Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parkiet - kto pyta nie błądzi: rady, pomysły, problemy, materiały itd.


hwafel

Recommended Posts

Jestem w trakcie kładzenia podłóg.Dąb rustical dł51cm szer7,8 grub1,6cm.Wykonawca użył kleju Artelit jednoskładnikowego,do wykończenia zaś olej Eukula.Drewno przed położeniem było 3 tygodnie w pomieszczeniu,po przyklejeniu odczekał 3 tyg.,potem cyklinowanie,wypełnianie ubytków i 1 raz olejowanie packą metalową,potem polerka białym padem.Po miesiącu przetarłam podłogę na wilgotno z dodatkiem emulsji Eukula,którą dostałam od wykonawcy.

Obejrzałam podłogę dokładnie i...jest b.dużo nie wypełnionych ubytków,podłoga jest matowa a na styku deseczek/przy dłuższej krawędzi są uwypuklenia-tak jakby wyszedł klej/.Wykonawca twierdzi,że to jest łódeczkowanie .Wyjaśnię,że dom ma 10 lat,fundament jest zaizolowany dwukrotnie masą bitumiczną,ściany stawiane na podwójnej papie z posypką,pod podłogami podwójna papa i 10cm styropian.Przed klejeniem wilgotność podłoża była 1,8%,drewna 9% powietrza 40%-w trakcie układania.Ostatnio było u nas b.dużo opadów deszczu.W ubiegłym tyg. wilgotność pow. była 80%.Mam jeszcze do położenia 60m kw.-nie wiem co robić?Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej zagadki.

Dlaczego parkiet leżał trzy tygodnie w pomieszczeniu przed montażem? Czy miał nieprawidłową wilgotność? Czy leżał rozpakowany czy był szczelnie w folii? Ile klepek było mierzonych? Jakim sprzętem?

Czym był mierzony podkład (podłoże)? Jaką warstwę wylewki pobrano do pomiaru-dolną czy górną a może tylko dotykano podłoża?

Czy masz jakiś protokół tych pomiarów i czy były robione przy Tobie?

Jest zasada, że najstabilniejsze jest drewno o wymiarach 1:4 tzn. 1cm grubości na 4 cm szerokości. U Ciebie jest trochę niekorzystnie. Klepki mają słoje stojące i leżące. Klepki ze słojami leżącącymi bardziej pracują (poszerzają i kurczą) niż te klepki ze słojami stojącymi (na klepce wąskie prążki). Stosunek 5% dla stojących i 10% dla leżących słojów.

Na pewno na Twojej posadzce są pomieszane klepki w związku z tym masz miejsca jakby lekko wykrawędziowane tzn. w momencie kiedy klepka w wyniku pracy poszerza się zaczyna wypychać kit, którym zaszpachlowano szczeliny po montażu parkietu. Inne miejsca gdzie są braki na pewno podczas ostatniego a często i przy przedostatnim szlifowaniu wyrwało ze szczelin kit. Dzieje się tak gdy kit jest zbyt gęsty i po kitowaniu następują dwa szlify.

Prześlij zdjęcia to może będzie coś widać.

Ślady ostatniego szlifu nie dopuszczalne!!!!

Matowa powierzchnia ponieważ nałożono jedną warstwę oleju. Olej nakłada się do pełnego nasycenia drewna co najmniej jednak dwa razy. Znajdź w Internecie kartę techniczną oleju EUKULA i porównaj z tym co u Ciebie zrobiono.

Na pewno jest u Ciebie reklamacja ze względu naślady szlifu.

Czy wykonawca próbował Tobie coś wyjaśniać w sprawie łódeczkowania?

Jeżeli tak, to co?

Jeżeli wilgotność przychodzi z góry czyli z powietrza to klepki dostają kocich grzbietów. Ponieważ najpierw wierzchnie warstwy drewna zaczynają się poszerzać. Zanim dojdzie dodatkowa wilgoć do dolnych warstw drewna mijają często długie tygodnie.

Załącz zdjęcia. Na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zgadzam się z jarkiemkur 1cm grubości na 4 cm szerokości, do tego parkiet ułożony pewnie w cegłę (okrętówkę) czyli pracuje tylko na dwie ściany. Po co leżał 3 tygodnie do położenia? Najlepiej kupujemy parkiet prosto z maszyn i układamy. Do parametrów eksploatacyjnych ma dojść już położony. Jak poleży luzem traci wymiar. Szpary w podłodze to szpachlowanie za gęstą masą nie wypełniła w pełni szczelin tylko po wierzchu a olej rozpuszcza szpachlę i wszystko siadło. Wyłudkowania to jak wilgotnoś powietrza z 40% przy cyklinowaniu skoczyła do 80% obecnie jest normalną rzeczą. Nie znam drewna, które by nie zareagowało na taką zmianę wilgotności otoczenia nawet jakby miało i 100 lat. ( U siebie w domu mam ten komfort, że ciepłą wodę grzeję piecem śmieciuchem a tyle mam parkietów rozbiórkowych , zrzynków itp że ogrzewanie i ciepłą wodę mam za darmo. Teraz przy tych deszczach i zimnicy to jak woda w bojlerze jest już gorąca to go zamykam a to co dogasa w piecu puszczam na CO, łamie klimat i zbija wilgotność- oscyluje mi tak ok 60%. Jak jest sucho to nawilżam bo to łatwiej niż zatrzymać szarugi za oknem.)

