Slawomir Szydlowski 11.10.2011 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Witam Czy może ktoś miał do czynienia w Krakowie z firmą Baron sprzedającą i układającą podłogi. Znajomy polecił mi żebym podłogę wenge zlecił tej firmie. Chciałbym się dowiedzieć o nich coś więcej. Warto czy nie a jeśli nie to kto? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksandryta 11.10.2011 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 jutro będzie zrywana z mieszkania znajomych obiecana mi klepka. Została przyklejona jakieś 15 lat temu, jak to oni wspominają na "smołę"? W każdym razie coś czarnego. Czym to najlepiej wyczyścić, aby móc ją przykleić na nowo? Chciałbym tę czynność wykonać sam - czyszczenie - aby uniknąć kosztów. Jak to układać, jest jakiś system? Chodzi mi oczywiście o ułożenie na czas przeczekania klepki na parkieciarza. cheers, Seger Sama czyściłam 15 lat temu taką klepkę z subitem (tak się nazywa ta czarna smoła) pod spodem, zerwaną z innego mieszkania. Klepka po klepce, ostrym nożem. Koszmar!!! Czyściłam 2 tygodnie na 60 metrowe mieszkanie. A jaki smród i pył był!!! I tak dokładnie tego nie wyczyściłam. Nie wiem nawet czy taką klepkę z subitem pod spodem da się przykleić współczesnymi klejami. Teraz nie używa się subitu, bo podobno jest szkodliwy dla zdrowia. Nie wiem dlaczego bierzesz taką klepkę z tym subitem!!!! Lepiej kup nowe klepki w sklepie. Życzę przyjemnego czyszczenia oraz odcisków na rękach. I nie myśl, że zrobisz to wiertarką z papierem ściernym Subit nie schodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seger 11.10.2011 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Sama czyściłam 15 lat temu taką klepkę z subitem (tak się nazywa ta czarna smoła) pod spodem, zerwaną z innego mieszkania. Klepka po klepce, ostrym nożem. Koszmar!!! Czyściłam 2 tygodnie na 60 metrowe mieszkanie. A jaki smród i pył był!!! I tak dokładnie tego nie wyczyściłam. Nie wiem nawet czy taką klepkę z subitem pod spodem da się przykleić współczesnymi klejami. Teraz nie używa się subitu, bo podobno jest szkodliwy dla zdrowia. Nie wiem dlaczego bierzesz taką klepkę z tym subitem!!!! Lepiej kup nowe klepki w sklepie. Życzę przyjemnego czyszczenia oraz odcisków na rękach. I nie myśl, że zrobisz to wiertarką z papierem ściernym Subit nie schodzi. biorę tę klepkę z ekonomicznego punktu widzenia. Skoro mam ją za darmo i mogę jej poświęcić trochę czasu i zaoszczędzić 3000 zł, aktualnie m2 klepki kosztuje około 100 zł. Po cyklinowaniu i olejowaniu będzie jak nowa Wolę za oszczędzone 3000 zł zrobić kuchnie na tandemboxach z dociągiem niż na metaboxach bluma i jeszcze mi zostanie cheers, Seger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 11.10.2011 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Zgadzam się, że ogólnie sytuacja się polepsza ale to zależy od regionu gdzie jest łatwiejszy dostęp do dobrego kruszywa, istnieje zdrowa konkurencja i rzeczowe wymogi ze strony parkieciarza czy inwestora. Andrzej, póki co mogę Ci pozazdrościć tak dużego udziału dobrych wylewek. Pozdrawiam. Nie sądzę aby Trójmiasto odstawało od reszty Polski w sprawach jakości wylewek. Jestem przekonany, że wylewki w Polsce w większości, a więc minimum 75% nie nadają się pod okładziny podłogowe z drewna. Ich wytrzymałość na zrywanie powinna wynosić minimum 1,2 do 1,5N/mm. Pull-Off jest metodą sprawdzalną i znormalizowaną, a więc nie podlegającą dyskusji. Jezeli dodam, że wytrzymałość na ściskanie wylewek betonowych czy cementowych musi wynosić od 20-30N/mm2, to myślę , że wyjaśniłem stan naszych wylewek. pokażcie mi wylewkę w mieszkaniu o takich parametrach! Walczę z tym w swoim regionie i są pewne symptomy. Budowlańcy uczą się na własnych błędach. ostatnio usunięto 2500m2 wylewki (Pull-Off 0,2N/mm2) i wylano ponownie według mojej receptury. nagle wszystko się znalazło i odpowiednie kruszywo 0-8mm i stossunek w/c i folia. Po 35 dniach podłoże ma 31,4N/mm2. Firma która miała układać deski na powierzchni 4000m2, poprosiła mnie sprawdzenie podłoża. 