Owczar 01.03.2021 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 Jaki by to nie był czynnik, ta temperatura to jakiś kosmos. Nie dziwię się, że wciąga 3kW. Jak masz termometr bezdotykowy to możesz zmierzyć temperatury rur z tyłu pompy żeby zobaczyć temperaturę powrotu, ale jak najszybciej wyczyść filtr i sprawdź na jakim biegu śmiga pompa obiegowa GZ. Filtr DZ też proforma przeczyść. Myślę, że ona teraz pracuje z COP max 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 01.03.2021 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 Sprawdz przy okazji w menu serwisoym kazde z wyjsc - moze pompa GZ nie dziala i nie odbiera wystarczajaco szybko ciepla? Podaj nastawy CWU i CO (CO juz widzialem na FB - komfortowa i ekonomiczna templeratura byla taka sama - 22stC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpalys 01.03.2021 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 możesz prościej jak dla osoby która zaczyna to rozgryzać ? ;] Kolego czajaone Patrząc na pompę od przodu u góry masz 4 rury od lewej patrząc - zasilanie GZ (górne źródło czyli zasilanie na dom), powrót GZ, a te zaizolowane to jest DZ(dolne źródło to w ziemi) Delta GZ to jest różnica temperatur pomiędzy zasilaniem i powrotem - to zmierz i nam podaj - oczywiście gdy pompa pracuje Czyszczenie filtra Na powrocie DZ masz mosiężny filtr na taki duży klucz Musisz najpierw zakręcić zawór za nim, oraz znaleźć drugi(prawdopodobnie masz 2 szt przed niebieskimi pompami) Jak te zawory zakręcisz to możesz odkręcić tą mosiężną śrubę pod kątem i tam jest filtr. Może pociec trochę wody, więc po oczyszczeniu może okazać się że trzeba uzupełnić wodę w instalacji Wg mnie masz zbyt małe przekroje rur idących z pompy do pomp obiegowych i nie wiadomo jak jest powrót zrobiony bo na zdjęciach nie widać. Pewnie również za mały. Jest to zrobione z rur PEX mających na oko 25mm średnicy Taka rura na złączkach ma wewnętrzną średnicę pewnie nie więcej niż 16-18mm. Dla takiej pompy powinieneś mieć przepływ minimum ok 1,2m3/h co przy tych przekrojach jest praktycznie niewykonalne. Od pompy do pomp obiegowych powinieneś mieć rury miedziane 28 lub inne o średnicy wewn minimum 26mm. I taką samą od rozdzielaczy do powrotu do pompy. Piszesz że dołączyłeś zrobiony z garażu pokój. To by się zgadzało że poszło większe zapotrzebowanie i brakuje przepływu a co za tym ciepła. Ubiegła zima była ciepła i mogło to się nie ujawnić. Pompa pracuje z dużą deltą, a co za tym idzie żre jak smok. To tak co po zdjęciach widać na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 02.03.2021 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Kolega ma pompe Ecopower A8 (wg. facebookowego watku) a jesli stronka PPC nie klamie to ona tak jak i nasze pracuje na r407c POMPY CIEPŁA SERII ECOPOWER APompy ciepłą o mocy cieplnej 7kW , 9kW , 11kWPompa ciepła ECOPOWER A zawiera: wysokowydajna sprężarka typu scrol wymienniki płytowe SWEP termodynamiczny zawór rozprężny sterownik pogodowy RX 910 obudowę koloru białego lub srebrnego pompki obiegowe CO, CWU Grundfoss czynnik chłodniczy R407c czujnik kolejności i zaniku faz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 02.03.2021 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Koledzy, wlasnie sie jorgnalem ze cos pokielbasilem w ustawieniach mojej pompy. Moj instalator podczas uruchamiania pompy zapomnial zmienic parametr krzywej ze standardowej "1" przez co pompa dosc dlugo pracowala zeby dobic odpowiednia templerature. Po szybkim telefonie zalezil zmienic parametr na najwyzszy czyli 15 i tak chodzi sobie od ponad 