Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parkiet - kto pyta nie błądzi: rady, pomysły, problemy, materiały itd.


hwafel

Recommended Posts

Moim zdaniem to robale zostały przywiezione w drewnie. Wykonawca w porozumieniu z producentem powinni wyciąć przynajmniej jedną deskę i sprawdzić dokładnie co się dzieje. Być może to tylko stare kanały po robakach. Robal raczej toczy w środku i przez olej do światła się nie przegryza.

25 lat robię podłogi i z takim przypadkiem się nie spotkałem.

moim zdaniem, też uważam, że te robaki zostały zostały przywiezione w drewnie. Na pewno nie są to kanały bo robakach, które już były, ponieważ dziurek na początku nie było na 100%, a jak zaczęły się pojawiać to w tym czasie było słychać charakterystyczne "chrupanie" wyżeranego drewna (wszystko tutaj szczegółowo opisałam http://www.parkiet-hajnowka.pl/).

 

Myślę, że rzeczywiście mógł producent przynajmniej sprawdzić co się dzieje w środku tej deski. Tutaj tylko przyjechali jacyś Panowie, spojrzeli tylko na to i powiedzieli, że nie mają pojęcia jaka jest przyczyna, a reklamacja została odrzucona w oparciu o opinię rzeczoznawcy, którego nawet na oczy nie widzieliśmy, a on tym bardziej naszej podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. Mam pytanie. Mam deskę dębową położoną w mieszkaniu. Dwa pokoje robione były wcześniej (trzy lata temu), teraz doszedł korytarz i kuchnia. Deska na pióro-wpust, klejona, lakierowana lakierem podkładowym, później nawierzchniowym. Niestety, na korytarzu pojawiło się łódkowanie, spowodowane najpewniej malowaniem przy braku wietrzenia...:bash:

Rozwiązaniem jest kolejne cyklinowanie? Ok, ale jak wycyklinować tylko korytarz ( nie ruszając reszty ) żeby nie było śladu na łączeniu desek z pokojami czy kuchnią? Już nie chodzi mi o ewentualne różnice w wysokościach między pomieszczeniami w wyniku cyklinowania tylko żeby nie było jakiś przebarwień w samym lakierze bo wiem że powinno się malować 'mokre do mokrego'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam serdecznie

Buszuje po forum od kilku dni (nieskutecznie niestety) w poszukiwaniu informacji na temat systemu Eukula olej+lakier, ktory poleca moj parkieciarz, jako ze "Użycie oleju powoduje wydobycie się głębi rysunku drewna,jego usłojenia, a położony na nim lakier zabezpiecza powierzchnie na wiele lat. Ten sposób wykończenia podłogi,to połączenie urody deski i walorów użytkowych"

Czy faktycznie jest to dobre rozwiazanie?

Podloga bedzie debowa- czesc deski, czesc parkiet. mam 2 malutkich dzieci, wiec bedzie sie dzialo.. olej podoba mi sie bardzo, ale przy ilosci obowiazkow domowych nie chce dokladac sobie nowych.

Bardzo serdecznie dziekuje z gory za odpowiedz

Ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w eukuli to tylko ma za zadanie poglebic kolor i wydobyć "usłojenie, rysunek drewna" ja na pani miejscu wogóle bym sie nad lakierem żadnym ..nie zastanawiał tylko brał olej ale High Solid np. ciagle sie swietnie sprawdzajacy i polecany przeze mnie loba "Impact-oil" konserwacji własciwie nie wymaga..tylko mycia jak normalna posadzka..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Cześć

 

Kupiłem mieszkanie z ładnym bukowym parkietem, niestety w wielu miejscach odchodził od podłoża, a szpary między deszczułkami również były spore. Postanowiłem zerwać parkiet i po usunięciu lepiku położyć wylewkę i ułożyć stary parkiet od nowa.

 

Czy mogę samodzielnie oczyścić stary parkiet z tego czarnego lepiku? Jakąś chemią czy zeskrobać?

 

Z tego co się dowiedziałem, to ludzie wyrzucają taki oblepiony parkiet i nie bawią się w czyszczenie, ale może jest jakiś sposób?

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Kupiłem mieszkanie z ładnym bukowym parkietem, niestety w wielu miejscach odchodził od podłoża, a szpary między deszczułkami również były spore. Postanowiłem zerwać parkiet i po usunięciu lepiku położyć wylewkę i ułożyć stary parkiet od nowa.

