Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kurde mnie dwa razy tyle ;(. Zauważyłem też, że na zużycie nie ma kompletnie wpływu sposób palenia w kominku czy mało czy dużo to i tak te dwadzieściakilka kilowatów pochłonie. Może dlatego, że nie mam właczonej podłogówki w części dziennej domu. Oby to było pokłosiem dopiero co wybudowanego domu bo jak tak zostanie to OZC się chyba pomylił. A przy okazji skoro mi wyliczył zapotrzebowanie domu na poziomie 3,8kW przy założeniu najzimniejszych dni -16 stopni to można jakoś sprawdzić ile powinno być w jak jest zero na dworze? No bo w sumie przy minus 16 to powinienem miec zużycie dobowe 3,8 razy 24h czy tak? Czyli 91kWh ...

Pociesze Cie- mi w zezlyum roku przy 24 stopniach zimno bylo i przy takich temp jak teraz miesiecznie ok 200-250 zl, teraz padlo o polowe mniej wiecej, a temp w domu ok 23 stopni, takze rzeczywicie pierwsza zima jest najdrozza, no i rusz wszytskie podlogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam..

przeprnąłem przez cały wątek, mam oczywiście sporo pytań. Jakoś postaram się może je ponumerować czy coś..

Dom ma stać na płycie fundamentowej, pod spodem 20cm styropianu eps200 lub xps'a. oczywiście płyta ma być akumulatorem ciepła żeby głównie w drugiej taryfie grzać..

 

1. Jak głęboko włożyć kable grzejne w płytę ? chodzi o to czy układać kable w płycie czy dopiero w posadzce?

2. czy ktos może powiedzieć jak wygląda kwestia przenikalności cieplnej płyty w stosunku do posadzki z miksokreta.. juz pisze o co mi chodzi.. jak mozna wygoglowac zdjecia z kamery termowizyjnej to np. na balkonach robią się mostki cieplne itp. i teraz tak - płyta jest pod całością domu jednolita, połączone są poprzez płytę sąsiednie pomieszczenia, dla przykładu kuchnia i spiżarnia, w kuchni grzejemy a w spiżarni nie.. i teraz jak w kuchni damy kable w płycie i będzie grzane to w jakiś sposób podgrzeje się tez posadzka w spiżarni? bo jak dam na płytę dodatkowo wylewkę z miksokreta to ta część będzie oddzielona od spiżarki ścianą, czyli teoretycznie bardziej izolowana.. czy w ogóle się tym nie przejmować bo to szukanie dziury w całym?

3. Co jak będzie więcej mocy w kablach? będą krócej grzać?

4. czy kable rzadziej układać i większej mocy czy gęściej a słabej mocy?

5. kable into - co sądzicie o tych kablach?

6. Co z bezwładnoscia plyty i sterowaniem jak chcemy grzać tylko w drugiej taryfie? I jak ma być akumulacyjne grzanie to czy opłaca się sterować każde pomieszczenie osobno?

7. Kable grzejne - generalnie o co chodzi z kablami samoregulującymi ? kupować takie czy nie?

8. Jak ze sterownikiem devi touch itp. - jak sie to ma do grzania tylko w 2giej taryfie?

9. Jak temat sterowania? Czy w takiej konfiguracji to proste włącz wyłącz wystarczy? I termometry NTC w posadzce i pomieszczeniu na wysokości 1.5m?

10. Czy 70W na m2 starczy? Czy Kable 17W co 20 cm to będzie ok? A w łazience co 10cm?

11. Czemu jedna z opinii tutaj jest taka: " Przy kablach przewymiarowanie nie ma samych plusów, najwiekszym minusem jest suma mocy załaczanej i wieksza bezwładność o czym była mowa x razy." - czy tu chodzi o to że kable przy włączaniu pobierają większą moc, bardziej grzeją i dzięki temu więcej płyta zmagazynuje energii co przekłada się na dłuższe oddawanie?

12. a jak temat nagrzewania strefowego np. w drugiej taryfie "dziennej" tzn. np. salon mam od południa a sypialnie czy pokoje dzieci od północy i jeśli np. dam centralnie termostat w salonie to jak będzie ciepło to się doładowanie nie włączy a jak niecentralnie to tak - ale.. jak bardzo w płycie rozchodzi i akumuluje się ciepło?? tzn. jak bede miał niecentralne sterowanie i będzie potrzeba dogrzać po południu sypialnię i włączę kabelek to jak bardzo to ciepło się "rozpełznie"?