2 miesiecy. Obecnie ciagnie jakies 16kwh na dobre przy zadanej temperaturze ok 18,5stC co wydaje sie raczej srednim wynikiem. Przeczytalem instrukcje raz jeszcze i okazuje sie, ze parametr krzywej 15 przeznaczony jest dla instalacji grzejnikowej... Czy przypadkiem nie zafundowalem sobie konkretnie obnizonego COPu w najwieksze mrozy tej zimy??? W zaaczniku link do instrykcji sterownika RX210-SE21https://www.ppcpompy.eu/?jet_download=327 Dzis rano zmienilem z 15 na 7, ciekaw jestem co to oznacza w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czajaone 02.03.2021 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 (edytowane) Kolego czajaone Patrząc na pompę od przodu u góry masz 4 rury od lewej patrząc - zasilanie GZ (górne źródło czyli zasilanie na dom), powrót GZ, a te zaizolowane to jest DZ(dolne źródło to w ziemi) Delta GZ to jest różnica temperatur pomiędzy zasilaniem i powrotem - to zmierz i nam podaj - oczywiście gdy pompa pracuje Czyszczenie filtra Na powrocie DZ masz mosiężny filtr na taki duży klucz Musisz najpierw zakręcić zawór za nim, oraz znaleźć drugi(prawdopodobnie masz 2 szt przed niebieskimi pompami) Jak te zawory zakręcisz to możesz odkręcić tą mosiężną śrubę pod kątem i tam jest filtr. Może pociec trochę wody, więc po oczyszczeniu może okazać się że trzeba uzupełnić wodę w instalacji Wg mnie masz zbyt małe przekroje rur idących z pompy do pomp obiegowych i nie wiadomo jak jest powrót zrobiony bo na zdjęciach nie widać. Pewnie również za mały. Jest to zrobione z rur PEX mających na oko 25mm średnicy Taka rura na złączkach ma wewnętrzną średnicę pewnie nie więcej niż 16-18mm. Dla takiej pompy powinieneś mieć przepływ minimum ok 1,2m3/h co przy tych przekrojach jest praktycznie niewykonalne. Od pompy do pomp obiegowych powinieneś mieć rury miedziane 28 lub inne o średnicy wewn minimum 26mm. I taką samą od rozdzielaczy do powrotu do pompy. Piszesz że dołączyłeś zrobiony z garażu pokój. To by się zgadzało że poszło większe zapotrzebowanie i brakuje przepływu a co za tym ciepła. Ubiegła zima była ciepła i mogło to się nie ujawnić. Pompa pracuje z dużą deltą, a co za tym idzie żre jak smok. To tak co po zdjęciach widać na oko Wielkie dzięki za te informacje. Jesteś już którąś osobą z rzędu która mi mówi o tych przekrojach. Jednak ja już głupieje bo kontaktowałem się z właścicielem/producentem tych pomp. Zapytałem wprost czy nie uważa Pan, że te rury mają za mały przekrój. Odpowiedział, że mogły by być większe ale raczej nie to jest głównym powodem. Tak samo twierdzi sam instalator. Jestem w kropce ponieważ producent twierdzi, że nie znajdę innego instalatora w mojej okolicy znającego te pompy i chyba rzeczywiście bo nikt inni nie chce przyjechać i ogarnąć ten bajzel. Z drugiej strony boję się brać kogo innego aby instalator polecany przez producenta się na mnie nie wypiął, a musze mu oddać że zazwyczaj stara się pomagać i przyjeżdżał kilka razy na interwencje jak coś szwankowało. Według tej dwójki należy odesłać pompę na regenerację, ponieważ wymienniki mogą być zawalone kamieniem, zmienić zbiorniki buforowe bo maja już 12 lat i też mogą być całe w kamieniu + modernizacja kotłowni bo jakby nie było ma ona już te 12 lat i standardy się zmieniły. Tutaj moja kolejna obawa, że ja wydam kasę na to wszystko, a rachunki za prąd zostaną ... Zmierzyłem wczoraj temperatury i tak one wyglądają. Od prawej 0.4. 5.1. 25. 