jarekkur 27.06.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Witam i proszę specjalistów od parkietów o pomoc. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym polega proces dłutowania i jaki ma on wpływ na jakość i stabilność ułożonego parkietu? Wykonawca chce wymienić kilka klepek przez ich wydłutowanie i nie wiem czy się na to godzić czy zostawić parkiet tak jak jest. Parkiet dębowy klepka 22x70x500 świeżo położony jeszcze niecyklinowany. Pozdrawiam. Co się dzieje, że musi wydłutować kilka klepek? Kiedy zostały ułożone? Jaki użyto klej? Ile zużyto na m2? Jeżeli są niedoklejone można zrobić to inaczej. Jeżeli kolorystycznie się różnią i to drażni to musi wymienić. Jeżeli musi dłutować to powinien zacząć od środka klepki delikatnie wybierać, aż do podłoża. Następnie powinien dłutować od środka na zewnątrz klepki. Oczywiście pióra klepek sąsiednich i nowych musi usunąć, aby włożyć nowe klepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia_i_Robert 28.06.2011 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Dziękuję za odpowiedź, która trochę mnie uspokoiła. Powodem wymiany klepek jest ich niesatysfakcjonująca mnie jakość, więc to raczej kewstia estetyki. Parkiet położony tydzień temu na kleju SLC D 98 Kerakoll, zużycia kleju na m2 nie znam ale póki co nic się nie odkleja. Niektóre klepki są dość kiepskiej jakości (sęki, pęknięcia), które trudno mi zaakceptować i stąd cały kłopot. Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 28.06.2011 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Ten grunt jest mi kompletnie obcy. Czytałeś do końca. Czy podłoże było suche przed naniesieniem gruntu? Podłoże przed naniesieniem gruntu było suche. Biorąc pod uwagę, że zostanie wykonana próba naklejenia kawałków parkietu to jakie polecicie kleje jednoskładnikowe poliuretanowe przyjmując, że podłoże jest kiepskiej jakości? Im bardziej elastyczny tym lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedzwiedz11 28.06.2011 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Panowie raz jeszcze proszę o radę- wiem że prawidłowy przedział wilgotności to 9+/-2% czyli 7-11%. Co jeśli częśc klepek ma wilgotność 11-12%?układać czy nie brać tego towaru?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 28.06.2011 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Panowie raz jeszcze proszę o radę- wiem że prawidłowy przedział wilgotności to 9+/-2% czyli 7-11%. Co jeśli częśc klepek ma wilgotność 11-12%?układać czy nie brać tego towaru? pozdrawiam Podłoga w okresie zimy rozszczelni się i te szczeliny w większym lub mniejszym stopniu będą szpeciły Twoją podłogę. Teoretycznie przyjmuje się skurcz drewna 0,25%/% odstępstwa od wilgotności odniesienia (9%). Praktycznie wielkość szczelin może się różnić od wielkości teoretycznych, stosownie do rodzaju spoiny klejowej oraz parametrów mikroklimatu pomieszczeń, nie mniej szczeliny na pewno się pojawią. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedzwiedz11 28.06.2011 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) więc pomiary z 9 kartonów (wszystkich jest 36 kartonów) wyglądają tak:- 9,21% (przedział 7,5- 11,3%, 1 wynik powyżej 11%)- 8,91% (przedział 7,2-10,7%)- 10,65% (przedział 8,2-12,9%, 5 wyników powyżej 11%)- 9,86% (przedział 7,6-11,6%, 4wyniki powyżej 11%)- 10,12% (przedział 8-11,5%, 3 wyniki powyżej 11%)- 10,02% (przedział 8,6-11,9%, 2 wyniki powyżej 11%)- 9,87% (przedział 8,5-11,4%, 1 wynik powyżej 11%)- 9,94% (przedział 8,9-10,8%)- 9,46% (przedział 7,7- 10,9%)Średnia z całości 9,78%. Badanych było 10 klepek z każdego kartonu. Poprzednio był przesuszony, teraz chyba lekko za dużo. Co radzicie z tym robić Panowie? Edytowane 28 Czerwca 2011 przez niedzwiedz11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 29.06.2011 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Mam pewien problem. Wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie wiem co mam