Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parkiet - kto pyta nie błądzi: rady, pomysły, problemy, materiały itd.


hwafel

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zwróć się z tym zapytaniem bezpośrednio do parkieciarza, któremu zamierzasz zlecić prace podłogowe. Po sprawdzeniu i ocenie jakości posadzki /wytrzymałość, chłonność/ określi Ci system klejowy. W systemie zawarty jest grunt. Tymczasowe zastosowanie uniwersalnego gruntu może zablokować póżniejsze właściwe przygotowanie posadzki pod parkiet. pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czym zagruntować wylewki na których kiedyś spocznie szanowny parkiet, zeby nie gryzło się to z klejami. Póki co wprowadzić się musimy i trzeba beton zagruntować (wykładzina tymczasowo tam będzie)

 

niczym badz tylko postraszyc akrylanem wiekszosc gruntow pod klej (dwuskladnikowy)zachowuje swe wlasciwosci(szczepne do kleju)..tylko do mnie wiecej 5 dni od zagruntowania..pozniej odparowuje..akrylan najtanszy ..pod warunkiem ze potem kto szlifnie wylewki chociaz tarcza diamentowa otwierajac ja..nawet jak podpyta parkieciarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich....

z powodu śniegu zalegającego dach bloku, mojej mamie zalało pokój..... a na podłodze mozaika....no i wiadomo - całe drewno do wymiany.....

ponieważ w całym mieszkaniu jest ta mozaika, to postanowiliśmy nic nie zmieniać i znowu ją położyć....

i teraz kilka pytań.....

1.stara mozaika była kładziona na dwóch warstwach płyt pilśniowych, klejonych do podłoża i do siebie jakimś czarnym lepikiem..... płyty spuchły od wody i też trzeba będzie je zerwać.....co najlepiej zrobić z powstałą różnicą? po prostu wyrównać wylewką ? bo rozumiem że teraz już się żadnych płyt pilśniowych nie daje ? jeśli wylewką, to co konkretnie proponujecie ?

 

2.nowa mozaika to będzie jesion

jaki klej proponujecie ? dzisiaj w Castoramie widziałem mają UZIN MK73 i UZIN MK77 - co o tym myślicie ? właściwie jaka jest różnica między nimi ?

 

3.no i jaki podkład i lakier wodny do tego jesionu ?

 

całą chemię chciałbym ze średniej półki....

 

z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi....

 

musisz usunąć trochę więcej mozaiki niż zalane miejsce. Wyciać jak najwiecej tej pilśni. Oczyscic podłoże z lepiku. Oby to nie był subit! sprawdzenie wilgotnosci podłoza przez fachowca. Zaleznie od wilgotnosci podłoża następne propozycje. Mozna suszyć mechanicznie. Wszelkie kładzenie czegokolwiek na wilgotne podłoże sprowadzi wam następne kłopoty. Absolutnie suszenie podłoza do wymaganej suchości około 1,7CM%

 

woda poszła na środek pokoju, więc praktycznie zamoczeniu uległo 40-50% podłogi....... będzie więc wymieniana całość......

a dlaczego "Oby to nie był subit!" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jarekkur.

 

jak wspominalem wczesniej-kolega opiekuje sie moim domem-ja niestety na obczyznie pracuje i mieszkam, dlatego tez nie potrafie ci powiedziec jak glebokie jest to przypalenie. znam sytuacje tak jak ty tylko ze zdjecia.

rozumiem ze sposob renowacji zalezy od glebokosci wypalenia-jakie masz pomysly na naparawe?

Jeżeli płytko nie ma większego problemu. delikatnie przeszlifować do surowego drewna. Wygładzić papierem ściernym 120-150 wzdłuż słojów i na to olej rustykalny jeżeli posadzka jest ciemna.Przy głębokim wypaleniu wymiana klepki.

Jak to zrobić pewnie wie ten ktoś lub zamówić fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ subit jest rakotwórczym lepikiem zawierającym pięcio-sześcio pierścieniowe węglowodory aromatyczne. Najgorszy z nich benzo(a)piren.