 

Czy mogę samodzielnie oczyścić stary parkiet z tego czarnego lepiku? Jakąś chemią czy zeskrobać?

 

Z tego co się dowiedziałem, to ludzie wyrzucają taki oblepiony parkiet i nie bawią się w czyszczenie, ale może jest jakiś sposób?

 

Proszę o pomoc.

 

ja bym buka nie czyscił wcale subit jest szkodliwy dla zdrowia a buczyna pewnie wypaczona strasznie..poczyscisz dół..boki a potem polakierujesz podkladem i tak subit na obrzeszach wyjdzie nie dosc ze bezszczelinowo nie ułożysz to gdzieniegdzie bedziesz miał czarną rozlana obramówke..albo zareaguje z fugenkitem albo z lakierem podkladowym..robi sie takie rzeczy ale generalnie nie warto...nowy parkiet w 2giej klasie zaplacisz okolo 80pln a jak ktos ci to zerwie poczysci... ułozy to wezmie lekko równowartość...80pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ułożony parkiet merbau. Za dwa tygodnie będzie lakierowany. Waham się między lakierem Bona Traffic półmat a Loba WS2 K Duo półmat ( ewentualnie Loba 2K Supra)

Proszę o opinię osoby , które korzystały z tych lakierów - który wybrać ??

wybrałbym suprę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam,

Chciałbym przykleić dębową deskę 20 mm 16x400-1200 lakierowaną, na płytę OSB, zamocowaną do legarów. Niestety nie dałem rady znaleźć informacji na ten temat na forum, a co doradca to inne opinie dotyczące wyboru typu kleju, nie mówiąc już o wyborze konkretnego produktu - tutaj każdy chwali produkt którego jest przedstawicielem, lub na którym ma największą marże. " Panie do betonu klei to i na OSB da rade"

Proszę doradźcie jakim typem kleju wykonać taką podłogę. Klejenie zamierzam wykonać sam tak jak resztę remontu domu.

Edytowane przez Dwumetrowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym przykleić dębową deskę 20 mm 16x400-1200 lakierowaną, na płytę OSB, zamocowaną do legarów. Niestety nie dałem rady znaleźć informacji na ten temat na forum, a co doradca to inne opinie dotyczące wyboru typu kleju, nie mówiąc już o wyborze konkretnego produktu - tutaj każdy chwali produkt którego jest przedstawicielem, lub na którym ma największą marże. " Panie do betonu klei to i na OSB da rade"

Proszę doradźcie jakim typem kleju wykonać taką podłogę. Klejenie zamierzam wykonać sam tak jak resztę remontu domu.

Do osb (po obowiązkowym uprzednim zeszlifowaniu parafiny z płyty)..możesz przykleić taką deskę zarówno klejami rozpuszczalnikowymi jak i dwuskladnikowymi(pu)..i jednoskładnikami (pu)...PU to poliuretan..nie wolno kleic wodnymi...

Nie wiem jak w swarzędzu..masz tam jakis dostęp do klejów..jesli jest jakis market budowlany wybrałbym uzina badż mapei (w casto pod marka buildfix) generalnie zaleciłbym jakis dwuskladnikowy poliuretan dobrej marki.

Edytowane przez ghost34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Duchu.

Płyty oczywiście przeszlifowałem. doradzano mi też ponacinanie płyt, ale uznałem że komuś się coś pomyliło.

Wiem że dwuskładnikowe kleje PU są na rynku od dawna i cieszą się dobrą opinią, tylko tak naprawdę, u nas, nikt nie słyszał o klejeniu do OSB.

W Swarzędzu mamy LM, casto a pod nosem Poznań z całym asortymentem marketów i hurtowni, więc sobie poradzę.

Wielkie dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez Dwumetrowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam wszystkich

 

Mam takie oto parametry prac

podłoga jesionowa dwukolorowa tj cześć klepek jasne, cześć ciemne, część mieszane. To zdaje sie 3 klasa jednak bez sęków i innych skaz typu rustic

podłoże z płyt OSB

wilgotność deski ok 9.7,

wymiar 9 x 30-90 x 2 cm

mieszkanie w bloku.

podłogę chciałbym wybielić

praca wykonana będzie przez fachowca - sam się nie podejmuję

podłoga będzie narażona na małe dziecko (!)

