Tomi78__ 10.10.2012 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Masz racje i tego sie trzymaj.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2012 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Nie wiem o co wam chodzi. Mam 4 okna dachowe, otwierane niemal wyłącznie do mycia i nie widzę z nimi żadnych problemów. Po trzech latach wyglądają jak nowe:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2012 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 I dlaczego ma się ta woda skraplać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 10.10.2012 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Liwko, jak masz je i wygladaja jak nowe to super.. Moje tez wyglada jak nowe, ale sama idea takiego okna jest poroniona, i mi ich urok juz minął. O parametrach energetycznych nie wspomne. Pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2012 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Po trzech latach wywalił bym jeszcze jedno (w projekcie było 8!!!) i tylko jedno. Inne nam zupełnie nie przeszkadzają. Mam zwykłe dwuszybowe i przy delikatnym mrozie śnieg na nich nie topnieje. Na zdjęciach termowizyjnych też nie było problemu. Mi te okna nie przeszkadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.10.2012 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 To jest akurat fakt ale własnie po to mam 33cm betonu akumulacyjnego,który się nagrzewa i odpowiednie rozstawy rurek Po drugie różnica między temperaturą zasilania i powrotu to ok. 5-6st.C dlatego twój układ jest mocno nie sterowny ... nasze znacznie cieńsze wylewki z kablami które grzeją równomiernie reagują znacznie szybciej... więc można tym sterować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.10.2012 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Głupoty pleciesz. W układzie ślimakowym temperatura jest uśredniana - na termowizji nie widać różnicy. Odcinek o największej temperaturze zasilania jest obok odcinka o najmniejszej temperaturze powrotu. http://1.bp.blogspot.com/-dMM5iX64pQ4/TmtwfktRxwI/AAAAAAAAASo/ZnUrfu6MEdA/s1600/uklad%2Bmeandrowy%2Bi%2Bslimakowy.jpg jak w rurkach będziesz pompował wodę w takim tempie że na powrocie będzie tyle samo co na zasilaniu to wtedy można porównać do kabli ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.10.2012 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 podejrzewam, że kabelek ma te 35-40stC no i właśnie to jest dobre pytanie ... do jakiej temperatury rozgrzeje się kabel zalany betonem ? kiedyś mierzyłem leżący na powietrzu ... złapał ok. 60* (elektra VCD 10/550 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 10.10.2012 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 nasze znacznie cieńsze wylewki z kablami które grzeją równomiernie reagują znacznie szybciej... Już kiedyś pytałem, ale uleciało. Jakie masz wahania temperatury wewnętrznej (w środku sezonu grzewczego) przy tej swojej znacznie cieńszej wylewce? Z pytaniem tym wiąże się też następne: po co szybsza reakcja kabli? Czyżby była niezbędna właśnie przez spadki temperatury wewnętrznej i 'oczekiwanie' na tanią taryfę? Korzystasz z drogiej taryfy przy ogrzewaniu? Dodam, że przy płycie fundamentowej 20 cm (z wodną podłogówką) i ścianach z silikatów u mnie temperatura wewnętrzna waha się do 0,5 K/dobę (100% sezonu tania taryfa) - u Arturo72 i 33 cm betonu będzie jeszcze lepiej. To zaleta fundamentu grzewczego akumulacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 I dlaczego ma się ta woda skraplać? jeden: bo ma zle obrobione skosy dwa: bo nie ma grzejnika pod oknem trzy: bo to łazienka i wilgotność cztery: nie robią (chyba) okien dachowych trójszybowych) a veluxy maja wade projektowa w postaci za waskich uszczelek (szukać na forum - ktoś to opisywał) ale ale: jak zaczepi małąelektryczną drabinkę pod nim, to będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 (edytowane) Już kiedyś pytałem, ale uleciało. Jakie masz wahania temperatury wewnętrznej (w środku sezonu grzewczego) przy tej swojej znacznie cieńszej wylewce? Z pytaniem tym wiąże się też następne: po co szybsza reakcja kabli? Czyżby była niezbędna właśnie przez spadki temperatury wewnętrznej i 'oczekiwanie' na tanią taryfę? Korzystasz z drogiej taryfy przy ogrzewaniu? Dodam, że przy płycie fundamentowej 20 cm (z wodną podłogówką) i ścianach z silikatów u mnie temperatura wewnętrzna waha się do 0,5 K/dobę (100% sezonu tania taryfa) - u Arturo72 i 33 cm betonu będzie jeszcze lepiej. To zaleta fundamentu grzewczego akumulacyjnego. a jaka to temperatura, jeśli można spytać? a jaki domek? aaa to panu coś tam pękało w tej płycie? Edytowane 10 Października 2012 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2012 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 jeden: bo ma zle obrobione skosy dwa: bo nie ma grzejnika pod oknem trzy: bo to łazienka i wilgotność cztery: nie robią (chyba) okien dachowych trójszybowych) a veluxy maja