PiVi 29.12.2009 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Fajnie wygląda. Ile całość kosztowała? Mógłbyś podać namiary na firmę, która go wykonała? Koszty własne - jak pisałem to nie był projekt komercyjny a bardziej prezent dla Rodziców to ~200.000,- W tej kwocie była płyta warstwowa + kartongips od środka + wylewki + stolarka drzwi/okna + centralne ogrzewanie + instalacja wod-kan + +instalacja elektryczna + kompletne wykończenie (glazura, podłogi, malowanie). Ta cyfra - są to "koszty". Czyli pensje ludzi, koszt materiałów bez zysku. [ moderowano - reklama ] Heh... nie ma to jak czujny moderator A uczyli mnie, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu Gwoli wyjaśnienia - nie była to reklama a namiar (adres strony www) podany na prośbę forumowicza na budowniczego tego domu. Ale OK Moderator ma zawsze racje... Co do uwag nt. "mikroklimatu" czyli szczelności itd - mam jedną odpowiedź, a w zasadzie pytanie: Czym się różni "termos" z białego pustaka szczelnie obłożonego styropianem od "termosu" z płyty warstwowej (czyli styropianu obłożonego blachą) ? Wentylacja rozwiązuje problem obydwu termosów Oczywiście, że jest to szczelny termos. O rodzaj wypełnienia pytałem z innego powodu. Wypełnienie styropianem jest potencjalnie niebezpieczne w przypadku pożaru. To akurat nie było do Ciebie - tylko do wcześniejszych postów a`propos klimatu w takim domu i gumowców Ale skoro mówimy o zagadnieniach PPOŻ w izolacji. Tutaj się czuję nieco bardziej pewnie (charakterystyka płyt warstwowych). Tak naprawdę jeżeli chodzi o PPOŻ to tylko płyta z wełną.. której sprzedaż w Polsce to pojedyncze procenty jeżeli nie promile w cyfrze ogóły sprzedaży płyt (poliuretan+styro+wełna). Jest ona (wełna) po pierwsze ok 2 x droższa od stryropianu, więc także i od poliuretanu, do tego ma parametry cieplne zbliżone do styropianu (więc gorsze od pianki) i jeszcze uzyskuje się gorszy efekt wizualny (płaskość ściany). Ekipa też z racji ciężaru płyty z wełną policzy nam za montaż x 2... no i jeżeli coś zrobi nam "nie tak" to wełna dostanie wilgoci.. i pozamiatane. Styropian a poliuretan przy zagadnieniach P.Poż nie widzę dużej różnicy. Styropian jest samogasnący.. jak się już jednak pali no to mamy problem "deszczu ognia" przy dachu - spadające krople palącego się styro. W Poliuretanie mamy z kolei trujący dym. Sam nie wiem co wolę Ostatnio widzę duże zainteresowanie firm produkujących płytę z poliuretanu PIRem a nie PURem (nieco inna piana) - o lepszych parametrach ogniowych. PUR zaczyna się "palić" (choć nie jest to najlepsze określenie) przy 200 st C, PIR przy 300 st C - i do tego przy PIR tworzy się zwęglina która nie tylko nie dopuszcza do palenia się kolejnej warstwy to także cały czas utrzymuje okładziny stalowe w sztywnej odleglłości co caje płycie warstwowej parametry konstrukcyjne. W dwóch słowach- dach czy ściana się nie wali. Jak ktoś chce - na PW mogę wysłać linka do artykułu na Izolacjach nt własnie PIR i PUR - tutaj boję się wkleić bo zamiast "moderowane reklama" będzie "moderowane konkurencja" Ale nieco odchodzę od tematu Faktem jest, że temat palności płyt ze styropianem wygląda dokładnie tak samo jak domów docieplonych styropianem. Wystarczy popatrzeć na statystyki ile ociepla się wełną - a ile styropianem. Zresztą parę lat temu "lobby" wełniarskie próbowało zmienić (łącznie ze zmianą prawa budowlanego) te tendencje i świadomość społeczną- spełzło to na niczym. Po prostu wełna jest a) droższa b) cięższa c) trudniejsza w montażu d) nie wybacza błędów- złe zamontowanie obróbek itd = zamoknięcie wełny = $@#$%$%#@ PiVi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 30.12.2009 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Dzięki za informację. Przy tak ciekawej argumentacji wklejenie linku nie powinno spotykać z takim ostrym działaniem. Wypowiedź mocno merytoryczna a o to chodzi na Forum. Mnie zastanawia sposób łaczenia płyty z fundamentem. Jak płyta zabezpieczone jest przed wnikaniem wilgoci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PiVi 30.12.2009 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Mnie zastanawia sposób łaczenia płyty z fundamentem. Jak