1500m2 po zeszlifowaniu wzmocniono według mojej receptury. Wytrzymałośc na zrywanie wzrosła do głębokości 1-1,5cm 5 krotnie, do 1,8 do 2,0N/mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 11.10.2011 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 biorę tę klepkę z ekonomicznego punktu widzenia. Skoro mam ją za darmo i mogę jej poświęcić trochę czasu i zaoszczędzić 3000 zł, aktualnie m2 klepki kosztuje około 100 zł. Po cyklinowaniu i olejowaniu będzie jak nowa Wolę za oszczędzone 3000 zł zrobić kuchnie na tandemboxach z dociągiem niż na metaboxach bluma i jeszcze mi zostanie cheers, Seger na temat subitu polecam stronę http://www.parpo.pl. jezeli musisz to robić to w ocieży ochronnej kombinezon jednorazowy za 10zł z kapturem. Do tego rękawice i skrobak do płyt kartonowo- gipsowych, do nabycia w Castoramie. Pomocne będzie również dłuto szerokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoannaNaj 13.10.2011 03:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam, jestem początkującym na rynku projektantem wnętrz, robię teraz projekt w którym chciałabym wykonać podłogę z orzecha amerykańskiego ze względu na jego zimny odcień i usłojenie. Niestety jak wiadomo orzech jaśnieje i żółknie a alternatywy wśród egzotyków (w chłodnych odcieniach brązu) nie spotkałam. Z tego co dotychczas sie dowiedziałam do deska fornirowana najmniej jaśnieje ponieważ jest odpowiednio zabezpieczona, pytanie wiec czy nie można podobnie zabezpieczyć deski wielowarstwowej lub litej? czy szerokość deski i grubość warstwy drewna maja wpływ na zmianę koloru? a jeśli to tylko kwestia lakieru z uv to jaki lakier polecacie? będę bardzo bardzo wdzięczna za jakakolwiek rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kon rad 13.10.2011 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam. Niestety w mojej okolicy nie udało mi się znaleźć "dobrego parkieciarza" jeden był ekspertem od finisz parkietu, drugi od caponu i domaluxu, a trzeci twierdził że nie używa CM-ki bo nie trzeba. Dlatego zwracam się z ogromna prośbą do ekspertów z forum o polecenie (na priv) dobrego parkieciarza z Lublina lub okolic do ułożenia 30m parkietu dębowego w nowym bloku. z góry bardzo dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 20.10.2011 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Pomocy w temacie chemii. Mam X wycen, tańszych, droższych - różnych. Generalnie nikt nie podszedł do mnie i dobierał chemię pod konkretne uwarunkowania, wszędzie dostaję standardową ofertę z chemią, na której dana firma pracuje. To tyle ad "indywidualnego podejścia" Rady Parkietkomplexu (dzięki) niestety o tyle się nie sprawdziły, że parkieciarze przez Niego polecani nie są mną specjalnie zainteresowani Wybieram więc z innych. Jeden z nich pracuje na chemii Bonipur, ofertę dostałam od niego najkorzystniejszą. No tyle, że nie wiem, co ta chemia warta? jest tańsza niż np. mapei albo uzin, oferowana przez kogoś innego. Będę wdzięczna za poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DxxHxxF 22.10.2011 05:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Chodzi mi po głowie samodzielne zrobienie podłogi z desek sosnowych i pomalowanie ich później na biało lub wybarwienie na szarawo-biało. W związku tym mam kilka pytań: Wylewka ma jakieś półtorej roku, mieszkamy od roku, czy mimo to jest konieczne badanie wilgotności? Wylewka jest równa, ale wie że problemem jest mleczko cementowe, jak rozpoznać czy mam je u siebie, rozumiem że jestem w stanie samodzielnie