Faye 17.02.2013 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Moim zdaniem to robale zostały przywiezione w drewnie. Wykonawca w porozumieniu z producentem powinni wyciąć przynajmniej jedną deskę i sprawdzić dokładnie co się dzieje. Być może to tylko stare kanały po robakach. Robal raczej toczy w środku i przez olej do światła się nie przegryza. 25 lat robię podłogi i z takim przypadkiem się nie spotkałem. moim zdaniem, też uważam, że te robaki zostały zostały przywiezione w drewnie. Na pewno nie są to kanały bo robakach, które już były, ponieważ dziurek na początku nie było na 100%, a jak zaczęły się pojawiać to w tym czasie było słychać charakterystyczne "chrupanie" wyżeranego drewna (wszystko tutaj szczegółowo opisałam http://www.parkiet-hajnowka.pl/). Myślę, że rzeczywiście mógł producent przynajmniej sprawdzić co się dzieje w środku tej deski. Tutaj tylko przyjechali jacyś Panowie, spojrzeli tylko na to i powiedzieli, że nie mają pojęcia jaka jest przyczyna, a reklamacja została odrzucona w oparciu o opinię rzeczoznawcy, którego nawet na oczy nie widzieliśmy, a on tym bardziej naszej podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michasr 08.03.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Witam. Mam pytanie. Mam deskę dębową położoną w mieszkaniu. Dwa pokoje robione były wcześniej (trzy lata temu), teraz doszedł korytarz i kuchnia. Deska na pióro-wpust, klejona, lakierowana lakierem podkładowym, później nawierzchniowym. Niestety, na korytarzu pojawiło się łódkowanie, spowodowane najpewniej malowaniem przy braku wietrzenia... Rozwiązaniem jest kolejne cyklinowanie? Ok, ale jak wycyklinować tylko korytarz ( nie ruszając reszty ) żeby nie było śladu na łączeniu desek z pokojami czy kuchnią? Już nie chodzi mi o ewentualne różnice w wysokościach między pomieszczeniami w wyniku cyklinowania tylko żeby nie było jakiś przebarwień w samym lakierze bo wiem że powinno się malować 'mokre do mokrego'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamiszon 03.04.2013 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Witam serdecznieBuszuje po forum od kilku dni (nieskutecznie niestety) w poszukiwaniu informacji na temat systemu Eukula olej+lakier, ktory poleca moj parkieciarz, jako ze "Użycie oleju powoduje wydobycie się głębi rysunku drewna,jego usłojenia, a położony na nim lakier zabezpiecza powierzchnie na wiele lat. Ten sposób wykończenia podłogi,to połączenie urody deski i walorów użytkowych"Czy faktycznie jest to dobre rozwiazanie? Podloga bedzie debowa- czesc deski, czesc parkiet. mam 2 malutkich dzieci, wiec bedzie sie dzialo.. olej podoba mi sie bardzo, ale przy ilosci obowiazkow domowych nie chce dokladac sobie nowych.Bardzo serdecznie dziekuje z gory za odpowiedzAnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 07.04.2013 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 olej w eukuli to tylko ma za zadanie poglebic kolor i wydobyć "usłojenie, rysunek drewna" ja na pani miejscu wogóle bym sie nad lakierem żadnym ..nie zastanawiał tylko brał olej ale High Solid np. ciagle sie swietnie sprawdzajacy i polecany przeze mnie loba "Impact-oil" konserwacji własciwie nie wymaga..tylko mycia jak normalna posadzka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anad65 11.04.2013 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 WitamMam ułożony parkiet merbau. Za dwa tygodnie będzie lakierowany. Waham się między lakierem Bona Traffic półmat a Loba WS2 K Duo półmat ( ewentualnie Loba 2K Supra)Proszę o opinię osoby , które korzystały z tych lakierów - który wybrać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anad65 11.04.2013 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 WitamMam ułożony parkiet merbau. Za dwa tygodnie będzie lakierowany. Waham się między lakierem Bona Traffic półmat a Loba WS2 K Duo półmat ( ewentualnie Loba 2K Supra)Proszę o opinię osoby , które korzystały z tych lakierów - który wybrać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devaitis 21.04.2013 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Cześć Kupiłem mieszkanie z ładnym bukowym parkietem, niestety w wielu miejscach odchodził od podłoża, a szpary między deszczułkami również były spore. Postanowiłem zerwać parkiet i po usunięciu lepiku położyć wylewkę i ułożyć stary parkiet od nowa. Czy mogę samodzielnie oczyścić stary parkiet z tego czarnego lepiku? Jakąś chemią czy zeskrobać? Z tego co się dowiedziałem, to ludzie wyrzucają taki oblepiony parkiet i nie bawią się w czyszczenie, ale może jest jakiś sposób? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 22.04.2013 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Cześć Kupiłem mieszkanie z ładnym bukowym parkietem, niestety w wielu miejscach odchodził od podłoża, a szpary między deszczułkami również były spore. Postanowiłem zerwać parkiet i po usunięciu lepiku położyć wylewkę i ułożyć stary parkiet od nowa. Czy mogę samodzielnie oczyścić stary parkiet z tego czarnego lepiku? Jakąś chemią czy zeskrobać? Z tego co się dowiedziałem, to ludzie wyrzucają taki oblepiony parkiet i nie bawią się w czyszczenie, ale może jest jakiś sposób? Proszę o pomoc. ja bym buka nie czyscił wcale subit jest szkodliwy dla zdrowia a buczyna pewnie wypaczona strasznie..poczyscisz dół..boki a potem polakierujesz podkladem i tak subit na obrzeszach wyjdzie nie dosc ze bezszczelinowo nie ułożysz to gdzieniegdzie bedziesz miał czarną rozlana obramówke..albo zareaguje z fugenkitem albo z lakierem podkladowym..robi sie takie rzeczy ale generalnie nie warto...nowy parkiet w 2giej klasie zaplacisz okolo 80pln a jak ktos ci to zerwie poczysci... ułozy to wezmie lekko równowartość...80pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 22.04.2013 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Witam Mam ułożony parkiet merbau. Za dwa tygodnie będzie lakierowany. Waham się między lakierem Bona Traffic półmat a Loba WS2 K Duo półmat ( ewentualnie Loba 2K Supra) Proszę o opinię osoby , które korzystały z tych lakierów - który wybrać ?? wybrałbym suprę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwumetrowiec 31.05.2013 23:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 (edytowane) Witam,Chciałbym przykleić dębową deskę 20 mm 16x400-1200 lakierowaną, na płytę OSB, zamocowaną do legarów. Niestety nie dałem rady znaleźć informacji na ten temat na forum, a co doradca to inne opinie dotyczące wyboru typu kleju, nie mówiąc już o wyborze konkretnego produktu - tutaj każdy chwali produkt którego jest przedstawicielem, lub na którym ma największą marże. " Panie do betonu klei to i na OSB da rade"Proszę doradźcie jakim typem kleju wykonać taką podłogę. Klejenie zamierzam wykonać sam tak jak resztę remontu domu. Edytowane 1 Czerwca 2013 przez Dwumetrowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 03.06.2013 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, Chciałbym przykleić dębową deskę 20 mm 16x400-1200 lakierowaną, na płytę OSB, zamocowaną do legarów. Niestety nie dałem rady znaleźć informacji na ten temat na forum, a co doradca to inne opinie dotyczące wyboru typu kleju, nie