Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parkiet - kto pyta nie błądzi: rady, pomysły, problemy, materiały itd.


hwafel

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

beciaw2 i jesion.

 

podsumowując wymianę informacji na forum muszę uzupełniająco dodac.

Przypuszczam, że blok jest nowy i wylewka też rzecz jasna. Wylewka cementowa mierzona elektrodą B50 firmy GAAN z kulką. Ta elektroda słuzy do wyszukiwania miejsc wilgotnych w których nalezy dokonac pomiaru CM-ką metoda karbidowa. Ponieważ kulka mierzy grubośc do 4cm i pokazała 2,5%, nalezy przypuszczac, że dolne warstwy wylewki maja zawilgocenie około 3,5-4%. Ta wilgoc wędruje do góry. U sąsiada nic się nie dzieje bo pod waszą wylewką jest folia. Nadmiar wilgoci powoduje wydłużenie dolnej warstwy klepki, górna miała po miesiącu 14% (o wiele za dużo parkieciarz nie powinien przeprowadzac dalszych prac) więc wszystko było jeszcze równe, ponieważ wilgoc od dołu i nabieranie wilgoci od góry się wyrównało.

W trakcie szlifowania częśc wilgoci z drewna wyparowała w wyniku temperatury podczas szlifowania. Magic Oil 2K jest olejo -woskiem w związku z tym wosk wtarty w drewno zqpchał pory i wilgo z drewna nie mogła swobodnie uchodzic. Drewno na spodzie nabrało na tyle wilgoci, że zaczęło znacznie się poszerzac, góra pozostała mniej wilgotna jest węzsza tak powstały łódki. Pod kaloryferami jest gorąco i od góry klepki pokazały się szczelinki. Klej 5-10-15-20 może by również klejem dyspersyjnym na bazie wody o zawartości około 30% wody. Jezeli jest wigotne podłoże i na to po lożono klej wodny, no to podniesiono wilgotnośc podłoża i klepek a 4 tygodnie to był okres o połowę co najmniej za krótki. Byc może klepki mają lekkie podcięcie po bokach przy licu pod lekkim kątem 2,5-5 stopni tak zwany kąt alfa i jest możliwe, że te krawędzie się ściskają, może to Pani ma na myśli. To podcięcie widac jak patrzy się wzdłuż dłuższej krawędzi klepki.

Należałoby jak najszybciej zmierzyc wilgotnośc parkietu w kilku miejscach. Jeżeli wilgotnośc parkietu rośnie to jest niedobrze. Na powierzchni o długości albo 7,5m lub co gorsza 12,5m nie wykonano ani jednej dotatkowej dylatacji-to błąd. Na 12,5m powinny byc dwie dylatacje dodatkowe przy okrętówce oczywiście.

Można również zmierzyc suwmiarką szerokości klepek. Wychodzą z szerokości klepki 40mm+-0,2mm mozna określic stan zawilgocenia parkietu, oczywiście od góry. Dół będzie w tym przypadku zawsze bardziej wilgotny.

Sytuacja wygląda tak: Jezeli nadal ciagnie wilgoc z podłoża do tego klej jest dyspersyjny i brakuje dodatkowych dylatacji to może dojśc do odspojenia się klepek w najsłabszych miejscach. Na razie opukałaś i jest wszędzie tak się przynajmniej wydaje parkiet przyklejony. Oby tak zostało.

Poco komu jakikolwiek sprzęt jezeli go używa aby wymanewrowac klienta.

Radzę popros gościa o fakturę. Umowy napewno teraz nie spisze. Fakturę musi wystawic bo możesz się poskarżyc. Obawiam się, że może byc potrzebny jakiś dokument.

Jesion ma skurcz i pęcznienie tak duże jak buk 0,31%/1%. Twoja klepka poszerzyła się z 9% na 14% o 0,31% x 5% x 4cm/100% x 2 = ... wynik pomnóż przez ilośc klepek od ściany do ściany. To wprawdzie teoria ale daje pewien praktyczny obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mineły 4 miesiące od połozenia parkietu bioroąc pod uwage schniecie..jastrychu cm na miesiac ten 1-2%..wilgotności z wylewki owinno juz byc wchłoniete i oddane oczywiście jeśli to był syntetyczny 5-10-15..nie dyspersja..

 

Jak na syntetyku po 4 miesiacach..to specjalnie bym sie nie bał..ale sprawdzic wilgotnośc deszczółek nie zawadzi pisałem..o tem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie poczytałem Wasze powyższe wypowiedzi o kleju i postanowiłem sam się dopytać bo już pomału zamierzam przymierzać się do zakupu kleju.

