ghost34 07.04.2009 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2009 bo pan na tym pracuje, a za inne lakiery jakością nie odpowiada pffff...nio ok..pan musi sie posługiwac niestety nie caponem..i domaluxem..nie bedzie to trwałe to tzw stara szkoła tak mi sie wydaje..ale mam nadzieje ze sie myle.. kazdy buk który bedzie poddany dluzszemu działaniu wody szlag trafi.. Reasmując mozna..to zrobic a jakże..buk pod lakierem wodnym jak sie go wystrzegam to Ci wkleje..po mniej wiecej 1,5 roku..po pielegnacji http://img26.imageshack.us/img26/6179/bukmlutki.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 07.04.2009 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2009 Czyli reasumując: ten parkiet mimo tych szpar i luźnych klepek ma duże szanse wyglądać ładnie i oczywiście wszystko będzie zależeć od umiejętności fachowca czy tak? Chciałabym jeszcze zapytać o lakiery - polecacie wodne - przyznam, że parkieciarz z którym rozmawialiśmy pracuje na Domaluxie, zresztą jest to starszy człowiek. Jeśli nie znajdziemy innego parkieciarza, to mimo iż zostanie użyty Domalux (bo pan na tym pracuje, a za inne lakiery jakością nie odpowiada), czy parkiet ten ma szanse nadal dobrze wyglądać? Aktualnie mieszkamy w mieszkaniu gdzie również jest parkiet bukowy. Początkowo był on lakierowany właśnie lakierem wodnym (nie wiem jakim) i niestety gdy coś się wylało klepki podchodziły wodą... Kilka lat temu parkiet był cyklinowany i malowany oczywiście Domaluxem.... więc wiem jak to może wyglądać. Nie wiem natomiast jak wygląda parkiet pomalowany lakierami, które są przez Was polecane..... jesteście z Trójmiasta ja również. Po szparach o szerokości pióra twierdzę, że jest niezbyt ciekawie z waszym bukiem. Ze zdjęcia nie wynika aby były tam ślady subitu czy bituminu. Bez oględzin trudno jest podac sposób na ratowanie tego parkietu. Starszy pan zapewne pozostał w latach swojej młodości i stąd jego niezachwiane stanowisko wobec domaluxu. Są panowie którzy na innych lakierach pracują i za nie odpowiadają. Trzeba opukac powierzchnię i stwierdzi ile jest miejsc, które si e jeszcz trzymają podłoża i dlaczego. Jeżli chcecie skorzystac z porady na miejscu to proszę o telefon na priv. Jestem z Gdyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domalami 08.04.2009 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 Niestety jest subit "kazdy buk który bedzie poddany dluzszemu działaniu wody szlag trafi.." to nie było długie działanie wody - po prostu się coś wylało i natychmiast parkiet na końcach podchodził wodą. Ale to może były stare wodne lakiery... jarekkur - wysłaliśmy na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurek Jurecki 26.04.2009 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Ja powiedziałem, że 1 miesiąc powinien wystarczy jeżeli będzie 18C i 75% wilgotności. Czy będzie? Jezeli polakierujesz parkiet ze szparami nawet zaszpachlowanymi to pęcznienie klepek potrwa dużo dłużej kilka miesięcy. Są folie które też przepuszczają parę wodną. Wtedy wypchnięty zostanie kit ze szpar razem z lakierem, który popęka. Napewno zimą będziesz miał szpary, jeżeli kochasz niezdrowy klimat w którym wszyscy się duszą. Temparatura 23C i wilgotnośc 20% to może trwac przez kilka dni i koniec. Będzie tak przez cztery miesiące lub dłużej to szpary będą na kilka milimetrów 2-4mm. Te warunki są niedopuszczalne. Parkiet powinien się ciasno zejsc. Następnie pomierzyc jego wilgotnośc w kilku miejscach. Zgłoś się po miesiącu po pomiarach. Aby nie nakłuwac zbyt głęboko klepek rozłóż na powierzchni z 10 sztuk w różnych miejscach i przyklej mocną taśmą szer. 2cm aby się nie przesuwały. Te