Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ja sie wtrącę co do pogodówki i sterowania tym ustrojstwem i krzywymi grzewczymi..

mamy w firmie kocioł viessmana olejowy 105kW czy jakoś tak..

budynek suterena grzana i parter wysoki razem 1400m2

jak budynek był nieocieplony i okna stare byly to palił 6000 litrów oleju na 1,5 miesiąca , właścicielom to nie przeszkadzało bo tepsa bogata jest, kupilismy budynek, od razu na ściany 20cm styro, okna 3 szybowe, wymiana grzejników i 20cm ekofibru w strop, odkopane całe fundamenty u Xps przyklejany.. kasy poszło tyle ze az strach ale, po zeszłej zimie wiemy ze byly 2 tankowania tylko.. teraz na sterowniku jet ustawione że ma byc w pomieszczeniach 14* (słownie czternaście stopni) a w pomieszczeniach jest 24.. fachowcy zmieniali juz krzywe, programowali piec itp. i tak działa to jak chce..

skonczyło sie na załozeniu eurostera za dwie stówy i elektrozaworu na część instalacji (część grzana jest 24h) a biura tylko na dzien.. i jest wreszcie w miare poprawnie.. te krzywe mozna sobie w d.. wsadzic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

bitter

podłącz sobie normalny sterownik pokojowy do tego kociołka, ustaw taką temperaturę jaka was interesuje i czekaj aż budynek ( ziemia pod nim też...:yes: ) na akumuluje odpowiednią ilość energii

masz ściany z silikatów bezpośrednio na ścianach fundamentowych a izolacji tyle co kot napłakał ...

ocieplenie powinno sięgać przynajmniej do ław a nie tyle że pod ziemię ...

teraz grzejesz ziemię za pośrednictwem ścian, po jakimś czasie temperatura gruntu się ustabilizuje na jakimś uśrednionym poziomie ale cudów nie oczekuj, a już na pewno nie w tym sezonie ...:bash:

 

Jasiek wywaliłem normalny termostat bo jak napaliłem w kominku to piec głupiał bo miał ciepło i wyłaczał ogrzewanie. Grzanie z krzywymi jest ok, piec grzeje tylko w nocy w domu jest temperatura stabilna ok 22- 23 stopnie tyle, że zużycie za duże.

Co do izolacji fundamentów to chyba nie przeczytałeś dokładnie. Mam 12cm styroduru na ścianach fundamentowcyh, ściany są ocieplone aż do ław ale to "aż" to tylko 40cm bo tyle ma ściana fundamentowa a potem zaczyna się już ława o grubości (wysokości) 40 cm. Nie da się ocieplać ławy bo musiałbym ją odkopać co groziło by osunięciem budynku - zresztą nikt przecież nie ociepla ław. Niskie osadzenie budynku może powodować słabszą izolację ale nie da się tego zaizolować inaczej i lepiej - chyba że ktoś mi podpowie jak miałem to zrobić. (poza płytą fundamentową oczywiście)

zmierz temperaturę ścian w narożnikach przy podłodze...:yes:

obstawiam ze 12-13*...:cool:

 

yyyyyyyyyyy a w jaki sposób?

 

Też obstawiam, że się nie wygrzał. Co najwyżej nagrzał i chwilowo przegrzał w trakcie odpalania kominka.

Grzać, grzać i jeszcze raz grzać. Woda musi wyjść poza ocieplenie (styropian).

Co z licznikami? Są jakieś znaczące różnice?

Jeśli się nie ustabilizuje i jest zrobiony duży błąd w ociepleniu, to w nieszczęściu szczęście, że masz bitter rurki z wodą.

Co najwyżej zaczniesz się w przyszłym sezonie udzielać na wątku "ekonomiczne spalanie węgla"

 

Węgla nie ale PCI może być prawdopodobna, zresztą dlatego też zrobiłem rurki z wodą ... tak na wszelki wypadek

 

bitter a miałeś przy takim przepalaniu do 27 stop pełno wilgoci w domu

Wilgoci u mnie niet

 

pewnie latarki nie może znaleźć ...:D

 

a tak na poważnie to nie ma co siać paniki...

zeżre mu prądu za 2-3 stówy więcej w sezonie i tyle:cool:

 

Obawiam się, że więcej ...