26.5 Edytowane 2 Marca 2021 przez czajaone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.03.2021 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Koledzy, wlasnie sie jorgnalem ze cos pokielbasilem w ustawieniach mojej pompy. Moj instalator podczas uruchamiania pompy zapomnial zmienic parametr krzywej ze standardowej "1" przez co pompa dosc dlugo pracowala zeby dobic odpowiednia templerature. Po szybkim telefonie zalezil zmienic parametr na najwyzszy czyli 15 i tak chodzi sobie od ponad 2 miesiecy. Obecnie ciagnie jakies 16kwh na dobre przy zadanej temperaturze ok 18,5stC co wydaje sie raczej srednim wynikiem. Przeczytalem instrukcje raz jeszcze i okazuje sie, ze parametr krzywej 15 przeznaczony jest dla instalacji grzejnikowej... Czy przypadkiem nie zafundowalem sobie konkretnie obnizonego COPu w najwieksze mrozy tej zimy??? W zaaczniku link do instrykcji sterownika RX210-SE21 https://www.ppcpompy.eu/?jet_download=327 Dzis rano zmienilem z 15 na 7, ciekaw jestem co to oznacza w praktyce? Jedziesz po czujniku temperatury wewnątrz czy po krzywej? Przy sterowaniu po czujniku temperatury nie ma to aż takiego znaczenia, pompa będzie działała póki nie osiągnie zadanej temperatury. Przy inverterze ma to znaczenie, bo on potrafi oscylować wokół zadanej tempaeratury wyjścia. On/OFF jedzie do końca aż osiągnie zadaną temperaturę w domu. Jak nie używasz czujnika temperatury, to pompa pracuje cyklicznie do osiągnięcia temperatury na wyjściu odpowiadającej krzywej grzewczej. Z punktu widzenia COP jest to bardziej optymalne, ale często to więcej cykli itd. Jeśli np grzejesz w taniej taryfie, to wtedy krzywą ustawiasz wyższą zeby po godzinach popracowała bez przerw. To, że instalato kazał zmienić Ci krzywą grzewczą bo nie mogła dobić do zadanej temperatury świadczy o jego indolencji, bo ta zmiana nie zmieniła nic. Pompa cały czas pracowała z taką samą mocą, a żeby ogrzać wychłodzony dom jednak trochę tej energii potrzebuje to nie piec gazowy kondensacyjny 25kW, który potrafi dać w palnik. W przypadku inwertera jest więcej czynników mających wpływ na sprawność pompy - ja swoią właśnie audytuje i próbuje coś optymalizować, bo delta GZ trochę źle u mnie wygląda i powoduje spadek sprawności układu. Po małej optymalizacji w marcu mam średnio 10kWh na samo ogrzewanie na dobę - temperatura w domu 22-22,5. Trochę szkoda, że brakuje temperatury powrotu GZ, bo delta to w sumie jeden z istotniejszych parametrów, który pozwala wykryć anomalie przepływu na GZ. Wielkie dzięki za te informacje. Jesteś już którąś osobą z rzędu która mi mówi o tych przekrojach. Jednak ja już głupieje bo kontaktowałem się z właścicielem/producentem tych pomp. Zapytałem wprost czy nie uważa Pan, że te rury mają za mały przekrój. Odpowiedział, że mogły by być większe ale raczej nie to jest głównym powodem. Tak samo twierdzi sam instalator. Jestem w kropce ponieważ producent twierdzi, że nie znajdę innego instalatora w mojej okolicy znającego te pompy i chyba rzeczywiście bo nikt inni nie chce przyjechać i ogarnąć ten bajzel. Z drugiej strony boję się brać kogo innego aby instalator polecany przez producenta się na mnie nie wypiął, a musze mu oddać że zazwyczaj stara się pomagać i przyjeżdżał kilka razy na interwencje jak coś szwankowało. Według tej dwójki należy odesłać pompę na regenerację, ponieważ wymienniki mogą być zawalone kamieniem, zmienić zbiorniki buforowe bo maja już 12 lat i też mogą być całe w kamieniu + modernizacja kotłowni bo jakby nie było ma ona już te 12 lat i standardy się zmieniły. Tutaj moja kolejna obawa, że ja wydam kasę na to wszystko, a rachunki za prąd zostaną ... Zmierzyłem wczoraj temperatury i tak one wyglądają. Od prawej 0.4. 5.1. 25. 