulacyjne, więc jak nie będzie odpowiedniej masy betonu to w czym będzie się akumulować? Co do zasady ten rodzaj ogrzewania ma dużą bezwładność i już. Poza tym jak napisali koledzy zmiany temperatur raczej będą niewielkie przy takich ociepleniach jak mamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 27.09.2012 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 chodzi o usuwanie przegrzanego (znacznie cieplejszego) powietrza spod sufitu w pomieszczeniach użytkowych - każdą instalację należy traktować indywidualnie - w pomieszczeniach może być równolegle i nawiew i wyciąg chodzi o zrobienie WM na wzór WG - kiedyś powietrze wpadało w każdym pomieszczeniu przez nieszczelne okna i wyciągane było przez kratkę pod sufitem w kominie wentylacyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 27.09.2012 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Ja robię ogrzewanie podłogowe elektryczne akumulacyjne, więc jak nie będzie odpowiedniej masy betonu to w czym będzie się akumulować? Co do zasady ten rodzaj ogrzewania ma dużą bezwładność i już. Poza tym jak napisali koledzy zmiany temperatur raczej będą niewielkie przy takich ociepleniach jak mamy. no tak ale wydaje mi się, że taka masa betonu działać będzie w cyklu 48h a nie godzinnym typu 13-15 czy 4h wizyta gosci moze się okazać, że wtedy będziesz otwierać okno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpak 27.09.2012 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 No i wątek towarzyski wrócił do źródeł czyli prądu:-). Jest pięknie:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 27.09.2012 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 (edytowane) Słuchajcie Lobo to daleko zajedziecie Oczywiście,że reku uśredni temperaturę w domu. Nie centralne ogrzewanie jest jedynie wtedy gdy mamy kable lub matę w kleju bezpośrednio pod kaflami z reakcją natychmiastową. Kable w wylewce mają dużą bezwładność i zmiany temperatury rzedu 0,5st.C(!) odczujemy po paru godzinach a nie minutach. I dlatego tak ważny jest odpowiednio ustawiony czujnik pokojowy w połączeniu z podłogowym. czyli Ty Arturo nastawiasz sie swiadomie na załadowanie ciepłem płyty i uzupełnianiem strat energii przez dom czyli wystarczy Ci tak naprawdę jeden termostat z czujką - no właśnie - jaką ? podłogową czy powietrzną? ZARAZ ZARAZ ale pan Jasio pisal wczesniej, ze u niego termostat czuje, kiedy gotuje wodę w czajniku czy upiecze coś w kuchni i odcina czyli Jasio ma kable w kleju? ze tak szybko to reaguje? Edytowane 27 Września 2012 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 27.09.2012 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 No i wątek towarzyski wrócił do źródeł czyli prądu:-). Jest pięknie:-) ja się tylko przedstawiałam, jeśli o mnie mowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 27.09.2012 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 dziękuję za wyjaśnienia - oczywiściee z czajnikiem i jasiem przesadziłąm, ale chodziło o ideę; Arturo, też mi się wydaje, że umieszczanie kabli akumulacyjnie a superhiperextrasterowanie każdym pomieszczeniem przy pomocy wypaśnych systemów rzeczy jedno drugiemu. Muszę poczytać o matach wobec tego. dzis się kładę z głową pełną przemyśleń - do jutra Pany! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 28.09.2012 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Dokładnie tak,czujnik będzie jeden, pokojowo-podłogowy z priorytetem pokoju W akumulacji nie ma sensu kombinowania a co jasiek i Lobo mówią i twierdzą to traktuję z przymróżeniem oka. Są tacy co wierzą w akumulację bezwładnościowo-niecentralną i odwróconą wentylację ale poczekamy na efekty Artur... jedna podstawowa sprawa ... my mieszkamy w naszych domach już od jakiegoś czasu ... ( ja siedem sezonów ...) nigdy nie mieszkałeś w domu z ogrzewaniem kablami, swój dom też masz jeszcze w proszku a wiesz wszystko lepiej od nas... ( o tym że twój system grzewczy ma tylko tyle wspólnego z kablami że jest w podłodze to nawet nie wspomnę ... ) Hipka zastanów się dwa razy czy chcesz teorii czy praktyki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 28.09.2012 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Jasiek nie piszę dalej ale sterownik pokojowy wraca do swoich stałych ustawień po paru lub minutach jak czajnik się wyłączy lub zakończy się pieczenie. Nie sądzisz chyba,że w przypadku gotowania wody w czajniku podłoga zagrzeje się o pare stopni odłączając czujnik podłogowy ? chcesz się przekonać to zapraszam ... gdzie ja pisze że używam czujników podłogowych jako priorytet ...