Taki 09.03.2010 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Proszę o opinię na poniższy temat: Stary, 25-letni parkiet dębowy lakierowany prawdopodobnie Domaluxem wymagał renowacji. Najpierw został wycyklinowany, potem pomalowany Caponem, następnie lakierem Harzlack połysk (lakier alikidowy) - 2 warstwy Po naniesienu II warstwy okazało się, że na podłodze lakier wygłąda jak "mapa" tzn. miejscami jest ładna warstwa lakieru a miejscami podłoga wygląda jakby lakier został całkowicie wchłonięty ( matowa plama) Po zmatowieniu podloga została jeszcze polakierowana x 2 z takim samym efektem. Rozwiązanie I (proponowane przez parkieciarza): Zmatowić podłogę, nanieść lakier podkładowy w żelu Novol Polakierować podlogę x1 lakierem Novol, dwuskładnikowym Rozwiązanie II ( pan ze sklepu z lakierami) Podlogę wycykliniować od nowa (niestety) Podkład ( Bona Prime, Novol) Lakier (Bona Trafic, Novol -2) Oczywiście rodzaj użytej chemii ma w tym przypadku znaczenie drugorzędne Pan ze sklepu ma rację, szlif i dobra chemia. Reanimacja trupa daje raczej mizerne efekty. Epoka lakierów rozpuszczalnikowych wydaje swoje ostatnie tchnienie. W tym roku kończą się im atesty to i producenci nie dbają już o nie. Koncentrują się na następcach bo to one będą wizerunkiem marki. Hartzlack może być ale A grunt i 2APU nie do kupienia w marketach. Linia tylko dla parkieciarzy i sklepów branżowych. Wiem, że w przypadku rozwiązania I. efekt nie będzie rewelacyjny ale pare postów wczesniej pisałeś o takim rozwiązniu dlatego jest to może jakaś opcja. Róznica jest tylko taka, że mnie propnują po polerce podkład żelowy i na to 1x woda a ty pisałeś, że dałeś 2 x wodę. Przedstwiciel Novola sugrował (fakt, że bez przekonania) 1 x woda 40g/m2 blachą i 1 x woda 120 g/m2 wałkiem Czy możesz to skomentować? thx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 09.03.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Pisałem też, że cudu z tak ratowanej podłogi już nie będzie. Te wyspy lakieru to charakterystyczne dla śmierdziuchów. Twardości już nie mają to nadrabiają grubością.Włókna drewna są jak włosy w warkoczu i deszczułki parkietu mają miejsca gdzie włókno drewna jest równoległe do powierzchni i tam lakieru nie pije a jak kąt włókien do powierzchni się zwiększa tam wciąga lakier. I tak na jednej klepce warstwa lakieru ma różne grubości. Dawniej te rozpuszczalniki zachowywały się przyzwoicie a teraz to masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 09.03.2010 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam wszystkich serdecznie, niestety ale nie dałam rady przebrnąć przez już prawie 30 stron tego wątku i z góry przepraszam za pytanie które może już gdzieś kiedyś było... W najbliższym czasie firma parkieciarską będzie mi układać parkiet dębowy. Wszystko ma się oczywiście odbyć zgodnie ze sztuką czyli pomiar wilgotności wylewki CM'ka ,pomiar wilgotności klepki ,protokoły etc. Proszę o ocenę wybranych przez parkieciarza chemii do klepki dębowej KL.II o rozmiarze 16x70x300 : - Grunt Boprem P - klej Bonikol - Szpachla Bonifuga - Podkład Prime Berger-Seidle - Lakier Gold Berger-Seidle półmat - 3 warstwy Poczytałam troche w tym wątku i widzę że lakier jest wodny czyli taki jak polecacie? Jak wygląda reszta chemii czy jest dobrze dobrana ? Chciałabym aby dąb wyglądał jak najbardziej naturalnie bez żadnych udziwnień... Moje drugie pytanie dotyczy wzoru ułożenia parkietu,w tym wątku przeczytałam że sposób ułożenia to nie tylko walory estetyczne ale też ma wpływ na trwałość parkietu...? Na początku myślałam nad jakąś cegiełka, okrętówką ,teraz powoli myślę może o po potrójnej jodełce ?W sumie parkietu będzie ponad 40 metrów jedno pomieszczenie ponad 20 metrowe 4,5X5 m. łączone korkiem z terakota w kuchni oraz 2 mniejsze pokoje po po około 12 i 14 metrów. Czy wzór ułożenia przy takich powierzchniach ma jakieś znaczenie co doradzacie ? I ostatnie pytanie czy różnica około 1,5-2mm pomiędzy klepka(16mm) gres około 14mm będzie problemem na połączeniu czy zmniejszy się jeszcze po szlifowaniu ? pozdrawiam i z góry dziękuje za informacje. Iza Tradycyjna jodełka wraca do łask. Tylko tradycyjna daje sporo odpadu a już potrójna x 3. Ułożenie po przekątnej do ścian rozwiązuje problem ścinek. Tradycyjna jodełka. To śmiga niezbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e-mól 09.03.2010 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Duch pisał, że grunt pod parkiet łączy się z klejem tylko przez dość krótki okres i gruntem systemowym gruntuje się przed układaniem. Polecił przed pyleniem tani uni grunt, który stworzy coś w rodzaju folii na betonie. Jednak przed właściwym gruntowaniem trzeba będzie ,,otworzyć" wylewkę czyli usunąć tą folię. Przeszlifowanie wylewki dla parkieciarza nie będzie stanowiło problemu a przy okazji usunie ewentualne ogniska mleczka cementowego. Teraz wszystko jasne, dzięki. A jest może jakiś uniwersalny grunt, którego nie trzeba będzie w przyszłości usuwać, a będzie kompatybilny z później stosowanym gruntem bądź klejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 09.03.2010 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Jeśli zamierzasz w przyszłości położyć parkiet czy mozaikę to możesz zastosować grunt penetrująco wzmacniający UZIN-a P 317. Jest to grunt rozpuszczalnikowy, a więc przez pewien czas toksyczny. Jego zaletą jest solidne spojenie cząsteczek powierzchni posadzki oraz kompatybilność z każdym klejem rozpuszczalnikowym. Opakowanie po gruncie pozostaw do czasu montażu co pozwoli pamiętać o wcześniejszym wyborze określonego rodzaju kleju.Ten sposób zabezpieczenia posadzki ograniczy Cię jednak w przypadku chęci montażu klasycznych desek podłogowych /inna grupa klejów/. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e-mól 10.03.2010 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzięki, ech trudniejsze to niż myślałam, nie wiem co to są klasyczne deski podłogowe. W tym miejscu gdzie teraz muszę zagruntować beton będą latem klejone deski dębowe gr ok 20mm, szer ok15cm i długość do 2,5m.Czy pod to mogę zastosowac jakiś grunt uniwersalny, który nie stworzy w przyszłości kłopopotów parkieciarzowi i którego nie trzeba będzie szliować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ulus 10.03.2010 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 WitamJaką chemię( podkład i lakier- chodzi mi o półmat) zastosować do parkietu dębowego, żeby nie ściemniał, nie zżółkniał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 10.03.2010 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Proponuje lakiery LOBA. Podklad Prima Seal. Nawierzchniowy 2 lub 3 warstwy WS 2K Supra. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 10.03.2010 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzięki, ech trudniejsze to niż myślałam, nie wiem co to są klasyczne deski podłogowe. W tym miejscu gdzie teraz muszę zagruntować beton będą latem klejone deski dębowe gr ok 20mm, szer ok15cm i długość do 2,5m. Czy pod to mogę zastosowac jakiś grunt uniwersalny, który nie stworzy w przyszłości kłopopotów parkieciarzowi i którego nie trzeba będzie szliować? Twoje deski należą do klasycznych i wymagają suchej, mocnej posadzki oraz odpowiedniego systemu gruntowo-klejowego. Przy deskach jest to temat na tyle złożony, że musisz zdać się na bezpośrednią opinię parkieciarza. Moim zdaniem wcześniejsze gruntowanie w przypadku mocnych, zwartych posadzek może ograniczyć pełną przyczepność do posadzki właściwego gruntu. Jak może być w przypadku słabszej posadzki, trudno powiedzieć nie widząc jej " słabości ". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ulus 10.03.2010 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Proponuje lakiery LOBA. Podklad Prima Seal. Nawierzchniowy 2 lub 3 warstwy WS 2K Supra. Pozdrawiam. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniaq 10.03.2010 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Nie wiem czy pytanie zadaję na dobrym wątku ale zaryzykuje Jest na etapie wylewek i mam mały mętlik. Na piętrze praktycznie w kazdym pomieszczeniu oprócz łazienki będę miała parkiet przemysłowy gr. 16mm i teraz pytanie...żeby połączyć parkiet z kafelką należy zrobić wyższą wylewkę w łazience? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 10.03.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Wylewka może być w jednej płaszczyźnie. Przy podlodze drewnianej 16mm płytki można ułożyć na tym samym poziomie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 10.03.