A olej tak jak napisał jarekkur dwa razy, Raz a dobrze za pierwszym razem i jak już się dobrze utwardzi drugi raz i polerka. I rys z cyklinowania nie ma prawa .być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni fachowcy. Znalazłam i przeczytałam to forum poniewaz mam wiele wątpliwości do ułożenia mojego parkietu. Wzór wersalski, 60 m, 3 pokoje i przedpokój razem.

Klepki dąb szer 7cm, długośc 14 i 35 cm. Klej bona strong , lakier prima i bona traffic 2 razy .

Dylatacja nie ma 1 cm jak pisano na forum, miejscami od 0 do 5 mm

Slady po maszynie.

Małe sęczki w I kl. czy być powinny bo twierdzono że ich nie będzie.

Przy równym podłożu powierzchnia podłogi nie jest równa, 2mm szczelina na łacie 2m w kilku miejscach.

Fotki tej dylatacji i parkietu gotowego posiadam. Proszę o opinię ekspertów.

 

Małe do 2mm zdrowe sęczki (nie czarne) igiełkowe dopuszczalne. Jeżeli obiecano beż sęczków powinny być przebrane przed zamontowaniem i umieszczone te klepki w mniej eksponowanych miejscach. Podłoże zapewne nie było idealnie równe na zero-to się nie zdarza praktycznie. Twoje 2mm/2mb łaty kontrolnej na powierzchni posadzki jest bardzo dobrym wynikiem.

Gorzej z dylatacjami. Te muszą być wykonane i to natychmiast minimum 10 mm wokół posadzki przy powierzchni nie przekraczającej 20m2. Jeżeli cięcia są skośne to i więcej. Musiałbym zobaczyć zdjęcie - wklej jeśli możesz. Parkiet jako materiał budowlany musi być wykonany zgodnie z normami europejskimi, które obowiązują w naszym kraju jest to norma PN EN 13228. Przyślij na priv. szkic pomieszczeń lub plan z parkietem powiem jakie powinny być dylatacje i gdzie usytuowane.

 

 

http://img200.imageshack.us/gal.php?g=p5160003o.jpg

szkic pomieszczeń z parkietem i zdjęcia dostępne w powyzszej lokalizacji. Dodam, iz parkiet położony jest na piętrze nad nieogrzewanym garazem i pomieszczeniami gospodarczymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja z pytaniem do zawodowców z powyższego wątku.

 

Wylewka w moim domu jest niezbyt prosta, rozumiem przez to że na łacie 1.5m (wiem ze powinna być 2m) mam rozjazd od poziomu dochodzący do 9-10 mm (między dwoma końcami łaty). Szczególnie "pouciekały' w dół narożniki. Do tego są tez oczywiście góry i doliny przekraczające "normowe" 3mm.

 

Wykonawca wylewki w ramach reklamacji proponuje jej szlifowanie, ale ja nie chcę się na to zgodzić z uwagi na fakt, że wylewki z mixokreta są "mocne" na górze, a im niżej tym gorzej. Tak na moje oko, należałoby zeszlifować ok 60-70% powierzchni od 0 do 10mm (miejscami może nawet ze 12mm). Boję się że znacznie osłabi to wylewkę. Ponadto wydaje mi się, ze szlifowanie takiej powierzchni nie da idealnie (spełniającej Polskie Normy) wylewki.

 

Opcja wylewki samopoziomującej na 55 m2 to trochę drogi interes, wykonawca wylewki nie chce się tego podjąć, bo nieumiejętnie zrobiona może spowodować jeszcze więcej problemów no i te koszty... Ja zresztą też trochę się jej obawiam.

 

Mam pomysł pośredni, tzn zeszlifować nieco większe górki, namierzyłem 2 takie, a dołki wyrównać np UZINem NC 185 (wcześniej oczywiście gruntując). - metoda polecona od zaznajomionego parkieciarza.

 

Powinno wyjść trochę taniej (dużo mniej mniej masy zużyję, choć droższej) i łatwiej w wykonaniu.

 

Czy waszym zdaniem takie rozwiązanie ma sens? Może macie inne patenty...

 

Wylewka z mixokreta, grubość: 7 cm, cement I oryginalny ożarowski (nie przesypywany), planowany parkiet: dąb 22x70x500 ułożony w okretówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja z pytaniem do zawodowców z powyższego wątku.

 

Wylewka w moim domu jest niezbyt prosta, rozumiem przez to że na łacie 1.5m (wiem ze powinna być 2m) mam rozjazd od poziomu dochodzący do 9-10 mm (między dwoma końcami łaty). Szczególnie "pouciekały' w dół narożniki. Do tego są tez oczywiście góry i doliny przekraczające "normowe" 3mm.

 

Wykonawca wylewki w ramach reklamacji proponuje jej szlifowanie, ale ja nie chcę się na to zgodzić z uwagi na fakt, że wylewki z mixokreta są "mocne" na górze, a im niżej tym gorzej. Tak na moje oko, należałoby zeszlifować ok 60-70% powierzchni od 0 do 10mm (miejscami może nawet ze 12mm). Boję się że znacznie osłabi to wylewkę. Ponadto wydaje mi się, ze szlifowanie takiej powierzchni nie da idealnie (spełniającej Polskie Normy) wylewki.