klepki zmierz na głębokości 4-6mm. Klepki przyklejone do podłoża na głębokości 2mm. ok zmniejszam temperature i zaczynam przewietrzanie centralne od miesiaca nie pracuje a wilgotnosciomierz pokazuje od miesiaca wilgotnosc od 25 do 45%,ale na zewnatrz nie jest lepiej...sucha wiosna , moze nawilzacz przyspieszy pecznienie przesuszonego parkietu ? czy cirerpliwie czekac do lipca ,sierpnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 26.04.2009 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Czekac! Mozna pomóc nawilżaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 29.04.2009 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 A ja mam pytanie co sądzicie o tanim gotowym parkiecie warstwowym http://allegro.pl/item615798017_parkiet_gotowy_lakierowany_11x70x490.html jak oceniacie jego trwałość, stabilność i wytrzymałość lakieru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 29.04.2009 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 A ja mam pytanie co sądzicie o tanim gotowym parkiecie warstwowym http://allegro.pl/item615798017_parkiet_gotowy_lakierowany_11x70x490.html jak oceniacie jego trwałość, stabilność i wytrzymałość lakieru? jest to wyjątkowo tani wyrób. Cokolwiek z tym się stanie będziesz musiał położyc na karb taniochy. Lakier jest jak pisze handlarz trwały. Oczywiście to nic nie mówi, czy jest to rok a może dwa na przetarcie? Zapytaj o gwarancje na tą deskę i na lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 29.04.2009 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 jest to wyjątkowo tani wyrób. Cokolwiek z tym się stanie będziesz musiał położyc na karb taniochy. Lakier jest jak pisze handlarz trwały. Oczywiście to nic nie mówi, czy jest to rok a może dwa na przetarcie? Zapytaj o gwarancje na tą deskę i na lakier. Wiem - że tani, ale szukam jakiejś alternatywy dla paneli. Ma to być położone w sypialniach na górze więc raczej wielka wytrzymałość nie jest potrzebna. Mają też wersję nielakierowaną - ale to wg. mnie nie ma wielkiego sensu bo jeśli mam cyklinować i lakierować to wolałbym kupić parkiet lamelowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 29.04.2009 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 jest to wyjątkowo tani wyrób. Cokolwiek z tym się stanie będziesz musiał położyc na karb taniochy. Lakier jest jak pisze handlarz trwały. Oczywiście to nic nie mówi, czy jest to rok a może dwa na przetarcie? Zapytaj o gwarancje na tą deskę i na lakier. Wiem - że tani, ale szukam jakiejś alternatywy dla paneli. Ma to być położone w sypialniach na górze więc raczej wielka wytrzymałość nie jest potrzebna. Mają też wersję nielakierowaną - ale to wg. mnie nie ma wielkiego sensu bo jeśli mam cyklinować i lakierować to wolałbym kupić parkiet lamelowy. Do sypialni może byc. W tych panelach w wyniku podwyższonej wilgotnosci w pomieszczeniu może dojśc do odklejania się warstw elementów wierzchnich z drewna użytkowego. W sypialni (szczególnie małej) ze względu na dodatkową wilgotnośc biorącą się z oddychania, może dojśc do punktu rosy szczególnie nad ranem i przy otwartych oknach. Powtarzanie się takiego cyklu powoduje pęcznienie drewna w wyniku czego dochodzi do działania dużych sił na klejone warstwy drewna. Jeżeli sypialnia jest od strony północnej czy zachodniej tym proces ten występuje łatwiej i szybciej. W innych miejscach radziłbym położyc po uprzednim dokładnym zmatowieniu dodatkową warstwę lakieru poliuretanowego 2K wodorozcieńczalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 29.04.2009 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Do sypialni może byc. W tych panelach w wyniku