Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parkiet - kto pyta nie błądzi: rady, pomysły, problemy, materiały itd.


hwafel

Recommended Posts

Witam i proszę specjalistów od parkietów o pomoc. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym polega proces dłutowania i jaki ma on wpływ na jakość i stabilność ułożonego parkietu? Wykonawca chce wymienić kilka klepek przez ich wydłutowanie i nie wiem czy się na to godzić czy zostawić parkiet tak jak jest. Parkiet dębowy klepka 22x70x500 świeżo położony jeszcze niecyklinowany.

Pozdrawiam.

 

Co się dzieje, że musi wydłutować kilka klepek? Kiedy zostały ułożone? Jaki użyto klej? Ile zużyto na m2?

Jeżeli są niedoklejone można zrobić to inaczej. Jeżeli kolorystycznie się różnią i to drażni to musi wymienić.

Jeżeli musi dłutować to powinien zacząć od środka klepki delikatnie wybierać, aż do podłoża. Następnie powinien dłutować od środka na zewnątrz klepki. Oczywiście pióra klepek sąsiednich i nowych musi usunąć, aby włożyć nowe klepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dziękuję za odpowiedź, która trochę mnie uspokoiła. Powodem wymiany klepek jest ich niesatysfakcjonująca mnie jakość, więc to raczej kewstia estetyki. Parkiet położony tydzień temu na kleju SLC D 98 Kerakoll, zużycia kleju na m2 nie znam ale póki co nic się nie odkleja. Niektóre klepki są dość kiepskiej jakości (sęki, pęknięcia), które trudno mi zaakceptować i stąd cały kłopot. Dziękuję i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten grunt jest mi kompletnie obcy. Czytałeś do końca. Czy podłoże było suche przed naniesieniem gruntu?

 

Podłoże przed naniesieniem gruntu było suche. Biorąc pod uwagę, że zostanie wykonana próba naklejenia kawałków parkietu to jakie polecicie kleje jednoskładnikowe poliuretanowe przyjmując, że podłoże jest kiepskiej jakości? Im bardziej elastyczny tym lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie raz jeszcze proszę o radę- wiem że prawidłowy przedział wilgotności to 9+/-2% czyli 7-11%. Co jeśli częśc klepek ma wilgotność 11-12%?układać czy nie brać tego towaru?

pozdrawiam

Podłoga w okresie zimy rozszczelni się i te szczeliny w większym lub mniejszym stopniu będą szpeciły Twoją podłogę.

Teoretycznie przyjmuje się skurcz drewna 0,25%/% odstępstwa od wilgotności odniesienia (9%).

Praktycznie wielkość szczelin może się różnić od wielkości teoretycznych, stosownie do rodzaju spoiny klejowej oraz parametrów mikroklimatu pomieszczeń, nie mniej szczeliny na pewno się pojawią. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc pomiary z 9 kartonów (wszystkich jest 36 kartonów) wyglądają tak:

- 9,21% (przedział 7,5- 11,3%, 1 wynik powyżej 11%)

- 8,91% (przedział 7,2-10,7%)

- 10,65% (przedział 8,2-12,9%, 5 wyników powyżej 11%)

- 9,86% (przedział 7,6-11,6%, 4wyniki powyżej 11%)

- 10,12% (przedział 8-11,5%, 3 wyniki powyżej 11%)

- 10,02% (przedział 8,6-11,9%, 2 wyniki powyżej 11%)

- 9,87% (przedział 8,5-11,4%, 1 wynik powyżej 11%)

- 9,94% (przedział 8,9-10,8%)

- 9,46% (przedział 7,7- 10,9%)

Średnia z całości 9,78%. Badanych było 10 klepek z każdego kartonu. Poprzednio był przesuszony, teraz chyba lekko za dużo. Co radzicie z tym robić Panowie?

Edytowane przez niedzwiedz11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem. Wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie wiem co mam zrobić. Chce wyrównać poziomy podłogi pomiędzy parkietem a płytkami, różnica wynosi 1 cm. Podłoga która ma być podwyższona ma podłogówkę. Mój dylemat polega na tym, że nie wiem czy do wyrównania można użyć zaprawy wyrównującej czy musi to byc wylewka samopoziomująca. Do wylania jest ok 20 mkw, więc jest duża różnica w kosztach, ale nie che żeby później były jakieś problemy. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem. Wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie wiem co mam zrobić. Chce wyrównać poziomy podłogi pomiędzy parkietem a płytkami, różnica wynosi 1 cm. Podłoga która ma być podwyższona ma podłogówkę. Mój dylemat polega na tym, że nie wiem czy do wyrównania można użyć zaprawy wyrównującej czy musi to byc wylewka samopoziomująca. Do wylania jest ok 20 mkw, więc jest duża różnica w kosztach, ale nie che żeby później były jakieś problemy. Pozdrawiam

Co będzie na podwyższanej powierzchni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem raz w sklepie i sprawdzałem takie masy wyrównujące. Na worku było napisane, że można stosować przy ogrzewaniu podłogowym, ale w innym sklepie powiedziano mi, że musi być wylewka samopoziomująca. Sprzedawca mówił że zwykła masa popęka. Zastanawiam się w takim przypadku, czym tak naprawdę rożni się wylewka samopoziomująca od masy wyrównującej. Czy różnica polega tylko na tym że wylewkę samopoziomująca jest łatwiej rozprowadzić? Czy może ona mieć jeszcze jakieś inne właściwości, np. lepszą przyczepność, elastyczność? Jeśli by chodziło tylko o sposób rozprowadzenia to nie jest problem.