26.5 Szczerze mówiąc to zacząłbym od garniętego hydraulika, który zna się na tym co robi i zna zasadę działania pompy ciepła. Filtr czyściłeś? Zdecydowanie jest problem z przepływami, ale to chyba kiedyś działało? Małe przekroje na krótkim odcinku powodują straty ale nie jest powiedziane, że na nich musi być problem. Generalnie ta instalacja wygląda tak, jakby ktoś wstawił tam sprzęty, rury, kable, a potem wrzucił granat... Zero ładu i składu... Masz podłogówkę czy grzejniki? Może te bufory wcale nie są potrzebne? Jeśli ktoś nalał tam twardą wodę to wymiennik rzeczywiście może być zabity kamieniem i może powodować taki problem... ale to wszystko trzeba sprawdzić. Zobaczyć czy przy grzaniu CWU jest to samo. Jeśli grzejesz bufor to opory instalacji są prawie żadne i nawet z takim przekorjem powinno pójść. Bez dokładnych informacji o instalacji, schemacie, przepływach nic więcej Ci nikt nie doradzi. te temperatury to podczas pracy pompy? Bo dziwnie mała delta GZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 02.03.2021 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Jedziesz po czujniku temperatury wewnątrz czy po krzywej? Przy sterowaniu po czujniku temperatury nie ma to aż takiego znaczenia, pompa będzie działała póki nie osiągnie zadanej temperatury. Przy inverterze ma to znaczenie, bo on potrafi oscylować wokół zadanej tempaeratury wyjścia. On/OFF jedzie do końca aż osiągnie zadaną temperaturę w domu. Jak nie używasz czujnika temperatury, to pompa pracuje cyklicznie do osiągnięcia temperatury na wyjściu odpowiadającej krzywej grzewczej. Z punktu widzenia COP jest to bardziej optymalne, ale często to więcej cykli itd. Jeśli np grzejesz w taniej taryfie, to wtedy krzywą ustawiasz wyższą zeby po godzinach popracowała bez przerw. To, że instalato kazał zmienić Ci krzywą grzewczą bo nie mogła dobić do zadanej temperatury świadczy o jego indolencji, bo ta zmiana nie zmieniła nic. Pompa cały czas pracowała z taką samą mocą, a żeby ogrzać wychłodzony dom jednak trochę tej energii potrzebuje to nie piec gazowy kondensacyjny 25kW, który potrafi dać w palnik. W przypadku inwertera jest więcej czynników mających wpływ na sprawność pompy - ja swoią właśnie audytuje i próbuje coś optymalizować, bo delta GZ trochę źle u mnie wygląda i powoduje spadek sprawności układu. Po małej optymalizacji w marcu mam średnio 10kWh na samo ogrzewanie na dobę - temperatura w domu 22-22,5. Trochę szkoda, że brakuje temperatury powrotu GZ, bo delta to w sumie jeden z istotniejszych parametrów, który pozwala wykryć anomalie przepływu na GZ. Uzywam czujnika temperatury a instalator wrzucil mi juz harmonogram dopasowany do G12W. Jedyne niedopatrzenie to wlasnie niska krzywa - uruchomienie pompy nastapilo w okolicy 7 grudnia gdzie temperatury mialem w okolicach +4stC na zewnatrz. Budynek byl niezle wysesonowany (tynki 1,5 roku przy a wylewki 12 miesiecy - wszystko przy otwartym budynku bez ocieplenia). Niska krzywa przeszkadzala raczej szybszym dobiciu do zadanej temperatury wewnetrznej bo zwyczajnie szla na niskim parametrze zasilania. Bardziej zastanawia mnie czy parametr krzywej max dla grzejnikow przy mojej podlogowce nie spowodowal zasilania duzo wyzszą temperatura zasilania GZ - przy G11 ktora posiadam obecnie raczej jedynym problemem byl wlasnie potencjalnie zanizony COP spowodowany tym, ze zamiast walic 30st w zasilanie pompa dobijala do np. 40st i dzialala szybciej zamiast wolniej podnosic temperature. Tak sobie tlumacze krzywa grzewcza. Dlatego wlasnie chce dobudowac jakies rozwiazanie ktore pozwoli mi: 1. obserwowac kiedy faktycznie pompa sie zalacza i