Brygada RR 10.03.2013 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 (edytowane) ciekawe, jaka zima byla rok temu, bo moze tutaj jest pies pogrzebany Na pewno temp. były niższe przez 2 tyg. ale suma może wyjść podobnie. Ale tego co wyczytałem na forum to z 1mp dobrze wysuszonego drewna można uzyskać ok 2000kWh minus sprawność kominka ok 70 % minus nie każdy jest mistrzem palenia, czyli pwenie ok 60%. U mnie mp wysyszonego drewna to 270 PLN więc palenie nie jest takie tanie. Ale jasiek ma racje w razie W jest to alternatywa, chociaż agregat to wydatek ok 800 PLN, i w miarę normalnie można żyć Edytowane 10 Marca 2013 przez Brygada RR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.03.2013 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Na "W" to lepsza woda w podłodze:) e tam... dobry generator ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 11.03.2013 04:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Na pewno temp. były niższe przez 2 tyg. ale suma może wyjść podobnie. Ale tego co wyczytałem na forum to z 1mp dobrze wysuszonego drewna można uzyskać ok 2000kWh minus sprawność kominka ok 70 % minus nie każdy jest mistrzem palenia, czyli pwenie ok 60%. U mnie mp wysyszonego drewna to 270 PLN więc palenie nie jest takie tanie. Ale jasiek ma racje w razie W jest to alternatywa, chociaż agregat to wydatek ok 800 PLN, i w miarę normalnie można żyć Kominek to w zasadzie jedynie luksus patrzenia na drewno. Mój prosty kosztował ponad 10 tys a obudowę robiłem sam. Za taka kasę miałbym agregat że ho ho. Ja kupuje drewno po 130 ale muszę je pociąć, porąbać i suszyć dwa lata. Do kosztów kominka trzeba doliczyć jeszcze drewutnie. w sumie wyjdzie tyle że na pci by starczyło No ale dom bez żywego ognia? Nie. ... kominek musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.03.2013 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 (edytowane) Pytanie do "kablarzy". Wygrzewaliście w jakikolwiek sposób posadzkę przed kładzeniem kafli? Dodam, że 7-8cm posadzki z miksokreta "położone" w połowie czerwca ubiegłego roku więc wilgoci technologicznej już w niej nie ma raczej.Sprawdź wilgotność podłoża. Tu masz przykład jak to się robi : http://www.podlogiswiata.pl/film-2.html . Tu masz inną, prostszą metodę : http://www.posadzkirembrandt.pl/media/upload/files/badanie_wilgotnosci_podloza_.pdf Edytowane 11 Marca 2013 przez HenoK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.03.2013 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Dzięki za genialną w swej prostocie poradę Sprawa się jednak trochę komplikuje bo muszę na posadzkę nałożyć jeszcze ~6mm elastycznej wylewki. Przed położeniem wylewki, jeśli folio-test wykaże jakąkolwiek wilgoć (choć po 9 m-cach się nie spodziewam) też suszyć? No i czy suszyć czy może tylko suszyć wylewkę?Zauważ, że ten test stosują przed położeniem wylewki polimerowej. Tobie chodzi przecież o coś podobnego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 11.03.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 nie chodzi tylko o wilgoćchodzi przede wszystkim o to żeby być pewnym że wszystko ewentualnie co ma pęknąć niech pęknie - przed klejeniem płytek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 11.03.2013 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 (edytowane) Pytanie do "kablarzy". Wygrzewaliście w jakikolwiek sposób posadzkę przed kładzeniem kafli? Dodam, że 7-8cm posadzki z miksokreta "położone" w połowie czerwca ubiegłego roku więc wilgoci technologicznej już w niej nie ma raczej. Dzięki za genialną w swej prostocie poradę Sprawa się jednak trochę komplikuje bo muszę na posadzkę nałożyć jeszcze ~6mm elastycznej wylewki. Przed położeniem wylewki, jeśli folio-test wykaże jakąkolwiek wilgoć (choć po 9 m-cach się nie spodziewam) też suszyć? No i czy suszyć czy może tylko suszyć wylewkę? u mnie płyta wylana we wrześniu , w marciu kilka mm samopoziomu i na to kw,maj,czer kładłem płytki na kleju elastycznym - bez jakiegokolwiek wygrzewania , ogrzewanie włączone dopiero w październiku, brak jakichkolwiek pęknięć - nie tylko na płytkach Edytowane 11 Marca 2013 przez R&K literowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.03.2013 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Załóżmy, że wylewka będzie zaaplikowana na odpowiednią już posadzkę. Co dalej? Można na taką wylewkę kłaść kafle czy również trzeba doprowadzić ją (naturalnie lub wygrzewając) do stanu o odpowiednio niskiej wilgotności?Aby mieć pewność, że w przyszłości nie będziesz musiał skuwać drogich kafli proponuję jedna wykonać wygrzewanie. Tak jak pisał malux20 nie chodzi tylko o wilgoć, ale także o ew. pęknięcia wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 12.03.2013 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) mam pod planowaną wylewką gęsto i w miarę mocne kable nie wysterujesz tego; masz te ze strzelina? jeśli tak, to pamiętaj o punkcie 7 i 8 instrukcji, która mówi: 7. Kabla grzejnego latem nie wolno włączać. 