Hippek 21.02.2013 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 to sprawa indywidualna, akurat nie mój pinb, ale u kolegi procedura odbioru trwała pół roku, mimo że miał wszystko dużo lepiej niz ja... 2 tyg maja na zgłoszenie uwag - jak się nie pojawią, to mieszkasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 21.02.2013 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 no własnie co kraj to obyczaj, mnie jeszcze do domu przysłali potwierdzenie o braku uwag do zgłoszenia takie dodatkowe potwierdzenie.. które jednak było przydatne, w US do odliczenia VATu budowlanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 21.02.2013 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 ja o tym doskonale wiem(bo u mnie nikt się nie pojawił), ale tam chodzą na wszystkie odbiory i czepiają się wszystkiego...co kraj (pinb) to obyczaj... bo po staropolsku trzeba na obiad zaprosić - dać wypić i zakąsić a nie tak, jak professorre, machać paragrafem czy atestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 21.02.2013 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 (edytowane) Cyt.: Do użytkowania obiektu budowlanego można przystąpić, jeśli właściwy organ (powiatowy inspektor nadzoru budowlanego lub wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego), w terminie 21 dni od dnia doręczenia mu zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji. Nie ma co gadać - ja się nie znam, Ty masz doświadczenie, przyjedziesz, będziesz zapraszać, chętnie zobaczę co wywalczysz jak teraz każdy urzędas boi się innego go kontrolującego. nie denerwuj się, profesorre; nie podnoś oddania domu do użytkowania do rangi sztuki 21 dni ale jak mądrze zgłosisz, to w tym jest 6 dni (weekendy), kiedy nie pracują więc zostaje dokładnie 15 widzisz, moze kobietom pewne rzeczy przychodzą łatwiej a poza tym akurat Ty śpij spokojnie - uważam, ze przy tej znajomości prawa i technologii, jaką posiadasz (czy google - to bez znaczenia), to będziesz miał na elewacji tabliczkę: dom prawnie i technologicznie modelowy pod warunkiem, że nie ocieplisz go wełną skalną o tej gramaturze, którą wypomina Ci mpoplaw , bo sie rozjadą ściany jak u budowlanego_lajkonika Edytowane 21 Lutego 2013 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 21.02.2013 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Zdecydowanie na zasilaniu, a najlepiej bezpośrednio przy wyjściu z kotła. Pisałem, że hydraulikiem nie jestem ale wydawało mi się, że na powrocie ... hmmm muszę poszperać w neciee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 21.02.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Po drążę temat. zmian w projekcie podczas budowy. Architekt doradza składać projekt z WG aby później podczas budowy zmienić na WM to już wiemy. Znam pół starostwa popytam jak się na to zapatrują. Dzisiaj dzwoniłem do z500 z zapytaniem czy mi przeniosą kuchnie w miejsce pom gosp i powiększa budynek o 15 cm (ocieplenie ma być 30 a jest 15 więc przydało by się go o tyle powiększyć aby nie pomniejszać pomieszczeń w środku - w razie takiej potrzeby). Co mi podpowiedział Pan z z500. Cyt " możemy to zrobić za coś około 1000 zł ale po co ma Pan przepłacać jak można to zrobić już podczas realizacji. I nasuwa mi się pytanie czy kiero budowy może aż tyle ?? Czy powierzchnia zabudowy może być zmieniana podczas budowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 23.02.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Dziś w związku z moim niedogrzanym pokojem robię eksperyment. Włączyłem rano tylko obieg tego pokoju i łazienki i dałem piec na temp 50 stopni. Mam taką teorię, że jak podgrzeję tę część posadzki mocniej to potem przy dogrzewaniach w taniej taryfie powinna być cieplejsza niż w innych pokojach. Bo temperatura wody jest zazwyczaj min o 10 stopni większa niż posadzki więc start tej posadzki odbywał się będzie z innego, wyższego poziomu. To tylko teoria a jak się sprawdzi to się okaże. Próbowałem włączyć tylko ten pokój ale piec pokazywał za duży opór dla pompy i musiałem dodać jeszcze jakieś pomieszczenie więc włączyłem łazienkę. Ciekawe, że rotametr w tym pokoju nawet przy pełnym otwarciu zaworu podnosi wskaźnik tylko do połowy, gdzie w innych pomieszczeniach (w większości pomieszczeń) dochodzi do maksa. Nawet przy załączeniu tylko pętli w pokoju i łazience rotametr nie chce podnieść się wyżej. Pokój ma 12m2 (3x4) i jedną pętlę. Rury są ułożone co 15cm. Sprawdzajac długości pętli w innych pomieszczeniach to widać, że taki efekt jest tak gdzie są dłuższe pętle. Tam gdzie jest mniej rury rotametry dochodzą do maksa. Dziwne jednak, że przy otworzonych tylko dwóch pętlach pompa nie daje rady zrobić większego przepływu. Macie jakieś teorie? http://imageshack.us/a/img839/4238/p7310513.jpg http://imageshack.us/a/img594/8656/p7310512.jpg http://imageshack.us/a/img703/3348/p7310511.jpg http://imageshack.us/a/img829/719/p7310510.