mówiąc już o wyborze konkretnego produktu - tutaj każdy chwali produkt którego jest przedstawicielem, lub na którym ma największą marże. " Panie do betonu klei to i na OSB da rade" Proszę doradźcie jakim typem kleju wykonać taką podłogę. Klejenie zamierzam wykonać sam tak jak resztę remontu domu. Do osb (po obowiązkowym uprzednim zeszlifowaniu parafiny z płyty)..możesz przykleić taką deskę zarówno klejami rozpuszczalnikowymi jak i dwuskladnikowymi(pu)..i jednoskładnikami (pu)...PU to poliuretan..nie wolno kleic wodnymi... Nie wiem jak w swarzędzu..masz tam jakis dostęp do klejów..jesli jest jakis market budowlany wybrałbym uzina badż mapei (w casto pod marka buildfix) generalnie zaleciłbym jakis dwuskladnikowy poliuretan dobrej marki. Edytowane 6 Czerwca 2013 przez ghost34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwumetrowiec 03.06.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Dzięki Duchu.Płyty oczywiście przeszlifowałem. doradzano mi też ponacinanie płyt, ale uznałem że komuś się coś pomyliło.Wiem że dwuskładnikowe kleje PU są na rynku od dawna i cieszą się dobrą opinią, tylko tak naprawdę, u nas, nikt nie słyszał o klejeniu do OSB.W Swarzędzu mamy LM, casto a pod nosem Poznań z całym asortymentem marketów i hurtowni, więc sobie poradzę.Wielkie dzięki za odpowiedź. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez Dwumetrowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesion kolor 02.08.2013 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Witam wszystkich Mam takie oto parametry pracpodłoga jesionowa dwukolorowa tj cześć klepek jasne, cześć ciemne, część mieszane. To zdaje sie 3 klasa jednak bez sęków i innych skaz typu rustic podłoże z płyt OSBwilgotność deski ok 9.7, wymiar 9 x 30-90 x 2 cmmieszkanie w bloku.podłogę chciałbym wybielićpraca wykonana będzie przez fachowca - sam się nie podejmujępodłoga będzie narażona na małe dziecko (!) Waham sie miedzy olejowoskiem osmo a lakierem po zastosowaniu bejcy lub z dodatkiem barwnika - różni fachowcy rożne szkoły O olejowosku wiem, że+ ma możliwość bieżącej reparacji - pomieszczenia nie są duże zatem podatne na ścieżki+ lepszą cyrkulację wilgoci = mniejsza praca drewna+ mniejsza twardość powłoki = brak trwałych pęknięć powłoki powstałych na skutek pęcznienia i rozsychania+ większa szansa na uzyskanie wybarwienia z próbki na położonej podłodze- mniejsza odporność na wodę i zarysowania- droższa w utrzymaniu i bardziej czasochłonna cechy wykończenia lakieru (wodny - jak zgaduję)+ większa wytrzymałść na scieranie i płyny+ większa łatwość w pielęgnacji - po jakimś (?) czasie wydeptane ścieżki- żółknięcie Czyli mniej więcej minusy lakieru są rekompensowane plusami olejowaosku i na odwrót. Jednak plusy nie równoważą minusow Pytania mam zatem takie:1. czy pominąłem znaczący + lub - w powyższym 2. na co zwrócić szczególną uwagę podczas prowadzonych prac oraz przy odbiorze (w obydwu wersjach wykończenia)3 . skąd wytrzasnąć umowę, która będzie zawierać wszystkie zapisy zabezpieczające OBIE strony. A niekoniecznie podsuniętą przez zakład (jeżeli ma)4. ile poniżej 0 powinno być pozostawione mm by po szlifie osb deska 2 cm gruba wyszła na 0 przy progach. oraz prośba o refleksje nad tym gatunkiem drewna by poznać jego wady, zalety a przez co świadomie je użytkować i cieszyć się ładną podłogą przez lata i wrócić do wykonawcy jedynie z prośbą o renowację. Chcę uniknąć sytuacji w której po zastosowanym rozwiązaniu wychodzą jakieś kwiatki o których powinienem wiedzieć decydując się na nie oraz uniknąć sytuacji gdy w przypadku