jak czesto chodzi, 2. ile zuzywa pradu w danym okresie, z podzialem na CWU i CO 3. a nastepnie zoptymalizowac ustawienia pompy w zaleznosci od panujacych warunku wewnatrz i na zewnatrz. Nie narzekam na jej wydajnosc, OZE wyszlo w okolicach 6,5kwh pompa ma w teorii 9,8kw, w ostatnim okresie 6 tygodni trwaly prace wykonczeniowe wiec tez nie jest to reprezentatywny okres do badania jej wydajnosci. Wiem juz ze musze docieplic wience bo celuloza siadla znacznie (nasyp ok 50-55cm) i same wience byly okryte max 10cm celulozy co tez powodowalo jakies tam straty. Na wiosne powalcze z wentylacja strychu bo to akurat skopalem, pozniej nowa klapa na strych (obecna jest nieszczelna i wykraplalo mi sie mnostwo wilgoci na strychu a to tez oznacza spore straty. Jest co robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.03.2021 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Tak jak pisałem, jeśli grzejesz po czujniku wewnątrz to krzywa nie ma prawie żadnego znaczenia. Jeśli pompa chodziła cały czas ale nie mogła dobić do zadanej temperatury, to krzywa nie miała żadnego znaczenia - pompa nie moduluje mocy, może co najwyżej się wyłączyć. Jeśli taktowała, to owszem, krzywa miała znaczenie. Ale jeśli pracowała 24h z przerwami wynikającymi z ustawień, to czy ustawisz krzywą 1 czy 15, efekt będzie dokładnie ten sam. Jeśli pompa dobija do 40 stopni przy temperaturze nastawionej 18,5 stopni to zdecydowanie coś jest nie tak z GZ. Przy podłogówce nie powinieneś przekroczyć 35, a od 2 tygodni myślę, że 30-32 to max. Takie manakmenty jak wyłaz, czy lekko odsłonięty wieniec nie powodują aż takiej ucieczki ciepła. Sąsiad nie ma ocieplonego w ogóle stropu i dachu w domu partetowym, a w sumie rachunki za gaz naprawdę nie zabijają dlatego cięzko mu się zabrać za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czajaone 02.03.2021 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Szczerze mówiąc to zacząłbym od garniętego hydraulika, który zna się na tym co robi i zna zasadę działania pompy ciepła. Filtr czyściłeś? Zdecydowanie jest problem z przepływami, ale to chyba kiedyś działało? Małe przekroje na krótkim odcinku powodują straty ale nie jest powiedziane, że na nich musi być problem. Generalnie ta instalacja wygląda tak, jakby ktoś wstawił tam sprzęty, rury, kable, a potem wrzucił granat... Zero ładu i składu... Masz podłogówkę czy grzejniki? Może te bufory wcale nie są potrzebne? Jeśli ktoś nalał tam twardą wodę to wymiennik rzeczywiście może być zabity kamieniem i może powodować taki problem... ale to wszystko trzeba sprawdzić. Zobaczyć czy przy grzaniu CWU jest to samo. Jeśli grzejesz bufor to opory instalacji są prawie żadne i nawet z takim przekorjem powinno pójść. Bez dokładnych informacji o instalacji, schemacie, przepływach nic więcej Ci nikt nie doradzi. te temperatury to podczas pracy pompy? Bo dziwnie mała delta GZ. Filtr jakiś czas temu czyściłem i to nic nie zmienia. Chyba kiedyś działała, nie wiem bo dom kupiłem 3 lata i od tamtej pory po historii zużycia widać że jest na tym samym poziomie cały czas i to daje mi też do myślenia bo jeśli przyczyną ma być np nagromadzony kamień to czy nie powinno przez te 3 lata się pogorszyć ? Może rzeczywiście rozchodzi się o te średnice rur. Dom to sama podłogówka. Tak temperatury mierzone podczas pracy ale termometr może przekłamywać, dzisiaj kupie jakiś lepszy i sprawdzę ponownie. Zaproponowano mi na fb aby samą pompę sprawdził jakiś serwis chłodniczy. Może zacząć od tego? Tyle że ciężko znaleźć takiego serwisanta czy hydraulika co się zna na gruntowych i wie