usunąć je wypożyczoną maszyną? Jaki grunt, klej zastosować (chodzi mi o w miarę rozsądne cenowo rozwiązania) O jakich wymiarach i wilgotności deski najlepiej zastosować? Lokalny tartak sprZedaje sosnę syberyjską o wymiarach, grubość 28mm szer 138mm, i długie do 6m. Towar godny uwagi? Czym ta syberyjska by się różniła od rodzimej? Czy dam radę samodzielnie ją wycyklinować wypożyczoną maszyną. Czy da się takie deski wybarwić na szaro/biało cioś jak surowy dąb, jaką chemię zastosować? Czy dobrze szacuję że jest szansa że całość zamknie mi się w 100z/m? Podłoga nie musi być idealna, nie będę załamanajeśli efekt za jakiś czas będzie przypominał zdjęcie poniżej. http://photography.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/Photography/Images/Content/dog-white-floor-200025283001-xl.jpg Czy da sie na sośnie osiągnąć np taki efekt? http://naszemieszkanie.files.wordpress.com/2009/08/z6719468x.jpg http://naszemieszkanie.files.wordpress.com/2008/12/podloga21.jpg http://naszemieszkanie.files.wordpress.com/2008/12/podloga1.jpg Edycja: Właśnie sobie uśwaidomiłam, że takie dechy to chyba na legarach trzeba układać, czy można jednak kleić? Witam Taki kolor mozna uzyskac poprzez zmieszanie dwoch kolorow (ebony i bialy) najlepiej z firmy Bona. Do koloru ebony dolewaj bialego, mieszaj i rob probki na parkiecie, az do momentu kiedy osiagniesz zadowalajacy rezultat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 22.10.2011 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Pomocy w temacie chemii. Mam X wycen, tańszych, droższych - różnych. Generalnie nikt nie podszedł do mnie i dobierał chemię pod konkretne uwarunkowania, wszędzie dostaję standardową ofertę z chemią, na której dana firma pracuje. To tyle ad "indywidualnego podejścia" Rady Parkietkomplexu (dzięki) niestety o tyle się nie sprawdziły, że parkieciarze przez Niego polecani nie są mną specjalnie zainteresowani Wybieram więc z innych. Jeden z nich pracuje na chemii Bonipur, ofertę dostałam od niego najkorzystniejszą. No tyle, że nie wiem, co ta chemia warta? jest tańsza niż np. mapei albo uzin, oferowana przez kogoś innego. Będę wdzięczna za poradę. Odpowiem w ten spsosób. Nie chodzi o siłę klejenia bo kleje ją mają aż nadto. Rzecz polega na sile kohezji czyli spójności warstwy wierzchniej podłoża z pozostałą warstwą. Do wierzchu podłoża kleimy bardzo silnym klejem deski. Wierzch podłoża jest nie spójny z resztą podłoża. Efekt. Deska odspojona. Masz klej i cienką warstwę podłoża na desce. Sprawdź bardzo dokładnie podłoże!!! Zacznij od tego! Reszta to już bajka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 22.10.2011 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 No super, tylko absolutnie nikt z polecanych i niepolecanych parkieciarzy tym nie jest zainteresowany... Krótkie pytanie o wygrzewanie wylewki i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 22.10.2011 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 No super, tylko absolutnie nikt z polecanych i niepolecanych parkieciarzy tym nie jest zainteresowany... Krótkie pytanie o wygrzewanie wylewki i tyle. dodatkowo pozostaje im dokonanie prawidłowo pomiaru wilgotności wylewki ogrzewanej. Zapytaj ich a jak powinna być wygrzewana wylewka, czym mierzona i gdzie aby być 100% przekonanym, że na pewno jest wolna od wody wolnej czyli "sucha". Daj znać co odpowiedzieli. Jaka jest grubość wylewki i ile ma miesięcy a na dodatek dowiedz się z jakiego cementu została wykonana, sprawdź również warstwę wierzchnią wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 23.10.2011 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2011 Nikt nie chce mierzyć wylewki, twierdzą, że wystarcza protokół wygrzewania wylewki, mimo moich sugestii, że są miejsca, gdzie