Nalezałoby usunąć w całości.

 

cholera..... ale jak go rozpoznać ????

 

na razie w pokoju unosi się taki asfaltowy zapaszek.... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ subit jest rakotwórczym lepikiem zawierającym pięcio-sześcio pierścieniowe węglowodory aromatyczne. Najgorszy z nich benzo(a)piren.

Nalezałoby usunąć w całości.

 

cholera..... ale jak go rozpoznać ????

 

na razie w pokoju unosi się taki asfaltowy zapaszek.... :-?

 

Właśnie po tym zapachu!

Weź benzynę lakową na szmatke i przetrzyj ten lepik. Jeżeli będzie się szmatk trudno zabarwiać to masz subit. W innym przypadku bedzie to prawdopodobnie lepik ropopochodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie w pokoju unosi się taki asfaltowy zapaszek.... :-?

 

Właśnie po tym zapachu!

Weź benzynę lakową na szmatke i przetrzyj ten lepik. Jeżeli będzie się szmatk trudno zabarwiać to masz subit. W innym przypadku bedzie to prawdopodobnie lepik ropopochodny.

 

potraktowałem dzisiaj ten lepik benzyną lakową i widać , że wyraźnie go ta benzyna rozpuszcza - zabarwiło mi na czarno całą szmatkę....

 

a więc to nie subit ?

 

w takim razie po zerwaniu płyty pilśniowej można to zostawić tak jak jest na podłożu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie w pokoju unosi się taki asfaltowy zapaszek.... :-?

 

Właśnie po tym zapachu!

Weź benzynę lakową na szmatke i przetrzyj ten lepik. Jeżeli będzie się szmatk trudno zabarwiać to masz subit. W innym przypadku bedzie to prawdopodobnie lepik ropopochodny.

 

potraktowałem dzisiaj ten lepik benzyną lakową i widać , że wyraźnie go ta benzyna rozpuszcza - zabarwiło mi na czarno całą szmatkę....

 

a więc to nie subit ?

 

w takim razie po zerwaniu płyty pilśniowej można to zostawić tak jak jest na podłożu ?

 

Lepik ten jest ropopochodny i zawiera również węglowodory aromatyczne jednak o mniejszej ilości pierścieni niż subit. Jest również szkodliwy choc nie tak jak subit. Najlepiej zeszlifować co sie da. Wszystkie luźne fragmenty. Nanieść warstwę epoksydu lub poliuretanu dla zablokowania gazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię na poniższy temat:

Stary, 25-letni parkiet dębowy lakierowany prawdopodobnie Domaluxem wymagał renowacji.

Najpierw został wycyklinowany, potem pomalowany Caponem, następnie lakierem Harzlack połysk (lakier alikidowy) - 2 warstwy

Po naniesienu II warstwy okazało się, że na podłodze lakier wygłąda jak "mapa" tzn. miejscami jest ładna warstwa lakieru a miejscami podłoga wygląda jakby lakier został całkowicie wchłonięty ( matowa plama)

Po zmatowieniu podloga została jeszcze polakierowana x 2 z takim samym efektem.

Rozwiązanie I (proponowane przez parkieciarza):

Zmatowić podłogę, nanieść lakier podkładowy w żelu Novol

Polakierować podlogę x1 lakierem Novol, dwuskładnikowym

Rozwiązanie II ( pan ze sklepu z lakierami)

Podlogę wycykliniować od nowa (niestety)

Podkład ( Bona Prime, Novol)

Lakier (Bona Trafic, Novol -2)

Oczywiście rodzaj użytej chemii ma w tym przypadku znaczenie drugorzędne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak teraz potraktuję ją unigruntem to on odparuje?

Czyli beton zacznie znowu pylić?

Jak przyjdzie parkieciarz, to będzie musiał ten unigrunt szliować czy nie, bo trochę nie rozumiem?