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 zalezy od twoich kafelek..jesli to rzeczywiscie kafelki nie kamien to wszystko w poziomie...jednym zrob reszta niechaj sie zajmie kafelkarz i parkieciarz... jesli zas to jakis grubszy kamien..to wrecz przeciwnie w lazienkach nizej niz wyzej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 10.03.2010 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzięki, ech trudniejsze to niż myślałam, nie wiem co to są klasyczne deski podłogowe. W tym miejscu gdzie teraz muszę zagruntować beton będą latem klejone deski dębowe gr ok 20mm, szer ok15cm i długość do 2,5m. Czy pod to mogę zastosowac jakiś grunt uniwersalny, który nie stworzy w przyszłości kłopopotów parkieciarzowi i którego nie trzeba będzie szliować? Twoje deski należą do klasycznych i wymagają suchej, mocnej posadzki oraz odpowiedniego systemu gruntowo-klejowego. Przy deskach jest to temat na tyle złożony, że musisz zdać się na bezpośrednią opinię parkieciarza. Moim zdaniem wcześniejsze gruntowanie w przypadku mocnych, zwartych posadzek może ograniczyć pełną przyczepność do posadzki właściwego gruntu. Jak może być w przypadku słabszej posadzki, trudno powiedzieć nie widząc jej " słabości ". Pozdrawiam. Pod deski to tak jak radził Duch.Tani grunt a później jednak szlif. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 10.03.2010 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Nie ferowałbym tak jednoznacznych odpowiedzi nie widząc posadzki. Przy szlifowaniu posadzki wykonanej z właściwej grubości kruszywa, szlifujący dysk zerwie grunt tylko z jego grzbietów, czyli kilkanaście procent całej powierzchni. Pozostała, chłonna część posadzki pozostanie w nasyceniu słabym gruntem, co przy pożniejszym montażu szczegolnie większych elementów tworzy pewne ograniczenia w aplikacji właściwego gruntu, czy całego systemu klejowego. Tworzy to pewne ryzyko dotyczące wytrzymałości całej spoiny. Taką posadzkę należy póżniej nie tyle szlifować, co szczotkować. Posadzki betonowe są tak różne w swojej jakości, że trudno dać fachową i jednocześnie odpowiedzialną odpowiedż nie widząc jej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e-mól 10.03.2010 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 To co ja mam zrobić?Przeciez jak nawet namówię jakiegoś parkieciarza do przyjazdu do oglądania posadzki, na której będzie pracował za pół roku(coś nie wierzę że się któremuś zechce) to nie będzie chyba w stanie ocenić jakiego systemu użyć, bo przeciez posadzka pewnie jeszcze nie wyschła całkowicie, czyli nie można dobrze określić jej wszystkich parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 11.03.2010 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 Proponuję dwa rozwiązania:- zrób jak uważasz, mając szereg róznych podpowiedzi.- na razie jeśli nie musisz to nie rób nic, bo i po co.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniaq 11.03.2010 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 Serdeczne dzięki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 11.03.2010 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 To co ja mam zrobić? Przeciez jak nawet namówię jakiegoś parkieciarza do przyjazdu do oglądania posadzki, na której będzie pracował za pół roku(coś nie wierzę że się któremuś zechce) to nie będzie chyba w stanie ocenić jakiego systemu użyć, bo przeciez posadzka pewnie jeszcze nie wyschła całkowicie, czyli nie można dobrze określić jej wszystkich parametrów. zrob tak jak podpowiada parkixxxawa, ja ci tylko podpowiedzialem jak bys sie upierała..co do róznicy w aplikacji nastepnego systemu to tez prawda ale nie do konca ..co do szczotkowania tez dyskusyjna sprawa..i to mocno...wszystko jak zwykle zalezy..jesli bedzie tylko postraszone akrylanem ..niczego złego tez nie uczynisz pod warunkem wszakze ze nie bedzie to bardzo słaba piaszczaca sie wyleweka..konkluzja jak zwykle nie widzac wylewki nie da sie dobrze do konca doradzic..wiec lepiej nie robic nic..zosawic jak jest a za pol roku zajmie sie tymze parkieciarz Howgh! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e-mól 11.03.2010 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 - na razie jeśli nie musisz to nie rób nic, bo i po co. Pozdrawiam. żeby nie pyliło, bo wprowadzamy się na dniach Nie to że nie doceniam porad ale nie są dla mnie klarowne i jednoznaczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.