8. Kabel grzejny należy tak podłączyć aby latem przypadkowo ktoś go nie włączył także grzejemy, póki czas Edytowane 12 Marca 2013 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 12.03.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Wylewka i klej do płytek co prawda elastyczne (dedykowane do podłogówek) ale, że lada dzień będzie cieplej więc wygrzeję w miarę szybko - mam pod planowaną wylewką gęsto i w miarę mocne kable. Dzięki Kolego! przewymiarowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hippek 12.03.2013 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) Co ma piernik do wiatraka (poza tym, że tyle samo liter)? Tzn. sterowanie do mocy kabli, gęstości ułożenia a tym bardziej producenta? ~150W/m2 ale ok 1/3 więcej niż zapotrzebowanie projektowe. w dobrze ocieplony dom, jaki budujesz, w jednym z najcieplejszych rejonów Polski, ładujesz kable o mocy małego reaktora atomowego. sterowalność tego będzie przypominać grację słonia w składzie porcelany, ale to moje subiektywne zdanie; wieczorem zamiast cykania zegara w salonie będziesz słuchać cykania przekaźników, bo przy takiej mocy kabli będzie je hamować z częstotliwością kierunkowskazu czujnik podłogowy moim zdaniem celujesz w 30kWh/m2/rok więc - po uwzględnieniu grzania tylko w taniej - przesadziłes "tylko" 3krotnie. ja poszłabym w tę stronę, którą forsuje jasiu, czyli parę dni w roku weszłabym w drogą przy mniejszej mocy kabli no ale zobaczymy Edytowane 12 Marca 2013 przez Hippek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.03.2013 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 ~150W/m2 ale ok 1/3 więcej niż zapotrzebowanie projektowe. no popatrz ty się ja mam ok 70w/m2 i dalej są jeszcze przewymiarowane ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 12.03.2013 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 ~150W/m2 ale ok 1/3 więcej niż zapotrzebowanie projektowe. będziesz grzał impulsowo w jednej taryfie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.03.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 ~150W/m2 ale ok 1/3 więcej niż zapotrzebowanie projektowe. Chyba o 2/3 wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.03.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Projektant nie wierzył, że uda się uniknąć błędów wykonawczych i osiągnąć dobry wynik więc sam przewymiarował. Zobaczymy. Przy projektowaniu wiedza jest ważniejsza od (nie)wiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.03.2013 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Ale my przecież używamy tylko II taryfy czyli musimy przez 10h... a kto powiedział że ja używam tylko taniej taryfy ...??? tu raczej nikt nic nie musi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 12.03.2013 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 W domu mam 3 strefy i 3 przewymiarowane 3x w stos. do min., po to aby w zależności od potrzeb grzać nawet jedną. Wiem, przepłaciłem też 3x (z 1.600zł w sumie) ale zawsze dzięki temu większe możliwości Jeśli w to wierzysz? Jeśli dlatego masz większe możliwości to gratuluję dobrego samopoczucia. Większe możliwości to ma bitter ale nie Ty:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.03.2013 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Tak dla potomnych wierzących w niedowymiarowanie kabli dla II taryfy i sterowalność kabli i NCO w II taryfie i tak nie zrozumiesz to po co się produkować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.03.2013 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Ja dokładnie rozumiem dlatego nie mam kabli,innym oszczędzisz wpakowania się na minę pisząc,że wchodzisz w grzanie w I taryfie ale za to masz NCO bez najmniejszego problemu mogę tak ustawić sterowniki że drogiej nawet nie trącą ... ale mój dom jest dla mnie ... a nie ja dla domu ... a dzięki NCO mam też zawszę lekko ciepłą podłogę w holu i łazience ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.03.2013 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 wodna podłogówka-3000zł co wchodzi w tą cenę ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.