na pewno nie ma kabli grzejnych i można zmierzyć wilgotność. :/ Jak zwykle teoria rozjeżdża się z rzeczywistością.Jeśli to ma znaczenie - ma grubość 6-7cm, wylewana 2,5 miesiąca temu. Cement Górażdże, z plastyfikatorem i włóknami polipropylenowymi. Podłogę kłaść chciałabym za miesiąc. W jaki sposób sprawdzić wierzchnią warstwę wylewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 24.10.2011 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2011 wierzchnia warstwe pod wzgledem wytrzymałosci..presometrem..badz przeprowadzic próbe klejowa..zas wilgotnosc nie mierzymy tylko wierzchniej warstwy jeno cały przekrój.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 24.10.2011 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2011 Dzięki, zaprosiłam panów na pomiary, ciekawa jestem, czy ktoś będzie chciał wylewki sprawdzać.Na oko wydaje się, że są suche - po położeniu czegoś na nich szczelnie para się nie skrapla. Jednak wilgotność w budynku wynosi 66%, to chyba za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 25.10.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Dzięki, zaprosiłam panów na pomiary, ciekawa jestem, czy ktoś będzie chciał wylewki sprawdzać. Na oko wydaje się, że są suche - po położeniu czegoś na nich szczelnie para się nie skrapla. Jednak wilgotność w budynku wynosi 66%, to chyba za dużo. Ta metoda sprawdzania wilgotności wylewki to XIX wiek. Jeżeli ci panowie nie posiadają minimum CM-ki i przyrządu elektrycznego do pomiarów wilgotności wylewek, to daj sobie z nimi spokój. Powiedz im, że Twoja wylewka powinna mieć wilgotność około 1,0%-1,2%. Powinni zapytać o parę rzeczy dotyczących wylewki. Powinni ją testować na kilka sposobów aby sprawdzić czy nadaje się pod klejone drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 25.10.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 No i był pan. Mierzył wilgotność wylewki powierzchniowo urządzeniem elektronicznym (ok. 2%, ale do położenia podłogi jeszcze prawie miesiąc) i stukał w nią młotkiem. Ponoć wszystko ok - w każdym razie nic nie odpadało z podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 25.10.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 No i był pan. Mierzył wilgotność wylewki powierzchniowo urządzeniem elektronicznym (ok. 2%, ale do położenia podłogi jeszcze prawie miesiąc) i stukał w nią młotkiem. Ponoć wszystko ok - w każdym razie nic nie odpadało z podłogi. "Urządzenie elektroniczne" to brzmi bardzo profesjonalnie jednak w rzeczywistości typowe urządzenia tego typu należy traktować jako wskażniki ze względu na bardzo duży błąd pomiaru. Jaka firma takie przyrządy i pomiary a tym samym póżniejsze efekty. Przyrząd niemieckiej firmy Dienzel DNS umożliwia dokładny bezinwazyjny pomiar, jednak trzeba go mieć i umieć się nim posłużyć. W praktyce należy sprawdzić stopień emisji wilgoci z wylewki podczas włączonego ogrzewania. Stężenie wilgoci nad wylewką podczas jej ogrzewania powinno być około 50 %RH, co nie spowoduje wzrostu wilgotności drewna okładzinowego. W mojej firmie wykorzystuje się urządzenie do pomiaru temperatury i RH wraz z zapisem. Historia zmian oraz aktualna sytuacjia daje obraz przygotowania wylewki do montażu podłóg z drewna. To tylko jedna z metod, moim zdaniem najbardziej przejrzysta i w dodatku udokumentowana - zapis na wykresie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 25.10.2011 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Dzięki, muszę zatem przenieść czujnik wilgotności niżej i zmierzyć sama. Aha, pan był z tych bardzo polecanych, i ogólnie, i tu na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 25.10.2011 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Dziękuje i Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.