archentar 28.05.2010 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Co można zrobić z "kaszą" (jakby nie było dokładnie odkurzone, albo lakier był zanieczyszczony) na świeżo polakierowanym parkiecie ? Czy można to jakoś zlikwidować np. polerką, czy to ręczną czy talerzową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 28.05.2010 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Najlepiej polerką talerzową. 1 etap ścięcie "kaszki" siatką gr. 150 lub 180. 2 etap zmatowienie całej powierzchni padem ściernym gr 230 do 280, ten etap jest ważny przy lakierach połyskowych lub półpołyskowych. Do lakierowania należy przystąpić po kilku godzinach od przygotowania powierzchni ze względu na konieczność zaskorupienia lakieru w miejscach ścięcia owej kaszki. W przeciwnym razie powielisz problem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archentar 29.05.2010 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Czyli :1. ściąć "kaszkę" siatką 150-1802. mat polerką talerzową 230-2803. polakierować raz ? A czy nie można by pójść na skróty, bez kolejnego lakierowania, i po prostu samą polerką zlikwidować tą kaszę, albo najpierw ją ściąć np siatką, zamieść a potem tylko wypolerować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 29.05.2010 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Nie znam drogi na skróty i Tobie nie radzę jej szukać. Przy ostatnim lakierze w odcieniu mat wystarczy jedno lakierowanie, natomiast przy połysku dla uzyskania pełnego efektu należy polakierować dwukrotnie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 30.05.2010 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 (edytowane) Czyli : 1. ściąć "kaszkę" siatką 150-180 2. mat polerką talerzową 230-280 3. polakierować raz ? A czy nie można by pójść na skróty, bez kolejnego lakierowania, i po prostu samą polerką zlikwidować tą kaszę, albo najpierw ją ściąć np siatką, zamieść a potem tylko wypolerować ? jaki to lakier nazwa.?.tak ci sie moze udac..jedynie na matach..pol matach..granulacja siatki..(lepiej uzyc papierow..na gabce 180-220 lepiej polerka lekką..nie recznie maszynka bo bedziesz mial nierowny docisk za duze obroty..i narobisz sobie sam rys obaczysz..)..odkurzyc umyc..az nie bedzie bialego proszku na rece po potarciu zmatowionego lakieru pocagnac to 2 x blacha na krzyz , i walek 1x jesli chadza o rozpuszczalnikowe lakiery .. posluchaj przedpiszacego Edytowane 30 Maja 2010 przez ghost34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawek_wlkp 30.05.2010 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Dziękuję za szybkie porady!! jestem wdzięczny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matima 31.05.2010 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 witammam takie pytanko odnośnie parkietu Dąbex, chcielibyśmy u nich kupić parkiet lakierowany gotowy, mój mąż uważa że lepsze są panele bo taki parkiet polakierowany może być nierówny i mogą robić się przerwy między klepkami a nie ma też gwarancji że to dobrze jest polakierowane i że dobry lakier, czy to prawda? taki parkiet najlepiej na jakim kleju układać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 31.05.2010 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 witam mam takie pytanko odnośnie parkietu Dąbex, chcielibyśmy u nich kupić parkiet lakierowany gotowy, mój mąż uważa że lepsze są panele bo taki parkiet polakierowany może być nierówny i mogą robić się przerwy między klepkami a nie ma też gwarancji że to dobrze jest polakierowane i że dobry