Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

telekomunikacja powaliła mnie na kolana


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Znalazłam sama, bo tata do późna w pracy:

 

Raport o realizacji obowiązku świadczenia usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A.

 

Ideą usługi powszechnej jest zapewnienie wszystkim użytkownikom końcowym na terenie całego kraju, czyli bez względu na ich lokalizację, dostępu do podstawowych usług telefonicznych. Przy czym w przypadku dostępności usługi powszechnej chodzi o dostępność zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną (przystępność cenową).

 

Przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), zwanej dalej „Ustawą” bądź „PT”, pozostają w zgodzie w powyższą ideą i określają w art. 81 ust. 1 i 3 następującą definicję usługi powszechnej: usługę powszechną stanowi zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie. Do zestawu usług stanowiących usługę powszechną zalicza się:

 

przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej „ISDN”;

utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt 1,

w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;

połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;

udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;

świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;

świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

 

 

Z kolei zgodnie z art. 82 PT, usługę powszechną świadczy przedsiębiorca wyznaczony, w odpowiednim trybie, do świadczenia tej usługi albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, zwany „przedsiębiorcą wyznaczonym”.

 

Decyzją Prezesa UKE z dnia 5 maja 2006 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(4), po przeprowadzonym uprzednio konkursie, do jej świadczenia została wyznaczona Telekomunikacja Polska S.A., zwana dalej „TP” lub „Spółką”. Z kolei decyzjami Prezesa UKE z dnia 5 maja 2006 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(5) i z dnia 7 listopada 2006 r. Nr DRTD-WUD-1/06(29), zmienionej decyzją z dnia 29 stycznia 2007 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(43), zostały określone szczegółowe warunki świadczenia usługi powszechnej, w tym okres jej świadczenia.

 

 

 

TP jest zobowiązana do świadczenia wszystkich usług wchodzących, zgodnie z art. 81 ust. 3 PT, w skład usługi powszechnej na terenie całego kraju przez okres 5 lat, tj. od dnia 8 maja 2006 r. do dnia 8 maja 2011 r.

 

Należy przy tym podkreślić, iż Spółka musi świadczyć usługę powszechną zgodnie z wymogami określonymi przede wszystkim w:

 

Ustawie,

rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia usługi powszechnej oraz wymagań dotyczących świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych (Dz. U. Nr 68, poz. 592), zwanym dalej „Rozporządzeniem”,

oraz warunkami określonymi w ww. decyzjach Prezesa UKE.

Oprócz obowiązków wynikających ze świadczenia usługi powszechnej, TP przysługuje także uprawnienie do dopłaty do kosztów jej świadczenia w wysokości tzw. kosztu netto, o ile zostaną spełnione określone wymogi w:

 

Ustawie,

rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 15 grudnia 2005 r. w sprawie sposobu obliczania kosztu netto usługi wchodzącej w skład telekomunikacyjnej usługi powszechnej (Dz. U. Nr 255, poz. 2141).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastka, ale w odpowiednim momencie to napisalaś.

Czyli jak w sieprniu chciałam przenieść telefon, a oni odpisali, że nie ma możliwości technicznych, to mogę z tym do rzecznika?

 

A tak poza tym to dziwię się wcale nie tepsie tylko wszystkim operatorom komórkowym. Teraz mam iPlusa, który działa jak działa. Mieszkam na peryferiach dużego miasta. Wszyscy operatorzy ładują kasę w super łącza w centrum. Tak jest wszystkoego do wyboru do koloru. Dodatkowo pełno małych firemek dzialających po kablu. A na przedmieściach ludzie nie mają internetu i czekają. A barany zamiast w mig wykosic Tepsę inwestując w przedmieścia, poprawiają dostęp do netu w centrum, gdzie i tak większość korzysta z Tepsy albo kablówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy, widzę, że nie wiecie, że TPSA to nasz narodowy operator i ma obowiązek w ciągu pół roku od złożenia wniosku podłączyć telefon. Jak nie to do Rzecznika Praw Konsumenta