jak powinna wyglądać prawidłowa instalacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.03.2021 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 (edytowane) Ta temperatura wyjścia jest kosmiczna - póki nie poznasz delty GZ to nic więcej Ci nikt nie podpowie. Jak masz samą podłogówkę, to wywal te zbiorniki na złom, przerób porządnie instalacje na jak najgrubsze średnice rurek, tak żeby to miało ręce i nogi. Przy okazji sprawdzisz przepływy przez wymiennik. Kamień nie wytrąca się w nieskończoność - to co było mogło się wytrącić i już zostało. Rury najlepiej sprawdzić jakimś pirometrem na metalowych częściachj. W przypadku podłogówki najlepiej sprawdzi się układ zasilany bezpośrednio, dobrze dobrane przepływy DZ oraz GZ. Zapytaj na PW jasiek71, może by się podjął modernizacji tego co u Ciebie ktoś wykonał. Choć generalnie cała kotłownia do zrobienia od podstaw... Edytowane 2 Marca 2021 przez Owczar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.03.2021 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Czy te temp na wyjściu to są podczas grzania CO czy CWU? bo na FB widziałem że tem wyjścia 55 stopni, ale tco 26,5... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 02.03.2021 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Jeśli pompa dobija do 40 stopni przy temperaturze nastawionej 18,5 stopni to zdecydowanie coś jest nie tak z GZ. Przy podłogówce nie powinieneś przekroczyć 35, a od 2 tygodni myślę, że 30-32 to max. Takie manakmenty jak wyłaz, czy lekko odsłonięty wieniec nie powodują aż takiej ucieczki ciepła. Sąsiad nie ma ocieplonego w ogóle stropu i dachu w domu partetowym, a w sumie rachunki za gaz naprawdę nie zabijają dlatego cięzko mu się zabrać za to. Przyznam, ze nieczesto goszcze na budowie kiedy dziala pompa wiec te 40st. moglem wziac z kosmosu wiec nie przywiazujmy sie do tego wyniki - postaram sie to zlapac do konca tygodnia. Co to GZ to spię spokojnie, to dzielo Jaska wiec raczej nie ma powodu to niepokoju. Strzelam, ze w lutym pompla wciagnela ok 400-450kwh (podlicznij pod samą pompę) ale ze nie notuje wynikow codziennie, to tylko moze przewidywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.03.2021 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Jak Jasiek, to nie ma co drążyć tematu, na pewno wszystko sprawdził. A czy te krzywą podnosiłeś bo pompa taktowała? Czy po prostu chodziła i nie mogła dobić do zadanej temp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czajaone 02.03.2021 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Ta temperatura wyjścia jest kosmiczna - póki nie poznasz delty GZ to nic więcej Ci nikt nie podpowie. Jak masz samą podłogówkę, to wywal te zbiorniki na złom, przerób porządnie instalacje na jak najgrubsze średnice rurek, tak żeby to miało ręce i nogi. Przy okazji sprawdzisz przepływy przez wymiennik. Kamień nie wytrąca się w nieskończoność - to co było mogło się wytrącić i już zostało. Rury najlepiej sprawdzić jakimś pirometrem na metalowych częściachj. W przypadku podłogówki najlepiej sprawdzi się układ zasilany bezpośrednio, dobrze dobrane przepływy DZ oraz GZ. Zapytaj na PW jasiek71, może by się podjął modernizacji tego co u Ciebie ktoś wykonał. Choć generalnie cała kotłownia do zrobienia od podstaw... Dzięki zapytam go. Niestety nie wiem komu zaufać bo nie znam się na tym i pojęcia którymi operujesz są dla mnie po prostu obce ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czajaone 02.03.2021 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Czy te temp na wyjściu to są podczas grzania CO czy CWU? bo