Mój parkieciarz mówił bym kupił sobie klej Maximus PU 501 plus grun PU Maximus. Mój parkiet to Merbau 120x90x15mm.

Czy ten klej będzie ok? Czy powinienem pomyśleć o czymś innym.

 

klej jak najbardziej odpowiedni do tego wymiaru desek , grunt do niego to Maxiumus GP + rozpuszczalnik S-PU, mieszać w proporcji 1/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mineły 4 miesiące od połozenia parkietu bioroąc pod uwage schniecie..jastrychu cm na miesiac ten 1-2%..wilgotności z wylewki owinno juz byc wchłoniete i oddane oczywiście jeśli to był syntetyczny 5-10-15..nie dyspersja..

 

Jak na syntetyku po 4 miesiacach..to specjalnie bym sie nie bał..ale sprawdzic wilgotnośc deszczółek nie zawadzi pisałem..o tem..

 

wszystko w porządku do momentu użycia gruntu poliuretanowego pod klej

kauczukowy. Mniejsza z tym.

jest to młody budynek i strop też. Prawdopodobnie mogły sie przytrafic: .

1. Niedokładny pomiar to pewne,

2. uderzenie wilgoci ze stropu, to jest mniej przwdopodobne w tak krótkim czasie.

3. zawilgocony jastrych i dodatkowo pęcznienie drewna wywołane rozpuszczalnikami z kleju.

Cztery miesiace na 4cm jastrych w idealnych warunkach to zbyt długo na schniecie. W złych niekorzystnych warunkach może schnac o wiele dłużej niż 4 miesiące.

Ważne też może byc zużycie tego kleju na m2- duża ilośc wywołana nierównościami wylewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie poczytałem Wasze powyższe wypowiedzi o kleju i postanowiłem sam się dopytać bo już pomału zamierzam przymierzać się do zakupu kleju.

Mój parkieciarz mówił bym kupił sobie klej Maximus PU 501 plus grun PU Maximus. Mój parkiet to Merbau 120x90x15mm.

Czy ten klej będzie ok? Czy powinienem pomyśleć o czymś innym.

 

klej jak najbardziej odpowiedni do tego wymiaru desek , grunt do niego to Maxiumus GP + rozpuszczalnik S-PU, mieszać w proporcji 1/1

 

Dodam, że ważniejsze jest przygotowanie podłoża pod deski o takich szczególnie niekorzystnych wymiarach. Nie siła kleju jest tak istotna tylko wytrzymałośc jastrychu (wylewki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie poczytałem Wasze powyższe wypowiedzi o kleju i postanowiłem sam się dopytać bo już pomału zamierzam przymierzać się do zakupu kleju.

Mój parkieciarz mówił bym kupił sobie klej Maximus PU 501 plus grun PU Maximus. Mój parkiet to Merbau 120x90x15mm.

Czy ten klej będzie ok? Czy powinienem pomyśleć o czymś innym.

 

klej jak najbardziej odpowiedni do tego wymiaru desek , grunt do niego to Maxiumus GP + rozpuszczalnik S-PU, mieszać w proporcji 1/1

 

Dodam, że ważniejsze jest przygotowanie podłoża pod deski o takich szczególnie niekorzystnych wymiarach. Nie siła kleju jest tak istotna tylko wytrzymałośc jastrychu (wylewki).

 

dlaczego niekorzystnych wymiarach? ja na powierzchni 42m2 bedę miała dębową deskę 22 o szerokości 15cm i długości od 60 cm do 2 m.

 

o co chodzi z tą wytrzymałością wylewki? mi sprzedawcy zwracaja uwagę tylko na klej jeden mówi, że powinien być dwuskładniowy, a drugi że niekoniecznie,

wiem, że wylewka powinna mieć równy poziom, ale wytrzymałość? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekorzystny dla stabilności drewna wymiar to stosunek grubości do szerokości. Mianowicie deszczułka o wymiarach 1:4 to np. 2,2cm grubosc i 8,8cm szerokośc. U ciebie jest 15 cm szerokośc. Taka deska jest duzo wrażliwsza na wyłódkowania (menisk wklęsły) czy kocie grzbiety (menisk wypukły). W wyniku podciagania wilgoci od spodu nastąpi wyłódkowanie im ono większe tym łatwiej krawędzie desek oderwą się od podłoża.