lakier, czy to prawda? taki parkiet najlepiej na jakim kleju układać? Najbardziej wartościową podłogą z drewna jest klasyczny parkiet lub deska podłogowa w profesjonalnym wykonaniu. Odpowiednio przygotowane drewno przykleja się do właściwie przygotowanego podłoża po czym następuje czas wyrównanie naprężeń /aklimatyzacja/ i kolejno tak ustabilizowane drewno szlifuje się i lakieruje odpowiednim dla potrzeb lakierem. To wszystko daje najlepszy efekt ale wymaga czasu, narzędzi i fachowości. Można iść na skróty, kupić gotowca będzie bardzo szybko, mniej dokładnie, a czy tanio to czas pokaże. W zależności od potrzeb i możliwości można wybrać jedną z opcji, znając ich wady i zalety. Produkty Dąbexu cieszą się dobrą opinią, jeśli wybierzesz opcję gotowca to ich polecam. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matima 31.05.2010 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Uwielbiam podłogi drewniane parkiety lub deski, ale są dość drogie i oczywiście trzeba na to poświęcić dużo czasu a my chcielibyśmy jak najszybciej wprowadzić się do domku. A czy bardzo mniej dokładnie? a dlaczego czas pokaże czy taniej? a może lepiej jednak wybrać panele (nie lubię ale czasem trzeba z czegoś zrezygnować dla dobra innego)? a jak ma się parkiet taki gotowy do paneli?dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
78mysz 31.05.2010 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Szanowni Profesjonaliści, pozwolę sobie prosić o radę. Zgodnie z sugestiami z tego wątku mój parkiet dębowy zakupiliśmy z Dąbexu w Grodzisku, położona będzie jodełka potrójna, gr. 16 mm (mamy wszędzie ogrzewanie podłogowe). Zdecydowaliśmy się na lakierowanie, i bardzo proszę o poradę- bo już wiem, że nie domalux ani inny "śmierdziuch", ( i jestem skłonny zapłacić za lepszy produkt)- czym lakierować. Podłogę szanować bedziemy (jak komentowano wyżej), ale chcielibyśmy w miarę twardą i odporną. Pozdrawiam i dziękuję za to, że znajdujecie Panowie czas i chęci by pomagać amatorom.... ja mam podwójna jodełke z dąbexu w dębie czerwonym.Fajna jest.... w oleju i taką mogę polecić, ale nie jestem profesjonalistą szanownym więc nie wypowiadam się za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 31.05.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Uwielbiam podłogi drewniane parkiety lub deski, ale są dość drogie i oczywiście trzeba na to poświęcić dużo czasu a my chcielibyśmy jak najszybciej wprowadzić się do domku. A czy bardzo mniej dokładnie? a dlaczego czas pokaże czy taniej? a może lepiej jednak wybrać panele (nie lubię ale czasem trzeba z czegoś zrezygnować dla dobra innego)? a jak ma się parkiet taki gotowy do paneli? dziękuje za odpowiedzi. Dokładność gotowców wynika z ich rodzaju oraz po części z jakości wykonania, co przekłada się na różnicę w płaszczyżnie podłogi. Poszczególne deszczułki wystające delikatnie ponad płaszczyznę podłogi są narażone na szybsze zużycie, co ogranicza jej trwałość. W wykonaniu podłogi Dąbexu są tańsze od klasycznych i jeśli nie są narażone na większe obciążenia to jest to korzystne rozwiązanie. Natomiast przy podłogach bardziej obciążonych / salon i przyległe jemu pomieszczenia otwarte/ trzeba liczyć się z rychłą renowacją powierzchniową podłogi biorąc pod uwagę dodatkowe koszty i cały związany z tym bałagan. Do klejenia należy zastosować kleje polecane przez wytwórcę deszczułek z uwzględnieniem zaleceń montażysty a wynikających z jakości i rodzaju posadzki. Pozdrawiam. Ze względu na znaczne różnice trudno porównywać panele