 

Waham sie miedzy olejowoskiem osmo a lakierem po zastosowaniu bejcy lub z dodatkiem barwnika - różni fachowcy rożne szkoły

 

O olejowosku wiem, że

+ ma możliwość bieżącej reparacji - pomieszczenia nie są duże zatem podatne na ścieżki

+ lepszą cyrkulację wilgoci = mniejsza praca drewna

+ mniejsza twardość powłoki = brak trwałych pęknięć powłoki powstałych na skutek pęcznienia i rozsychania

+ większa szansa na uzyskanie wybarwienia z próbki na położonej podłodze

- mniejsza odporność na wodę i zarysowania

- droższa w utrzymaniu i bardziej czasochłonna

 

cechy wykończenia lakieru (wodny - jak zgaduję)

+ większa wytrzymałść na scieranie i płyny

+ większa łatwość w pielęgnacji

- po jakimś (?) czasie wydeptane ścieżki

- żółknięcie

 

Czyli mniej więcej minusy lakieru są rekompensowane plusami olejowaosku i na odwrót. Jednak plusy nie równoważą minusow

 

Pytania mam zatem takie:

1. czy pominąłem znaczący + lub - w powyższym

2. na co zwrócić szczególną uwagę podczas prowadzonych prac oraz przy odbiorze (w obydwu wersjach wykończenia)

3 . skąd wytrzasnąć umowę, która będzie zawierać wszystkie zapisy zabezpieczające OBIE strony. A niekoniecznie podsuniętą przez zakład (jeżeli ma)

4. ile poniżej 0 powinno być pozostawione mm by po szlifie osb deska 2 cm gruba wyszła na 0 przy progach.

 

oraz prośba o refleksje nad tym gatunkiem drewna by poznać jego wady, zalety a przez co świadomie je użytkować i cieszyć się ładną podłogą przez lata i wrócić do wykonawcy jedynie z prośbą o renowację.

 

Chcę uniknąć sytuacji w której po zastosowanym rozwiązaniu wychodzą jakieś kwiatki o których powinienem wiedzieć decydując się na nie

oraz uniknąć sytuacji gdy w przypadku wad wykonania winni są wszyscy tylko nie wykonawca

 

Sprawa 2

Panowie radzicie jak świadomie podjąć decyzję o wyborze i wykonaniu oraz jak zapobiegać niefachowym praktykom i ratować co się da.

Czy nie pokusilibyście się o listę typowych chwytów, które są stosowane przez niesolidnych fachowców. Wiem można je wyczytać z treści tego wątku,działa także wyszukiwarka jednak stron jest ponad 140! przyznaje ze poddałem sie przy 50tej mając oczy jak ślimak w każda stronę....

 

Pozdriwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam wszystkich

 

Mam takie oto parametry prac

podłoga jesionowa dwukolorowa tj cześć klepek jasne, cześć ciemne, część mieszane. To zdaje sie 3 klasa jednak bez sęków i innych skaz typu rustic

podłoże z płyt OSB

wilgotność deski ok 9.7,

wymiar 9 x 30-90 x 2 cm

mieszkanie w bloku.

podłogę chciałbym wybielić

praca wykonana będzie przez fachowca - sam się nie podejmuję

podłoga będzie narażona na małe dziecko (!)

 

Waham sie miedzy olejowoskiem osmo a lakierem po zastosowaniu bejcy lub z dodatkiem barwnika - różni fachowcy rożne szkoły

 

O olejowosku wiem, że

+ ma możliwość bieżącej reparacji - pomieszczenia nie są duże zatem podatne na ścieżki

+ lepszą cyrkulację wilgoci = mniejsza praca drewna

+ mniejsza twardość powłoki = brak trwałych pęknięć powłoki powstałych na skutek pęcznienia i rozsychania

+ większa szansa na uzyskanie wybarwienia z próbki na położonej podłodze

- mniejsza odporność na wodę i zarysowania

- droższa w utrzymaniu i bardziej czasochłonna

 

cechy wykończenia lakieru (wodny - jak zgaduję)

+ większa wytrzymałść na scieranie i płyny

+ większa łatwość w pielęgnacji

- po jakimś (?) czasie wydeptane ścieżki

- żółknięcie

 

Czyli mniej więcej minusy lakieru są rekompensowane plusami olejowaosku i na odwrót. Jednak plusy nie równoważą minusow

 

Pytania mam zatem takie:

1. czy pominąłem znaczący + lub - w powyższym

2. na co zwrócić szczególną uwagę podczas prowadzonych prac oraz przy odbiorze (w obydwu wersjach wykończenia)

3 . skąd wytrzasnąć umowę, która będzie zawierać wszystkie zapisy zabezpieczające OBIE strony. A niekoniecznie podsuniętą przez zakład (jeżeli ma)

4. ile poniżej 0 powinno być pozostawione mm by po szlifie osb deska 2 cm gruba wyszła na 0 przy progach.