 

Opcja wylewki samopoziomującej na 55 m2 to trochę drogi interes, wykonawca wylewki nie chce się tego podjąć, bo nieumiejętnie zrobiona może spowodować jeszcze więcej problemów no i te koszty... Ja zresztą też trochę się jej obawiam.

 

Mam pomysł pośredni, tzn zeszlifować nieco większe górki, namierzyłem 2 takie, a dołki wyrównać np UZINem NC 185 (wcześniej oczywiście gruntując). - metoda polecona od zaznajomionego parkieciarza.

 

Powinno wyjść trochę taniej (dużo mniej mniej masy zużyję, choć droższej) i łatwiej w wykonaniu.

 

Czy waszym zdaniem takie rozwiązanie ma sens? Może macie inne patenty...

 

Wylewka z mixokreta, grubość: 7 cm, cement I oryginalny ożarowski (nie przesypywany), planowany parkiet: dąb 22x70x500 ułożony w okretówkę

 

Tak czy owak powinieneś zeszlifować lub sfrezować wierzchnią warstwę tzw. twardzieli czyli odsadzonego mleczka cementowego na powierzchni.

Minimalna grubość przewidywana przez normę to 3,5cm u ciebie jest 7cm jest z czego zdjąć. jeżeli pod spodem jest piach to wylewkarz może wszystko zabrać. Mleczko cementowe nie jest wylewką jest wadą wylewki i musi być usunięte. Inaczej będziesz miał problemy z przyjęciem gruntu, kleju...

Jeżeli gość chce frezować to frezuj a ty po frezowaniu zrób te wszystkie próby o których poniżej i wtedy oceń wylewkę.

Prawdopodobnie wylewka nie była specjalnie pielęgnowana w pierwszych dniach. Zeszlifowanie spowoduje chłonność wylewki co przy uzupełnieniu nierówniości masą szpachlową samorozlewną spowoduje przejęcie częśc wody z masy szpachlowej przez wylewkę. Oczywiście do tego grunt pod wylewkę.

Jeżeli są to niewielkie miejsca i tylko dwa to proponuję masę do wzmocnienia i wypełnienia nierówności firmy ardex fix-jest lepsza od uzina.

CEM I jest bezproblemowy przy pomiarach wilgotności różni się tym od CEM II, że nie jest wieloskładnikowy. Przy uzinie wylewka musi być sucha inaczej wchłonie wodę i wydłuży się czas wysychania. Odejscie wody z masy szpachlowej, która podczas utwardzania staje się ze względy na bardzo drobno mielony cement zwarta i trudno przepuszczalna wodę. Tym samym odejście wody z wylewki będzie utrudnione i potrwa dłużej. A więc wszystko rób z głową.

Sprawdź przydatność wylewki, wytrzymałość na ściskanie (powinna być na worku), sprawdź rysikiem po zeskrobaniu twardzieli, jeżeli ślady rysika będą krzywe i wyraźnie widoczne to lipa. Młotkiem 1 kg kantem obucha spróbuj odbić w kilku miejscach twardziel używają siły około 30kg. Jeżeli odskoczą duże kawałki 2cm2 i więcej to lipa. Jeżeli się piaszczy pod twardzielą to lipa. Na koniec przykej w kilku miejscach kawałki parkietu 7x5cm klejem poliuretanowym 2 skł. Po 3-4 dniach spróbuj odbić młotkiem tym 1kg od podłoża, zrób zdjęcia spodu i pokaż je.

 

Spróbuj nadepnąć w narożnikach z dość znaczną siłą, jeżeli się ruszają to reklamacja a jeżeli pękną to tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni fachowcy. Znalazłam i przeczytałam to forum poniewaz mam wiele wątpliwości do ułożenia mojego parkietu. Wzór wersalski, 60 m, 3 pokoje i przedpokój razem.

Klepki dąb szer 7cm, długośc 14 i 35 cm. Klej bona strong , lakier prima i bona traffic 2 razy .

Dylatacja nie ma 1 cm jak pisano na forum, miejscami od 0 do 5 mm

Slady po maszynie.

Małe sęczki w I kl. czy być powinny bo twierdzono że ich nie będzie.

Przy równym podłożu powierzchnia podłogi nie jest równa, 2mm szczelina na łacie 2m w kilku miejscach.

Fotki tej dylatacji i parkietu gotowego posiadam. Proszę o opinię ekspertów.

 

Małe do 2mm zdrowe sęczki (nie czarne) igiełkowe dopuszczalne. Jeżeli obiecano beż sęczków powinny być przebrane przed zamontowaniem i umieszczone te klepki w mniej eksponowanych miejscach. Podłoże zapewne nie było idealnie równe na zero-to się nie zdarza praktycznie. Twoje 2mm/2mb łaty kontrolnej na powierzchni posadzki jest bardzo dobrym wynikiem.

Gorzej z dylatacjami. Te muszą być wykonane i to natychmiast minimum 10 mm wokół posadzki przy powierzchni nie przekraczającej 20m2. Jeżeli cięcia są skośne to i więcej. Musiałbym zobaczyć zdjęcie - wklej jeśli możesz. Parkiet jako materiał budowlany musi być wykonany zgodnie z normami europejskimi, które obowiązują w naszym kraju jest to norma PN EN 13228. Przyślij na priv. szkic pomieszczeń lub plan z parkietem powiem jakie powinny być dylatacje i gdzie usytuowane.