 

 

Przypomniało mi się jeszcze coś. Miałem awarię i przeciek wody CO w grzejnikach do ręczników w łazienkach (dwie sztuki). Dopuszczałem chyba z 5 razy wodę i cały czas schodziło ciśnienie. Potem przestałem i wezwałem hydraulika. Na szczęście te grzejniki były na osobnych rurkach, założyliśmy zawory i odcięliśmy tę część instalacji. Ale .... ta woda gdzieś poszła, pewnie w styropian w podłodze. I po pierwsze ... mogła wpłynąć na parametry izolacji? Styro coś tam pewnie wchłonął. Po drugie .... jak ma się stamtąd wydostać? Chudziak izolowany folią, na to styro, potem folia od podłogówki i wylewka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszą metodą na ocieplenie (pomijając płytę) jest odcięcie ław i ścian fundamentowych warstwą termiczną w poziomie styropianu posadzki np tym

http://www.foamglas.co.uk/building/foamglas_perinsul/

oczywiście przy ograniczonej masie budynku,

lub Isomur Plus: λpion=0,33 W/m*K

ale najekonomiczniej wyjdzie jednak beton komórkowy np 2 bloczki (ważna izolacja przeciwwilgociowa) dadzą podobne Upion do isomuru

 

W twoim przypadku pozostaje docieplenie ławy fundamentowej w części pionowej

Edytowane przez k-g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry wieczór wszystkim:)

zastanawiam się, czemu bitter masz wentylację ustawioną na 50% kubatury? bo podane 150 m3 to 50% kubatury, prawda? albo więcej nawet niż 50%? nie wiem, jaką masz kubaturę, ale to dom ok.100m2? wysokość pomieszczeń też pewnie standardowa, czyli kubatura ok.280 m3?

Jestem oczywiście totalnym laikiem, ale trochę już Was czytam. Wielokrotnie pisano - może błędnie - że zimą stosuje się ok. 0,3, a nawet 0,2 wymiany (to już chyba przesada).

Przy parametrach bittera również odzysk ciepła z rekuperatora jest chyba nieduży? Jaką masz temp. nawiewu na anemostatach? Marcin (Lobo) pisał zdaje się wątku o wentylacji, że najwyższy odzysk jest, jak rekuperator pracuje na 30% wydajności.

Pewnie się mylę, najwyżej na mnie nakrzyczycie, ale może bitter sobie to sprawdzi?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, ze też grzeję prądem:) Dom jest nieco większy (124 m2), gorzej ocieplony (ściany zewnętrzne 20cm styro 0,031, podłoga 18 cm styro 0,036, strop wełna 37-50 cm) + kilka mostków, większość nie do poprawienia (np. nie odcięta ściana zewnętrzna od fundamentowej, a ściany z silikatów :(

Zużycie na ogrzewanie od 01.11.2012 do dzisiaj ok.650 kwh, czyli ok. 24 kwh na dobę (ostatnie dni to 21-22 kwh na dobę). Niemało, ale jednak mniej niż u bittera, mimo gorszych parametrów domu. Dom zamieszkany od 25.11.2011 (czyli drugi sezon grzewczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygrzany pewnie już tak, ale zysków nie przeceniałabym:) u bittera są pewnie większe - ma małe dziecko, kobitka pewnie z nim w domu, gotowanie, pranie itd. codziennie. U nas dom zamieszkany przez 3 osoby, , w tygodniu zyski to chyba tylko od od komputerów, prania i lodówki;) i to od późnego popołudnia, pełne użytkowanie tylko w weekendy;)

Marcin,15 a 45 kwh to rzeczywiście kosmos. Ale pewnie na tak duże zużycie składa się kilka mniejszych spraw: duża wentylacja, mostki na nadprożach, nierównomierne jednak grzanie, pierwszy sezon itp. Ziarnko do ziarnka .. Choć nie liczyłabym na 15 kwh :(

Poza tym te 40 -45 to chyba już po włączeniu grzania w całym domu? Ja odczekałabym ze 3 doby - tak z mojego doświadczenia tegorocznego. Przez pierwsze dni sezonu grzewczego też grzałam tylko pół domu, bo w części dziennej było po prostu ciepło. Zyski ze słońca i co 2-3 dni kominek wieczorkiem. Jak włączyłam grzanie w całym domu, żuzycie gwałtownie, nieproporcjonalnie wzrosło, a potem się unormowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze wrócę do tej wentylacji jednak.