laminowane do podłóg gotowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 31.05.2010 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Wielkie dzięki !!. Posadzka jest właśnie powoli schnąca bo mocny jastrych jest i bardzo zwarta, zacierana mechanicznie - wygląda super ale ma swoje minusy. Drewno będzie grubości 19mm. Zastanawiałem się nad pdkładem PE414Turbo ale to dosc droga impreza 600zł/12dm3 - i tez nie daje gwarancji na długo czas. Zrobie jak piszesz, wstawie osuszacz i jazda - celowo kupiłe większej wydajności żeby to jakoś szło do przodu. Pozdr i jeszcze raz dzięki. twoją posadkę sprawdź na chłonność cieczy! Następnie jej piękno jest najprawdopodobniej zafałszowane! Fałszerstwo polega na tym, że wygląda na mocną. Owszem ale tylko na grubości 0,5mm! Pod spodem często jest piaskownica, koniecznie sprawdź. Z doświadczenia wylewki z miksokreta są najczęściej równe i to wszystko. Wilgotnosć wylewki powinna wynieść maksymalnie 1,5CM%. Pomiar wykonany przez kogoś kto naprawdę potrafi to robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 31.05.2010 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Bardzo proszę specjalistów o pomoc i poradę. Mamy dobry gatunkowo parkiet dąb II klasa ułożony w cegiełkę – 130m2. Pech chciał, że pierwszy (polecony) parkieciarz popełnił podstawowy błąd już na samym początku pracy. Grunt dwuskładnikowy potraktował jako jednoskładnikowy i zamiast zmieszać obie części produktu, najpierw część posadzki pomalował zielonym składnikiem, a jak się zielony skończył to pozostałą część pomalował białym. Grunt UZIN PE420 pod klej UZIN MK 92. Pan na całe szczęście ułożył tylko parkiet na poddaszu i kilka metrów na dole ponieważ ze względów zdrowotnych musiał zrezygnować z pracy. Pozostałą część zostawił „zagruntowaną” na zielono i dziwił się, że nie chce mu to wyschnąć (co było oczywiste, bo nie dodał utwardzacza). Przyszedł nowy parkieciarz, zobaczył, że jest źle zagruntowane, zmył wszystko rozpuszczalnikiem po czym na nowo dobrze zagruntował to, co zostało do zagruntowania. Następnie od razu po zmyciu i zagruntowaniu zabrał się do układania pozostałej części parkietu zgodnie (przynajmniej tak mi się wydaje) ze sztuką. I teraz po dwóch miesiącach od ułożenia, parkiet w niektórych miejscach zaczął się ruszać. Wyraźnie nie trzyma się podłoża i pracuje, a przy okazji skrzypi. Parkieciarz mówi, że to wina wilgoci, którą mamy w domu i że jak będzie trochę bardziej sucho to powinno to wrócić do normy. Parkiet pracuje zarówno w tym miejscu, gdzie była dobrze zagruntowana posadzka jak i w tym, gdzie była źle zagruntowana. Pytanie, czy to faktycznie jest wina wilgoci? A jeżeli tak to czy faktycznie, jak będzie bardziej sucho to parkiet przestanie pracować? Druga rzecz, która spędza mi sen z powiek to to, że podobno takiego parkietu nie da się już uratować, tzn jak całkiem wstanie to jest już do wyrzucenia, bo klej dwuskładnikowy jest tak mocnym klejem, że nijak nie da się go usunąć z parkietu. Jeżeli to nie wina wilgoci w domu, to muszę pogodzić się z tym, że podłoga punktowo pracuje i skrzypi, bo naprawić tego też już nie można. Tak mówi ten fachowiec i każe mi się modlić,” żeby nie było tego więcej, bo to by była tragedia” a jak dla mnie to marne pocieszenie. Bardzo mnie to martwi, ponieważ niemało nas to kosztowało a mąż to w ogóle chciał panele i teraz wypomina mi, że nie mielibysmy takiego kłopotu. Czy naprawdę takiego pracującego parkietu nie da sie już naprawić ? Podłoga skrzypi czy chrzęści pod nogami? Czym