 

 

http://img200.imageshack.us/gal.php?g=p5160003o.jpg

szkic pomieszczeń z parkietem i zdjęcia dostępne w powyzszej lokalizacji. Dodam, iz parkiet położony jest na piętrze nad nieogrzewanym garazem i pomieszczeniami gospodarczymi.

 

Ze zdjęc wynika jedno,że dylatacje muszą zostać posszerzone i to bezapelacyjnie. łodkowanie przy kaflach mogło nastąpić w wyniku układania parkietu na zalanym przez kafrlkarzy podkładzie (wylewce). Co było najpierw kafle czy parkiet? Kiedy był układany parkiet po kafelkach. Jakie rozmiary miały deszczułki powinny być użyte przynajmnie dwa rodzaje wielkości (długości). Wygląda na to, były cięte z jednej długości stąd nierówności łączeń co oczywiście w takim zakresie jest usterką. innych wad wykonawstwa na zdjęciach nie widać-niestety tak bywa ze zdjęciami. w każdym bąź razie ważne jest czy masz odpowiednią izolację przeciw wilgoci w podłodze nad garażem i pomieszczeniami gospodarczymi.

Jeżeli parkiet został położony zbyt wcześnie. Zbyt wilgotna wylewka. Była mierzona jej wilgotność w dolnych jej warstwach.

Różnice temperatur między pomieszczeniem z parkietem 20-22C a garażem 5-10C spowoduja kondensację pary i pochłanianie jej przez strop. Mokry samochód, śnieg z niego itp. Poza tym na stropie też będą niższe temperatury od tych w pomieszczeniu i to znzcznie bo o około 7-9C co spowoduje także kondensację pary i podniesie nie jej ciśnienia a to bez porządnej izolacji spowoduje.... kłopoty.

Co parkieciarz napisał w protokole srawdzania i przygotowania podłoża? Jaka była wilgotność drewna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że dylatacje min. 1 cm muszą być.

Wilgotnośc parkietu od 7,2 do 8,9

Parkiet był układany długo po kaflach, a wylewka robiona 5 lat temu przez bardzo dobrych tynkarzy, beton z betoniarki, dobrze dotarta.

Izolacja nad garażem wykonana.

Parkieciarz nie mierzył wilgotności, stwierdził, że posadzka super, dobrze chłonie grunt i jest równa nie ma protokołu, mam FV na montaż parkietu.

 

Teraz, gdy ja mam zastrzezenia on twierdzi że podłoże było słabe i nierówne,

Klepki zakupione w dwóch długościach, po ułożeniu częśc klepek wystawała, podłoga była nierówna ale przez 2 tygodnie, kiedy była cyklinowana wyrównała się. Fachowiec twierdził że dobry klej bona strong przyciąga drewno. Pozostały tylko nieliczne zaniżone klepki, które miał wymienić ale nie wymieniał, tylko zcyklinował podłoge do ich poziomu i wydaje mi się to jest powodem, że parkiet pozostaje nierówny. Skłaniam się do zerwania jednej klepki skrajnej i pomiaru jej. Grubośc 20mm, ile powinien zcyklinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wylewka nie była specjalnie pielęgnowana w pierwszych dniach.

Owszem, wylewka nie była polewana wodą, wylewkarz nie mówił by ją pielęgnować, "pseudoekipa" wylewkarza mówiła nawet wprost że wylewki z mixokreta polewać nie trzeba, a ja trochę zarobiony byłem by się na forum dokształcać. Na szczęście lana była w listopadzie, więc już słońce nie grzało i temperatura też nie była za wysoka. A do tego w październiku jeszcze były robione tynki, więc wilgoci w powietrzu było dużo.

Czy z tego powodu te narożniki mogły uciec w dół?

 

Spróbuj nadepnąć w narożnikach z dość znaczną siłą, jeżeli się ruszają to reklamacja a jeżeli pękną to tym bardziej.

Przez miesiąc na wylewce stało rusztowanie ociepleniowców (w miejscu gdzie będą schody samonośne) i oczywiście narożniki popękały, ale to ewidentnie wina ocipleniowców bo powinni podłożyć deski w celu uniknięcia niacisku punktowego. Generalnie wylewka chyba nie jest słaba. Tak bynajmniej określił ją parkieciarz na pierwszym spotkaniu, na podstawie jednak tylko wizualnych oględzin stanu posadzki.

 

Jeżeli są to niewielkie miejsca i tylko dwa to proponuję masę do wzmocnienia i wypełnienia nierówności firmy ardex fix-jest lepsza od uzina.

 

Właśnie że rozległe, na moje oko 1.5-2 m2 i druga większa, ze 3-3.5 m2 (pomiar na oko ;-)) Te dwie górki namierzyłem do tej pory, nie wykluczam że jeszcze coś znajdę. Myślałem żeby zeszlifować "trochę" te górki a Uzinem wypełnić dołki, szczególnie te w narożnikach gdzie uciekaja w dół po 6-10 mm.

 

Jeśli miałbym zejść z całą wylewką do najniższych punktów, to szlifowane musiałoby być pewnie ze 35-40 m2.