podwyższonej wilgotnosci w pomieszczeniu może dojśc do odklejania się warstw elementów wierzchnich z drewna użytkowego. W sypialni (szczególnie małej) ze względu na dodatkową wilgotnośc biorącą się z oddychania, może dojśc do punktu rosy szczególnie nad ranem i przy otwartych oknach. Powtarzanie się takiego cyklu powoduje pęcznienie drewna w wyniku czego dochodzi do działania dużych sił na klejone warstwy drewna. Jeżeli sypialnia jest od strony północnej czy zachodniej tym proces ten występuje łatwiej i szybciej. Sypialnie mam dość duże (ponad 10m2 na śpiącego ) od strony południowej - obie z wentylacją, ale oczywiście czy coś się będzie skraplać okaże się jak trochę pomieszkamy. W innych miejscach radziłbym położyc po uprzednim dokładnym zmatowieniu dodatkową warstwę lakieru poliuretanowego 2K wodorozcieńczalnego. Dzięki - o tym nie pomyślałem Jedyny problem, który mnie powstrzymuje przed kupnem to perspektywa, że po jakimś czasie się to rozeschnie i powstaną szpary, a koszt renowacji przewyższa koszt zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 29.04.2009 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Musisz przed ułożeniem sprawdzic wilgotnośc drewna. jezeli będzie za wilgotne to się rozeschna i bedą szczeliny. Drewno powinno miec wilgotnośc dla obu warstw około 8%. Jezeli w domu jest (zimą) za sucho to się pojawwią szczeliny, latem znikną. Poza tym łączenie jest prawdopodobnie na zatrzaski a co za tym idzie szczeliny powstaną w bardzo krytycznych sytuacjach klimatycznych (wyjątkowo suche powietrze nad parkietem 20%). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marekrakow 29.04.2009 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Bambus deska lakierowana wertykalny czy horyzontalny. Który wybrać?Jaki klej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 29.04.2009 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Bambus to trawa. Podłoga z bambusa jest twarda na wgniecenia np od chodzenia w szpilkach. Ale co ciekawe to cykliniarka w niej tonie tak jakby była z papieru. Tasma 60 tka na początek i ostroznie. Wrażliwy też na wilgoć i kruchy. Osobiście to układam parkiety od ponad 20 lat i u siebie w nowym domu mam dąb i jesion. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 30.04.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 jest to wyjątkowo tani wyrób. Cokolwiek z tym się stanie będziesz musiał położyc na karb taniochy. Jeszcze jedna uwaga na temat taniochy - taniocha to jest teraz w castoramie jesion klasa I - naprawdę bardzo duże klepki, grubość oczywiście 22 ... cena 45 zeta. Pewnie że wybrałbym jesion, gdyby nie to, że koszty chemii to drugie tyle nie wspominając o robociźnie, czy to nie dziwne, że cena odrobiny środków chemicznych jest wyższa od ceny drewna, które rosło kilkadziesiąt lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 30.04.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 jest to wyjątkowo tani wyrób. Cokolwiek z tym się stanie będziesz musiał położyc na karb taniochy. Jeszcze jedna uwaga na temat taniochy - taniocha to jest teraz w castoramie jesion klasa I - naprawdę bardzo duże klepki, grubość oczywiście 22 ... cena 45 zeta. Pewnie że wybrałbym jesion, gdyby nie to, że koszty chemii to drugie tyle nie wspominając o robociźnie, czy to nie dziwne, że cena odrobiny środków chemicznych jest wyższa od ceny drewna, które rosło kilkadziesiąt lat. to efekt kryzysu. Eksport spadł w tym również drewna. Przechowywanie parkietu kosztuje. Jeżeli chcesz miec koszty odrobiny chemii tańsze od drewna to wybierz podłogę za 400-600zł/m2. Zartuję, ale tak też jest. Cena chemii nie musi by droższa. Np. 