 

ten narodowy operator poszed sie j...c do francuza i byc moze lepiej ciagnie kabla, ale po francusku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPSA ma obowiązek świadczenia usługi powszechnej czyli zwykłego telefonu. I tego zgodnie z prawem telekomunikacyjnym można sie domagać. Lecz operator może dostarczyć tę usługe dowolną techniką np. radiową. I na to wpływu abonent nie ma. Internet nie jest usługa powszechną i nie ma podstaw się tego domagać. Tutaj pomaga tylko konkurencja na rynku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastka, ale w odpowiednim momencie to napisalaś.

Czyli jak w sieprniu chciałam przenieść telefon, a oni odpisali, że nie ma możliwości technicznych, to mogę z tym do rzecznika?

 

A tak poza tym to dziwię się wcale nie tepsie tylko wszystkim operatorom komórkowym. Teraz mam iPlusa, który działa jak działa. Mieszkam na peryferiach dużego miasta. Wszyscy operatorzy ładują kasę w super łącza w centrum. Tak jest wszystkoego do wyboru do koloru. Dodatkowo pełno małych firemek dzialających po kablu. A na przedmieściach ludzie nie mają internetu i czekają. A barany zamiast w mig wykosic Tepsę inwestując w przedmieścia, poprawiają dostęp do netu w centrum, gdzie i tak większość korzysta z Tepsy albo kablówek.

Też mam ten shit - powolny jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos chce zalatwic sobie tel. czy neta to najlepiej zlapac gdzies w swojej okolicy technikow i pogadac to oni spr.warunki techniczne i moga sie postarac aby takie warunki byly :). (to jest najszybsza opcja). Nie polecam uzerania sie z infoliniami, punktami tp UKE czy uokik- szkoda zdrowia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[A tak poza tym to dziwię się wcale nie tepsie tylko wszystkim operatorom komórkowym. Teraz mam iPlusa, który działa jak działa. Mieszkam na peryferiach dużego miasta. Wszyscy operatorzy ładują kasę w super łącza w centrum. Tak jest wszystkoego do wyboru do koloru. Dodatkowo pełno małych firemek dzialających po kablu. A na przedmieściach ludzie nie mają internetu i czekają. A barany zamiast w mig wykosic Tepsę inwestując w przedmieścia, poprawiają dostęp do netu w centrum, gdzie i tak większość korzysta z Tepsy albo kablówek.

 

Anisia3 i jestes przekonana, że nasz absolutną racje a Ci ludzie to debile?

 

Ekonomia ma swoje prawa i tyle.

Oni to na wszystkie strony przeanalizowali i tyle.

To nie sa instytucje charytatywne tylko zarobkowe.

Myslisz, że dlaczego w odlgłych miejscach poza tepsą często nie ma żadnych innych operatorów? Bo im się to nie opłaca po prostu.

 

Nie piszę tego wcale złosliwie, bo ja tez bym wolała żeby o telefon i dostep do kablowego internetu wszędzie było łatwo, ale takie życie.

 

Tepsa ma obowiązek dostarczenia "telefonu" (internetu juz nie), ale jesli koszt bedzie duży to może byc tak że taniej wyjdzie płacić Tobie karę za niedostarczenie usługi niz rozbudowac infrastrukturę.

 

Pamiętaj, że jesli sąsiad ma neo to niekoniecznie i u Ciebie mozna w tej samej chwili. To tak jak z parkingiem - no parking jest, sąsiad samochód postawił ale czy Ty tez zaparkujesz? Tylko jesli bedzie wolne miejsce...

 

Oczywiście są tez sytuacje debilizmu czy niechciejstwa ludzi, że w danej sytuacji dałoby się ale ktos ma gdzieś, albo mu sie nie spieszy, albo nie umie sprawdzic, zadziałać, nie chce mu sie czy co. No niestety, tacy ludzie też są i to w różnych branżach niestety.