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 23.02.2013 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Bitter, spróbuj rotametrami zmniejszyć przepływy na tych krótkich pętlach, tam gdzie się grzeje najszybciej. Natomiast na długich pętlach, gdzie nagrzewa się najwolniej ustaw przepływy na maksa. Pompkę obiegową również na maksa. Miałem podobny problem z sypialniami na piętrze. Taki zabieg rozwiązał problem. Nie zaszkodzi spróbować, może u Ciebie też się sprawdzi. Jak nie to wrócisz do starych ustawień. W pierwszej kolejności zawsze ciepła woda idzie na najkrótsze pętle, bo taka jest fizyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 23.02.2013 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 ...Rury są ułożone co 15cm. ..... ja posłuchałem się tych co użytkują domy z OP i pomijając łazienki , najmniejsze rozstawy u mnie to 20 cm. Nie grzebie nic przy nastawach , po prostu wszystko otwarte na full. Jak na razie nie żałuje tej decyzji, choć OP przez to musialem kłaść sam , bo żaden hydraulik nie chciał mi kłaść w salonie rur co 30 cm , choć z projektu wychodziło jeszcze więcej. Grzeję tylko w 2 taryfie i na razie wahania temp w ciągu tych 7 godzin (od 6 do 13 ) to 0,2 C . Chciałem nawet kupić podlicznik 2 taryfowy pod kocioł coby sprawdzić czy nie wchodzę czasem w 1 taryfę , ale nie ma sensu wydawać tej kasy ( ok 250 zł ) , lepiej kupić zwykłego hebla tarczowego za 60 zl (trzyfazowy , 1 taryfowy). Co prawda kocioł ma podgląd zużycia za 24 h, ale może się zdażyć że nie zawsze będzie miał kto spisać stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 23.02.2013 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 rurki masz w wylewce czy w płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 23.02.2013 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 rurki masz w wylewce czy w płycie? w wylewce, ok 6-7-8 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 23.02.2013 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 ...Rury są ułożone co 15cm. ..... ja posłuchałem się tych co użytkują domy z OP i pomijając łazienki , najmniejsze rozstawy u mnie to 20 cm. Nie grzebie nic przy nastawach , po prostu wszystko otwarte na full. Jak na razie nie żałuje tej decyzji, Ja wolałem nie ryzykować, zwłaszcza, że jak bym kiedyś wpadł na pomysł zainstalowania PCi to przy 20 cm mogło by wymagać ogrzewania na wyższej temperaturze a co za tym idzie większych stratach przez mniejszy COP. Co do propozycji dławienia to tak mam. Mógłbym podnieść temperaturę całego ogrzewania poprzez podniesienie krzywej ale wtedy przegrzeję salon bo już nie mogę bardziej zdławić przepływu. Zastanawiałem się nawet czy nie przerobić salonu i połączyć dwóch pętli w jedną oraz sprząc pętlę z kuchni z korytarzem. Co o tym myślicie? I o co chodzi z tym dławieniem na rotametrze? Jak to się robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 23.02.2013 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 No i już wiem co z tymi rotametrami. Nie wiedziałem, że można nimi kręcić! Rotametr był w tym pokoju skręcony. Po jakiego grzyba to jest skoro na górnej belce są zawory? Zobaczymy co się będzie działo teraz. Przepływ poszedł dwukrotnie w górę. Ja pierniczę a ja tyle czasu się z tym piep...em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 23.02.2013 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Ja wolałem nie ryzykować, zwłaszcza, że jak bym kiedyś wpadł na pomysł zainstalowania PCi to przy 20 cm mogło by wymagać ogrzewania na wyższej temperaturze a co za tym idzie większych stratach przez mniejszy COP. Fakt. Bede się tym martwił....kiedyś, mam nadzieję . A z tymi rotametrami faktycznie nie wiadomo po co to. Mnie też dopiero jeden hydraulik uświadomił że można kręcic gałkami i rotametrami. A tak naprawde (podobno) gałki na full odkręcone a przy rotametrach sie grzebie czyli kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 23.02.2013 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 i dobrze że się dzielisz z innymi niestety tylko doświadczeniamiprzyjrzyj się jesze kominkowie[obudowa?]u mnie nie ma absolutnie efektu przegrzewania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 23.02.2013 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 bitter - to było niezłe jak dla mnie rotametr służy do nastawy przepływu, a kurek to głównie do zamykania / otwierania całej pętli pewnie nim też można kręcić dla regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 23.02.2013 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Oj Bitter, Bitter, po to się instaluje rotametry, żeby łatwo ustawiać te przepływy wg skali. Odpuść sobie te łączenie pętli! Wszystkie kurki otwórz na maksa i pobaw się teraz tymi rotametrami. Zamierzony efekt uzyskasz na 100%.A już chciałeś dom sprzedawać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 23.02.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 30-50 zł za pętle .przy dobrze wykonanym domu i instalacji obejdzie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 23.02.2013 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 (edytowane) 30-50 zł za pętle . przy dobrze wykonanym domu i instalacji obejdzie się Dokładnie tak. Zamiast kurków na pętlach, są siłowniki. Do tego sterowniki pokojowe z czujnikiem temp. wewnętrznej (ok 100zł sztuka) plus okablowanie i centralka ok 200zł. Kosztowo się tego trochę nazbiera, ale potem nie trzeba majstrować w rozdzielaczu, tylko ustawia się zadaną temperaturę pomieszczenia na sterowniku pokojowym. U mnie to się sprawdza, ale nie jest to konieczne, jeśli wykona się OP z głową i odpowiednio ustawi na przepływach. Ale rotametry to mus, i dziwię się, że niektórzy z oszczędności ich nie instalują. Edytowane 23 Lutego 2013 przez zyzolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 23.02.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 kszu nie dam ci bo mi to niepotrzebne- u mnie podłogówka z pogodówką i pompą pięknie się regulujęw moim domu to mi jest absolutnie niepotrzebneparę osób z forum u mnie było i widziało termometry w każdym pokoju bez sterowań itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.