skrabi 19.07.2013 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 zastanawiam się nad grzejnikami elektrycznymico sądzicie o konwektorach atlantica? jedyne moje doświadczenia z konwektorami to tania chińszczyzna, która śmierdziała palonym kurzem i wydawała dźwięki przy pracy, czy w przypadku atlantica jest podobnie? czy lepiej od razu zainteresować się droższymi radiatorami albo promiennikami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eremqu 19.07.2013 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Kolego od pekniec, nie przejmuj sie, tak musi byc, po ta sie dylatuje.To natyralny skurcz na takich plaszczyznach. Przykryjesz to kaflami na elastycznym kleju. Jak kafle z fugami to te nad peknieciem zrob z fugi silikonowej w takin samym kolorze a nie zobaczysz roznicy no I nie wykruszy sie po czasie. Jak rektyfikowane bez fug to czytaj co podaje producent o dopuszczalnych max wymiarach podlogi w jednym kawalku.Ze czujesz drgania tez normalne bo na elastycznym styropianie to lezy. Aby nie klawiszowala ale chyba masz jakies zbrojenie z siatki.Kablami tez sie nie przejmuj bo te ruchy niewielkie a kabel elastyczny. I pewnie to miksokret wiec jak bedzie jakies naprezenie to sie wykruszy a nie uszkodzi kabla.Myslacego inaczej nie sluchaj bo wykonawca na reklamacje obsmieje I z normami pogoni. Robie w tym ponad 20 lat to wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 19.07.2013 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 znalazłem jeszcze grzejniki elektryczne purmo menai, wygląda ciekawie, bo jest to zwykły grzejnik płytowy wypełniony olejem czy ktoś ma i używa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 19.07.2013 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 zastanawiam się nad grzejnikami elektrycznymi co sądzicie o konwektorach atlantica? jedyne moje doświadczenia z konwektorami to tania chińszczyzna, która śmierdziała palonym kurzem i wydawała dźwięki przy pracy, czy w przypadku atlantica jest podobnie? czy lepiej od razu zainteresować się droższymi radiatorami albo promiennikami? Nie kumam czaczy! W stopce piszesz o grzejnikach wodnych + kospel a tu się pytasz o grzejniki elektryczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 19.07.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 bo kospel był w planie pierwotnym, ale rozważam grzejniki elektryczne ze względu na niższą cenę inwestycji i prostszą instalacjęa temat ewentualnego przepięcia się na gaz w przyszłości również wyrzuciłem do kosza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 19.07.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Ok, jutro startuję z układaniem styropianu. plan jest niby prosty ale..?1. pozamiatać i posprzątać2. Położyć folię czarną, na zakładkę - mam taką 300 z atestem - tylko ile jej zostawić przy ścianach wystawionej? czy folię dawać pod rurkami od wody czy nad?3. pierwsza warstwa styro 5m (czy uzupełniać czymś przy rurach od wody i kanalizacyjnych tak aby nie było szczelin?)4. druga warstwa styro 5 cm na zakładkę (jak obrobi przy drzwiach wejściowych i tarasowych? może jakaś pianka?)5. folia czarna 200 z atestem - znowu pytanie ile jej wystawić przy ścianach6. siatka zgrzewana 2,5 mm 15x15 cm7. Kable przymocować do siatki za pomocą opasek zaciskowych plastikowych8. przeciągnąć czujnik temp i zasilanie kabla do puszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek_BB 19.07.2013 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 (edytowane) Ok, jutro startuję z układaniem styropianu. plan jest niby prosty ale..? 1. pozamiatać i posprzątać 2. Położyć folię czarną, na zakładkę - mam taką 300 z atestem - tylko ile jej zostawić przy ścianach wystawionej? czy folię dawać pod rurkami od wody czy nad? 3. pierwsza warstwa styro 5m (czy uzupełniać czymś przy rurach od wody i kanalizacyjnych tak aby nie było szczelin?) 4. druga warstwa styro 5 cm na zakładkę (jak obrobi przy drzwiach wejściowych i tarasowych? może jakaś pianka?) 