 

Warstwa Adrex fix powinna być rozumiem cieniutka ok.1-2mm tylko by wyrównać nierównosci po szlifowaniu.

 

A i jeszcze jedno, do frezowania rozumiem jest właściwy sprzęt (by zrobić to porządnie), czy jeżeli facet przyjdzie ze szlifierką kątową lub kamieniem w dłoni, to powinienem parskąć śmiechem, czy możliwe jest właściwe zeszlifowanie wylewki przez robótki ręczne, tu mam pewne obawy.

 

W ogóle cała wylewka jest do bani, nie można znaleźć miejsca , żeby nie było dołków, górek na 2-3 mm. Niby to norma, ale boję się o parkiet. Poza tym to nie trzymanie poziomu (ucieka w dół przy ścianach i narożnikach).

 

PS. Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawić czyli wyrównać boki i rogi. Wierzchołki sfrezować. Może to zrobić maszynową maszyną talerzową z odpowiednimi frezamio na tarczy (talerzu).

Może również frezować dużą kątówką przystosowaną do takich prac z możliwością podłączenia do przemysłowego odkurzacza. Ja posiadam obie takie maszyny do wykonania poprawek po wylewkarzach.

Wylewki z miksokreta powinny i muszą być pielęgnowane -pokryte folią aby nie odprowadzały zbyt szybko wody w pierwszycgh dniach. Pielęgnacja należy do wylewkarza-posadzkarza. Oczywiście brak pielęgnacji powoduje zbyt szybki skurcz stąd te zmiany. Być może u ciebie od spodu szybciej odchodziła woda z wylewki stąd te różnice w srodku wyżej a na randach niżej. Nie widzę więc trudno jednoznacznie ocenić.

Jaka duża jest płyta wylewki bez dylatacji konstrukcyjnych może mieć 40m2?

Co jest pod spodem? Jaka jest konstrukcja całej podłogi?

Co z tego, że się wszystkim wydaje, ze na budowie jest dość wilgoci. Dość to znaczy ile? 60%;70% czy więcej a może mniej wystarczy. Po wylewce można chodzić po kilku godzinach. Nikt nie zwraca na nią uwagę prac lecą dalej pomieszczenia są wietrzone, są przeciągi często leci ogrzewanie. Nie wiem skąd ta pokrętna wiedza wylewkarzy. Ostatnio naprawiali 70m2 właśnie tą masą Ardex Fix na własny koszt, bo im i kirownictwu budowy włącznie z nadzorem udowodniłem , że są spieprzone i do tego wykonane nie zgodnie z planem!!!! Ardex Fix dlatego, że właściciel nie miał czasu na robienie robót mokrych i czekanie ja też nie!!!

Wylewka w mieszkaniach według normy powinna być B15 czyli 15 MPa odpornośc m2 wylewki na nacisk to znaczy, że... . Wizualna ocena wylewki jest wyjątkowo zwodnicza. Bez dodatkowych prób nie pozwól na niej kłaść parkietu. Zapytaj parkieciarza czy podpisze cyrograf, że odpowiada za stan wylewki i bierze na siebie całkowite koszty naprawy posadzki gdyby coś się stało z powodu wylewki. Na tym etapie sprawdzaj i nie dowierzaj. Zrób zdjęcia spękań od rusztowania i wrzuć na forum. Jak ciężkie jest to rusztowanie albo jak wielkie? Ciężar rozłożony jest na cztery podstawy lub więcej.

 

W tym stanie zapomnij na razie o Ardex Fix. Poza tym ta warstwa zaczyna się od 1mm to jest minimum. Wyrównuje sie blyskawicznie i kłaśc mozna parkiet po kilku godzinach.

jeżeli są dołki 2-3mm to jest to dopuszczalne. Chcesz mieć lepiej musisz wydać pieniądze. Przy tych nierównościach zużycie kleju będzie większe około 1,5g/m2 albo i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że dylatacje min. 1 cm muszą być.

Wilgotnośc parkietu od 7,2 do 8,9

Parkiet był układany długo po kaflach, a wylewka robiona 5 lat temu przez bardzo dobrych tynkarzy, beton z betoniarki, dobrze dotarta.

Izolacja nad garażem wykonana.

Parkieciarz nie mierzył wilgotności, stwierdził, że posadzka super, dobrze chłonie grunt i jest równa nie ma protokołu, mam FV na montaż parkietu.

 

Teraz, gdy ja mam zastrzezenia on twierdzi że podłoże było słabe i nierówne,

Klepki zakupione w dwóch długościach, po ułożeniu częśc klepek wystawała, podłoga była nierówna ale przez 2 tygodnie, kiedy była cyklinowana wyrównała się. Fachowiec twierdził że dobry klej bona strong przyciąga drewno. Pozostały tylko nieliczne zaniżone klepki, które miał wymienić ale nie wymieniał, tylko zcyklinował podłoge do ich poziomu i wydaje mi się to jest powodem, że parkiet pozostaje nierówny. Skłaniam się do zerwania jednej klepki skrajnej i pomiaru jej. Grubośc 20mm, ile powinien zcyklinować.