zrobić. Chce wyrównać poziomy podłogi pomiędzy parkietem a płytkami, różnica wynosi 1 cm. Podłoga która ma być podwyższona ma podłogówkę. Mój dylemat polega na tym, że nie wiem czy do wyrównania można użyć zaprawy wyrównującej czy musi to byc wylewka samopoziomująca. Do wylania jest ok 20 mkw, więc jest duża różnica w kosztach, ale nie che żeby później były jakieś problemy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 29.06.2011 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Mam pewien problem. Wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie wiem co mam zrobić. Chce wyrównać poziomy podłogi pomiędzy parkietem a płytkami, różnica wynosi 1 cm. Podłoga która ma być podwyższona ma podłogówkę. Mój dylemat polega na tym, że nie wiem czy do wyrównania można użyć zaprawy wyrównującej czy musi to byc wylewka samopoziomująca. Do wylania jest ok 20 mkw, więc jest duża różnica w kosztach, ale nie che żeby później były jakieś problemy. Pozdrawiam Co będzie na podwyższanej powierzchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 30.06.2011 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Na tej powierzchni będą płytki o grubości ok 7-8 mm. Razem z klejem da mi to 1cm, czyli do parkietu będzie mi brakowało też 1 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 30.06.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Na tej powierzchni będą płytki o grubości ok 7-8 mm. Razem z klejem da mi to 1cm, czyli do parkietu będzie mi brakowało też 1 cm. Możesz dać masę wyrównawczą .Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 30.06.2011 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Byłem raz w sklepie i sprawdzałem takie masy wyrównujące. Na worku było napisane, że można stosować przy ogrzewaniu podłogowym, ale w innym sklepie powiedziano mi, że musi być wylewka samopoziomująca. Sprzedawca mówił że zwykła masa popęka. Zastanawiam się w takim przypadku, czym tak naprawdę rożni się wylewka samopoziomująca od masy wyrównującej. Czy różnica polega tylko na tym że wylewkę samopoziomująca jest łatwiej rozprowadzić? Czy może ona mieć jeszcze jakieś inne właściwości, np. lepszą przyczepność, elastyczność? Jeśli by chodziło tylko o sposób rozprowadzenia to nie jest problem. Może ktoś z forumowiczów korzystał z masy wyrównującej na ogrzewaniu podłogowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ka_em 01.07.2011 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Witam, Planuję położyć na podłogę w salonie deski teak. Cy możecie mi napisac czy sa jakieś minusy tego drewna? Poczatkowo chciałam mieć bambusa ale wielu parkieciarzy mi odradzało stąd poszukiwania innej, nie za ciemnej deski. Czy w naszych, polskich warunkach nie ma problemu z taką deską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kornik 1 01.07.2011 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Tek jest dużo miękkszy od dębu, choć teoretycy mówią inaczej. Poza tym minusów większych nie ma. Możesz go kłaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ka_em 01.07.2011 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Też słyszałam, że twardością dorównuje desce dębowej. A czemu uważasz inaczej? Są gdzieś takie dane odnośnie twardości deski?I czy jeżeli jest miękki to będą mi się szybo robić różne wgłębienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 01.07.2011 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Też słyszałam, że twardością dorównuje desce dębowej. A czemu uważasz inaczej? Są gdzieś takie dane odnośnie twardości deski? I czy jeżeli jest miękki to będą mi się szybo robić różne wgłębienia? z teakiem to jest tak, ze oscyluje w gestosci i twardosci debu..ale..jest drewnem ciemniejszym i co sie z tym wiąże wszelkie zarysowania widac na nim bardzo mocno..zreszta bywaja przeróżne teaki..