5. folia czarna 200 z atestem - znowu pytanie ile jej wystawić przy ścianach 6. siatka zgrzewana 2,5 mm 15x15 cm 7. Kable przymocować do siatki za pomocą opasek zaciskowych plastikowych 8. przeciągnąć czujnik temp i zasilanie kabla do puszki. Ja zamiast siatki zgrzewanej którą chciałem dawać ... ale jak ją zobaczyłem odesłałem do sklepu (grubość spinaczy - ludzie dajcie spokój albo zbrojenie rozproszone śmiech na sali) doplacilem 500 PLN i dałem siatke z drutu żebrowanego 6mm2 i oczkach 15x15 ----- żadnych pękniec rys itp. niespodzianek. Na logike robicie wylewke akumulacyjna o gr. ~ 10 cm która leży na styro i dajecie gówno grubości 2,5 mm2 ????????? Dopłaćcie pare zł i żróbcie to solidnie ..... na wieki wieków ..... AMEN ps. kable grzejne leżą pod zbrojeniem zaraz przed wysypaniem docelowej wysokości wylewki ~ 11cm (wstępne zasypanie rurek PEX ~ 3-4 cm następnie kable grzejne, na to zbrojenie i kolejne ~ 6-7 cm wylewki .....śpię spokojnie) Edytowane 19 Lipca 2013 przez Krzysiek_BB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 20.07.2013 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 bo kospel był w planie pierwotnym, ale rozważam grzejniki elektryczne ze względu na niższą cenę inwestycji i prostszą instalację a temat ewentualnego przepięcia się na gaz w przyszłości również wyrzuciłem do kosza A nie myślałeś o kablach grzejnych w akumulacyjnej wylewce ? Jest tu paru doświadczonych "kablarzy". Grzejniki elektryczne są rzeczywiście tanie, nawet te markowe ale czy nie kosztują potem dużo w użytkowaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 20.07.2013 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Jeszcze trochę pogrubić zbrojenie i będziecie tu liczyć akumulacyjność metalu ; ). Uważam że bardziej należy zwrócić uwagę na stosowanie 1cm miękkiego styropianu na dylatacjach przyściennych i pielęgnowanie wiążącego jastrychu niż na zwiększanie przekrojów zbrojenia. Te cieniutkie pianki z taśmy nie są wg mnie warte uwagi. Jedynie przyspieszają nieznacznie pracę ekipy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 20.07.2013 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) A nie myślałeś o kablach grzejnych w akumulacyjnej wylewce ? Jest tu paru doświadczonych "kablarzy". Grzejniki elektryczne są rzeczywiście tanie, nawet te markowe ale czy nie kosztują potem dużo w użytkowaniu ? są miejsca gdzie będę miał kable, a są też takie gdzie chcę mieć grzejniki niby dlaczego grzejniki mają kosztować dużo w użytkowaniu? przecież zużywają taki sam prąd jak kable, oczywiście zakładam opcję bez akumulacji, której i tak nie chcę stosować, gdyż chcę mieć układ grzewczy o małej bezwładności, funkcję akumulacyjną pełnią u mnie ściany z silikatów i dobre grzejniki elektryczne kosztują więcej niż kable Edytowane 20 Lipca 2013 przez skrabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 20.07.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Ta siatka o której pisałem służy wyłącznie do przymocowania kabli i do niczego innego. W wylewce będzie ułożona siatka 4mm na wstępnie podsypanej warstwie. Ale to już temat gości od wylewki. Taką przygotowali mi ofertę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 20.07.2013 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 kable możesz dac na wlasciwym zbrojeniu, nie potrzebujesz drugiej siatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 20.07.2013 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) to ja wiem, i tak myślałem nawet ale... ...chcę uniknąć robienia czegoś na chypcika.... już wiem jak to potem wychodzi. Szybko szybko bo beton schnie..... tu 10 cm kable w te tam we wte.. a to się zapomni czujnika temperatury, albo wyjdzie na kablu grzewczym. Ja dziękuję za takie przygody.... Ps. myślałem nawet żeby dać zbrojenie 6mm na podkładkach/dystansach i do zbrojenia tego przymocować kable i żeby to zalali. Ale to by zdało egzamin jak by kable wyszły dokładnie wzdłuż drutów. a jak będą pomiędzy to jest duże ryzyko że zostaną zdeptane/wdeptane/podeptane/itp. Edytowane 20 Lipca 2013 przez MasterCheat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek_BB 20.07.2013 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 to ja wiem, i tak myślałem nawet ale... ...chcę uniknąć robienia czegoś na chypcika.... już wiem jak to potem wychodzi. Szybko szybko bo beton schnie..... tu 10 cm kable w te tam we wte.. a to się zapomni czujnika temperatury, albo wyjdzie na kablu grzewczym. Ja dziękuję za takie przygody.... Ps. myślałem nawet żeby dać zbrojenie 6mm na podkładkach/dystansach i do zbrojenia tego przymocować kable i żeby to zalali. Ale to by zdało egzamin jak by kable wyszły dokładnie wzdłuż drutów. a jak będą pomiędzy to jest duże ryzyko że zostaną