płyta zabezpieczone jest przed wnikaniem wilgoci ? Dzięki za docenienie argumentów Łączenie płyt z gruntem...to kolejny temat na elaborat. Generalnie w paru słowach. Styropian z racji tego, że ma strukturę otwartą jest w stanie przyjmować całkiem pokaźne ilości wody - standard to bodajże o 0,5-0,6 kg/m3 na 28 dni przy zanurzeniu. Próbowałem znaleźć czy wygooglać dokładne parametry ale _żaden_ producent ich nie podaje wprost. Pisze się, że jedynie polistyren ekstrudowany czyli wynalazki w stylu styroduru itd mają nasiąkliwość < 3,4%. Tutaj mała dygresja - część inwestorów buduje ze styropianu mroźnie i wyobraźcie sobie jak wygląda taka ściana po 2-3 latach i ilości wody jaką wchłonie- jakie są parametry takiego lodu zamkniętego w blachach- bo to właśnie przypomina taka ściana po pewnym czasie. Poliuretan i jego struktura zamknięta wygląda tutaj dużo lepiej (znikoma nasiąkliwość). O wełnie nawet nie będę wspominał - woda to koniec dla jej parametrów izolacyjnych. I teraz temat obróbki przycokołowej. Dwie szkoły - jedna czyli 90% obiektów - nie do końca zgodna z wytycznymi producentów i ITB to obróbka wykonana z grubej zazwyczaj blachy (minimum 0,70) w kształcie litery C gdzie mocujemy ją do posadzki/fundamentu i w nią wsuwamy płytę - jak w szynę. Problemem jest tutaj mostek cieplny który się tworzy przy C-ówce spinającej blachy wewnętrzną i zewnętrzną. Drugi - zgodny z zaleceniami ale bardziej jak to mówią nasi wykonawcy "upiardliwy" . C`owkę dzielimy na dwie części (uzyskujemy 2 narożniki), każdą mocujemy osobno. Płytę kładziemy na specjalną uszczelkę - nasączaną bitumem. Obustronnie obrabiamy uszczelniaczem by woda deszczowa nie podeszła pod płytę. Inna wersja: parapecik który leży na betonie- na to uszczelka, stawiamy płytę i od środka obrabiamy obróbką- narożnikiem. Kolejna: płyta jest nieco opuszczona względem betonu, stoi na przykręconym bokiem go tego betonu narożniku z grubej blachy, od środka kolejny narożnik. Wszędzie uszczelki butylowe bądź poliuretanowe nasączane bitumem. Jak chesz - dam na PW namiar na katalog (.pdf) jednej z firm gdzie jest to ładnie rozrysowane - ze 4 wersje - nie chcę tutaj wklejać z wiadomych powodów. Części wspólne tych wszystkich rozwiązań to butyl/uszczelka + brak mostka czyli obróbki zewnętrzne i wewnętrzne nie mają prawa stykać się. Obawiam się jednak, że przy tych dyskusjach odchodzimy od głównego tematu wątku- domu z płyty warstwowej PiVi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 31.12.2009 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Myślę, że nie odchodzimy od głównego wątku. Będziemy próbowali znaleźć słabe punkty tego rozwiązania .... A gdy ich zbyt wiele nie znajdziemy to kto wie ... może zaakceptujemu technologię. To co napisałem nie jest złośliwe ... to próba nawiązania dyskusji i znależienia argumentów na tak ... ze swoją wiedzę jesteś w stanie wiele pomóc. Poproszę o ten PDF - w wolnej chwili go przeglądnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PiVi 02.01.2010 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 Myślę, że nie odchodzimy od głównego wątku. Będziemy próbowali znaleźć słabe punkty tego rozwiązania .... A gdy ich zbyt wiele nie znajdziemy to kto wie ... może zaakceptujemu technologię. To co napisałem nie jest złośliwe ... to próba nawiązania dyskusji i znależienia argumentów na tak ... ze swoją wiedzę jesteś w stanie wiele pomóc. Poproszę o ten PDF - w wolnej chwili go przeglądnę. Tylko jest jeden problem. Ja naprawdę nie namawiam do tej technologii Jeżeli sam nie jestem do czegoś przekonany ciężko bym przekonywał do tego innych. Znalazłem ten temat- a, że znam osobę która to zrobiła - więc nie jest to żadna teoria czy science-ficition a taki dom istnieje- to po prostu pokazuję "jak to się robi". Kto nie ma takich kaszubskich uprzedzeń jak ja (dom musi być z pustaka/ceramiki) to może rozważyć taką konstrukcję. Ja sam płyty warstwowe akceptuję jedynie w halach stalowych- czy to przemysłowych, produkcyjnych czy też magazynowych - ewentualnie marketach lub przechowalniach czy mroźniach. De facto słabych punktów w zasadzie nie ma - prócz jednego - to podobnie jak budownictwo