 

oraz prośba o refleksje nad tym gatunkiem drewna by poznać jego wady, zalety a przez co świadomie je użytkować i cieszyć się ładną podłogą przez lata i wrócić do wykonawcy jedynie z prośbą o renowację.

 

Chcę uniknąć sytuacji w której po zastosowanym rozwiązaniu wychodzą jakieś kwiatki o których powinienem wiedzieć decydując się na nie

oraz uniknąć sytuacji gdy w przypadku wad wykonania winni są wszyscy tylko nie wykonawca

 

Sprawa 2

Panowie radzicie jak świadomie podjąć decyzję o wyborze i wykonaniu oraz jak zapobiegać niefachowym praktykom i ratować co się da.

Czy nie pokusilibyście się o listę typowych chwytów, które są stosowane przez niesolidnych fachowców. Wiem można je wyczytać z treści tego wątku,działa także wyszukiwarka jednak stron jest ponad 140! przyznaje ze poddałem sie przy 50tej mając oczy jak ślimak w każda stronę....

 

Pozdriwiam

 

ponawiam pytanie. Jest tu kto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie. Jest tu kto?

 

jesion kolor to nie trzecia klasa !!! chyba że kupiona w markecie, tam są wszystkie trzecie :)

Jesion to wspaniałe i piękne drewno niedoceniane, powinno być droższe od dębu.

polecam olej, ewentualnie na to wosk.

płyta ma być niżej od pozostałych podłóg o grubość deski czyli 20mm ( grubość kleju --> będzie zeszlifowane).

Edytowane przez dzako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

W zeszłym roku, na części powierzchni podłogi, odkleił i wybrzuszył się finiszparkiet. Tydzień temu fachowiec zaczął remont i pojawiły się u mnie pewne wątpliwości, gdyż prace przez owego Pana wykonywane są nie w pełni zgodne z informacjami jakie znalazłem na forum. Ponieważ parkiet odkleił się tylko w pewnej części, zależało nam na tym aby nie zdejmować go całego (czyli dodatkowych 100 m2). Prace dotychczas wykonane to zdjęcie odklejonego parkietu i dwukrotne przemalowanie powierzchni gruntem. Tylko czy to w ogóle ma jakiś sens? Dopiero wczoraj wróciłem do domu i miałem okazję przyjrzeć się postępowi prac. Stary klej nie został odklejony ani z podłogi ani z parkietu. Wcześniej nie zaglądałem na forum ale z tego co na szybko wyczytałem to rozumiem, że tak naprawdę jedyną słuszną drogą do prawidłowego remontu powinno być jednak zdjęcie całego parkietu i wylanie nowego podkładu po zdarciu starego? Czy jest jakaś szansa, żeby prace wykonywane przez fachowca przyniosły oczekiwane rezultaty? Jutro będę się z nim widział - z tego co mi wiadomo to zamierza po zbadaniu wilgotności zacząć przyklejać parkiet... Poniżej zdjęcia z remontu. Będę wdzięczny za porady!

 

2013-08-12 17.00.22.jpg

 

2013-08-12 17.00.38.jpg

 

2013-08-12 17.00.46.jpg

 

2013-08-12 17.01.00.jpg

 

2013-08-12 17.01.11.jpg

 

Pozdrawiam,

 

Pysiok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

W zeszłym roku, na części powierzchni podłogi, odkleił i wybrzuszył się finiszparkiet. Tydzień temu fachowiec zaczął remont i pojawiły się u mnie pewne wątpliwości, gdyż prace przez owego Pana wykonywane są nie w pełni zgodne z informacjami jakie znalazłem na forum. Ponieważ parkiet odkleił się tylko w pewnej części, zależało nam na tym aby nie zdejmować go całego (czyli dodatkowych 100 m2). Prace dotychczas wykonane to zdjęcie odklejonego parkietu i dwukrotne przemalowanie powierzchni gruntem. Tylko czy to w ogóle ma jakiś sens? Dopiero wczoraj wróciłem do domu i miałem okazję przyjrzeć się postępowi prac. Stary klej nie został odklejony ani z podłogi ani z parkietu. Wcześniej nie zaglądałem na forum ale z tego co na szybko wyczytałem to rozumiem, że tak naprawdę jedyną słuszną drogą do prawidłowego remontu powinno być jednak zdjęcie całego parkietu i wylanie nowego podkładu po zdarciu starego? Czy jest jakaś szansa, żeby prace wykonywane przez fachowca przyniosły oczekiwane rezultaty? Jutro będę się z nim widział - z tego co mi wiadomo to zamierza po zbadaniu wilgotności zacząć przyklejać parkiet... Poniżej zdjęcia z remontu. Będę wdzięczny za porady!