(rózne plantacje ..na różnych glebach etc)..jedne zarysowuja sie bardziej drugie mniej.czasem bywa ze sa bardzo odolejowane(odzwiczone)..sa bardzo lekkie(puste),..sa tanie ale rysuja sie jak sosna..a czasem bywa wrecz odwrotnie ..reguły nie ma :)stad porownanie do deba..jako fundamentu wyjscia do objasnien klientowi..to tak dla laikow..reszta j.w..(element oczwiscie tez tu ma duze znaczenie ..jego struktura budowa..i wielkosc) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 01.07.2011 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Też słyszałam, że twardością dorównuje desce dębowej. A czemu uważasz inaczej? Są gdzieś takie dane odnośnie twardości deski? I czy jeżeli jest miękki to będą mi się szybo robić różne wgłębienia? Porównywanie innych gatunków drewna do rodzimego dębu jest bardzo obrazowe i dosyć trafne. Gęstość drewna w znacznym stopniu przekłada się na jego twardość. ABY MIEĆ WARTOŚĆ ODNIESIENIA NALEŻY PRZYJĄĆ, ŻE 1 M2 DOBREJ KLASY DESEK DĘBOWYCH GRUGOŚCI 15MM WAŻY 10 KG. Reszta to prosta matematyka i porównanie, które da obraz tej właściwości. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedzwiedz11 01.07.2011 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Panowie a listwy drewniane które mamy i które czekają na montaż są lekko krzywe znaczy się zaokrąglają się. Szczerze mówiąc przegapiłem to przy odbiorze. Nie wiem czy tak może być czy nie. Teraz się zastanawiamy czy da się je zamontować czy nie... możecie cosik poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 01.07.2011 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Panowie a listwy drewniane które mamy i które czekają na montaż są lekko krzywe znaczy się zaokrąglają się. Szczerze mówiąc przegapiłem to przy odbiorze. Nie wiem czy tak może być czy nie. Teraz się zastanawiamy czy da się je zamontować czy nie... możecie cosik poradzić? Lekko krzywe to nie problem. Nalęzy dociskać do podłogi przy montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 01.07.2011 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Panowie raz jeszcze proszę o radę- wiem że prawidłowy przedział wilgotności to 9+/-2% czyli 7-11%. Co jeśli częśc klepek ma wilgotność 11-12%?układać czy nie brać tego towaru? pozdrawiam Pisałem kiedyś o wilgotności pełzającej. Na jednej klepce w kilku miejscach otrzymasz różne wilgotności. Nie traktuj drewna jak kamienia. Szpary w posadzce drewnianej to dar Boży. Dopuszcza się ich szerokość do 1mm w parkiecie. Tego się nie da uniknąć. Ten wynik jest 11-12% o niczym nie świadczy, przy kilku deskach. 7-11% to też nie do końca prawidłowy przedział. Już o tym pisałem. Pomyśl o utrzymywaniu przez cały rok temperatury 20C i 50% wilgotności. Jeżeli to potrafisz, to szukaj drewna 8-9%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 01.07.2011 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 (edytowane) Mam pewien problem. Wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie wiem co mam zrobić. Chce wyrównać poziomy podłogi pomiędzy parkietem a płytkami, różnica wynosi 1 cm. Podłoga która ma być podwyższona ma podłogówkę. Mój dylemat polega na tym, że nie wiem czy do wyrównania można użyć zaprawy wyrównującej czy musi to byc wylewka samopoziomująca. Do wylania jest ok 20 mkw, więc jest duża różnica w kosztach, ale nie che żeby później były jakieś problemy. Pozdrawiam Oczywiście łatwiej jest rozprowadzić masę samorozlewną niż wyrównującą. Należy kupić masę samorozlewną pod parkiet (C-30N/mm2, F-5N/mm2), nadającą się na ogrzewanie podłogowe i wylać zgodnie z zapisem producenta znajdującym się na worku. Ilość wody jet bardzo ważna. Nie dawać więcej niż zaleca producent. Sprawdzić podłoże czy nie jest sypkie, słabe, czy nie posiada cienkiej, twardej i kruchej warstwy wierzchniej. Jeżeli tak należy ją usunąć zagruntować i dopiero wylać masę samorozlewną. Jeszcze jedno. Należy zabezbieczyć scianę przed kontaktem z wylewką. Jeżeli wylewka osiągnie ściany, pogorszysz izolację akustyczną Edytowane 1 Lipca 2011 przez jarekkur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.