 

Ale nie martwcie się, dzięki naszym abonamentom Francuzom na pewno sie lepiej wiedzie...

 

Pozdrawiam

zielony_listek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to moja wina iż nie sprawdziłam ,że w nowym miejscu zamieszkania gdzie buduje się nasze marzenie telekomunikacja nie podłączy mi telefonu, ale w swojej naiwności myślałam że mamy XXI wiek. Poza tym 150 m od naszego domku ludzie mają. :roll: Mam firmę i na gwałt potrzebuję faxu oraz internetu. Na całe nieszczęście radiowy internet też tam nie działa, bądź działa strasznie marnie. :( Napisałam odwołanie ale czy to coś da. Napiszcie czy ktoś z was ma podobny problem i jak sobie poradziliście :cry:Nie myślałam że kiedyś uronię łzę przez telekomunikację.

Ja mam podobny problem. 200m do słupka tpsa. Napisałam oficjalne pismo o podłączenie . Otrzymałam odpowiedz że nie mają możliwości technicznych. Wkurzyłam się i przesłałam pismo z prośbą o pomoc do UKE. Po interwencji UKE mam pisemną umowę z TPSA, że w ciągu 10 miesięcy muszą mi podciągnąć kabel. W przeciwnym razie będą mi płacić odsetki za opóżnienie. :roll: Przemiła Pani z UKE powiedziała, że jeśli będę miała problem z przyłączeniem mam dać im znać . Wtedy będą interweniować.

Inne informacje z UKE. TPSA nie może powiedzieć, że im się nie opłaca-na rozbudowę sięci dopłacają im inni operatorzy oraz Państwo. Jedyną wymówką jest brak sieci, ale na rozbudowę mają ustawowo 10 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

powiem Wam jak ja rozwiązałem i jestem zadowolony.

Nie było mozliwości technicznych.

Podpisałem umowę na telefon taki łaczony Orange i TPSA.

Daja to, ale tylko ludziom którym nie moga świadczyć usług.

Nazywa sie to chyba plan domowy i przelicza tak.

normalny impuls wartości takiej jak w TPSA.

Dostałem aparat, fajny, duży z wyświetlaczem, pakiet 5 godzin do przegadania i to w abonamencie za 50zł.

Jedyny minus to ten - że osoby dzwoniące do mnie dzwonia jak na komórke z Orange. Ale robie tak że zawsze oddzwaniam, bo wyświetla sie numer dzwoniącxego,a te 5 godzin to wystarczy zupełnie.

Oczywiście jest na to umowa, która deklaruje że TPSA ma 18miesięcy na przyłączenie.

A teraz niespodzianka.

Po upływie tych 18 miesięcy , jeżeli TPSA Was nie podłaczy - płaci Wam karę umowną :D

Mnie płacą.

Nigdzie tego nie wyczytacie, ale ja wiedziałem z jednego źródełka, wystosowałemj pismo, dostałem zwrot za miesiące które upłynęły i teraz co miesiąć na konto.

Wysokość kary odpowiada kwocie abonamentu jaki płacę co miesiąć. Dlatego mam wygodny, fajny i darmowy telefon - czego i Wam wszystkim życzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha. A Net mam z Ery (inni operatorzy nie mieli sygnału w tej mojej dziurze)

Radiówka odpadała, bo w dole i zasłoniety.

Ta Era nawet fajnie chodzi, ale tylko do momentu jak nie przekroczę transferu.

Potem zwalnia totalnie i juz jej wtedy nie lubię i nie korzystam

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz niespodzianka.

Po upływie tych 18 miesięcy , jeżeli TPSA Was nie podłaczy - płaci Wam karę umowną :D

Mnie płacą.

Nigdzie tego nie wyczytacie, ale ja wiedziałem z jednego źródełka, wystosowałemj pismo, dostałem zwrot za miesiące które upłynęły i teraz co miesiąć na konto.

 

Owszem, wyczytacie jak poszukacie. Nawet w tym wątku było ze dwa razy wspomniane o tej karze.