zdeptane/wdeptane/podeptane/itp....... 6. siatka zgrzewana 2,5 mm 15x15 cm 7. Kable przymocować do siatki za pomocą opasek zaciskowych plastikowych 8. przeciągnąć czujnik temp i zasilanie kabla do puszki. i co myślisz ze jak przyczepisz kable do siatki 2,5 mm to wylewkarze beda nad nią fruwać ? beton tak szybko nie schnie (tymbardziej półsuchy) U mnie było tak że sypali z kreta pokolei pomieszczenia ale prosilem zeby sypneli tylko ~ 4cm i szli do nastepnego pomieszcenia robić dokladnie to samo ja szli do kolejnego ja spokojnie rozkladalem kable, dwie osoby spokojnie starcza do rozkładania kabli nakładasz zbrojenie i goście kończą dzieło Oczywiście wczesniej podpięte pod przyziemne puszki, u mnie ~ 100m2 wysypywali (z moim układaniem kabli) zajęło od 11:00 do ~ 16:30 na gotowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.07.2013 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 hmmm... jakieś druty żebrowane , zbrojenia, układania warstwami ... zaraz ktoś wyskoczy z 12mm żebrowanym ... widzę że jak się nie skomplikuje to się nie da zrobić ... można prościej, wystarczy przecież zwykła siatka zgrzewana i przyczepione do niej kable i rurka od czujnika temperatury ( nie ma "ciśnienia" na ten czujnik ...) rozkładamy to to spokojnie na styropianie i jak się upewnimy że wszystko jest rozprowadzone i zaczepione jak należy to wzywamy ekipę od posadzek ... wystarczy że podczas wysypywania nieco popodnosimy i poruszamy tą siatką... przestańcie siać zamęt z tym że jak gdzieś coś nie do końca będzie otulone to już doopa, wystarczy aby ten grzejnik był w podłodze i tyle ... to gdzie te kable wylądują , na dole ,środku czy bliżej wierzchu nie ma znaczenia bo cała podłoga i tak będzie grzała tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 20.07.2013 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Z kablami tanio... Ale wychodzi na to ze nie tak hop:? Oczywiście, kable są beee. Tylko PC są bezproblemowe w instalacji, tanie w zakupie, szybko się amortyzują, nie wymagają serwisowania, działają w każdej, nawet najniższej temperaturze i jeszcze na nich mucha nie siada.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 20.07.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 są miejsca gdzie będę miał kable, a są też takie gdzie chcę mieć grzejniki niby dlaczego grzejniki mają kosztować dużo w użytkowaniu? przecież zużywają taki sam prąd jak kable OK, rozumiem, masz swoja koncepcję ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.07.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Z kablami tanio... Ale wychodzi na to ze nie tak hop:? przecież praktycznie wszyscy sobie komplikują życie na własne życzenie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mordka007 20.07.2013 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Kolego od pekniec, nie przejmuj sie, tak musi byc, po ta sie dylatuje. To natyralny skurcz na takich plaszczyznach. Przykryjesz to kaflami na elastycznym kleju. Jak kafle z fugami to te nad peknieciem zrob z fugi silikonowej w takin samym kolorze a nie zobaczysz roznicy no I nie wykruszy sie po czasie. Jak rektyfikowane bez fug to czytaj co podaje producent o dopuszczalnych max wymiarach podlogi w jednym kawalku. Ze czujesz drgania tez normalne bo na elastycznym styropianie to lezy. Aby nie klawiszowala ale chyba masz jakies zbrojenie z siatki. Kablami tez sie nie przejmuj bo te ruchy niewielkie a kabel elastyczny. I pewnie to miksokret wiec jak bedzie jakies naprezenie to sie wykruszy a nie uszkodzi kabla. Myslacego inaczej nie sluchaj bo wykonawca na reklamacje obsmieje I z normami pogoni. Robie w tym ponad 20 lat to wiem. Dzięki za otuchę. Na szczęście na pęknięciach nie rusza się podłoga tylko na dylatacjach. Tak wylewki były robione miksokretem. Te pękniecie co idzie nie po dylatacji mają mi poprawić, nacinając i wkładając coś w rodzaju szwów. Zastanawiam się tylko czy nie połączyć dylatacji dzielącej pokój na pół jakimś specjalnym środkiem typu "Fibrelastic gotowa masa reperacyjna do wnętrz i na zewnątrz" przed położeniem płytek. Oczywiście klej elastyczny i fuga silikonowa nad dylatacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mordka007 20.07.2013 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Przed położeniem gresu wygrzewaliście wstępnie posadzki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.