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 28.09.2012 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Oczywiście,że reku uśredni temperaturę w domu. Kable w wylewce mają dużą bezwładność i zmiany temperatury rzedu 0,5st.C(!) odczujemy po paru godzinach a nie minutach. żebyś się nie zdziwił z tym reku ... 1* na ok. 1,5 godz. w przeciętny zimowy dzień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 28.09.2012 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Zapewne 2m3 posadzki betonowej w pokoju nagrzanej przez kable do temperatury ok.30st.C będzie się szybciej wychładzało niż nagrzane do tej temperatury przez wodną podłogówkę.Przy kablach wychłodzenie tej masy betonu nastąpi po paru minutach a przy wodnej podłogówce po paru godzinach. Zapewne reakcja na odcięcie czujnika pokojowego przy kablach przebiegnie zdecydowanie gwałtowniej niż reakcja sterownika pokojowego przy wodnej podłogówce. Zapewne temperatura w pomieszczeniu szybciej spadnie w przypadku kabli niż w przypadku wodnej podłogówki Żeby to stwierdzić w rzeczywistości trzeba mieć kable w podłodze zamiast wiedzy z podstaw fizyki... Sorki,ale nie pisz takich bredni. Wylej sobie kostkę 1m3 betonu postaw ją w pomieszczeniu o temp.23st.C ogrzej ją raz kablami raz wodą do temperatury 30st.C i podaj wynik po jakim czasie temperatura tej kostki spadnie o 1st.C i tak samo po jakim czasie temperatura pomieszczenia spadnie o 1st.C Artur ... ja w swoim domu już dawno mieszkam ... powiedz mi jaki niby miałbym interes w pisaniu głupot ... tak samo jak Lobo i inni którzy mieszkają w takich domach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 28.09.2012 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 No dobra, a co z moimi plastikowymi mocowaczami? Mogą być czy nie bardzo? U mnie są plastikowe mocowania do siatki zbrojeniowej - wklejałam wcześniej zdjęcie. Grubość wylewki w moim przypadku to 8cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 28.09.2012 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Dlategoi czekam na potwierdzenie teorii,że przy kablach 2m3 betonu wychłodzą się szybciej po reakcji czujnika pokojowego niż w przypadku wodnej podłogówki. Potwierdzasz ? wiesz co, ja swoim ogrzewaniem mogę sterować zwykłym zegarem z dokładnością do dziesiątych części stopnia... zakres temperatury podłogi ma niewiele wspólnego z temperaturą pomieszczenia... dlatego właśnie nie da się nią poprawnie sterować czujnikiem w podłodze ... każdy z takim ogrzewaniem to potwierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 28.09.2012 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 (edytowane) Ja mam 33cm płyty grzewczej i 20cm styro pod nią Płyta grzewcza - trochę gruba, znasz jej ciężar, jak zachowa się styropian pod takim obciążeniem? Załóżmy że z braku prądu przez kilka dni płyta się wychłodzi i będziesz musiał ją dogrzać o kilka *C - jak myślisz ile czasu to zajmie? Przy kablach wychłodzenie tej masy betonu nastąpi po paru minutach a przy wodnej podłogówce po paru godzinach. Co dzisiaj paliłeś??? Edytowane 28 Września 2012 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 28.09.2012 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Rzuć zapytanie do jaśka,ogólnie rzecz biorąc w pomieszczeniach czystych typu salony sypialnie ma być wg nich nie nawiew a wyciąg a nawiew jedynie na korytarzach lub na klatce schodowej My daliśmy do skontrolowania i poprawek projekt WM bezpośrednie firmie Bartosz . Projekt mąż robił sam - pomagał nam Lobo i dokładnie w projekcie było tak, że w salonie dał wyciągi. Wyobraź sobie, że firma Bartosz w naszym przypadku potwierdziła tą ich teorię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 28.09.2012 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Wyobraź sobie, że firma Bartosz w naszym przypadku potwierdziła tą ich teorię. a więc jednak coś jest na rzeczy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.