wad wykonania winni są wszyscy tylko nie wykonawca Sprawa 2 Panowie radzicie jak świadomie podjąć decyzję o wyborze i wykonaniu oraz jak zapobiegać niefachowym praktykom i ratować co się da.Czy nie pokusilibyście się o listę typowych chwytów, które są stosowane przez niesolidnych fachowców. Wiem można je wyczytać z treści tego wątku,działa także wyszukiwarka jednak stron jest ponad 140! przyznaje ze poddałem sie przy 50tej mając oczy jak ślimak w każda stronę.... Pozdriwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesion kolor 12.08.2013 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Witam wszystkich Mam takie oto parametry prac podłoga jesionowa dwukolorowa tj cześć klepek jasne, cześć ciemne, część mieszane. To zdaje sie 3 klasa jednak bez sęków i innych skaz typu rustic podłoże z płyt OSB wilgotność deski ok 9.7, wymiar 9 x 30-90 x 2 cm mieszkanie w bloku. podłogę chciałbym wybielić praca wykonana będzie przez fachowca - sam się nie podejmuję podłoga będzie narażona na małe dziecko (!) Waham sie miedzy olejowoskiem osmo a lakierem po zastosowaniu bejcy lub z dodatkiem barwnika - różni fachowcy rożne szkoły O olejowosku wiem, że + ma możliwość bieżącej reparacji - pomieszczenia nie są duże zatem podatne na ścieżki + lepszą cyrkulację wilgoci = mniejsza praca drewna + mniejsza twardość powłoki = brak trwałych pęknięć powłoki powstałych na skutek pęcznienia i rozsychania + większa szansa na uzyskanie wybarwienia z próbki na położonej podłodze - mniejsza odporność na wodę i zarysowania - droższa w utrzymaniu i bardziej czasochłonna cechy wykończenia lakieru (wodny - jak zgaduję) + większa wytrzymałść na scieranie i płyny + większa łatwość w pielęgnacji - po jakimś (?) czasie wydeptane ścieżki - żółknięcie Czyli mniej więcej minusy lakieru są rekompensowane plusami olejowaosku i na odwrót. Jednak plusy nie równoważą minusow Pytania mam zatem takie: 1. czy pominąłem znaczący + lub - w powyższym 2. na co zwrócić szczególną uwagę podczas prowadzonych prac oraz przy odbiorze (w obydwu wersjach wykończenia) 3 . skąd wytrzasnąć umowę, która będzie zawierać wszystkie zapisy zabezpieczające OBIE strony. A niekoniecznie podsuniętą przez zakład (jeżeli ma) 4. ile poniżej 0 powinno być pozostawione mm by po szlifie osb deska 2 cm gruba wyszła na 0 przy progach. oraz prośba o refleksje nad tym gatunkiem drewna by poznać jego wady, zalety a przez co świadomie je użytkować i cieszyć się ładną podłogą przez lata i wrócić do wykonawcy jedynie z prośbą o renowację. Chcę uniknąć sytuacji w której po zastosowanym rozwiązaniu wychodzą jakieś kwiatki o których powinienem wiedzieć decydując się na nie oraz uniknąć sytuacji gdy w przypadku wad wykonania winni są wszyscy tylko nie wykonawca Sprawa 2 Panowie radzicie jak świadomie podjąć decyzję o wyborze i wykonaniu oraz jak zapobiegać niefachowym praktykom i ratować co się da. Czy nie pokusilibyście się o listę typowych chwytów, które są stosowane przez niesolidnych fachowców. Wiem można je wyczytać z treści tego wątku,działa także wyszukiwarka jednak stron jest ponad 140! przyznaje ze poddałem sie przy 50tej mając oczy jak ślimak w każda stronę.... Pozdriwiam ponawiam pytanie. Jest tu kto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzako 13.08.2013 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) ponawiam pytanie. Jest tu kto? jesion kolor to nie trzecia klasa !!! chyba że kupiona w markecie, tam są wszystkie trzecie Jesion to wspaniałe i piękne drewno niedoceniane, powinno być droższe od dębu. polecam olej, ewentualnie na to wosk. płyta ma być niżej od pozostałych podłóg o grubość deski czyli 20mm ( grubość kleju --> będzie zeszlifowane). Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez dzako Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesion kolor 13.08.2013 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 dzieki za odpowiedz dzako ale to niestety nie wszystkie informacje ktore potrzebuje....zaczyna mi sie porządnie spieszyć z terminami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pysiok 13.08.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Witam! W zeszłym roku, na części powierzchni podłogi, odkleił i wybrzuszył się finiszparkiet. Tydzień temu fachowiec zaczął remont i pojawiły się u mnie pewne wątpliwości, gdyż prace przez owego Pana wykonywane są nie w pełni zgodne z informacjami jakie znalazłem na forum. Ponieważ parkiet odkleił się tylko w pewnej części, zależało nam na tym aby nie zdejmować go całego (czyli dodatkowych 100 m2). Prace dotychczas wykonane to zdjęcie odklejonego parkietu i dwukrotne przemalowanie powierzchni gruntem. Tylko czy to w ogóle ma jakiś sens? Dopiero wczoraj wróciłem do domu i miałem okazję przyjrzeć się postępowi prac. Stary klej nie został odklejony ani z podłogi ani z parkietu. Wcześniej nie zaglądałem na forum ale z tego co na szybko wyczytałem to rozumiem, że tak naprawdę jedyną słuszną drogą do prawidłowego remontu powinno być jednak zdjęcie całego parkietu i wylanie nowego podkładu po zdarciu starego? Czy jest jakaś szansa, żeby prace wykonywane przez fachowca przyniosły oczekiwane rezultaty? Jutro będę się z nim widział - z tego co mi wiadomo to zamierza po zbadaniu wilgotności zacząć przyklejać parkiet... Poniżej zdjęcia z remontu. Będę wdzięczny za porady! Pozdrawiam, Pysiok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 14.08.2013 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam! W zeszłym roku, na części powierzchni podłogi, odkleił i wybrzuszył się finiszparkiet. Tydzień temu fachowiec zaczął remont i pojawiły się u mnie pewne wątpliwości, gdyż prace przez owego Pana wykonywane są nie w pełni zgodne z informacjami jakie znalazłem na forum. Ponieważ parkiet odkleił się tylko w pewnej części, zależało nam na tym aby nie zdejmować go całego (czyli dodatkowych 100 m2). Prace dotychczas wykonane to zdjęcie odklejonego parkietu i dwukrotne przemalowanie powierzchni gruntem. Tylko czy to w ogóle ma jakiś sens? Dopiero wczoraj wróciłem do domu i miałem okazję przyjrzeć się postępowi prac. Stary klej nie został odklejony ani z podłogi ani z parkietu. Wcześniej nie zaglądałem na forum ale z tego co na szybko wyczytałem to rozumiem, że tak naprawdę jedyną słuszną drogą do prawidłowego remontu powinno być jednak zdjęcie całego parkietu i wylanie nowego podkładu po zdarciu starego? Czy jest jakaś szansa, żeby prace wykonywane przez fachowca przyniosły oczekiwane rezultaty? Jutro będę się z nim widział - z tego co mi wiadomo to zamierza po zbadaniu wilgotności zacząć przyklejać parkiet... Poniżej zdjęcia z remontu. Będę wdzięczny za porady! [ATTACH=CONFIG]206613[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206614[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206615[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206616[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206617[/ATTACH] Pozdrawiam, Pysiok Witam Po pierwsze kto wymyslij tenze klej??? przy jakiejkolwiek lekkiej pracy ten klej pusci zawsze bo to ma w porywach 40% substancji stalych reszta rozpuszczalniki i dlatego bardzo slaby. Po drugie..nie mam pojęcia w takiej sytuacji jak on to posklada bez wyczyszczenia..podłoża porządnie będziesz mial góry -doliny...a szczeliny dość duże sa raczej pewne.