 

pierwsze cyklinowanie musi wyrównać wszystkie niedociągnięcia. Może się przytrafić klepka niższa na końcu tak często wychodzą z produkcji. Nie jest to wada ale lepiej ją usunąć jak się zauważy niż obniżać klepki sąsiednie powstaje wtedy dołek. Jeżeli jest on do maksimum 3mm nic nie wskórasz oprócz poprawienia cyklinowania. Klepki na pewno miały 20mm czy może 22mm? Zjechał tyle żeby było równo. Nie wiem jakie były uskoki przed cyklinowaniem. Równo położone klepki o jednakowej grubości to substancji drzewnej jest w granicach 0.5-1,0mm. Klej rozpuszczalnikowy wciąga klepkę ale tylko wtedy gdy klepka jest nie dociśnięta do podłoża a jedynie położona na klej.

No tak to właśnie wygląda bez protokołów!!! teraz wylewka jest słaba i nierówna. Powiedz mu, że jego psim obowiązkiem zgodnie ze sztuką parkieciarską było sprawdzić podłoże i w razie wątpliwości nie kłaść parkietu!!!

Jego wina! Poza tym niech ci da na piśmie oświadczenie, że wylewka była nierówna i słaba. Poproś go najpierw o takie oświadczenie.

jak dylatacja będzie przy kaflach? Czy będzie tam szyna kryjąca szerokości 10-12mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie dylatacji i klejenia deski Baltic.

 

Co zrobic jak dylatacja jest zrobiona w zlym miejscu tzn. drzi beda sie otwierac na zewnatrz a dylatacja jest zrobiona jakby sie otwieraly do srodka.

Czym grozi mi nie dostosowanie sie do dylatacji w posadzce, dodam ze jest podlogowka.

 

Podobna sprawa z salonem , mam podzielony dylatacja . Jak zrobic zeby bylo ladnie ( dylatacja prawie na srodku salonu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie dylatacji i klejenia deski Baltic.

 

Co zrobic jak dylatacja jest zrobiona w zlym miejscu tzn. drzi beda sie otwierac na zewnatrz a dylatacja jest zrobiona jakby sie otwieraly do srodka.

Czym grozi mi nie dostosowanie sie do dylatacji w posadzce, dodam ze jest podlogowka.

 

Podobna sprawa z salonem , mam podzielony dylatacja . Jak zrobic zeby bylo ladnie ( dylatacja prawie na srodku salonu )

Dylatację konstrukcyjną musisz przejąć w posadzce. Inaczej może dojść do powstania brzydkich pęknięć w posadzce, szczególnie gdy ułożenie będzie wzdłuż dylatacji. Dylatacja jest po to aby podkład mógł pracować. Między okresem letnim a grzewczym różnica temperatur dochodzi do 15C. Podkład rozszerzy się podczas grzania o 0,25mm/mb i skurczy po sezonie. Dlatego można tam wbudować np. korek i pięknie go obrobić. Dla dokładnie i czysto pracującego parkieciarza żaden problem. Zwróćcie uwagę na czystość pracy. pozostawiony zaschnięty klej stwarza duże problemy przy usuwaniu.

ważne czy masz odpowiednio suchy podkład w salonie. Jeżeli jest wilgotny wywali cały parkiet przy pierszym grzaniu. ważne też aby nie przegrzewać podkładu. Parkieciarz pewnie wyjaśni wszystko....?

Jeżeli wrzucisz zdjęcie przejścia z dylatacją ze złej strony podam sposób jak naprawić. Zdjęcie musi objąć kawałek podłogi na długość panela i miejsce dylatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawić czyli wyrównać boki i rogi.

Czyli zjechać z całością do najniższych punktów w rogach? To będzie trzeba z tych górek zdjąć do 10-12 mm. Czy raczej opcja pośrednia, czyli szlifowanie ok 5mm i pasy przy ścianach wyrównać np Adrex fixem przy równaniu nierówności po szlifowaniu ?

 

Może to zrobić maszynową maszyną talerzową ....

czyli jak mi przyjdzie z reczną "boszką" to faceta do Afryki na prostowanie bananów odesłać..

 

Jaka duża jest płyta wylewki bez dylatacji konstrukcyjnych może mieć 40m2?

Co jest pod spodem? Jaka jest konstrukcja całej podłogi?

Największy kawałek ma ze 39m2. Z tym że kształt nie regularny (salon+klatka schodowa) i najdłuższy odcinek można znaleźć na 8m, a to chyba lekko przy dużo. Te dylatacje pomiędzy pomieszczeniami to też takie z przymróżeniem oka, bo nacinane kielnią.

Konstrukcja idąc od dołu: pospółka, beton B-20; folia; 13 (5+8 ) cm styropian; 7cm wylewka.

 

Zrób zdjęcia spękań od rusztowania i wrzuć na forum. Jak ciężkie jest to rusztowanie albo jak wielkie? Ciężar rozłożony jest na cztery podstawy lub więcej.

Zdjęcia zrobię i wrzucę, rusztowanie warszawskie, podparte w 4 punktach; na ponad 4m w górę, chyba było ich 6 warstw x 2 x ok. 10 kg szt = 120 kg + deski i w porywie do 3 ludzi jednocześnie to ok kolejne ok. 250 kg. Razem 370 kg / 4 punkty to 93 kg - więc niedużo (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radkoz. Jaki gruby beton i czy W6 wodoodporny przeciw podciąganiu kapilarnemu. Folia jaka gruba i ile warstw. Na styropianie nie ma foli jako uszczelnienie przed wodą zarobową. Woda ta spada na styropian który też jest w pewnym stopniu nasiąkliwy a poza tym ścieka między styropian i stamtąd dyfunduje jako para do góry bo tam będzie bardziej sucho niż na dole gdzie pozostanie w formie kondesacji.