 

Witam,

Czym zagruntować wylewki na których kiedyś spocznie szanowny parkiet, zeby nie gryzło się to z klejami. Póki co wprowadzić się musimy i trzeba beton zagruntować (wykładzina tymczasowo tam będzie)

 

niczym badz tylko postraszyc akrylanem wiekszosc gruntow pod klej (dwuskladnikowy)zachowuje swe wlasciwosci(szczepne do kleju)..tylko do mnie wiecej 5 dni od zagruntowania..pozniej odparowuje..akrylan najtanszy ..pod warunkiem ze potem kto szlifnie wylewki chociaz tarcza diamentowa otwierajac ja..nawet jak podpyta parkieciarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię na poniższy temat:

Stary, 25-letni parkiet dębowy lakierowany prawdopodobnie Domaluxem wymagał renowacji.

Najpierw został wycyklinowany, potem pomalowany Caponem, następnie lakierem Harzlack połysk (lakier alikidowy) - 2 warstwy

Po naniesienu II warstwy okazało się, że na podłodze lakier wygłąda jak "mapa" tzn. miejscami jest ładna warstwa lakieru a miejscami podłoga wygląda jakby lakier został całkowicie wchłonięty ( matowa plama)

Po zmatowieniu podloga została jeszcze polakierowana x 2 z takim samym efektem.

Rozwiązanie I (proponowane przez parkieciarza):

Zmatowić podłogę, nanieść lakier podkładowy w żelu Novol

Polakierować podlogę x1 lakierem Novol, dwuskładnikowym

Rozwiązanie II ( pan ze sklepu z lakierami)

Podlogę wycykliniować od nowa (niestety)

Podkład ( Bona Prime, Novol)

Lakier (Bona Trafic, Novol -2)

Oczywiście rodzaj użytej chemii ma w tym przypadku znaczenie drugorzędne

Pan ze sklepu ma rację, szlif i dobra chemia. Reanimacja trupa daje raczej mizerne efekty.

Epoka lakierów rozpuszczalnikowych wydaje swoje ostatnie tchnienie. W tym roku kończą się im atesty to i producenci nie dbają już o nie. Koncentrują się na następcach bo to one będą wizerunkiem marki.

Hartzlack może być ale A grunt i 2APU nie do kupienia w marketach. Linia tylko dla parkieciarzy i sklepów branżowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak teraz potraktuję ją unigruntem to on odparuje?

Czyli beton zacznie znowu pylić?

Jak przyjdzie parkieciarz, to będzie musiał ten unigrunt szliować czy nie, bo trochę nie rozumiem?

 

Witam,

Czym zagruntować wylewki na których kiedyś spocznie szanowny parkiet, zeby nie gryzło się to z klejami. Póki co wprowadzić się musimy i trzeba beton zagruntować (wykładzina tymczasowo tam będzie)

 

niczym badz tylko postraszyc akrylanem wiekszosc gruntow pod klej (dwuskladnikowy)zachowuje swe wlasciwosci(szczepne do kleju)..tylko do mnie wiecej 5 dni od zagruntowania..pozniej odparowuje..akrylan najtanszy ..pod warunkiem ze potem kto szlifnie wylewki chociaz tarcza diamentowa otwierajac ja..nawet jak podpyta parkieciarza...

Duch pisał, że grunt pod parkiet łączy się z klejem tylko przez dość krótki okres i gruntem systemowym gruntuje się przed układaniem.

Polecił przed pyleniem tani uni grunt, który stworzy coś w rodzaju folii na betonie. Jednak przed właściwym gruntowaniem trzeba będzie ,,otworzyć" wylewkę czyli usunąć tą folię. Przeszlifowanie wylewki dla parkieciarza nie będzie stanowiło problemu a przy okazji usunie ewentualne ogniska mleczka cementowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie,

niestety ale nie dałam rady przebrnąć przez już prawie 30 stron tego wątku i z góry przepraszam za pytanie które może już gdzieś kiedyś było...