fachowiec mył grunt i czym następnie kleił? Czy była mierzona wilgotność podłoża przez wykucie próbki betonu lub jakim przyrządem mierzono? Jak była wilgotność? Czy na powierzchni podłoża stwierdzono cienką warstewkę twardzieli? Czy podłoże było robione miksokretem i zacierane? Czy między klepkami widać szczelinki? Czy między posadzką a ścianą byłuy dylatacje i jakie szerokie i czy były wyczyszczone przed założeniem listew? Jest możliwość naprawienia posadzki ale niestety tylko wtedy jeżeli będą spełnione niektóre warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konisko 02.06.2010 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 twoją posadkę sprawdź na chłonność cieczy! Następnie jej piękno jest najprawdopodobniej zafałszowane! Fałszerstwo polega na tym, że wygląda na mocną. Owszem ale tylko na grubości 0,5mm! Pod spodem często jest piaskownica, koniecznie sprawdź. Z doświadczenia wylewki z miksokreta są najczęściej równe i to wszystko. Wilgotnosć wylewki powinna wynieść maksymalnie 1,5CM%. Pomiar wykonany przez kogoś kto naprawdę potrafi to robić. Witam ! Nie podejrzewam mojego przyszłego wykonawce o fuszerke, zna sie na temacie. Robilismy probe CM, kucie posadzki, przygotowanie probki (rekawiczki, czystosc...)i proba w "termosie". Kucie reczne w rekawiczkach, jastrych wygladal na naprawde mocny na calej grubosci - przy kazdej wylewce bylem i jedni mi robili i nie ma oszukanstwa zadnego, piasek "ostry" i proporcja okolo 250kg cementu na m3 mieszanki. Juz wstawilem osuszacz i pracuje, kominkiem grzeje od czasu do czasu, wentylacja mechaniczna chodzi. Mam nadzieje ze zejdzie sprawnie w dół wilgotnosc bo robilem GUNEM proby i narazie kiszka (85-88 ). Pozdr. i dzieki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 02.06.2010 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 dzięki duchaty to akurat jest wędzony dąb ale pewnie ciemne woski też są. pojawiasz sie jak duch Jeżeli rysa jest wzdłuż słojów drewna to spróbuj przez szmatkę gorącym żelazkiem wyrównać zgłębienie. Następnie lakier. Można również metodą Ghosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 02.06.2010 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Witam ! Nie podejrzewam mojego przyszłego wykonawce o fuszerke, zna sie na temacie. Robilismy probe CM, kucie posadzki, przygotowanie probki (rekawiczki, czystosc...)i proba w "termosie". Kucie reczne w rekawiczkach, jastrych wygladal na naprawde mocny na calej grubosci - przy kazdej wylewce bylem i jedni mi robili i nie ma oszukanstwa zadnego, piasek "ostry" i proporcja okolo 250kg cementu na m3 mieszanki. Juz wstawilem osuszacz i pracuje, kominkiem grzeje od czasu do czasu, wentylacja mechaniczna chodzi. Mam nadzieje ze zejdzie sprawnie w dół wilgotność bo robiłem GUNEM proby i narazie kiszka (85-88 ). Pozdr. i dzieki za rady. Podaj rodzaj cementu jaki użyto do wykonania podkładu (wylewki) np. CEMII B-V (L-LL) lub inny a podam ci jaką powinien mieć wilgotność równoważną i jak długo powinien schnąc aby być gotowym do układania drewna. Oczywiście jego grubość nie powinna być większa niż 5-6cm. Zrób również próbę na higroskopię podkładu. Wylej 10ml wody na podkład i mierz czas do całkowitego wniknięcia w podkład. Najlepiej przykryć wodę folią aby nie odparowywała za szybko. Podaj czas a powiem ci co należy dalej robić. Z jakiej części podkładu pobrano próbkę do badania wilgotności? O jakiej proporcji mówisz podając 250kg cementu. Ważna jest proporcja cementu i wody oraz suchy piasek 2-4 ziarnistości. Na 