13. czy pod kątem ocieplenia i akumulacyjnego grzania dawać 25cm styropianu czy 20cm wystarczy?

 

uff.. ale sie rozpisałem..

byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś napisał na któryś z powyższych punktów..

pozdrawiam

artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylu miszczuf śfiata na tym wątku a nikt nie odpisze potrzebującemu???

Po pierwsze uważam, że ściemniasz bo tego całego wątku normalny człowiek nie przebrnie a po drugie zadajesz pytania, na które odpowiedzi padały tutaj x razy.

 

hahaha... Dzięki wielkie, czytałem to ze 3 tygodnie.. a nigdzie nie chwalę się że jestem normalny..

nawet więcej powiem - skoro chcę prądem grzać to oznacza chyba stan daleki od normy :rolleyes:

przynajmniej miny KAŻDEGO komu mówię że taki mam plan na to wskazują ;)

 

tak jak piszesz.. może i odpowiedzi były ale albo schowane albo dyskusja dryfowała w takim kierunku że.. sam zresztą wiesz..

Dzięki jeszcze raz, biorę się za czytanie i zrozumienie odpowiedzi.. oczywiście jakby ktoś jeszcze coś napisał to chętnie poczytam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak głęboko włożyć kable grzejne w płytę ? chodzi o to czy układać kable w płycie czy dopiero w posadzce?

 

jeszcze chyba nikt z tego forum nie dawał kabli w płycie , kable zawsze w posadzce , rurki były już układane w płycie, M.A.G. miał ochotę spróbować zalać kable w płycie ale tylko w garażu (właśnie na próbę) ale czy to zrobi - chyba nie ...

 

2. czy ktos może powiedzieć jak wygląda kwestia przenikalności cieplnej płyty w stosunku do posadzki z miksokreta.. juz pisze o co mi chodzi.. jak mozna wygoglowac zdjecia z kamery termowizyjnej to np. na balkonach robią się mostki cieplne itp. i teraz tak - płyta jest pod całością domu jednolita, połączone są poprzez płytę sąsiednie pomieszczenia, dla przykładu kuchnia i spiżarnia, w kuchni grzejemy a w spiżarni nie.. i teraz jak w kuchni damy kable w płycie i będzie grzane to w jakiś sposób podgrzeje się tez posadzka w spiżarni? bo jak dam na płytę dodatkowo wylewkę z miksokreta to ta część będzie oddzielona od spiżarki ścianą, czyli teoretycznie bardziej izolowana.. czy w ogóle się tym nie przejmować bo to szukanie dziury w całym?

 

szukanie dziury w całym a w przypadku płyty nie potrzebujesz już dodatkowej wylewki z miksokreta no chyba że chcesz się odciąć od akumulacji płyty

 

3. Co jak będzie więcej mocy w kablach? będą krócej grzać? [

4. czy kable rzadziej układać i większej mocy czy gęściej a słabej mocy?

u mnie prawie wszędzie kable są 10W/m , mocniejsze tylko w małych pomieszczeniach - kable dobiera się do poieszczeń i max zapotrzebowania na ciepło + grzania tylko w taniej taryfie

 

 

5. kable into - co sądzicie o tych kablach?

nie wiem, nie znam

 

6. Co z bezwładnoscia plyty i sterowaniem jak chcemy grzać tylko w drugiej taryfie? I jak ma być akumulacyjne grzanie to czy opłaca się sterować każde pomieszczenie osobno?

dziś o tym właśnie rozmawialiśmy z jaskiem - w domu o bardzo niskim zapotrzebowaniu (2-3litrowy) na płycie i z silikatów teoretycznie wystarczyłby 1 sterownik który załączyłby kable i energia rozeszłaby się w płycie i ścianach , a temperatura i tak w domu byłaby +/- 1 stopnień we wszystkich pomieszczeniach

 

inaczej to wygląda w domach z BK i termomuru gdzie poszczególne pomieszczenia znacznie szybciej reagują na dostarczane ciepło i tu można sterować znacznie szybciej i łatwiej każdym pomieszczeniem

 

7. Kable grzejne - generalnie o co chodzi z kablami samoregulującymi ? kupować takie czy nie?

a po co? skad takie pytanie?