Może ktoś z forumowiczów korzystał z masy wyrównującej na ogrzewaniu podłogowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Planuję położyć na podłogę w salonie deski teak. Cy możecie mi napisac czy sa jakieś minusy tego drewna? Poczatkowo chciałam mieć bambusa ale wielu parkieciarzy mi odradzało stąd poszukiwania innej, nie za ciemnej deski.

 

Czy w naszych, polskich warunkach nie ma problemu z taką deską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałam, że twardością dorównuje desce dębowej. A czemu uważasz inaczej? Są gdzieś takie dane odnośnie twardości deski?

I czy jeżeli jest miękki to będą mi się szybo robić różne wgłębienia?

 

z teakiem to jest tak, ze oscyluje w gestosci i twardosci debu..ale..jest drewnem ciemniejszym i co sie z tym wiąże wszelkie zarysowania widac na nim bardzo mocno..zreszta bywaja przeróżne teaki..(rózne plantacje ..na różnych glebach etc)..jedne zarysowuja sie bardziej drugie mniej.czasem bywa ze sa bardzo odolejowane(odzwiczone)..sa bardzo lekkie(puste),..sa tanie ale rysuja sie jak sosna..a czasem bywa wrecz odwrotnie ..reguły nie ma :)stad porownanie do deba..jako fundamentu wyjscia do objasnien klientowi..to tak dla laikow..reszta j.w..(element oczwiscie tez tu ma duze znaczenie ..jego struktura budowa..i wielkosc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałam, że twardością dorównuje desce dębowej. A czemu uważasz inaczej? Są gdzieś takie dane odnośnie twardości deski?

I czy jeżeli jest miękki to będą mi się szybo robić różne wgłębienia?

Porównywanie innych gatunków drewna do rodzimego dębu jest bardzo obrazowe i dosyć trafne.

Gęstość drewna w znacznym stopniu przekłada się na jego twardość.

ABY MIEĆ WARTOŚĆ ODNIESIENIA NALEŻY PRZYJĄĆ, ŻE 1 M2 DOBREJ KLASY DESEK DĘBOWYCH GRUGOŚCI 15MM WAŻY 10 KG.

Reszta to prosta matematyka i porównanie, które da obraz tej właściwości. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a listwy drewniane które mamy i które czekają na montaż są lekko krzywe znaczy się zaokrąglają się. Szczerze mówiąc przegapiłem to przy odbiorze. Nie wiem czy tak może być czy nie. Teraz się zastanawiamy czy da się je zamontować czy nie... możecie cosik poradzić?

Lekko krzywe to nie problem. Nalęzy dociskać do podłogi przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie raz jeszcze proszę o radę- wiem że prawidłowy przedział wilgotności to 9+/-2% czyli 7-11%. Co jeśli częśc klepek ma wilgotność 11-12%?układać czy nie brać tego towaru?

pozdrawiam

Pisałem kiedyś o wilgotności pełzającej. Na jednej klepce w kilku miejscach otrzymasz różne wilgotności. Nie traktuj drewna jak kamienia. Szpary w posadzce drewnianej to dar Boży. Dopuszcza się ich szerokość do 1mm w parkiecie. Tego się nie da uniknąć. Ten wynik jest 11-12% o niczym nie świadczy, przy kilku deskach. 7-11% to też nie do końca prawidłowy przedział. Już o tym pisałem. Pomyśl o utrzymywaniu przez cały rok temperatury 20C i 50% wilgotności. Jeżeli to potrafisz, to szukaj drewna 8-9%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem. Wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie wiem co mam zrobić. Chce wyrównać poziomy podłogi pomiędzy parkietem a płytkami, różnica wynosi 1 cm. Podłoga która ma być podwyższona ma podłogówkę. Mój dylemat polega na tym, że nie wiem czy do wyrównania można użyć zaprawy wyrównującej czy musi to byc wylewka samopoziomująca. Do wylania jest ok 20 mkw, więc jest duża różnica w kosztach, ale nie che żeby później były jakieś problemy. Pozdrawiam

Oczywiście łatwiej jest rozprowadzić masę samorozlewną niż wyrównującą. Należy kupić masę samorozlewną pod parkiet (C-30N/mm2, F-5N/mm2), nadającą się na ogrzewanie podłogowe i wylać zgodnie z zapisem producenta znajdującym się na worku. Ilość wody jet bardzo ważna. Nie dawać więcej niż zaleca producent.

Sprawdzić podłoże czy nie jest sypkie, słabe, czy nie posiada cienkiej, twardej i kruchej warstwy wierzchniej. Jeżeli tak należy ją usunąć zagruntować i dopiero wylać masę samorozlewną. Jeszcze jedno. Należy zabezbieczyć scianę przed kontaktem z wylewką. Jeżeli wylewka osiągnie ściany, pogorszysz izolację akustyczną

Edytowane przez jarekkur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...