250kg cementu powinno być maksymalnie 137,5 litra wody. jezeli piasek był mokry należy udział wody w piasku odjąć z wody dodanej do cementu. Kiedy podkład został wykonany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konisko 03.06.2010 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Podaj rodzaj cementu jaki użyto do wykonania podkładu (wylewki) np. CEMII B-V (L-LL) lub inny a podam ci jaką powinien mieć wilgotność równoważną i jak długo powinien schnąc aby być gotowym do układania drewna. Oczywiście jego grubość nie powinna być większa niż 5-6cm. Zrób również próbę na higroskopię podkładu. Wylej 10ml wody na podkład i mierz czas do całkowitego wniknięcia w podkład. Najlepiej przykryć wodę folią aby nie odparowywała za szybko. Podaj czas a powiem ci co należy dalej robić. Z jakiej części podkładu pobrano próbkę do badania wilgotności? O jakiej proporcji mówisz podając 250kg cementu. Ważna jest proporcja cementu i wody oraz suchy piasek 2-4 ziarnistości. Na 250kg cementu powinno być maksymalnie 137,5 litra wody. jezeli piasek był mokry należy udział wody w piasku odjąć z wody dodanej do cementu. Kiedy podkład został wykonany? Witam ! Rodzaj cementu to musze sprawdzic, przynam szczerze ze byla to tzw II z Ozarowa ale dokladny rodzaj moge odszukac bo mi zostal worek jeden, bede na budowie to znajde. Grubość jastrychu mam okolo 5cm. Próbę na higoskopie wykonam i podam wyniki. Probka zostala pobrana z miejsca gdzie pokazywalo max. wskazania na GUNN (wtedy bylo to 92). Proporcja - mysle o ilosci cementu w 1m3 mieszaniki podawanej kretem, ilosc wody - tego nie umiem powiedziec byla dawana "do smaku", aby uzyskac polsuchy materiału - ocena organoleptyczna ale zawsze robili to tak samo i przynam nie pytalem o wode, ale szacujac zuzycie wody to wychodzi mi gdzies taka wartosc bo na 8m3 mieszanki mialem przygotowane 1300l wody co starczylo na wykonanie wylewek oraz umycie maszyny myjka (okolo 100l). Piasek byl prosto z kopalni (suchy), pogoda podczas prac ladna, uziarnienie 2-4. Podklad byl wykonywany końcem września 2009, dodam ze tynki byly po wylewkach ale potem wszystko bylo czyszczone dokladnie drucianka mechaniczna. Moze to tez cos ma znaczenie - pod caloscia parteru mam piwnice nieogrzewane (ale suche - no zapalek nie zapali jak tam poleza ale wodu nie ma), warstwy jakie sa dane to od piwnicy: płyta żelbetowa/folia budowlana 0,3mm/styropian 50mm/styropian 50mm/jastrych. Robiłem otwory miesiac temu pod kominek i na powietrze i zaobserwowalem ze miedzy styropianem a folia byla wilgoc. Po wykonaniu jastruchu bylo wietrzone, palone w kozie przez cala zime i chodzila wentylacja mechaniczna. Wczoraj wstawilem osuszacz, zobacze dzis co zdzialal. Pozdr i dzieki, bede informowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 03.06.2010 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 proszę o kilka nazw dobrych lakierów które nie sprawiają takich niespodzianek, mąż nie bardzo wierzy w lakiery wodne czym go przekonać? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź Zapytaj męża czym jest polakierowane wasze auto? Właśnie na nim są lakiery wodorozcieńczalne i to już od chyba 20 lat. Pierwsze lakiery płowiały na słońcu. Dzisiaj te lakiery przeżywają wszystkie możliwe z możliwych katusze. Dodasm, że są na nich lakiery (wyższa półka) lakiery samooczyszczające się podczas jazdy np. w deszczu. Są to nano-lakiery. Wszystko na bazie wody zamiast rozpuszczalników. Nie lakieruje się rozpuszczalnikami. Rozpuszczalnik jest poto aby rozpuścił żywice akrylowe czy poliuretanowe. Mamy jeszcze rozcieńczalniki, additywy i sykatywy. Woda zastąpiła szkodliwe rozpuszczalniki. Mimo to do końca te lakiery nie są pozbawione rozpuszczalników. Maksymalna ich ilość to 5-10%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 03.06.2010 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Chciałem się dowiedzieć z jakiej części przekroju podkładu pobrano próbkę do pomiaru CM. Z góry, ze środka czy może z dołu a może z całego przekroju.Czy CM-ka posiada 3 czy 4 kulki. Są CM-ki z 3 kulkami i do nich musi się używać ampułek karbidu z 7g karbidu. Te z 4 kulkami wymagają 10g karbidu. Oczywiście ilość karbidu jest różna rzadko dokładna.jeżeli teraz pod folią była wilgoć, czyli para wodna lub krople wody, to mam pytanie jaka gruba jest płyta betonu? jak długo płyta betonu Stropu była wolna od wszelkich materiałów na niej lezących i miała możliwość wysychania. Najniższa wilgotność stropu to 3CM-%. Po jakim czasie zaczęto dalsze prace podłogowe.? W jakim cczasie (pora roku) płyta została wylana? Różnice temperatur na powierzchni i w głębi podłogi są tak duże, że beton nie jest w stanie wyschnąć do poziomu 3-4%. Zresztą będzie to trudne. Wewnątrz dochodzi do punktu rosy i tam skrapla się para wodna ze stropu. Poza tym jest jeszcze problem wyschnięcia podkładu, jeżeli do tego dołożymy ewentualność niedokładnie ułożonej foli lub nie połączenia taśmą wodoodporną zakładek folii na stropie, to istnieje możliwość dużej uciążliwości w wysuszeniu podkładu cementowego lub wręcz niemożliwości! Osuszanie mechaniczne powoduje wyciąganie wilgoci tylko z warstw wierzchnich podkładu. W tym stanie nie wiele ta metoda pomoże. Na pewno nie w krótkim czasie, to może trwać miesiące. Gann Hydromette Compact B mierzy tylko do 3-4cm w głąb. Ten trzeci i czwarty centymetr na podkładach o niewielkiej gęstości. GANN-em zmierzysz stan wilgotności powierzchni podkładu. U ciebie należy osuszyć też to co jest na folii czy co gorsza pod nią. Gannem powinieneś spróbować mierzyć ciągle w tym samym miejscu. Przyłożyć zaznaczyć to miejsce napisać wynik z datą. Następny pomiar za 3-4 tygodnie w tym samym miejscu i też zapisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 03.06.2010 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Witam !! PLISS o pomoc fachowców i znawców tematu układania parkietów. Mam do położenia drewno typu dąb czerwony. Urządzenie CM pokazuje 3% na posadzce. W ciągu ostatnich dwóch tygodniu spadło o 0,2% w dół. Mój fachman od układania powiedział, że musi zejść poniżej 2% bo inaczej bedzie niefajnie (szpary, inne niespodzianki). Klej ma byc UZIN MK92S. Prosze o doradę praktyczną - co robić. Nabyłem juz osuszacz tak czy inaczej. Pozdr. znalazłem twój post gdzie jest odpowiedź na poziom wilgoci w podkładzie: 3CM-%. To bardzo dużo! Około 2 miesięcy (2 tygodnie spadło o 0,2CM-%) suszenia w zwykłych warunkach. Zejść trzeba do maksimum 1,5CM-%. Podnieś koniecznie temperaturę w pomieszczeniu! Wilgotność spadnie i wytworzy się możliwość oddawania pary wodnej z podkładu w sposób szybszy. Wzrośnie ciśnienie pary wodnej przy powierzchni i zacznie tworzyć wolne miejsca dla wilgoci z dołu. Pomiary GANN-em wykonuj stale w tym samym miejscu. Zaznacz miejsce i zapisuj wyniki z datą. Jaką wydajność ma osuszacz. Jeden osuszacz na jedno pomieszczenie. Pomieszczenie musi być zamknięte. Przy wylewaniu wody z osuszacza 5-10 minut przeciąg w pomieszczeniu. Następnie od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.