na FB widziałem że tem wyjścia 55 stopni, ale tco 26,5... nie wiem co grzała, nie wiem jak to sprawdzić ... te55 stopni to bardzo ciekawy temat, zadzwoniłem do instalatora z zapytaniem skąd takie temperatury. Odpowiedział, że wtedy montowano czujniki w innym miejscu niż teraz i ten wynik jest zawyżony o ok 20 stopni. Wspominał coś o freonie ale jak wspomniałem kompletnie się w tym nie orientuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.03.2021 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Podczas grzania CO sprawdź Tco wyjscie i zmierz temperatury wszystkich rur. Ile tam masz rur na wyjściu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czajaone 02.03.2021 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Podczas grzania CO sprawdź Tco wyjscie i zmierz temperatury wszystkich rur. Ile tam masz rur na wyjściu? wygląda to tak od lewej pierwsza idzie do zasobników druga do tych zbiorniczka pod ciśnienim 3 i 4 jak mniemam to DZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 02.03.2021 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Jak Jasiek, to nie ma co drążyć tematu, na pewno wszystko sprawdził. A czy te krzywą podnosiłeś bo pompa taktowała? Czy po prostu chodziła i nie mogła dobić do zadanej temp? Jasiek zauwazyl, pompa dobila tuz po odpaleniu w koncu do odpowiedniej temperatury wg. czujnika wewnetrznego ale poprzez niska krzywa pracowala dlugo i nie pompowala wystarczajaco wysokiej temperatury, GZ sie szybko wychladzalo i musiala po krotkim czasie znowu sie uruchamiac. Jesli dobrze rozumiem dzialanie krzywej, to podwyzszenie parametru zdejmuje z pompy kaganiec odgornie zablokowanej temperatury zasilania GZ - po uwolnieniu stopiniowo podnosilem temperature w srodku az do 25stC, naladowalem conieco GZ i sciany i pozniej stopniowo zszedlem to temperatury w okolicach 18,5stC (nie mieszkam, a do wykonczeniowki wystarczy). nie wiem co grzała, nie wiem jak to sprawdzić ... te55 stopni to bardzo ciekawy temat, zadzwoniłem do instalatora z zapytaniem skąd takie temperatury. Odpowiedział, że wtedy montowano czujniki w innym miejscu niż teraz i ten wynik jest zawyżony o ok 20 stopni. Wspominał coś o freonie ale jak wspomniałem kompletnie się w tym nie orientuje. Moge bładzić ale moze jest tak, ze masz problem z odbiorem ciepla przez podlogowke, zbiorniki buforowe sie nagrzewają wysokim parametrem. Mialem podobnie w obecnym starym domu przez wymiana pieca gazowego na nowszy. Instalacja grzejnikowa, junkers stawał w zimie i wylaczal sie bo nie bylo odbioru ciepla, okazalo sie ze rurki laczace obwod CO z rozdzielaczem zawalone byly kamieniem/rdzą tak bardzo, ze przeplyw zostal ograniczony do wielkosci szpilki. Moze u Ciebie jest podobnie i te zbiorniki buforowe przeszkadzaja tylko? Zrob prosty test - rozrysuj jak to jest ze soba polaczone - czy one sa wpiete rownolegle czy szeregowo a nastepnie obserwuj jak są zasilane - czy faktycznie wejscie do pierwszego zbiornika ma 50-60stC czy moze i mniej. Mozesz tez wejsc w menu serwisowe i sprawdzic jakie masz ustawienie max temperatury dla wyjscia z pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpalys 02.03.2021 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 wygląda to tak [ATTACH=CONFIG]453618[/ATTACH] od lewej pierwsza idzie do zasobników druga do tych zbiorniczka pod ciśnienim 3 i 4 jak mniemam to DZ Zmierz temperaturę w zaznaczonych miejscach: na złączce w czerwonym kółku (zasilanie GZ) i w żółtym powrót GZ Takie wyniki co podajesz (25. 26.5) są nieprawdopodobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.