 

W najbliższym czasie firma parkieciarską będzie mi układać parkiet dębowy. Wszystko ma się oczywiście odbyć zgodnie ze sztuką czyli pomiar wilgotności wylewki CM'ka ,pomiar wilgotności klepki ,protokoły etc.

 

Proszę o ocenę wybranych przez parkieciarza chemii do klepki dębowej KL.II o rozmiarze 16x70x300 :

 

- Grunt Boprem P

- klej Bonikol

- Szpachla Bonifuga

- Podkład Prime Berger-Seidle

- Lakier Gold Berger-Seidle półmat - 3 warstwy

 

Poczytałam troche w tym wątku i widzę że lakier jest wodny czyli taki jak polecacie? Jak wygląda reszta chemii czy jest dobrze dobrana ?

Chciałabym aby dąb wyglądał jak najbardziej naturalnie bez żadnych udziwnień...

 

Moje drugie pytanie dotyczy wzoru ułożenia parkietu,w tym wątku przeczytałam że sposób ułożenia to nie tylko walory estetyczne ale też ma wpływ na trwałość parkietu...?

Na początku myślałam nad jakąś cegiełka, okrętówką ,teraz powoli myślę może o po potrójnej jodełce ?W sumie parkietu będzie ponad 40 metrów jedno pomieszczenie ponad 20 metrowe 4,5X5 m. łączone korkiem z terakota w kuchni oraz 2 mniejsze pokoje po po około 12 i 14 metrów.

Czy wzór ułożenia przy takich powierzchniach ma jakieś znaczenie co doradzacie ?

I ostatnie pytanie czy różnica około 1,5-2mm pomiędzy klepka(16mm) gres około 14mm będzie problemem na połączeniu czy zmniejszy się jeszcze po szlifowaniu ?

 

pozdrawiam i z góry dziękuje za informacje.

Iza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię na poniższy temat:

Stary, 25-letni parkiet dębowy lakierowany prawdopodobnie Domaluxem wymagał renowacji.

Najpierw został wycyklinowany, potem pomalowany Caponem, następnie lakierem Harzlack połysk (lakier alikidowy) - 2 warstwy

Po naniesienu II warstwy okazało się, że na podłodze lakier wygłąda jak "mapa" tzn. miejscami jest ładna warstwa lakieru a miejscami podłoga wygląda jakby lakier został całkowicie wchłonięty ( matowa plama)

Po zmatowieniu podloga została jeszcze polakierowana x 2 z takim samym efektem.

Rozwiązanie I (proponowane przez parkieciarza):

Zmatowić podłogę, nanieść lakier podkładowy w żelu Novol

Polakierować podlogę x1 lakierem Novol, dwuskładnikowym

Rozwiązanie II ( pan ze sklepu z lakierami)

Podlogę wycykliniować od nowa (niestety)

Podkład ( Bona Prime, Novol)

Lakier (Bona Trafic, Novol -2)

Oczywiście rodzaj użytej chemii ma w tym przypadku znaczenie drugorzędne

Pan ze sklepu ma rację, szlif i dobra chemia. Reanimacja trupa daje raczej mizerne efekty.

Epoka lakierów rozpuszczalnikowych wydaje swoje ostatnie tchnienie. W tym roku kończą się im atesty to i producenci nie dbają już o nie. Koncentrują się na następcach bo to one będą wizerunkiem marki.

Hartzlack może być ale A grunt i 2APU nie do kupienia w marketach. Linia tylko dla parkieciarzy i sklepów branżowych.

 

Wiem, że w przypadku rozwiązania I. efekt nie będzie rewelacyjny ale pare postów wczesniej pisałeś o takim rozwiązniu dlatego jest to może jakaś opcja.

Róznica jest tylko taka, że mnie propnują po polerce podkład żelowy i na to 1x woda a ty pisałeś, że dałeś 2 x wodę.

Przedstwiciel Novola sugrował (fakt, że bez przekonania) 1 x woda 40g/m2 blachą i 1 x woda 120 g/m2 wałkiem

Czy możesz to skomentować?

thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...