wade projektowa w postaci za waskich uszczelek (szukać na forum - ktoś to opisywał) ale ale: jak zaczepi małąelektryczną drabinkę pod nim, to będzie ok No ta,a o najważniejszym zapomniałeś, tfu, zapomniałaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 No ta,a o najważniejszym zapomniałeś, tfu, zapomniałaś nie zapomnialam. Zakladam, ze pan Tomi ma wentylację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2012 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 nie zapomnialam. Zakladam, ze pan Tomi ma wentylację No ja też zakładam;) Przy sprawnie działającej WM, co najwyżej powstanie podczas kąpieli delikatna mgiełka, która szybko odparuje. Nic się skraplać nie będzie:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 No ja też zakładam;) Przy sprawnie działającej WM, co najwyżej powstanie podczas kąpieli delikatna mgiełka, która szybko odparuje. Nic się skraplać nie będzie:yes: w naroznikach okien takze nie? nic a nic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 (edytowane) Mam jedno mieszkanie z 1905 roku, okna oryginalne (mają 107 lat) po własnoręcznej renowacji, wilgoć czasami, zwłaszcza po nocy, spływa po szybach i nikomu ani niczemu to nie szkodzi. Nie ma co przesadzać jak okna nie zrobione z materiału odpadowego i jakaś wentylacja w mieszkaniu jest. tak tylko dom z 1905 nie jest termosem a może masz tam higrometr? to miałam na myśli: a tutaj ciąg dalszy - Velux Edytowane 11 Października 2012 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 (edytowane) No ja też zakładam;) Przy sprawnie działającej WM, co najwyżej powstanie podczas kąpieli delikatna mgiełka, która szybko odparuje. Nic się skraplać nie będzie:yes: szacun panowie, ale jak Wy grzejecie wodę do 40stopni w zbiorniku to pluskacie swoje kaczory w 36 zapewne - jak nie mniej a bynajmniej ja w zimie na baterii termostatycznej ustawiam 45st i stoję pół godziny, więc ilość wilgoci jest odpowiednio większa Edytowane 10 Października 2012 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 (edytowane) Nie jest ale w termosach są wentylacje o których pisze Liwko, które powinny odebrać odp. ilość wilgoci. Mówimy o prawidłowych rozwiązaniach a nie patologiach z grzybami na ścianach, zaczadzeniach itp. związanych wręcz z likwidacją wentylacji. odwracasz kota ogonem od sedna problemu troszkę bardziej przyciśnięty; chodzi o róznicę temperatur na szybie w oknie dachowym np. jesienią czyli przy 0 do +5stC, (uwaga - trudne słowo) dżdżystym tygodniu i 30 min kąpieli w gorącej wodzie. patologia to grzyb w rogu pokoju czy na suficie. geneza prawidłowego obrabiania skosow okna jest zgoła inna - po to się to robi inaczej, żeby powietrze z grzejnika omiatało narożniki okna i wymuszało cyrkulację powietrza w obrębie jego zakamarków. tak jest dobrze Tomik nie spełnia obu warunków: ma (chyba) grzaną podłogę i skosy zrobione źle - po max 2 latach będzie poprawka. Patrzyłam na Twój dom ale Ty nie masz takowych okien, więc padło na Liwko: Liwko masz okna dachowe w lazience? wstaw zdjecie z teraz dokladnie tego samego miejsca, co na fotach powyżej (pewnie nie usłyszy, bo ma złamaną rękę) Edytowane 11 Października 2012 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 (edytowane) A mi się wydaje, że ktoś tu nieźle przesadza - sądzisz, że w dobrze ocieplonym budynku, dobrze zamontowanych, niezłych oknach i przy działającej WM może dojść do długotrwałego odkładania się wilgoci na oknie i jego okolicach? Żeby to się zagrzybiło i zniszczyło się okno to musi być stale i silnie zawilgocone a nie chwilowo. nie - rozpatruję przypadek Tomiego, który niechcący wpadł mi w oko a który jest standardowym przypadkiem w wykonawstwie a jeśli dodamy do tego grzanie niskotemperaturowe w postaci podłogi (vide Twój meander vs ślimak hehe), to to po prostu nie zagra - nie pomoże tutaj nawet WM, która - owszem - przesuszy dom podczas -20stC ale przy +5 i (uwaga - trudne słowo) dżdżystej pogodzie nawieje też stosunkowo wilgotne powietrze i wszystko bedzie się kisić. jesienią przy takiej obróbce w punktach najzimniejszych na zdjęciu w termowizji na 100% zbiera się woda i spływając po gk nawilża go dość regularnie i wystarczająco, by co najmniej spęczniał (nawet zielony). na zdjęciu masz w obu przypadkach Veluxa i to nie przeznaczonego do łazienek - a więc akcja z grzybem przydarzyła się komus w zwykłym pokoju, gdzie się nie pluska to, co pisałeś u siebie o temperaturze w łazience (vide posty o desce), czyli Twoich 21stC w niej panujących, znacząco przyspiesza ten proces ale dlaczego, to już musisz zapytać google i pana moliera (lepiej google, bo pan molier nie żyje już od chwil paru) Edytowane 10 Października 2012 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 10.10.2012 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 oki dość referatów, mozna wracać do bicia piany - ogrzewający a nie teoretyzujący elektrycznością WYSTĄP!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.