 

8. Jak ze sterownikiem devi touch itp. - jak sie to ma do grzania tylko w 2giej taryfie?

ni jak , ustawiasz i grzejesz jak chcesz

 

9. Jak temat sterowania? Czy w takiej konfiguracji to proste włącz wyłącz wystarczy? I termometry NTC w posadzce i pomieszczeniu na wysokości 1.5m?

 

przy płycie i bardzo dużej akumulacji czujnik teperatury podłogi jest bez znaczenia , sterujesz temperatura w pomieszczeniu , płyta i mury są wstanie duża ilość energii pochłonąć więc o przegrzanie pomieszczeń nie ma się co obawiać

 

10. Czy 70W na m2 starczy? Czy Kable 17W co 20 cm to będzie ok? A w łazience co 10cm?

 

tu nie ma gdybania - masz OZC??? nim się kieruj , aby zachować zalecenia dotyczące odległości iędzy kablami u mnie wyszło w mocy znacznie wiecej niż potrzebuje - dziś dałbym kabli mniej = taniej

 

11. Czemu jedna z opinii tutaj jest taka: " Przy kablach przewymiarowanie nie ma samych plusów, najwiekszym minusem jest suma mocy załaczanej i wieksza bezwładność o czym była mowa x razy." - czy tu chodzi o to że kable przy włączaniu pobierają większą moc, bardziej grzeją i dzięki temu więcej płyta zmagazynuje energii co przekłada się na dłuższe oddawanie?

 

przewymiarowanie to tylko koszt inwestycyjny - innych minusów jak narazie nie dostrzegam - kable grzeją a w domu od wielu dni jest stabilna temperatura - brak skoków temperatur

 

12. a jak temat nagrzewania strefowego np. w drugiej taryfie "dziennej" tzn. np. salon mam od południa a sypialnie czy pokoje dzieci od północy i jeśli np. dam centralnie termostat w salonie to jak będzie ciepło to się doładowanie nie włączy a jak niecentralnie to tak - ale.. jak bardzo w płycie rozchodzi i akumuluje się ciepło?? tzn. jak bede miał niecentralne sterowanie i będzie potrzeba dogrzać po południu sypialnię i włączę kabelek to jak bardzo to ciepło się "rozpełznie"?

 

miałem na początku sezonu niższą temperaturę w pomieszczeniach wschodnich i północnych i nie tak łatwo było ją wyrównać, za to zyski słoneczne z salony rozchodzą się w mgnieniu oka , wyrównują straty w innych częściach domu w ciągu kilku godzin

 

13. czy pod kątem ocieplenia i akumulacyjnego grzania dawać 25cm styropianu czy 20cm wystarczy?

odpowiedz w OZC i kosztorysie inwestycji

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
dziś o tym właśnie rozmawialiśmy z jaskiem - w domu o bardzo niskim zapotrzebowaniu (2-3litrowy) na płycie i z silikatów teoretycznie wystarczyłby 1 sterownik który załączyłby kable i energia rozeszłaby się w płycie i ścianach , a temperatura i tak w domu byłaby +/- 1 stopnień we wszystkich pomieszczeniach

 

inaczej to wygląda w domach z BK i termomuru gdzie poszczególne pomieszczenia znacznie szybciej reagują na dostarczane ciepło i tu można sterować znacznie szybciej i łatwiej każdym pomieszczeniem

Ostatnia zaleta kabli czyli nie centralność ogrzewania,tak twardo podejmowana przez zwolenników kabli legła w gruzach ;)

Lobo,jasiek jak tam się macie ? ;)

I nie zależy to od materiału na ścianach jak próbuje to jasiek tłumaczyć a właśnie od grubości wylewki i jej akumulacji i strat ciepła.

Kable ze sterownikami w każdym pomieszczeniu sprawdzą się tylko jeśli montowane są bezpośrednio pod kaflami,przy tradycyjnej wylewce nie mam mowy o nie centralnym ogrzewaniu.

Jasiek jak to adam_mk swego czasu zauważył musi mieć bardzo nieszczelny dom czyli spore straty ciepła,zresztą inni,którzy uważają tak samo muszą mieć bardzo duże straty ciepła,skoro pomieszczenie reaguje na zmianę temperatury w ciągu kilku,kilkunastu minut.