szkieletowe nie jest rozwiązanie na 100 lat.. z drugiej strony kto powiedział, że domy trzeba budować na 100 lat i który nawet "betonowy" czy "ceramiczny" dom tyle wytrzymuje ? Płyta jest ciepła (możliwość uzyskania przy 200 styropianu czy też 140 poliuretanu K=0,19 czyli poniżej 0,20), da się ją obrobić od środka płytami k-g a z zewnątrz można naciągnąć normalny tynk jak np. na tym zdjęciu: http://www.steelprofil.eu/Grafa/pawilonik.jpg Ta kwiaciarnia też jest zbudowana z płyty warstwowej. Pawilon, od środka kg, na zewnątrz tynk, dach - blachodachówka - dodatkowy dach nad sufitem z blachodachówki. Niestety zdjęcie jest w słabej jakości to za dużo nie widać. Tutaj jest świetnie rozwiązane naroże- niestety nie mogę podlinkowywać pojedynczych zdjęć (galeria jest w lightboxie) Dom z płyty - 2 zdjęcie w pierwszym rzędzie (kliknięcie na foto powiększa je) . Ten słupek - to także blacha powlekana - powłoka skało/kamienio podobna. Tą samą blachę zastosowano też na podmurówkę oraz na kominy. Kują mnie w oczy tylko te plastikowe rynny - gdyby nie to mielibyśmy "Stalową chałupę" )) PiVi ps. Katalog idzie na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stexxil 09.02.2010 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Witam mogę tylko potwierdzić to co napisane wyżej. Dom z płyty warstwowej naprawdę istnieje - lokatorzy są bardzo zadowoleni W te mrozy ( -28 st C) sprawił się znakomicie. To jak się prezentuje musicie ocenić Państwo sami ! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 09.02.2010 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 A jka temperatura jest w tym namiocie ? Co tam trzymacie jeśli to nie tajemnica ... W namiocie temp. jak na zewnątrz (nieogrzewany), a w środku towar producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 16.08.2010 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Wracamy do tematu domków z płyty ?Może pojawiły się technologię "złóż to sam" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marsinus 02.11.2010 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Chciałem odświeżyć nieco temat płyt warstwowych bądź też obornickich. Jeśli moje pytania będą nie na miejscu bądź rażąco laickie - proszę o wybaczenie - jestem absolutnym świeżakiem - to mój pierwszy post. Jestem posiadaczem starego domu - byłej stolarni przerobionej za tzw komuny na lokale mieszkalne (mam tam ciągle lokatorów, których nie mogę stamtąd wyprowadzić - złożyłem póki co pozew do sądu o eksmisję - macie jakieś sugestie?). Budynek jest stary (ponad 100 lat) i zniszczony, zbudowany ze starej "pruskiej" cegły. Konstrukcja dachu praktycznie cała do wymiany, nie wiem jak z zawilgoceniem ścian, działka jest na górce a podłoże to piasek lub żwir - w budynku jest mikro piwniczka - właściwie dziurka w ziemi ale wielkiej wilgoci tam nie ma. OK wracając do tematu 1. Czy warto się bawić w renowację/docieplenie takiego budynku za pomocą płyt warstwowych? 2. Czy lepiej zrównać go z ziemią (projekty pozwolenia ) i wtedy pobawić się w stawianie domu z płyt? Na innym forum znalazłem post mówiący, że 90% domów w Norwegii jest właśnie stawianych z płyt po czym tynkowanych - niestety autor nie pisze nic więcej ani nie odpowiada na wiadomości. 3. Jak z podpiwniczeniem takiego domu? W wersji istniejącej - czy to w ogóle jest możliwe? Oraz w wersji budowy od podstaw? Czy płyty warstwowe można do tego wykorzystać? Męczę temat płyt warstwowych (poliuretanowych) bo mam znajomego, który nimi handluje i ma dla mnie dobrą ofertę cenową a koszty są tu priorytetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 02.11.2010 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Efekt renowacji może być niezadowalający. Ja bym pokusił się o wybudowanie nowego.Ale spróbuj zrobić sobie wyliczenia kosztowe - bo pewnie będzie drożej zbudować nowy. Ale w remocie może zawsze pojawić się coś niezwykłego co może istotnie podnieść koszt remontu. Głównie martwi mnie ta wilgoć. Niemcy sadzili topole koło budynków aby odciągały wodę. Może ktoś u Was to wyciął i stąd ta wilgoć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marsinus 04.11.2010 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Topoli