 

Ja mam to szczęście, że kupiłam domek z telefonem, ufff.

He, he, pamiętam jak dziesięć lat temu kolega na parapetówce się zdziwił - to Wy tu telefon macie??? :-)))

 

Wszyskim beztelefonicznym muratorom zycze szybkiego podłączenia do sieci!

 

Pozdrawiam

zielony_listek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim dziękuję za słowa wsparcia, bo są mi naprawdę potrzebne, przez tą p....ną telekomunikację czuję się zagubiona jak diabli, przez moment zwątpiłam czy dobrze zrobiłam wybierając działkę pod laskiem, budując domek, a miało być tak pięknie :( Opiszę wam dalszą moja historię. Po napisaniu odwołania w sprawie przeniesienia telefonu i przeprowadzeniu kilku (nie wiem po co rozmów z błekitną linią) bo tam wiekszość pracowników jest jakby nie z tego świata, i nie wiedzą co ja do nich mówię. Otrzymałam pismo, że mam zgłosić się do biura obsługi klienta w sprawie podpisania umowy, bo istnieje możliwość i podano mi wszystkim znany 10 -cio miesieczny termin. Pojechałam a w właściwie poleciałam jak na skrzydłach do tego biura obsługi klienta i..... tam się okazuje że tej możliwości nie ma i nikt ze mną umowy nie podpisze. :evil: :evil: Wróciłam do swojego domu, zadzwoniłam znowu nie wiem po co na tą zakichaną infolinię i zapytałam się co to ma oznaczać, pan mi na to że w terminie 19 dni odpowiedzą mi ostatecznie czy ta możliwość jest. Ludzie od tych możliwości telaporażki to mnie się już w głowie kręci. Gdyby nie to, że tak bardzo potrzebuję faxu to, już sama nie wiem co. Szkoda że dzisiejszej wypowiedzi nie mogę zakończyć słowami z piosenki Maryli Rodowicz "ja to mam szczęście, że w tym momencie żyć mi przyszło w kraju nad Wisłą, ja to mam szczęście." Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[A tak poza tym to dziwię się wcale nie tepsie tylko wszystkim operatorom komórkowym. Teraz mam iPlusa, który działa jak działa. Mieszkam na peryferiach dużego miasta. Wszyscy operatorzy ładują kasę w super łącza w centrum. Tak jest wszystkoego do wyboru do koloru. Dodatkowo pełno małych firemek dzialających po kablu. A na przedmieściach ludzie nie mają internetu i czekają. A barany zamiast w mig wykosic Tepsę inwestując w przedmieścia, poprawiają dostęp do netu w centrum, gdzie i tak większość korzysta z Tepsy albo kablówek.

 

Anisia3 i jestes przekonana, że nasz absolutną racje a Ci ludzie to debile?

 

Ekonomia ma swoje prawa i tyle.

Oni to na wszystkie strony przeanalizowali i tyle.

To nie sa instytucje charytatywne tylko zarobkowe.

Myslisz, że dlaczego w odlgłych miejscach poza tepsą często nie ma żadnych innych operatorów? Bo im się to nie opłaca po prostu.

W to, że im się nie opłaca wierzę jak najbardziej, ale absolutnie nie wierzę, że oplaca im się inwestowac w centrach miast. I w dobre analizy też nie. Mieszkalam przez 9 lat w centrum. Internet mialam najpierw przez kablówkę,a potem kiedy nie mogłam do wynajętego mieszkania jej przenieść przez Tepsę. Ani jedna osoba z moich znajomych i sąsiadów nie miała i nadal nie ma internetu w Erze, Plusie czy Orangu z tych mieszkających w centrum. A prawie wszyscy mieszkaja w centrum. Z tych sieci korzystają akurat ci, co mieszkają za miastem i nie mają neostrady ani telewizji kablowej.

Acha, i są tacy, którym to się jednak opłaca. Jest juz jedna firma, która planuje puścic kabel przez moje osiedle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...