Przy zmianach klimatycznych zewnątrz (otoczenie posadzki) nasąpi np. latem w wyniku trwającej podwyższonej wilgotnosci pęcznienie. Pęcznienie powoduje powstawanie kocich grzbietów i możliwośc odspojenia się części środkowej deski. Zimą zaś z kolei jest sucho 25-30% wilgotnośc powietrza nad posadzką dojdzie do kurczenia się i dużych szczelin, co przy klejach sztywnych a takimi najczęściej są kleje poliuretanowe dwuskładnikowe może doprowadzi do zerwania spoiny klejowej.

podłoże musi by suche maks. 1,8% wilgotności, stabilne to znaczy nie może się piaszczyc, musi by usunięta twardziel z powierzchni i musi miec wytrzymałośc C-40, F-5 to znaczy musi miec wytrzymałośc na nacisk 40N/mm2, co daje około 3-3,5N/mm2 wytrzymałośc na ścinanie i 1,2N/mm2 na zrywanie. Są to optymalne wartości wylewki pod parkiet. Obeznany z tematem parkieciarz powinien sobie poradzic. Wszystko jednak musi by naniesione do specjalnego protokółu i wręczone inwestorowi. Wszystkie badania powinny by przewprowadzone w obecności inwestora i jemu wyjaśnione co i dlaczego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekorzystny dla stabilności drewna wymiar to stosunek grubości do szerokości. Mianowicie deszczułka o wymiarach 1:4 to np. 2,2cm grubosc i 8,8cm szerokośc. U ciebie jest 15 cm szerokośc. Taka deska jest duzo wrażliwsza na wyłódkowania (menisk wklęsły) czy kocie grzbiety (menisk wypukły). W wyniku podciagania wilgoci od spodu nastąpi wyłódkowanie im ono większe tym łatwiej krawędzie desek oderwą się od podłoża.

Przy zmianach klimatycznych zewnątrz (otoczenie posadzki) nasąpi np. latem w wyniku trwającej podwyższonej wilgotnosci pęcznienie. Pęcznienie powoduje powstawanie kocich grzbietów i możliwośc odspojenia się części środkowej deski. Zimą zaś z kolei jest sucho 25-30% wilgotnośc powietrza nad posadzką dojdzie do kurczenia się i dużych szczelin, co przy klejach sztywnych a takimi najczęściej są kleje poliuretanowe dwuskładnikowe może doprowadzi do zerwania spoiny klejowej.

podłoże musi by suche maks. 1,8% wilgotności, stabilne to znaczy nie może się piaszczyc, musi by usunięta twardziel z powierzchni i musi miec wytrzymałośc C-40, F-5 to znaczy musi miec wytrzymałośc na nacisk 40N/mm2, co daje około 3-3,5N/mm2 wytrzymałośc na ścinanie i 1,2N/mm2 na zrywanie. Są to optymalne wartości wylewki pod parkiet. Obeznany z tematem parkieciarz powinien sobie poradzic. Wszystko jednak musi by naniesione do specjalnego protokółu i wręczone inwestorowi. Wszystkie badania powinny by przewprowadzone w obecności inwestora i jemu wyjaśnione co i dlaczego!!

 

dzięki za wyjaśnienie i jeszcze sprostowanie będę miała desmi o szerokości 10cm, nie wiem skąd mi się wzięło to 15cm, ale dobrze, że mąż czuwa nad tym co piszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie już było, ale nie wiem gdzie to pytam: jak lepiej, najpierw parkiet a później drzwi wewnętrzne, czy odwrotnie?

 

Najpierw parkiet, który np. po przyklejeniu będzie jakichś czas leżał i się aklimatyzował przed cyklinowaniem.

Jezeli jest to parkiet fabrycznie lakierowany czy olejowany nalezy go w trakcie instalacji drzwi dobrze zabezpieczyc np. kartonem tekturą falistą dociętą w drzwiach. Otwory drzwiowe pod drzwi powinny byc wcześniej przygotowane, jeszcze przed ułożeniem parkietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja mam pytanie w ferworze walk przedświatecznych :D mamy położoną deskę lakierowaną merbau Ipwood i teraz chciałabym ją napastować, tak by dostała trochę blasku :roll: jakim specyfikiem mam to uczynić :wink: Z serca dziekuję za odpowiedź

 

Bona refresh. Loba Refresh. HG politura do podłóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwazyc sie nie moga co najwyzej moga sie nie polaczyc ale uspakajajac cie powiem ze to specjalny lakier na uv-y..WS Contact..zwróc sie do firmy loba..badź do jakiejkolwiem firmy parkieciarskiej aby ci zrobiła próbe 2skladnikiem wodnym..i ewentualnie polakierowała całośc..

 

power polish zapewne woski w sobie ma..jesli ma wykluczone..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...