 

opcje pośrednie są najlepsze ale musiałbym być na miejscu aby zdecydować. Ważny jest stan wylewki jeżeli to lipa od góry w dół, to co? można wyrównać i stosować kosztowne wzmocnienie specjalnymi preparatami a na to ardex fix. Można też kazać usunąć i wykonać jeszcze raz ale porządnie. wylewka pod parkiet powinna mieć wytrzymałość minimum B20 i zostać zacierana tak aby woda nie wypływała na powierzchnię no i pielęgnowana czyli pokryta folią przez około 10 dni.

Jeżeli przyniosą dużą szlifirkę kątową z zabudowaną tarczą do frezowania betonu i odkurzacz przemysłowy do którego podłączą frezarkę to możesz pozwolić im robić. w sumie nie ważne czym byle szybko i dobrze i bez zbędnego pyłu!!!!

Czy jastrych (wylewka,podkład) jest popękany?

Te dylatacje w drzaiach są przeciw pękaniu jastrychu. Ponieważ prawidłowo wykonane nacięcie w przypadku 7cm grubości ma minimum 3,5cm a może i więcej do 5cm należy te miejsca szczególnie w przejściach pospawać, ponnieważ są osłabione i maja tak naprawdę może nawet 2cm grubości. Spawa się je nacinając poprzeczne 10cm linie na głębokość 1,5cm co 15cm. Samo nacięcięcie kilnią poszerza się tż na gł. 1,5cm. W nacięcia poprzeczne wkładasz wkręt do regipsów długi na 65-80mm tak aby zapadł się w nacięcie. Następnie zalewasz żywicą poliestrową lub epoksydową lub poliuretanową z utwardzaczem w to wszystko sypiesz piasek kwarcowy i to dość obficie. Uważaj przy tym aby nie porobić nierówności.

Faktycznie nie wielki ciężąr. Pianino też tyle waży i co? A najczęściej stoi pod ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkur

Chudziak jest z B-15 (spojrzałem na f-rę) i nie W6. Gruby jeśli dobrze pamiętam na 17-18 cm. Folię pamietam brałem "tą grubszą" ;-) zdaje sie 0.4mm i poszła jedna warstwa.

"Pseudofachowcy" chcieli mi tą folie dać na styropian, ale ze względu na podciąganie wody kazałem im go dać pod (mokry styropian nie izoluje tak jak suchy). Teraz pewnie dał bym drugą jeszcze na styropian.

 

...Czy jastrych (wylewka,podkład) jest popękany?...

 

Owszem dwa pęknięcia się pojawiły, ale jak to określił inspektor (a także parkieciarz) są one cyt "niegroźne". Jedno ma ok 1.20 długości, drugie trochę krótsze i trzeba mocno sie wpatrywac by je zauważyć. A i jest jeszcze jedno długie na 10cm w przejsciu pomiędzy salonem a kuchną (25 cm od nacięcia). Zastanawiam się czy na wszelki wypadek ich nie skleic ("pospawać") żywicą i piaskiem.

 

Te nacięcia - dylatacje pomiędzy pomieszczeniami maja teraz po ok 1 - 1.5 mm grubości. Szczerze to pierwszy raz czytam o "spawaniu" nacięć. Nie jestem fachowcem w żadnym stopniu, ale czy to nie jest wbrew temu do czego te dylatacje służą? Czy też spełniły już one swoją rolę przy wiązaniu jastrychu ... Byłbym wdzięczny za małe wyjaśnienie kwestii bom się zafrapował strasznie...

 

Pozdrawiam, i winien jestem jakieś choćby wirtualne piwo, za podpowiedzi

radkoz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkur

Chudziak jest z B-15 (spojrzałem na f-rę) i nie W6. Gruby jeśli dobrze pamiętam na 17-18 cm. Folię pamietam brałem "tą grubszą" ;-) zdaje sie 0.4mm i poszła jedna warstwa.

"Pseudofachowcy" chcieli mi tą folie dać na styropian, ale ze względu na podciąganie wody kazałem im go dać pod (mokry styropian nie izoluje tak jak suchy). Teraz pewnie dał bym drugą jeszcze na styropian.

 

...Czy jastrych (wylewka,podkład) jest popękany?...

 

Owszem dwa pęknięcia się pojawiły, ale jak to określił inspektor (a także parkieciarz) są one cyt "niegroźne". Jedno ma ok 1.20 długości, drugie trochę krótsze i trzeba mocno sie wpatrywac by je zauważyć. A i jest jeszcze jedno długie na 10cm w przejsciu pomiędzy salonem a kuchną (25 cm od nacięcia). Zastanawiam się czy na wszelki wypadek ich nie skleic ("pospawać") żywicą i piaskiem.

 

Te nacięcia - dylatacje pomiędzy pomieszczeniami maja teraz po ok 1 - 1.5 mm grubości. Szczerze to pierwszy raz czytam o "spawaniu" nacięć. Nie jestem fachowcem w żadnym stopniu, ale czy to nie jest wbrew temu do czego te dylatacje służą? Czy też spełniły już one swoją rolę przy wiązaniu jastrychu ... Byłbym wdzięczny za małe wyjaśnienie kwestii bom się zafrapował strasznie...