1,0 kg kleju na m2 koszt 10zł. Koszt lakieru na m2 grunt i 2x lakier 8zł. Oleju 6zł. Robocizna, są tacy co za 30,00/m2 wykonaja na gotowo. Jednak za tż cenę nie należy zbyt dużo wymagac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 30.04.2009 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Dobra chemia kosztuje to fakt. Znam z praktyki, że na finish parkiecie po pół roku starł się lakier. I już jasne czemu producent mógł go tak tanio sprzedawać.Dobry lakier to ok 20-30 zł na m2 ale ..polakierować" można i za 5 zł m2 i jest się atrakcyjnym cenowo. Moim zdaniem to nie stać nas na takie ,,oszczędzanie". Sam dom buduję i wolę dłużej ale dobrze a nie w ślepą uliczkę prowizorki bo ona jest wieczna i też nie za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 01.05.2009 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 a ja ci powiem tak sprawdz ..wymiary dokladnie suwmiarka..i rozwal z 5 paczek..i losowo sprobuj polaczyc pare klepek jak jest ok nbbiesrz jak nie nie bierz ja nie wierze ze nie jest to nastepna firma z pozaklasa gotowego..ktoa goni byle co za free.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon 02.05.2009 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Wykonujemy remont w mieszkaniu, kupiliśmy parkiet jesionowy 43x300mm. Wcześniej na podłodze były płytki PCV, które już zerwałem. Niestety został klej, który trudno usunąć. Parkieciarz twierdzi, że trzeba to zerwać, natomiast gość, który będzie robił wylewkę wyrównawczą (1-3mm), twierdzi, że skuje ten klej częściowo w miejscach gdzie jest równomiernie rozłozony na całej powierzchni (plamy kleju o pow. 0,5 -3m2). Do wykonania tej powierzchni parieciarz polecił Thomsit DE92. producent Thomsit'u także zaleca usuniecie wszelkich klejów czy innych substancji z pow. wylewki. Co o tym sądzicie? czy jest dobry sposób na sprawne usunięcie tego kleju?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RenataS 02.05.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 czy możecie podpowiedzieć mi czym zmyć z parkietu lakierowanego taśmę klejącą? miałam dywany przyklejone do parkietu taśma dwustronną i po kilku latach taśma już nie trzyma dywany tylko cała pozostała na parkiecie. czym ją usunąć, aby nie zniszczyc parkietu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 02.05.2009 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Wykonujemy remont w mieszkaniu, kupiliśmy parkiet jesionowy 43x300mm. Wcześniej na podłodze były płytki PCV, które już zerwałem. Niestety został klej, który trudno usunąć. Parkieciarz twierdzi, że trzeba to zerwać, natomiast gość, który będzie robił wylewkę wyrównawczą (1-3mm), twierdzi, że skuje ten klej częściowo w miejscach gdzie jest równomiernie rozłozony na całej powierzchni (plamy kleju o pow. 0,5 -3m2). Do wykonania tej powierzchni parieciarz polecił Thomsit DE92. producent Thomsit'u także zaleca usuniecie wszelkich klejów czy innych substancji z pow. wylewki. Co o tym sądzicie? czy jest dobry sposób na sprawne usunięcie tego kleju? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. trzeba skuc...przecie jak slaby to nalejesz na to wylewke a drewno z klejem pracujac odciagnie te wylewke i slaby podklad do gory..przecie tego kleju pod pcv malo jest..de92 chce wylac na 1-3mm.niooo nezwykle jestem ciekaw..po co i jak ja pozaciera?? do takich rzeczy jest przeznaczona masa DX z thomsita... DE92 jest na wieksze nierownosci ponizej 5mm jej dobrze nie zatrze ... Ile masz metrow..jak malo recznie ..plus szlifierka z kamieniem reczna...mlotek i majzel u nas sie mówi u was tam chyba przecinak czy jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.