 

[ATTACH=CONFIG]206613[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206614[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206615[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206616[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206617[/ATTACH]

 

Pozdrawiam,

 

Pysiok

Witam

Po pierwsze kto wymyslij tenze klej??? przy jakiejkolwiek lekkiej pracy ten klej pusci zawsze bo to ma w porywach 40% substancji stalych reszta rozpuszczalniki i dlatego bardzo slaby.

Po drugie..nie mam pojęcia w takiej sytuacji jak on to posklada bez wyczyszczenia..podłoża porządnie będziesz mial góry -doliny...a szczeliny dość duże sa raczej pewne.( ten parkiet tam gdzie bedzie jego łaczenie juz zapracował nie dopasuje nie wspominajac o skalibrowaniu grubosci od pióra..)

po trzecie na laczeniu tego co lezy z tym co bedzie dolozone powstanie gorka badz dol..jesli on to wyczysci ( deszczółki zerwane) z dołu z kleju to to rozkalibruje a musi to uczynic..bo zeschnietego kleju do nowego kleju sie nie kleji ..na kropelce to pisze gdzie tam dopiero przy parkiecie..

po czwarte to juz poprzez zeschniety klej jest rozkalibrowane..

po piate kto by to i jak nie robil na takiej polaci parkietem zerwanym nie nowym ..cyklinowanie jest pewne..

moznaby z mala szczelinka na laczenu z nowego parkietu z dosc duzym nakladem czasu umiejetnosci i zaangazowania to uczynic bez cyklinowania..ale z nowego parkietu li tylko...

Edytowane przez ghost34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

W zeszłym roku, na części powierzchni podłogi, odkleił i wybrzuszył się finiszparkiet. Tydzień temu fachowiec zaczął remont i pojawiły się u mnie pewne wątpliwości, gdyż prace przez owego Pana wykonywane są nie w pełni zgodne z informacjami jakie znalazłem na forum. Ponieważ parkiet odkleił się tylko w pewnej części, zależało nam na tym aby nie zdejmować go całego (czyli dodatkowych 100 m2). Prace dotychczas wykonane to zdjęcie odklejonego parkietu i dwukrotne przemalowanie powierzchni gruntem. Tylko czy to w ogóle ma jakiś sens? Dopiero wczoraj wróciłem do domu i miałem okazję przyjrzeć się postępowi prac. Stary klej nie został odklejony ani z podłogi ani z parkietu. Wcześniej nie zaglądałem na forum ale z tego co na szybko wyczytałem to rozumiem, że tak naprawdę jedyną słuszną drogą do prawidłowego remontu powinno być jednak zdjęcie całego parkietu i wylanie nowego podkładu po zdarciu starego? Czy jest jakaś szansa, żeby prace wykonywane przez fachowca przyniosły oczekiwane rezultaty? Jutro będę się z nim widział - z tego co mi wiadomo to zamierza po zbadaniu wilgotności zacząć przyklejać parkiet... Poniżej zdjęcia z remontu. Będę wdzięczny za porady!

 

[ATTACH=CONFIG]206613[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206614[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206615[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206616[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]206617[/ATTACH]

 

Pozdrawiam,

 

Pysiok

 

 

Klej rozpuszczalnikowy. Parkiet lakierowany. Rozpuszczalniki z kleju nie miały możliwości wydostania się na zewnątrz poprzez zalakierowane drewno. Rozpuszczalniki w kleju spowodowały napęcznienie drewna, które naruszyły strukturę kleju. W trakcie procesu wiązania kleju, powstawały gazy z rozpuszczalników i tworzyły "bąble", które spowodowały rozwarstwienie kleju-widać na zdjęciu. Podłoże do tego zapewne w stanie podwyższonej wilgotności i efekt jak widać. Należy zdjąć całą podłogę usunąć klej. Sprawdzić podłoże na wilgotność. Konieczna jest wiedza na temat wilgotności równoważnej podłoża, podobnie jak drewna. Bez cyklinowania całości i lakierowania niestety się nie obejdzie. Tanie wykonanie i bezmyślność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...