Nikt z nas przeciez nie wymienia ponad połowy kubatury w domu na godzinę? Jak wrzucę w rekuperatorze 2 bieg (teraz działa na 1 - 90m3) i zapomnę przełączyć, to po kilku godzinach dom się jednak wychładza. A bitter ma tak non stop.

Pozostaje jeszcze ten odzysk. Nie wiem, jaki duży ma rekuperator bitter, ale te 50% wymiany KUBATURY to może być znacznie więcej niż 50% wydajności rekuperatora (bo np. rekuperator wybrał na styk). A wtedy już odzysk minimalny i nawiewa mu np. 10st.C

Pewnie jest to malutki kamyczek do ogródka, ale po dodaniu przez Was możliwych wcześniejszych wynik jest taki jaki jest:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiek wywaliłem normalny termostat bo jak napaliłem w kominku to piec głupiał bo miał ciepło i wyłaczał ogrzewanie.

no jak się ma sterownik w salonie ...;)

Co do izolacji fundamentów to chyba nie przeczytałeś dokładnie. Mam 12cm styroduru na ścianach fundamentowcyh, ściany są ocieplone aż do ław ale to "aż" to tylko 40cm bo tyle ma ściana fundamentowa a potem zaczyna się już ława o grubości (wysokości) 40 cm.

nagrzejesz sobie ziemię pod chałupą to sie polepszy...:cool:

yyyyyyyyyyy a w jaki sposób?

jakimś termometrem...:cool:

może być nawet termostat pokojowy z czujką podłogową (ustawisz na temp. podłogi a sondę do ściany...)

 

 

Wilgoci u mnie niet

zapodaj WM na minimum przez np. dobę i zobacz czy nie zaczyna rosnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 12cm styroduru na ścianach fundamentowcyh, ściany są ocieplone aż do ław ale to "aż" to tylko 40cm bo tyle ma ściana fundamentowa a potem zaczyna się już ława o grubości (wysokości) 40 cm. Nie da się ocieplać ławy bo musiałbym ją odkopać co groziło by osunięciem budynku - zresztą nikt przecież nie ociepla ław. Niskie osadzenie budynku może powodować słabszą izolację ale nie da się tego zaizolować inaczej i lepiej - chyba że ktoś mi podpowie jak miałem to zrobić. (poza płytą fundamentową oczywiście)

Da się ocieplić i to aż do końca ław!

Nawet fundament lany w gruncie można skutecznie ocieplić przy pomocy proszku poliuretanowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze wrócę do tej wentylacji jednak.

Nikt z nas przeciez nie wymienia ponad połowy kubatury w domu na godzinę? Jak wrzucę w rekuperatorze 2 bieg (teraz działa na 1 - 90m3) i zapomnę przełączyć, to po kilku godzinach dom się jednak wychładza. A bitter ma tak non stop.

Pozostaje jeszcze ten odzysk. Nie wiem, jaki duży ma rekuperator bitter, ale te 50% wymiany KUBATURY to może być znacznie więcej niż 50% wydajności rekuperatora (bo np. rekuperator wybrał na styk). A wtedy już odzysk minimalny i nawiewa mu np. 10st.C

Pewnie jest to malutki kamyczek do ogródka, ale po dodaniu przez Was możliwych wcześniejszych wynik jest taki jaki jest:(

 

OZC powinno być liczone na wymianę normową, czyli ok 0,7do 1,3 wym/h w zalezności od ilości i kubatury łazienek i kuchni. Nadwyżki z realnie zmniejszonej wymiany

kompensują niedokładności wykonawcze lub nie przewidziane mostki. Jezeli wszystkie przegrody zostały wykonane tak jak to przewiduje ozc to róznica między wynikami rzeczywistymi a obliczonymi, nawet uwzględniając fakt ze dom zawiera duzo wilgoci technologicznej jest za duża. Wynika z tego ze te obliczenia były wykonane jednak niezbyt rzetelnie.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...