tam nigdy nie było - brak miejsca na posadowienie. A wilgoć hmm w starym nieogrzewanym i niezabezpieczonym ponad 100 letnim budynku chyba może się pojawić. Mnie bardziej interesuje sprawa stawiania domu z płyty warstwowej - obornickiej bądź ewentualnego ocieplania tak jak w temacie. Szukam kogoś kto ma jakieś doświadczenia w tym temacie i może/chce się nimi podzielić bo moje poszukiwania informacji w internecie zawiodły mnie donikąd. Ktoś coś słyszał, ktoś coś widział, ponoć w Norwegii takie stawiają ale żadnych konkretów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 04.11.2010 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Co do uwag nt. "mikroklimatu" czyli szczelności itd - mam jedną odpowiedź, a w zasadzie pytanie: Czym się różni "termos" z białego pustaka szczelnie obłożonego styropianem od "termosu" z płyty warstwowej (czyli styropianu obłożonego blachą) ? Wentylacja rozwiązuje problem obydwu termosów A jednak są różnice. Pustak ma masę a więc i akumulacyjność a blacha w tej sytuacji waży tyle co nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marsinus 04.11.2010 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Mam prośbę - piszcie konkrety a nie mądrości - przepychanki a blacha to a pustak tamto nie wnoszą niczego nowego do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 04.11.2010 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Mam prośbę - piszcie konkrety a nie mądrości - przepychanki a blacha to a pustak tamto nie wnoszą niczego nowego do tematu. Fakt domek z płyty obornickiej to takie samo badziewie jak kanadyjczyk - no może ciut gorsze. Mam nadzieję, że teraz było konkretnie i na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dealer10 13.11.2010 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 WitamTak się składa że zajmuję się między innymi stawianiem takich hal i wiem że można o wiele taniej wybudować dom w tej technologii niż w każdej innej ( z wyłączeniem domów drewnianych tj. z bali i szkieletowych ponieważ takich nie buduję i nie potrafię ocenić kosztów budowy według projektu) i wiem że można wszystkie Wasze wątpliwości co do wentylacji, odporności ogniowej, wałściwości cieplnych nawet co do rozprowadzania w tego typu ścianach instalacji wszelkiego rodzaju - rozwiać w ciągu minuty, zresztą większość argumentów "przeciw" tutaj jest bezpodstawna bo są do obalenia w ciągu minuty więc jeśli ktoś będzie zainteresowany budową domu (nawet z poddaszem użytkowym co w hali nazywamy antersolą) w takiej technologii proszę o kontakt [email protected].Pozdrawiam i proszę o to byście pochopnie nie skreślali możliwości budowy budynków mieszkalnych z takiej płyty bo można to bardzo łatwo zaadaptować na mieszkalne zaoszczędzając na budowie w stanie surowym zamkniętym w porównaniu do budynków budowanych w technologii tradycyjnej i powiem więcej nawet wykończeniówka może być mniej kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 14.11.2010 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Czy jest w ogóle sens pisać skoro co poniektórzy są tu bardzo drażliwi na jakiekolwiek słowa krytyki, natomiast inni jak gość powyżej w czysto magiczny sposób obalają wszelkie wątpliwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 23.11.2010 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 dealer napisz coś więcej. Weź przyklładowy projekt i wyceń go dla nas na FORUM, rozwije nasze wątpliwości...... od tego jest FORUM.Mi idea się podoba ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 29.12.2010 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 Zdjęcia poprosimy. Zewnętrzne i wewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marsinus 30.12.2010 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 Super! W końcu jakiś konkret (tak tak wiem wiem, że to producent i opinia subiektywna)! Prosimy o fotki! SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
better 27.01.2011 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 i jak panowie ktoś już myślał ? o budowie takiego domu ? bo planuje obliczyć koszty budowy takiego domu który miałby 100 m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.