Lobo też ostatnio zwrócił uwagę,że jedyne co by zmienił to grubość wylewki...na mniejszą :)

pod kablami jest 3cm, nad kablami 7-9cm, ale jak bym robil teraz dałbym jedną 7-8cm i lekko uniosk kable w czasie wylewania.

Czyżby za duża akumulacja ?

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia zaleta kabli czyli nie centralność ogrzewania,tak twardo podejmowana przez zwolenników kabli legła w gruzach ;)

Lobo,jasiek jak tam się macie ? ;)

I nie zależy to od materiału na ścianach jak próbuje to jasiek tłumaczyć a właśnie od grubości wylewki i jej akumulacji i strat ciepła.

Kable ze sterownikami w każdym pomieszczeniu sprawdzą się tylko jeśli montowane są bezpośrednio pod kaflami,przy tradycyjnej wylewce nie mam mowy o nie centralnym ogrzewaniu.

Jasiek jak to adam_mk swego czasu zauważył musi mieć bardzo nieszczelny dom czyli spore straty ciepła,zresztą inni,którzy uważają tak samo muszą mieć bardzo duże straty ciepła,skoro pomieszczenie reaguje na zmianę temperatury w ciągu kilku,kilkunastu minut.

Lobo też ostatnio zwrócił uwagę,że jedyne co by zmienił to grubość wylewki...na mniejszą :)

 

Czyżby za duża akumulacja ?

 

Artur nie odwracaj kota ogonem ! napisałem wyraźnie że tak np jest u mnie a zupełnie inaczej w domu u jaska czy Marcina

jeśli czegoś nie doczytałeś między wierszami to już Twój problem ;)

właśnie że materiał na ścianach ma tu duzy wpły i ich pojemność ciepla - jasiek od wewnątrz ma styropian, Marcin ma KB ktory też ma mała akumulację , posadzka oddaje ciepło do pomieszczenia w ktorym nie ma strat i szybka jest reakcja

u Marcina i jaska kaganiec na czujniku temperatury ma jak najbardziej sens , a u mnie nie ...

 

i nie mowimy o tym w kontekście - jest źle jestem niezadowolony - tylko o tym że układ grzania prądem dałoby się jeszcze w określonych warunkach , przy określonych parametrach domu jeszcze bardziej uprościć - czyli byłby jeszcze tańszy - to są wnioski w kontekście "ciepła" jeski panuje u mnie w domu - wyczuwa się to ciepło zakumulowane w ścianach, płycie i stropie - jasiek mowi ze gdyby mial u siebie 55-60% wilgotności jak ja to by sie "udusił" - a u nas jest fajny klimat ...

 

to sa detale - rozmawiamy o tym i mowimy wprost jak jest , jak sie mieszka -po to by każdy mogl świadomie podjąc decyzje - do tej pory wiele osob gdybało , rozmawialiśmy teoretycznie - każdy z nas grzeje prądem / kablami a mimo wszytsko nasze domy i reakcje są różne , i nie twierdzi żaden z nas że ma lepiej od drugiego - każdy ma inaczej - każdy ma dobrze

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze chyba nikt z tego forum nie dawał kabli w płycie , kable zawsze w posadzce , rurki były już układane w płycie, M.A.G. miał ochotę spróbować zalać kable w płycie ale tylko w garażu (właśnie na próbę) ale czy to zrobi - chyba nie ...

 

 

 

szukanie dziury w całym a w przypadku płyty nie potrzebujesz już dodatkowej wylewki z miksokreta no chyba że chcesz się odciąć od akumulacji płyty

 

 

pisząc o wylewce z miksokreta miałem na myśli posadzkę.. czyli jak juz płytę będę miał to na to kable i 7 cm posadzki betonowej i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio bawiłem się DEVI Touch, bardzo fajny sterownik wszystko ładnie i przyjemnie, szkoda że taki drogi. Ale do rzeczy zauważyłem że nie ma możliwości nastawienia przedziału czasu odpowiadającej II taryfie, możemy nastawić tylko Np. od 14:30 - 16:30 i od 00:00 do 06:00 nie ma szans na nastawienie 22:00 - 06:00. Cóż nikt nie jest doskonały :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...