( ten parkiet tam gdzie bedzie jego łaczenie juz zapracował nie dopasuje nie wspominajac o skalibrowaniu grubosci od pióra..) po trzecie na laczeniu tego co lezy z tym co bedzie dolozone powstanie gorka badz dol..jesli on to wyczysci ( deszczółki zerwane) z dołu z kleju to to rozkalibruje a musi to uczynic..bo zeschnietego kleju do nowego kleju sie nie kleji ..na kropelce to pisze gdzie tam dopiero przy parkiecie.. po czwarte to juz poprzez zeschniety klej jest rozkalibrowane.. po piate kto by to i jak nie robil na takiej polaci parkietem zerwanym nie nowym ..cyklinowanie jest pewne.. moznaby z mala szczelinka na laczenu z nowego parkietu z dosc duzym nakladem czasu umiejetnosci i zaangazowania to uczynic bez cyklinowania..ale z nowego parkietu li tylko... Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez ghost34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesion kolor 14.08.2013 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 ponawiam pytanie. Jest tu kto? panowie byłbym naprawdę wdzieczny za info w sprawie tego jesiona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.08.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Witam! W zeszłym roku, na części powierzchni podłogi, odkleił i wybrzuszył się finiszparkiet. Tydzień temu fachowiec zaczął remont i pojawiły się u mnie pewne wątpliwości, gdyż prace przez owego Pana wykonywane są nie w pełni zgodne z informacjami jakie znalazłem na forum. Ponieważ parkiet odkleił się tylko w pewnej części, zależało nam na tym aby nie zdejmować go całego (czyli dodatkowych 100 m2). Prace dotychczas wykonane to zdjęcie odklejonego parkietu i dwukrotne przemalowanie powierzchni gruntem. Tylko czy to w ogóle ma jakiś sens? Dopiero wczoraj wróciłem do domu i miałem okazję przyjrzeć się postępowi prac. Stary klej nie został odklejony ani z podłogi ani z parkietu. Wcześniej nie zaglądałem na forum ale z tego co na szybko wyczytałem to rozumiem, że tak naprawdę jedyną słuszną drogą do prawidłowego remontu powinno być jednak zdjęcie całego parkietu i wylanie nowego podkładu po zdarciu starego? Czy jest jakaś szansa, żeby prace wykonywane przez fachowca przyniosły oczekiwane rezultaty? Jutro będę się z nim widział - z tego co mi wiadomo to zamierza po zbadaniu wilgotności zacząć przyklejać parkiet... Poniżej zdjęcia z remontu. Będę wdzięczny za porady! [ATTACH=CONFIG]206613[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206614[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206615[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206616[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]206617[/ATTACH] Pozdrawiam, Pysiok Klej rozpuszczalnikowy. Parkiet lakierowany. Rozpuszczalniki z kleju nie miały możliwości wydostania się na zewnątrz poprzez zalakierowane drewno. Rozpuszczalniki w kleju spowodowały napęcznienie drewna, które naruszyły strukturę kleju. W trakcie procesu wiązania kleju, powstawały gazy z rozpuszczalników i tworzyły "bąble", które spowodowały rozwarstwienie kleju-widać na zdjęciu. Podłoże do tego zapewne w stanie podwyższonej wilgotności i efekt jak widać. Należy zdjąć całą podłogę usunąć klej. Sprawdzić podłoże na wilgotność. Konieczna jest wiedza na temat wilgotności równoważnej podłoża, podobnie jak drewna. Bez cyklinowania całości i lakierowania niestety się nie obejdzie. Tanie wykonanie i bezmyślność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.