 

Pozdrawiam, i winien jestem jakieś choćby wirtualne piwo, za podpowiedzi

radkoz

 

Te dylatacje w drzwiach są to dylatacje na użytek kurczenia się jastrychu w trakcie jego wiązania wody chemicznie krystalizacja około 15% i wysychania -fizyczne oddawanie wody w miejsca suche. Po tym okresie należy je pospawać z powodów jak opisałem. jeżeli są tam dylatacje szerokie na około 10mm wypełnione taśmą z pianki polietylenowej lub styropianu to zostaw. wtedy należy w tym miejscu również wykonać dylatację w posadzce.

Te rysy mogą byc powierzchowne -niezbyt głębokie, dlatego nie muszą być pospawane choć mogą.

B15 na ławę 18-20cm. B15 jest bardzo porowata zawiera bardzo dużo porów kapilarnych i powietrznych przez które jest podciągana woda. Powinna być wykonana z B20, W6 - jest betonem wodoszczelnym. O ile pamiętam u ciebie jest dom osadzony na gruncie rodzimym, nie podpiwniczony. Folia powinna być ułożona na dużą min.30cm zakładkę i sklejona taśmą np. butadienową. Na styropianie również.

Pomiary wilgoc i dolnych warstw wylewki. Wilgotność maksymalna 2%. pomiar wykonać CM-ką/metodą karbidową!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarekkur i fredi07 dziękuje za podjecie mojego tematu.Uzupełnię opis-parkiet leżał 3 tyg. bo wykonawca stwierdził,że należy zrobić wylewkę wyrównującą podłoże.Parkiet był zafoliowany-mierzona była wilgotność 3 klepek z różnych paczek-wszystkie miały 9%-pomiar urządzeniem z 2 bolcami,które były wbijane w klepkę.Mierzona była dolna warstwa wylewki,po wykuciu w niej dziury pył umieszczony w metalowym pojemniku o kształcie gruszki z zegarem-trwało to około 30 minut.Pomiary wykonywane były w mojej obecności-protokół jest u wykonawcy.Co do łódeczkowania wykonawca sugeruje,że jest to wynik złej izolacji poziomej.Na ostatnią wizytę zjawił się z 3 osobami z firmy gdzie kupuje chemię/nie uprzedził mnie o tym/ale ci specjaliści nic konkretnego nie powiedzieli.Przejrzałam stronę EUCULi i nie były wykonane wszystkie czynności.które tam są zalecane.Zdjęcia wstawię jutro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarekkur i fredi07 dziękuje za podjecie mojego tematu.Uzupełnię opis-parkiet leżał 3 tyg. bo wykonawca stwierdził,że należy zrobić wylewkę wyrównującą podłoże.Parkiet był zafoliowany-mierzona była wilgotność 3 klepek z różnych paczek-wszystkie miały 9%-pomiar urządzeniem z 2 bolcami,które były wbijane w klepkę.Mierzona była dolna warstwa wylewki,po wykuciu w niej dziury pył umieszczony w metalowym pojemniku o kształcie gruszki z zegarem-trwało to około 30 minut.Pomiary wykonywane były w mojej obecności-protokół jest u wykonawcy.Co do łódeczkowania wykonawca sugeruje,że jest to wynik złej izolacji poziomej.Na ostatnią wizytę zjawił się z 3 osobami z firmy gdzie kupuje chemię/nie uprzedził mnie o tym/ale ci specjaliści nic konkretnego nie powiedzieli.Przejrzałam stronę EUCULi i nie były wykonane wszystkie czynności.które tam są zalecane.Zdjęcia wstawię jutro.

O matko a czemuż to on czekał aż 30 minut. Wystarczy w zupełności 10minut i pomiar dokonuje się w odpowiedni sposób.

po 30 minutach jaki miał wynik. Jaka była wilgotność wylewki? Ile gramów tego pyłu wsypał do butli? Poproś go o protokół. Powinieneś otrzymać kopię tego protokołu. Może pomiar drewna robił z ustawieniem na nieodpowiednią literę? Parkiet był mierzony przed tym leżakowaniem czy przed montażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Jarka i mam pytanie..... co prawda nie o podłogi się rozchodzi ale branża ta sama.... :wink:

 

na dniach majster postawił mi przy garażu konstrukcję werandy z grubych bali sosnowych.....mam zamiar to podszlifować i czymś maznąć, tak żeby zostały słoje i jednocześnie zmienić trochę kolor.... no i tu jest właśnie pytanie - czym ?

naczytałem się na Forum, że niestety są problemy z lakierobejcami na zewnątrz..... że po jakimś się łuszczy, że traci kolor, że jak przez jakąś dziurkę woda się dostanie, to nie ma jak wyjść i zaczyna podgniwać, itd.

 

tak więc mam pytanie, na co postawić przy zabezpieczeniu drewna na zewnątrz ? ? ? impregnat ? lakierobejca ? lakier ? bejca + lakier ? coś jeszcze innego ?

trochę się już w tym wszystkim pogubiłem - co , z czym i do czego ? :-?

 

i jaką konkretną markę byś zaproponował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...